ferrofumaraat

Losferron (13 meningen)

16-08-2020 | Vrouw | 39
ferrofumaraat (100mg)
Bloedarmoede
De eerste week van het innemen van deze pillen (3x daags 100mg) ging goed, ik voelde mij energieker en mijn klachten (m.n. vermoeidheid en hartkloppingen) verdwenen, maar na een week kreeg ik last van allerlei bijwerkingen, met name heb ik nu last van aften in mijn mond en slaperigheid, wazig zien en soms een vreemd hartritme, gisteren voelde ik mij zo vreemd en eng dat ik[lees meer...] acuut ben gestopt met de pillen omdat ik bang ben voor overdosering/vergiftiging. Ik ga nu morgen eerst contact opnemen met arts en/of apotheek om te kijken of ik een lagere dosering kan nemen of misschien een andere wijze van inname.

16-03-2020 | Vrouw | 40
Bloedarmoede
Verschrikkelijk medicijn! 20 jaar geleden altijd zonder enig probleem geslikt (3xdd zelfs!). Nu 1x dd voorgeschreven gekregen voor een lage HB en na een uur kan ik rennen naar het toilet om daar vervolgens de hele dag in of rond te moeten bivakeren vanwege buikloop. Tabletten ruiken enorm chemisch, wat vroeger ook niet was. Ik weet niet wàt er is gebeurt met het hedendaags[lees meer...] produceren van dit medicijn,maar ik kan en mag het niet meer innemen van mijn huisarts.

05-02-2020 | Vrouw | 49
Bloedarmoede
Blij om te lezen dat de bijwerkingen die ik ervaar bij meer mensen voorkomen, ik stond namelijk al op het punt om te stoppen met slikken aangezien ik me steeds beroerder ga voelen ipv beter. Ik las bij iemand dat het een paar weken duurt maar dat je je dan beter gaat voelen dus ik zet nog even door. Al wil ik wel met de apotheek gaan overleggen of ik de doses misschien bet[lees meer...]er kan verdelen over 4 maal per dag

21-08-2019 | Man | 52
Bloedarmoede
ik had moeite om 10 km te fietsen. bleek dat ik een hemoglobine had van 4,9. via mijn huisarts deze pillen gekregen maar na in nemen ben ik 2 tot 3 uur aan de diarree heb hartkloppingen buikpijn en ben duizelig. ik heb bijna geen eetlust meer en moet me dwingen iets te eten. voor mij is het medicijn erger dan de kwaal.

02-04-2018 | Vrouw | 45
Bloedarmoede
Maagklachten. Maag voelt aan alsof er een rotsblok in ligt. De hele dag een vol gevoel geen trek in eten. Neem de tablet nu 2 uur na de maaltijd en wacht dan 2 uur voor ik weer iets eet. Zo komt de tablet toch op een lege maag en is de ijzeropname het hoogst. Pijn in beide armen. Links meer dan rechts. Vooral in de aders/zenuwen. Geen kracht in armen/handen. Oogklachten in[lees meer...] linkeroog, zie vlekjes en mistachtig beeld. Oog voelt zwaar aan, net als mijn armen en maag. Zicht is sterk verminderd. Afspraak oogarts staat. Jeuk op huid en hoofd. Daarbij nog neerslachtig gevoel en weinig zin om iets te doen. Medicijn heeft meer nadelen dan voordelen. Ik overweeg om ermee te stoppen ondanks mijn zware bloedarmoede.

20-05-2021 | Vrouw | 58
Bloedarmoede
De eerste dag van inname, gelijk ziek. Heftige misselijkheid. Diarree dat de avond en nacht heftig aan hield. Wordt nu soms overvallen door misselijkheid. En duizeligheid. Ga na het weekeinde, de interniste benaderen. Ik ben zieker door het medicijn dan toen ik het niet innam

29-04-2021 | Vrouw | 36
Bloedarmoede
Ontzettend duizelig, misselijk tot overgeven toe, minder zicht in 1 oog, hartkloppingen. Bijwerkingen zijn zo erg dat ik niet meer normaal kan functioneren. Ben gisteren na 3 weken slikken gestopt. Hopelijk is deze rommel snel uit mijn systeem!

21-12-2020 | Vrouw | 29
Bloedarmoede
Wat een leugenaars die fabrikanten! Hoe zij de bijwerkingen melden in de bijsluiter is, na eigen ervaring en vele ervaringen op deze site te hebben gelezen, totaal niet eerlijk vermeld. Er staat dat verstopping kan optreden na langdurig gebruik.. ik merkte dat meteen na de eerste dag al. Daarna diarree wat volgens hun soms voorkomt. Nou ik zit al weken lang na iedere maalt[lees meer...]ijd meteen op de wc. Andere bijwerkingen schuiven ze weg onder zelden of zeer zelden of onbekend. Nou dat ik last kreeg van mijn hart, duizelig ben, zeer misselijk ben, moeilijk mijn eten weg krijg en de enorme gasvorming en vele buikpijn zijn echt geen twijfachtige meldingen die allen bij mij van toepassing zijn; ik lees ze hier genoeg. Na zo'n 15 dagen zoveel last van alles dat ik nu midden in de nacht besloten heb om de bijwerkingen te melden. Morgenochtend bel ik naar de dokter. Ik ben klaar met dit middel en ik stop dus direct. De bijwerkingen zijn erger dan de kwaal en voor wat? Ik heb niet het idee meer energie te hebben gekregen en zo te lezen hoef ik van dit middel over 3 maanden geen wonderen te verwachten wanneer mijn hb-gehalte weer gemeten wordt. Ik denk dat lagere doseringen inderdaad effectiever zullen zijn. Zoals ik mij nu voel, voelt het eerder alsof ik gif in heb genomen. Ik ben te dom geweest om het zo lang te proberen. Mocht je zelf het idee hebben dat het spul niet goed valt, twijfel dan niet aan jezelf en bel je huisarts eerder dan ik nu doe.

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum