Bloedarmoede (45 meningen)

Venofer (18 meningen)
Losferron (13 meningen)

10-09-2015 | Vrouw | 49
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Mijn Hb was erg laag in 2012. De huisarts schreef ijzertabletten voor. 3x per dag. Innemen ging prima, zonder klachten. Hb was weer goed. Gestopt met de tabletten. Na galblaas operatie weer laag HB, weer ijzertabletten, ging ook prima. Later weer laag HB door veel bloedverlies. Nu ongeveer half uur na inname: duizelig, bijna flauwvallen, erg misselijk, buikpijn en diarree[lees meer...].

02-10-2014 | Vrouw | 51
IJzergebreksanemie
Ik ben nog niet zo lang bezig met het slikken van de ferrofumaraat maar heb al behoorlijk last van mijn maag. Maagpijn, vol gevoel en oprispingen. Ik moet nog tot eind november slikken vanwege een behoorlijke ijzergebreks anemie maar het valt me zwaar. Hopelijk worden de bijwerkingen wat minder.

19-03-2014 | Man | 32
Bloedarmoede
Vooral in het begin erg vervelende bijwerkingen die na enkele weken maar iets minder werden. Hoofdpijn, griepgevoel, misselijk, verstopping, vieze bittere smaak direct na inname en een slechtere stemming. Na een week merkte ik dat ik er iets fitter van werd, maar wel steeds dat smerige griepgevoel en hoofdpijn die ook na een tijdje gewoon steeds opkwamen na elke inname. [lees meer...]Als ik ze een dag niet in had genomen voelde ik me stukken beter.

21-12-2013 | Vrouw | 27
Maagklachten
Sorry maar dit kan toch niet, ik slik nu bijna 3 weken maar ik heb na zeer vervelende maagklachten ff een pauze ingelast. Mijn maag moet helen, mijn ouders en zus die lopen al bij de dokter met ernstige maagklachten en nee ik wil daar niet bij horen. Ik denk zelf dat dit niet goed is en het is bevestigd doordat ik vandaag weer ben begonnen met slikken en ja hoor vannacht [lees meer...]was het weer raak werd kapot misselijk wakker, nog even en men gaat denken dat ik zwanger ben aangezien ik de hele dag misselijk ben en mijn dagelijkse taken niet kan doen het einige wat ik wil is in mijn bed liggen..pfffffffffff terwijl ik dit aan het schrijven ben realiseer ik me dat ik hiermee zsm mee moet stoppen het heeft meer nadelige effecten dan positieve. Ik ga dit bespreken met mijn huisarts as maandag want ik trek dit niet meer....

13-02-2012 | Man | 56
Crohn

27-11-2009 | Man
Darmkanker

15-07-2022 | Vrouw | 52
ferrofumaraat (100mg)
IJzergebreksanemie
In verband met te laag Ferritine gehalte, waarschijnlijk de oorzaak van mijn haaruitval, kreeg ik Ferrofumaraat voorgeschreven( via dermatoloog). Begonnen met 200 mg om de dag. Na 22 dagen slikken (11 pillen in totaal) gestopt omdat ik als een nachtkaars uitging. Voelde me erg beroerd, geen eetlust meer, futloos, maagpijn, algehele malaise. Gestopt, maar heb vijf maanden[lees meer...] klachten gehouden, ben in die tijd vijf kilo afgevallen, aangezien ik nog maar weinig kon verdragen: vruchten yoghurt, geroosterd brood, aardappelen, gekookte groenten. dat was het zo'n beetje. Alle plezier in eten was mij vergaan. Zelfs nog een maagonderzoek gehad, omdat ik maar bleef vermageren. Gelukkig geen afwijking gevonden. Kennelijk wordt Ferrofumaraat door sommigen zeer slecht/niet verdragen. Anderen hebben geen enkele last, dus het is een kwestie van uit proberen, maar ga er niet te lang mee door als je zulke ingrijpende klachten hebt. Na vijf maanden waren de klachten weg en ben ik met 100 mg begonnen twee keer per week om te zien of ik dat wel verdroeg, maar nu na de tweede pil met innemen gestaakt. Weer enorme last van mijn maag, misselijk, geen eetlust en ziek. Ik ben nu op zoek naar een ijzersupplement wat minder bijwerkingen geeft en lees positieve verhalen over Pure Ferro, veel mensen geven aan dat die tabletten niet zwaar op de maag liggen, er zit minder ijzer in, maar beter iets dan niets. Pas als mijn maag weer helemaal ok is ga ik die proberen. Wat mij zo erg is tegengevallen is dat ik ondanks stoppen met dit middel zolang nog negatieve effecten heb ondervonden.

05-07-2022 | Vrouw | 36
IJzergebreksanemie
Wegens hevige bloedingen tijdens menstruatie was mijn ijzer te laag. Vorig jaar heb ik toen ook een kuur gekregen en behalve donkere ontlasting had ik geen last. Dit keer helaas anders. Al na de eerste pil extreme duizeligheid (continu gevoel van flauwvallen), misselijkheid, hartkloppingen, diarree en een maag die helemaal van slag is. Voel me ronduit zwaar beroerd en kan [lees meer...]bijna niet normaal functioneren. Ben inmiddels gestopt met het nemen van deze pil. Volgens de huisarts kunnen de klachten niet van deze pillen komen, maar zie nu dat ik niet de enige ben die hier last van heeft. Hopelijk voel ik mij snel weer beter. Wat een ellende zeg!!

02-01-2022 | Vrouw | 49

26-12-2021 | Vrouw | 53
ferrofumaraat (100mg)
IJzergebreksanemie
Ik moet ferro 100 mg gebruiken, en deed dat eerst om de dag vanwege boven genoemde bijwerkingen. Maar daar ging de waarde niet van omhoog. Dus ik ging weer naar 100 per dag en tijdens de lunch. Ik heb al die tijd elke dag maagpijn en voel hartkloppingen en ben onrustig en opgefokt! Sinds vandaag mee gestopt , ik neem het niet meer want het verpest meer dan dat het bijd[lees meer...]raagd, heel jammer want wat nu?

05-12-2021 | Vrouw | 45
IJzergebreksanemie
Na de 2e dag doodziek, misselijk buikpijn krampen diarree. Echt verschrikkelijk ziek, duizelig en alles. Zweten, trillen op de wc en op het randje van flauwvallen. Paar dagen niet genomen en toen geprobeerd om de dag een tabletje te nemen. Weer enorm misselijk buikpijn krampen duizelig enz. Ook geen honger meer. Wat een troep. Nu een week niks genomen en nog steeds dar[lees meer...]men helemaal van slag. Lijkt wel of ik niks meer kan eten. Nooit meer deze troep.

20-05-2021 | Vrouw | 58
Bloedarmoede
De eerste dag van inname, gelijk ziek. Heftige misselijkheid. Diarree dat de avond en nacht heftig aan hield. Wordt nu soms overvallen door misselijkheid. En duizeligheid. Ga na het weekeinde, de interniste benaderen. Ik ben zieker door het medicijn dan toen ik het niet innam

29-04-2021 | Vrouw | 36
Bloedarmoede
Ontzettend duizelig, misselijk tot overgeven toe, minder zicht in 1 oog, hartkloppingen. Bijwerkingen zijn zo erg dat ik niet meer normaal kan functioneren. Ben gisteren na 3 weken slikken gestopt. Hopelijk is deze rommel snel uit mijn systeem!

21-12-2020 | Vrouw | 29
Bloedarmoede
Wat een leugenaars die fabrikanten! Hoe zij de bijwerkingen melden in de bijsluiter is, na eigen ervaring en vele ervaringen op deze site te hebben gelezen, totaal niet eerlijk vermeld. Er staat dat verstopping kan optreden na langdurig gebruik.. ik merkte dat meteen na de eerste dag al. Daarna diarree wat volgens hun soms voorkomt. Nou ik zit al weken lang na iedere maalt[lees meer...]ijd meteen op de wc. Andere bijwerkingen schuiven ze weg onder zelden of zeer zelden of onbekend. Nou dat ik last kreeg van mijn hart, duizelig ben, zeer misselijk ben, moeilijk mijn eten weg krijg en de enorme gasvorming en vele buikpijn zijn echt geen twijfachtige meldingen die allen bij mij van toepassing zijn; ik lees ze hier genoeg. Na zo'n 15 dagen zoveel last van alles dat ik nu midden in de nacht besloten heb om de bijwerkingen te melden. Morgenochtend bel ik naar de dokter. Ik ben klaar met dit middel en ik stop dus direct. De bijwerkingen zijn erger dan de kwaal en voor wat? Ik heb niet het idee meer energie te hebben gekregen en zo te lezen hoef ik van dit middel over 3 maanden geen wonderen te verwachten wanneer mijn hb-gehalte weer gemeten wordt. Ik denk dat lagere doseringen inderdaad effectiever zullen zijn. Zoals ik mij nu voel, voelt het eerder alsof ik gif in heb genomen. Ik ben te dom geweest om het zo lang te proberen. Mocht je zelf het idee hebben dat het spul niet goed valt, twijfel dan niet aan jezelf en bel je huisarts eerder dan ik nu doe.

22-11-2020 | Vrouw | 41
IJzergebreksanemie
Ik weet niet maar het is me opgevallen dat elke keer dat ik deze medicijn gebruik mijn tong mond brandt zo erg . 2 jaar geleden had ik hetzelfde klachten en toen viel nu het kwartje dat ook op die tijd ik ferrofumaraat gebruikte . Nu 1 maand geleden opnieuw gestart en paar daggen want moest stoppen ivm met een zware antibiotica kuur. 2 wekken geleden gestart pijn in mijn t[lees meer...]ong droge mond . Ik weet niet of iemand anders hetzelfde heeft ervaart . Nu 2 daggen gestopt en branderig tong is minder . Ik zit te denken dat die echt invloed had .

14-11-2019 | Vrouw | 42
IJzergebreksanemie
Ik heb slechts 1 malig 1/3 van 1 tablet ingenomen. Ik werd vervolgens langzaam aan misselijk en lethargisch en ben gaan slapen. Na 3 uur slaap ontwaakt en hevig moeten braken. Inmiddels ruim 12 uur verder en nog steeds last van heftige opkomende misselijkheid wanneer ik probeer te eten. De reactie is dus zo hevig dat ik een ander alternatief kies om mijn ijzergehalte te st[lees meer...]imuleren, aangezien ik geen gewicht dien te verliezen (lage BMI) en me slap voel vanwege het weinige voedsel dat ik de afgelopen 24 uur binnenkreeg.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum