Ervaringen met Ferrofumaraat

Venofer (18 meningen)
Losferron (14 meningen)

25-01-2023 | Vrouw | 44
IJzergebreksanemie
Als ik dit middel s ochtends inneem, voel ik mij niet goed. Misselijk, soms zelfs tot overgeven. Kan er ook aan liggen dat het met vitamine C genomen moet worden, en dat dit op de nuchtere maag heel zuur is, als het bijvoorbeeld mandarijn of sinaasappel is. Als ik dit middel bij het avondeten neem, gaat het prima.

26-06-2022 | Vrouw | 31
IJzergebreksanemie
Ferrofumaraat nu 7 weken in gebruik. Lijkt weinig effect te hebben gebruik deze 2 keer in de week en op de dag van inname lijk ik nog veel vermoeider en futlozer te zijn dan dat ik al was. Bij gebruik van vitakruid ijzer bisglycinaat lijkt het effect veel beter te werken en voel ik mij een stuk beter.

14-04-2022 | Vrouw | 41
Bloedarmoede
Onder invloed van (tijdelijk gebruik) bloedverdunners ondervond ik hevige menstruaties. Drie tot vier maand later werd bloedarmoede geconstateerd, toegeschreven aan deze menstruaties. Keuze tussen ijzertabletten en ijzerinfuus. In overleg is voor 1ste gekozen. 1 tablet per 2 dagen. Ik neem ze 's ochtends in op nuchtere maag. Meestal vertrek ik daarna per OV naar mijn w[lees meer...]erk. Ik ervaar dan elke keer aanvallen van misselijkheid. Over het algemeen nog niet zo ver dat ik ook daadwerkelijk moet overgeven. Prettig is zeker anders. Dit heb ik al kort met de apotheker besproken en nog beetje aan het spelen met inname en eten.

27-10-2021 | Vrouw | 24
Bloedarmoede
obstipatie, misselijk, verstopping, zwarte ontlasting

02-10-2020 | Vrouw | 39
Bloedarmoede
Slik nu 2.5 week de ijzer tabletten vanwege fluxus na mijn bevalling. Eerste paar dagen last van buik/darm krampen en geen last van obstipatie. Juist het tegenovergestelde, soms 2 a 3x op een dag naar de wc, de tabletten hebben bij mij juist een laxerend effect. Tevens in de eerste week totaal geen eetlust gehad. Heb daarna de tablet maar meteen na mijn ontbijt ingenomen[lees meer...] ipv nuchter op de maag. De buik/darm krampen zijn weg, echter heb ik nu enorme eetlust. Alsof mijn maag het eten niet verteerd en het linea recta naar de dikke darm stuurt. Kan dus ook verklaren waarom ik dus vaak naar de wc moet. Hierdoor vaak honger gevoel en ik moet ik ook nog eens moet opletten dat ik op tijd eet omdat ik me anders niet goed voel en het gevoel krijg alsof ik ga flauwvallen terwijl ik over de dag verspreid goed eet (ontbijt,tussendoor,lunch,tussendoor, avondeten). Merk dat ik overdag duizelig ben en s'avonds minder. Misschien dat ik de tabletten na mijn avondmaaltijd ga innemen. Verder ook heel veel dorst en last van een droge mond. Mijn energie level is wel wat meer geworden en de hartkloppingen zijn ook weg.

24-02-2020 | Vrouw | 60
ferrofumaraat (100mg)

30-09-2019 | Vrouw | 64
Bloedarmoede
Ik ben bloeddonor en bij de laatste oproep waren mijn HB waarden te laag om te doneren, bleek dat mijn waarden bij vorige afnames ook op het randje waren. Het liep structureel omlaag. Voelde mij eigenlijk prima. Van de huisarts Ferrofumaraat voorgeschreven gekregen, de eerste periode erg beroerd gevoeld, volgehouden en langzaam ging het beter, al kreeg ik die pilletjes hee[lees meer...]l moeilijk weg. Momenteel heb ik erg last van nekklachten, lichte hoofdpijn en spier- en gewrichtspijn. Algehele malaise en vraag me af of dat verband houdt met deze medicijnen. Ik moet nog een maand innemen. Eetlust en smaak zijn slecht.

19-09-2018 | Vrouw | 23
Bloedarmoede
Ik heb een aantal jaar geleden ferrofumaraat voorgeschreven gekregen door ijzertekort (2x p/d). Doordat ik het onregelmatig innam en op een gegeven moment helemaal was gestopt, kreeg ik bloedarmoede. Toen begon ik het serieus in te nemen tot ik het idee had dat ik geen bloedarmoede meer had (niet verstandig). Ik begon het laatst weer in te nemen, maar merk dat ik het telke[lees meer...]ns niet volhoud. Dit omdat ik erg veel last heb van misselijkheid wanneer ik ferrofumaraat inneem. Ook als ik van tevoren of erna een maaltijd eet. Vandaag moest ik zelfs braken, dus zie ik er al helemaal tegen op het weer in te nemen...

23-02-2018 | Vrouw | 29
Bloedarmoede
Sinds ik menstrueer heb ik al last van een ijzertekort. Dit heb ik overigens nooit geweten. Ik was altijd moe en duizelig maar m’n lichaam heeft er uiteindelijk mee leren leven. Toen ik op m’n 27e zwanger werd bleek m’n ijzergehalte dusdanig laag dat ik meteen werd opgenomen in het ziekenhuis. Ik kreeg eerst een infuus en daarna deze pillen voorgeschreven. Na 3 maanden en [lees meer...]na de bevalling stopte ik met de pillen. In het begin heb ik er altijd last van gehad. Vaak diarree of juist niet. Misselijk en maagklachten maar toen ik bleef doorgaan met het nemen van deze pillen meteen na het eten werd het allemaal na een paar weken wat minder. Uiteindelijk dus na 3 maanden gestopt en weer bloedonderzoek gehad maar daaruit bleek dat het iets hoger was maar nog steeds niet voldoende (5.2). Heb ze dus weer voorgschreven gekregen en na een aantal maanden voelde ik me super fit dus was weer gestopt maar merkte alweer snel dat ik weer futloos werd dus ik ben bang dat ik voor de rest van m’n leven vast zit aan dit medicijn!

14-09-2016 | Vrouw | 19
Bloedarmoede
Ik heb al 3 jaar lang bloedarmoede, ik nam de pillen niet regelmatig waardoor mn bloedarmoede bleef. nu neem ik ze wel regelmatig en ik merk wel dat ik iets fitter begin te worden. Na een maand ga ik mn bloed laten prikken in de hoop dat mn hb hoger is dan 6.2

15-05-2016 | Vrouw | 18
ferrofumaraat (200mg)
Na enkele dagen al veel last van obstipatie. Erg vervelend! Kreeg er ook buikpijn van (vooral door de obstipatie die ik kreeg) en was erg misselijk. Neem het nog steeds in vanwege laag ijzergehalte waardoor haaruitval. Tot nu toe minimaal effect.

01-05-2015 | Vrouw | 37
Bloedarmoede
Hb was een maand geleden 4,9 door ijzergebrek. Met medicijnen in een maand gestegen naar 7. Medicijn werkt dus goed. Wel veel maagpijn, misselijk.

22-03-2015 | Vrouw | 21
ferrofumaraat (200mg)
vrijwel geen last van bijwerkingen, voel me wel fitter sinds ik dit medicijn gebruik.

16-04-2014 | Vrouw | 43
Bloedarmoede
Regelmatig zeurderige hoofdpijn, maagpijn, ook als ik de tablet na het eten inneem, verstopping ook als ik veel drink.

07-04-2014 | Vrouw | 36
IJzergebreksanemie
voorgeschreven gekregen voor laag HB na miskraam. Kreeg last van duizeligheid, niet tegen daglicht kunnen, hoofdpijn en maagpijn. In het begin dacht ik dat het symptomen van ijzergebrek waren. maar merkte na inname van het medicijn, toename van klachten. Verder donkere ontlasting en diarree ipv obstipatie.

09-03-2014 | Vrouw | 46
ferrofumaraat
IJzer is een metaal en kan zorgen dat je misselijk wordt. Daarom moet je het bij maagklachten ook innemen tijdens het eten. Mijn bijwerking na weken stoppen is dat ik nog verbrand ook al zit ik niet in volle zon. Misschien mag je ze nemen met een maagbeschermer. Zou ik zeker overwegen. Als het geen effect heeft kan het zijn dat je lichaam geen ijzer opslaat ( mijn moeder [lees meer...]had dit en kreeg injecties hiervoor). Navragen bij huisarts wat je hiervoor kan inzetten bij klachten.