Bloedarmoede (45 meningen)

Venofer (18 meningen)
Losferron (13 meningen)

18-09-2021 | Vrouw | 52
Bloedarmoede
Slik dit medicijn nu 2 weken. Geen klachten. Ben iemand die snel huidallergie heeft en heb n spastische darm. Misschien dat ik er goed op reageer omdat ik maar 2x per week slik. Las op internet dat pas ontdekt is dat lagere dosering beter werkt. Heb nog geen vervolg bloedonderzoek gehad, hoop dat t effectief is. Duurt nog even zei huisarts.

27-08-2021 | Vrouw | 23

15-05-2021 | Vrouw | 46
ferrofumaraat (80mg)
Bloedarmoede
Door mijn hevige menstruatie heb ik yzertekort /bloedarmoede. Ik neem elke dag een tablet en nu na iets meer dan een maand voel ik mij veel beter. Ik had geen fut was moe had spierpijn vooral in mijn armen was deppresief en had alleen maar zin om in mijn zetel en bed te liggen. Heb wel last van mondbrand vooral de zijkant van mijn tong. En zwarte stoelgang. Ik ben tev[lees meer...]reden.

01-12-2020 | Vrouw | 46
Vermoeidheid
Na aanmelding Sanquin voor het geven van bloed kreeg ik een afwijzing omdat mijn ferritine gehalte erg laag was. Oorzaak waarschijnlijk heftige menstruatie sinds 1 jaar. Ik voelde mij ook wel vermoeid. Dus ijzer gaan slikken 3x per dag 200 mg. Ik slik het nu 3 maanden. Ontlasting is sterk verkleurd en wat dunner dan normaal maar geen diarree. Ik voel me minder vermoeid en [lees meer...]mijn menstruatie is heeft ineens 2 maanden overgeslagen, wat ook aan de premenopauze kan liggen. Kortom, ik ben erg tevreden over de ferrofumaraat. Misschien ga ik wel afbouwen naar 2x per dag want de tablet in de middag vergeet ik nogal eens.

25-03-2020 | Vrouw | 51
ferrofumaraat (100mg)
Overgang
Door de vele menstruaties vanwege de overgang, veel bloedverlies. Behalve dat ik moe en lusteloos werd, nam ook het boezemfibrilleren waar ik al 10 jaar last van heb, enorm toe. Nu met deze ijzertabletten nemen de klachten sterk af en voel ik me energieker.

16-03-2020 | Vrouw | 40
Bloedarmoede
Prima medicijn geweest. Geen bijwerkingen als alleen verkleuring van ontlasting gehad.

13-11-2018 | Vrouw | 47
Bloedarmoede
Na 3 maanden merkte ik dat ik veel meer energie kreeg. Geen bijwerkingen.

18-09-2018 | Vrouw | 23

15-01-2013 | Vrouw | 38
Bloedarmoede
Omdat ik ernstige bloedarmoede had, heeft de huisarts mij Ferrofumaraat voorgeschreven. Dot moest ik 3 maanden lang gebruiken...3 maal daags 5 ml. Het leek wel of het gelijk werkte...ik voelde mij gelijk beter. De enige bijwerking die ik had was zwarte ontlasting. Ik had een extra bijwerking....in de positieve zin. Sinds ik Ferrofumaraat gebruikte kon in ineens wel tegen k[lees meer...]noflook, daarvoor kreeg ik er altijd maagzuur van..nu leek het wel alsof ik een beschermlaagje in mijn maag had gekregen.

11-03-2011 | Man | 55
Psoriasis

12-06-2010 | Vrouw
IJzer te kort
ik ben snel moe. Daarom raadde de huisarts dit aan vanwege ijzer te kort. Mijn moeheid heeft wel afgenomen. En wat bijwerkingen betreft. Niet gevonden

17-03-2010 | Vrouw
Zeer zware bloedarmoede
Jaar geleden had ik door zeer veel bloedverlies tijdens menstruaties een hb van 3,6! Ferrofumaraat hielp fantastisch. Bijwerkingen: wat dunnere ontlasting. Nu sinds maand weer bloedarmoede: 6,2. Weer Ferrofumaraat. Helpt me er weer bovenop. Nu helemaal zonder bijwerkingen! Super!

14-06-2022 | Vrouw | 37
ferrofumaraat (100mg)
Bloedarmoede
Niet alles is negatief slik het nu 6 dagen en heb eigelijk nergens last van dan behalve zwarte ontlasting . Dus niet alles is zo slecht je hebt ook nog positieve effecten zou fijn zijn als dat ook word benoemd .

04-06-2022 | Vrouw | 44
IJzergebreksanemie
Door maagverkleining ijzertekort opgebouwd, nu al sinds een poos 1xdgs 2 tabletten van 200mg ik moet voor een goede opname 1000mg vit c ernaast innemen. Ik verneem heel sterk dat als ik de tabletten overdag inneem ik het gevoel heb dat ik flauw ga vallen, ik word draaierig/zweterig en krijg een naar gevoel in mijn buik. Als ik ze bij het avondeten of later inneem gaat he[lees meer...]t goed.

23-01-2021 | Vrouw | 38
IJzergebreksanemie
Door een maandenlange menstruatie bleek mijn ferritine gehalte nog maar 5 te zijn. Dus deze pillen 1x daags 200 mg van de dokter gekregen. Op voorhand las ik hier de recensies en durfde het medicijn bijna niet in te nemen. Ik ben een hypochonder en angsthaas 1e klas, en als je de verhalen hier mag geloven, ga je nog net niet dood aan dit pilletje. Nadat ik mijn test[lees meer...]ament geschreven en de top 10 liedjes voor mijn uitvaart had uitgezocht, heb ik de ferro ingeslikt. De eerste 5 min had ik een mega snelle hartslag (niet van de ferro hoor, van mijn eigen angst). Na 10 min dacht ik: hey ik ben er nog! En na een half uur besefte ik mij dat ik het had overleefd. 🥳🍻 Niks aan het handje dus. Lieve mensen die hier komen speuren, pas op voor alle negatieve reacties want de positieve zul je hier waarschijnlijk niet vinden en het jaagt alleen maar angst aan. Vertrouw op je huisarts, je krijgt het niet voor niks.

22-06-2020 | Vrouw | 48
Bloedarmoede
Na 5 dagen gebruik, overal jeuk. In het gezicht, hoofd, armen , benen en lichaam. Nu zo’n 3 weken verder en de jeuk begint iets af te nemen. Nog wel aanwezig.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum