Ervaringen met Ferrofumaraat

Venofer (18 meningen)
Losferron (14 meningen)

16-03-2020 | Vrouw | 40
Bloedarmoede
Verschrikkelijk medicijn! 20 jaar geleden altijd zonder enig probleem geslikt (3xdd zelfs!). Nu 1x dd voorgeschreven gekregen voor een lage HB en na een uur kan ik rennen naar het toilet om daar vervolgens de hele dag in of rond te moeten bivakeren vanwege buikloop. Tabletten ruiken enorm chemisch, wat vroeger ook niet was. Ik weet niet wàt er is gebeurt met het hedendaags[lees meer...] produceren van dit medicijn,maar ik kan en mag het niet meer innemen van mijn huisarts.

05-02-2020 | Vrouw | 49
Bloedarmoede
Blij om te lezen dat de bijwerkingen die ik ervaar bij meer mensen voorkomen, ik stond namelijk al op het punt om te stoppen met slikken aangezien ik me steeds beroerder ga voelen ipv beter. Ik las bij iemand dat het een paar weken duurt maar dat je je dan beter gaat voelen dus ik zet nog even door. Al wil ik wel met de apotheek gaan overleggen of ik de doses misschien bet[lees meer...]er kan verdelen over 4 maal per dag

03-12-2019 | Vrouw | 22
IJzergebreksanemie
Constante anemie al meer dan drie jaar. Telkens aan de Ferro om dit hoog te houden. Ferro levert veel buikpijn en misselijkheid in de eerste weken van gebruik op. Daarna nemen symptomen af.

21-08-2019 | Man | 52
Bloedarmoede
ik had moeite om 10 km te fietsen. bleek dat ik een hemoglobine had van 4,9. via mijn huisarts deze pillen gekregen maar na in nemen ben ik 2 tot 3 uur aan de diarree heb hartkloppingen buikpijn en ben duizelig. ik heb bijna geen eetlust meer en moet me dwingen iets te eten. voor mij is het medicijn erger dan de kwaal.

17-07-2019 | Vrouw | 52
Anemie door vitamine B12-deficiëntie
Heb het vijf weken gebruikt,voelde mij nog zieker van de bijwerkingen als de kwaal. Ben nu gestopt ermee en voel me niet zo gespannen meer ,gebruik ook floradix en de pil . Had ijzer te kort doordat ik erg menstrueer en ook in de overgang zit. Maar weet dat ik die ijzertabletten niet neem meer dat is geen doen ,je kunt niet normaal functioneren .

23-04-2018 | Vrouw | 47
Abnormaal vaginaal bloedverlies
After a couple days of using this medication I experienced a strange sensation in de middle of the night like a heavy vibration coming from my heart like a phone planted in your chest or vibrator on high speed. That radiated down to my stomach and legs with a tremor like feeling. Also a feeling like a shunt that was implanted in me that was clogged and you could feel[lees meer...] the wave or current of blood /surcharge through out my body I thought I was dying. It lasted a few minutes but felt the aftermath of it through out the day like a burning holding sensation of a clinched fist around my chest.. I called my M.D. who told me to come see him. But guess I will not be taking this shit anymore.! Are these pharmaceutical companies trying to kill us instantly.?! Horrible they should put this symtom as a 1st warning before taking this crap. I rather have them take out my uterus that taking this crap to have this horrible feeling again. NEVER AGAIN.!

02-04-2018 | Vrouw | 45
Bloedarmoede
Maagklachten. Maag voelt aan alsof er een rotsblok in ligt. De hele dag een vol gevoel geen trek in eten. Neem de tablet nu 2 uur na de maaltijd en wacht dan 2 uur voor ik weer iets eet. Zo komt de tablet toch op een lege maag en is de ijzeropname het hoogst. Pijn in beide armen. Links meer dan rechts. Vooral in de aders/zenuwen. Geen kracht in armen/handen. Oogklachten in[lees meer...] linkeroog, zie vlekjes en mistachtig beeld. Oog voelt zwaar aan, net als mijn armen en maag. Zicht is sterk verminderd. Afspraak oogarts staat. Jeuk op huid en hoofd. Daarbij nog neerslachtig gevoel en weinig zin om iets te doen. Medicijn heeft meer nadelen dan voordelen. Ik overweeg om ermee te stoppen ondanks mijn zware bloedarmoede.

19-03-2018 | Vrouw | 53
IJzergebreksanemie
Ik heb van de arts ijzertabletten gekregen omdat ik heftige mensruatie jes gehad. Sins dat ik ze inneem heb ik last van duizeligheid. Ik moet ze 3x daags 1 innemen. Nu moet ik van de arts alleen in de middag en avond na het innemen. Maar ik blijf de klachten houden. De tabletten zijn 200mg. Ik ben van plan om ze niet meer te nemen.

10-09-2015 | Vrouw | 49
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Mijn Hb was erg laag in 2012. De huisarts schreef ijzertabletten voor. 3x per dag. Innemen ging prima, zonder klachten. Hb was weer goed. Gestopt met de tabletten. Na galblaas operatie weer laag HB, weer ijzertabletten, ging ook prima. Later weer laag HB door veel bloedverlies. Nu ongeveer half uur na inname: duizelig, bijna flauwvallen, erg misselijk, buikpijn en diarree[lees meer...].

02-10-2014 | Vrouw | 51
IJzergebreksanemie
Ik ben nog niet zo lang bezig met het slikken van de ferrofumaraat maar heb al behoorlijk last van mijn maag. Maagpijn, vol gevoel en oprispingen. Ik moet nog tot eind november slikken vanwege een behoorlijke ijzergebreks anemie maar het valt me zwaar. Hopelijk worden de bijwerkingen wat minder.

19-03-2014 | Man | 32
Bloedarmoede
Vooral in het begin erg vervelende bijwerkingen die na enkele weken maar iets minder werden. Hoofdpijn, griepgevoel, misselijk, verstopping, vieze bittere smaak direct na inname en een slechtere stemming. Na een week merkte ik dat ik er iets fitter van werd, maar wel steeds dat smerige griepgevoel en hoofdpijn die ook na een tijdje gewoon steeds opkwamen na elke inname. [lees meer...]Als ik ze een dag niet in had genomen voelde ik me stukken beter.

21-12-2013 | Vrouw | 27
Maagklachten
Sorry maar dit kan toch niet, ik slik nu bijna 3 weken maar ik heb na zeer vervelende maagklachten ff een pauze ingelast. Mijn maag moet helen, mijn ouders en zus die lopen al bij de dokter met ernstige maagklachten en nee ik wil daar niet bij horen. Ik denk zelf dat dit niet goed is en het is bevestigd doordat ik vandaag weer ben begonnen met slikken en ja hoor vannacht [lees meer...]was het weer raak werd kapot misselijk wakker, nog even en men gaat denken dat ik zwanger ben aangezien ik de hele dag misselijk ben en mijn dagelijkse taken niet kan doen het einige wat ik wil is in mijn bed liggen..pfffffffffff terwijl ik dit aan het schrijven ben realiseer ik me dat ik hiermee zsm mee moet stoppen het heeft meer nadelige effecten dan positieve. Ik ga dit bespreken met mijn huisarts as maandag want ik trek dit niet meer....

13-02-2012 | Man | 56
Crohn

27-11-2009 | Man
Darmkanker

11-04-2024 | Vrouw | 52

winderigheid opgezette buik buikpijn

Ik kan iedereen met bijwerkingen aanraden om over te stappen op IJzer Bisglycinaat in plaats van ferrofumaraat. IJzer Bicglycinaat (ander type ijzer) geeft geen darmklachten en neemt heel goed op. Mijn ijzerwaarde steeg daarmee ineens wél heel goed. Ik snap niet waarom artsen nog steeds ouderwets ferrofumaraat voorschrijven terwijl er een goed alternatief is. Vanwege vee[lees meer...]l te lage ferritinewaarden kreeg ik ferrofumaraat voorgeschreven. Hielp nauwelijks en het gaf veel darmklachten met zelfs slecht slapen tot gevolg. Het was niet te doen! Ook genant vanwege de hele dag extreem vieze stinkende winden (rotte eieren) terwijl ik daarvoor nooit winderig was.

11-11-2023 | Vrouw | 67
IJzergebreksanemie
Ik had altijd al wel last van hartoverslagen maar daar was hoe vervelend ook mee te leven. Dit medicijn heeft iets bij mij getriggerd, vooral die 2e dag al, zo erg waren de hartritmestoornissen nog nooit geweest, bij alles wat ik deed waren ze aanwezig, vreselijke ervaring. Ben meteen gestopt met die pillen maar de klachten bleven heel lang, maanden zelfs daarna nog aanwe[lees meer...]zig, totat ik een onderzoek kreeg op het ziekenhuis, zogenaamd myoview onderzoek, daarbij wordt de doorbloeding rondom en in je hart gescand, de eerste keer in rust, de tweede keer na stress, dat was ongeveer een week na de eerste scan. Terwijl je ligt krijg je een middel ingespoten waardoor het voor het lichaam lijkt alsof je een zware sportactiviteit hebt geleverd terwijl je dus in wezen zelf niets doet. Rare ervaring krijg je ervan in je lichaam, op borst, schouders, armen en benen, niet prettig maar was snel daarna uitgewerkt en gebeurd allemaal onder controle van een cardioloog. Toen ik daarna onder de scanner moest, zo'n ding wat helemaal om je heen draait, dacht ik bij mijzelf 'huuuh, ik voel helemaal de vele overslagen en onregelmatige hartslag niet meer'. Vanaf dat moment was het dus gewoon ineens weg, voor maanden. Wat een opluchting was dat! Dat middel wat ik ingespoten had gekregen heet adenosine en kwam er later achter dat het ook een middel is dat ze op de eerste hulp soms ook aan mensen geven waarbij de hartslag heel snel en onregelmatig is, het verwijd de bloedvaten hoorde ik. Maar wat voor mij het negatieve is aan dit alles, dat door die inname van ferrofumaraat alle aanvallen die ik daarna weer kreeg de volgende aanval steeds de vorige in ernst overtrof en dan wel maanden aanwezig bleef om daarna zo opeens weer op te houden Slik nu allerlei medicijnen daarvoor maar steeds komen ze ook daar weer doorheen. Heel naar, ik hoop dat er ooit een oplossing voor mij komt hiervoor want dit is geen leven.