Ervaringen met Ferrofumaraat

Venofer (18 meningen)
Losferron (14 meningen)

21-01-2017 | Vrouw | 44
Bloedarmoede
Wegens menorragie door een drietal myomen in de baarmoederwand een laag Hb gehad. Deze is door middel van Ferrofumaraat in 1 maand een half punt gestegen.

21-02-2015 | Vrouw | 44
Bloedarmoede
Nu 2 dagen genomen en vandaag de hele dag diarree, misselijk en erge hoofdpijn. Ik stop met dit middel.

23-01-2011 | Vrouw | 44
Bloedarmoede
mijn ontlasting wordt er zwart van

22-07-2022 | Vrouw | 45
Bloedarmoede
Bloedarmoede door ijzergebrek. Fabrikant weet ik noet want de medicijnen heb ik niet bij de hand. Gestart met tabletten 19 mei ivm laag hb van 6.5/7.0 en lage ferritine van 5 en ijzerwaarden Deze week was ferritine 7 en hb 7.5. Het doet dus zijn werk. Wel gaf ik aan bij huisarts dat ik telkens en nog steeds duizelig bent. Antwoord was 7.5 is ondergrens dus dat kan klo[lees meer...]ppen. Vandaag stap ik uit de auto en ik ben zo enorm duizelig dat het lijkt of ik flauwval. Vanochtend tablet ingrnomen. Vervolgens 5 min met mijn hood tussen mijn benen gezeten. Alles inlangs laten checken invl bloeddruk/hartslag/suiker dus hier ligt het niet aan. Een ander ding is licht rode vlekken op mijn buik en rug die er eerst niet waren. Ik ga dus maandag wederom naar arts voor bovenstaande. Ik denk bijna dat ik allergisch ben echter deze bijwerkingen staan niet op de bijsluiter wel lees ik hier ook duizelig. Het lijkt wel of de duizeligheid meer wordt ipv minder...

05-12-2021 | Vrouw | 45
IJzergebreksanemie
Na de 2e dag doodziek, misselijk buikpijn krampen diarree. Echt verschrikkelijk ziek, duizelig en alles. Zweten, trillen op de wc en op het randje van flauwvallen. Paar dagen niet genomen en toen geprobeerd om de dag een tabletje te nemen. Weer enorm misselijk buikpijn krampen duizelig enz. Ook geen honger meer. Wat een troep. Nu een week niks genomen en nog steeds dar[lees meer...]men helemaal van slag. Lijkt wel of ik niks meer kan eten. Nooit meer deze troep.

29-10-2019 | Vrouw | 45
IJzergebreksanemie
IJzer tekort waarschijnlijk door zware menstruatie. gestart met 3 x 200 mg, zoals voorgeschreven, maar door buikpijn en darmklachten heb ik dit na enkele dagen teruggebracht naar 2x 200 mg en na 2 weken zelfs naar 1x 200 mg per dag. Ik neem het een uur voor het ontbijt in, met 2 vers geperste sinaasappels. Nu geen bijwerkingen meer en ik voel dat mijn energie toeneemt. He[lees meer...]t werkt: de oorspronkelijke klachten zijn bijna weg. Ik heb wel meer dorst en drink meer water.

29-04-2019 | Vrouw | 45
IJzergebreksanemie
Direct na het innemen van de eerste tablet al duizelingen, hartkloppingen, onregelmatig hartritme en misselijk. Tablet in de ochtend ingenomen en deze ongemakken hebben de hele dag aangehouden. Voelde allemaal niet goed. Heb verder nooit last van bovenstaande. Direct gestopt - krijg nu andere ijzertabletten.

02-04-2018 | Vrouw | 45
Bloedarmoede
Maagklachten. Maag voelt aan alsof er een rotsblok in ligt. De hele dag een vol gevoel geen trek in eten. Neem de tablet nu 2 uur na de maaltijd en wacht dan 2 uur voor ik weer iets eet. Zo komt de tablet toch op een lege maag en is de ijzeropname het hoogst. Pijn in beide armen. Links meer dan rechts. Vooral in de aders/zenuwen. Geen kracht in armen/handen. Oogklachten in[lees meer...] linkeroog, zie vlekjes en mistachtig beeld. Oog voelt zwaar aan, net als mijn armen en maag. Zicht is sterk verminderd. Afspraak oogarts staat. Jeuk op huid en hoofd. Daarbij nog neerslachtig gevoel en weinig zin om iets te doen. Medicijn heeft meer nadelen dan voordelen. Ik overweeg om ermee te stoppen ondanks mijn zware bloedarmoede.

15-05-2021 | Vrouw | 46
ferrofumaraat (80mg)
Bloedarmoede
Door mijn hevige menstruatie heb ik yzertekort /bloedarmoede. Ik neem elke dag een tablet en nu na iets meer dan een maand voel ik mij veel beter. Ik had geen fut was moe had spierpijn vooral in mijn armen was deppresief en had alleen maar zin om in mijn zetel en bed te liggen. Heb wel last van mondbrand vooral de zijkant van mijn tong. En zwarte stoelgang. Ik ben tev[lees meer...]reden.

01-12-2020 | Vrouw | 46
Vermoeidheid
Na aanmelding Sanquin voor het geven van bloed kreeg ik een afwijzing omdat mijn ferritine gehalte erg laag was. Oorzaak waarschijnlijk heftige menstruatie sinds 1 jaar. Ik voelde mij ook wel vermoeid. Dus ijzer gaan slikken 3x per dag 200 mg. Ik slik het nu 3 maanden. Ontlasting is sterk verkleurd en wat dunner dan normaal maar geen diarree. Ik voel me minder vermoeid en [lees meer...]mijn menstruatie is heeft ineens 2 maanden overgeslagen, wat ook aan de premenopauze kan liggen. Kortom, ik ben erg tevreden over de ferrofumaraat. Misschien ga ik wel afbouwen naar 2x per dag want de tablet in de middag vergeet ik nogal eens.

09-03-2014 | Vrouw | 46
ferrofumaraat
IJzer is een metaal en kan zorgen dat je misselijk wordt. Daarom moet je het bij maagklachten ook innemen tijdens het eten. Mijn bijwerking na weken stoppen is dat ik nog verbrand ook al zit ik niet in volle zon. Misschien mag je ze nemen met een maagbeschermer. Zou ik zeker overwegen. Als het geen effect heeft kan het zijn dat je lichaam geen ijzer opslaat ( mijn moeder [lees meer...]had dit en kreeg injecties hiervoor). Navragen bij huisarts wat je hiervoor kan inzetten bij klachten.

13-11-2018 | Vrouw | 47
Bloedarmoede
Na 3 maanden merkte ik dat ik veel meer energie kreeg. Geen bijwerkingen.

23-04-2018 | Vrouw | 47
Abnormaal vaginaal bloedverlies
After a couple days of using this medication I experienced a strange sensation in de middle of the night like a heavy vibration coming from my heart like a phone planted in your chest or vibrator on high speed. That radiated down to my stomach and legs with a tremor like feeling. Also a feeling like a shunt that was implanted in me that was clogged and you could feel[lees meer...] the wave or current of blood /surcharge through out my body I thought I was dying. It lasted a few minutes but felt the aftermath of it through out the day like a burning holding sensation of a clinched fist around my chest.. I called my M.D. who told me to come see him. But guess I will not be taking this shit anymore.! Are these pharmaceutical companies trying to kill us instantly.?! Horrible they should put this symtom as a 1st warning before taking this crap. I rather have them take out my uterus that taking this crap to have this horrible feeling again. NEVER AGAIN.!

07-08-2013 | Vrouw | 47
Bloedarmoede
Ik gebruik dit middel nu 2 maanden i.v.m. ernstige bloedarmoede. 1e maand 2 tabletten per dag, daarna 1 tablet per dag maar de laatste 2 weken ben ik erg misselijk. Herkent iemand dit?

22-06-2020 | Vrouw | 48
Bloedarmoede
Na 5 dagen gebruik, overal jeuk. In het gezicht, hoofd, armen , benen en lichaam. Nu zo’n 3 weken verder en de jeuk begint iets af te nemen. Nog wel aanwezig.

25-05-2023 | Vrouw | 49
Bloedarmoede
Ik heb altijd al last gehad van zware menstruaties, maar sinds kort houden ze bijna de hele maand aan - ik steek het op de overgang. Ik ben begonnen met deze tabletjes toen mijn HB gehalte gezakt was tot 5.6; inmiddels zit ik weer terug op 6.9 terwijl ik toch echt af en toe bijna 'leeg loop' dus ze zijn heel effectief. Ja, ik heb bijna elke hartkloppingen maar dat had ik[lees meer...] ook voordat ik deze tabletjes ging gebruiken. Ik ben er verder heel positief over en heb geen bijwerkingen. Ik slik elke ochtend op mijn nuchtere maag een tabletje (200 mg) in met wat water en 2 uur later ga ik eten. Ik ben niet misselijk, heb geen obstipatie en ik zorg ervoor dat de tabletjes mijn tanden niet raken. Sinds ik ze gebruik heb ik weer kleur op mijn wangen en gelukkig ook weer wat meer energie. Ik kan niet wachten tot de overgang voorbij is!