ferrofumaraat

Venofer (18 meningen)
Losferron (13 meningen)

18-09-2021 | Vrouw | 52
Bloedarmoede
Slik dit medicijn nu 2 weken. Geen klachten. Ben iemand die snel huidallergie heeft en heb n spastische darm. Misschien dat ik er goed op reageer omdat ik maar 2x per week slik. Las op internet dat pas ontdekt is dat lagere dosering beter werkt. Heb nog geen vervolg bloedonderzoek gehad, hoop dat t effectief is. Duurt nog even zei huisarts.

27-08-2021 | Vrouw | 23

15-05-2021 | Vrouw | 46
ferrofumaraat (80mg)
Bloedarmoede
Door mijn hevige menstruatie heb ik yzertekort /bloedarmoede. Ik neem elke dag een tablet en nu na iets meer dan een maand voel ik mij veel beter. Ik had geen fut was moe had spierpijn vooral in mijn armen was deppresief en had alleen maar zin om in mijn zetel en bed te liggen. Heb wel last van mondbrand vooral de zijkant van mijn tong. En zwarte stoelgang. Ik ben tev[lees meer...]reden.

16-03-2020 | Vrouw | 40
Bloedarmoede
Prima medicijn geweest. Geen bijwerkingen als alleen verkleuring van ontlasting gehad.

13-11-2018 | Vrouw | 47
Bloedarmoede
Na 3 maanden merkte ik dat ik veel meer energie kreeg. Geen bijwerkingen.

18-09-2018 | Vrouw | 23

14-06-2022 | Vrouw | 37
ferrofumaraat (100mg)
Bloedarmoede
Niet alles is negatief slik het nu 6 dagen en heb eigelijk nergens last van dan behalve zwarte ontlasting . Dus niet alles is zo slecht je hebt ook nog positieve effecten zou fijn zijn als dat ook word benoemd .

22-06-2020 | Vrouw | 48
Bloedarmoede
Na 5 dagen gebruik, overal jeuk. In het gezicht, hoofd, armen , benen en lichaam. Nu zo’n 3 weken verder en de jeuk begint iets af te nemen. Nog wel aanwezig.

23-03-2020 | Vrouw | 20
Bloedarmoede
Na heel wat medicijnen te hebben genomen onder andere losferron, hebben deze tabletten effect! Ik heb chronische bloedarmoede (terugkerend) en kreeg dus al enkele jaren geleden haaruitval. Dit medicijn zorgt er eindelijk weer voor dat mijn haar begint te groeien en dikker word! Verder heb ik helemaal geen bijwerkingen omdat ik het direct na het eten inneem, zo voorkom je [lees meer...]maag en darmklachten. Een aanrader!

14-04-2022 | Vrouw | 41
Bloedarmoede
Onder invloed van (tijdelijk gebruik) bloedverdunners ondervond ik hevige menstruaties. Drie tot vier maand later werd bloedarmoede geconstateerd, toegeschreven aan deze menstruaties. Keuze tussen ijzertabletten en ijzerinfuus. In overleg is voor 1ste gekozen. 1 tablet per 2 dagen. Ik neem ze 's ochtends in op nuchtere maag. Meestal vertrek ik daarna per OV naar mijn w[lees meer...]erk. Ik ervaar dan elke keer aanvallen van misselijkheid. Over het algemeen nog niet zo ver dat ik ook daadwerkelijk moet overgeven. Prettig is zeker anders. Dit heb ik al kort met de apotheker besproken en nog beetje aan het spelen met inname en eten.

27-10-2021 | Vrouw | 24
Bloedarmoede
obstipatie, misselijk, verstopping, zwarte ontlasting

02-10-2020 | Vrouw | 39
Bloedarmoede
Slik nu 2.5 week de ijzer tabletten vanwege fluxus na mijn bevalling. Eerste paar dagen last van buik/darm krampen en geen last van obstipatie. Juist het tegenovergestelde, soms 2 a 3x op een dag naar de wc, de tabletten hebben bij mij juist een laxerend effect. Tevens in de eerste week totaal geen eetlust gehad. Heb daarna de tablet maar meteen na mijn ontbijt ingenomen[lees meer...] ipv nuchter op de maag. De buik/darm krampen zijn weg, echter heb ik nu enorme eetlust. Alsof mijn maag het eten niet verteerd en het linea recta naar de dikke darm stuurt. Kan dus ook verklaren waarom ik dus vaak naar de wc moet. Hierdoor vaak honger gevoel en ik moet ik ook nog eens moet opletten dat ik op tijd eet omdat ik me anders niet goed voel en het gevoel krijg alsof ik ga flauwvallen terwijl ik over de dag verspreid goed eet (ontbijt,tussendoor,lunch,tussendoor, avondeten). Merk dat ik overdag duizelig ben en s'avonds minder. Misschien dat ik de tabletten na mijn avondmaaltijd ga innemen. Verder ook heel veel dorst en last van een droge mond. Mijn energie level is wel wat meer geworden en de hartkloppingen zijn ook weg.

30-09-2019 | Vrouw | 64
Bloedarmoede
Ik ben bloeddonor en bij de laatste oproep waren mijn HB waarden te laag om te doneren, bleek dat mijn waarden bij vorige afnames ook op het randje waren. Het liep structureel omlaag. Voelde mij eigenlijk prima. Van de huisarts Ferrofumaraat voorgeschreven gekregen, de eerste periode erg beroerd gevoeld, volgehouden en langzaam ging het beter, al kreeg ik die pilletjes hee[lees meer...]l moeilijk weg. Momenteel heb ik erg last van nekklachten, lichte hoofdpijn en spier- en gewrichtspijn. Algehele malaise en vraag me af of dat verband houdt met deze medicijnen. Ik moet nog een maand innemen. Eetlust en smaak zijn slecht.

19-09-2018 | Vrouw | 23
Bloedarmoede
Ik heb een aantal jaar geleden ferrofumaraat voorgeschreven gekregen door ijzertekort (2x p/d). Doordat ik het onregelmatig innam en op een gegeven moment helemaal was gestopt, kreeg ik bloedarmoede. Toen begon ik het serieus in te nemen tot ik het idee had dat ik geen bloedarmoede meer had (niet verstandig). Ik begon het laatst weer in te nemen, maar merk dat ik het telke[lees meer...]ns niet volhoud. Dit omdat ik erg veel last heb van misselijkheid wanneer ik ferrofumaraat inneem. Ook als ik van tevoren of erna een maaltijd eet. Vandaag moest ik zelfs braken, dus zie ik er al helemaal tegen op het weer in te nemen...

23-02-2018 | Vrouw | 29
Bloedarmoede
Sinds ik menstrueer heb ik al last van een ijzertekort. Dit heb ik overigens nooit geweten. Ik was altijd moe en duizelig maar m’n lichaam heeft er uiteindelijk mee leren leven. Toen ik op m’n 27e zwanger werd bleek m’n ijzergehalte dusdanig laag dat ik meteen werd opgenomen in het ziekenhuis. Ik kreeg eerst een infuus en daarna deze pillen voorgeschreven. Na 3 maanden en [lees meer...]na de bevalling stopte ik met de pillen. In het begin heb ik er altijd last van gehad. Vaak diarree of juist niet. Misselijk en maagklachten maar toen ik bleef doorgaan met het nemen van deze pillen meteen na het eten werd het allemaal na een paar weken wat minder. Uiteindelijk dus na 3 maanden gestopt en weer bloedonderzoek gehad maar daaruit bleek dat het iets hoger was maar nog steeds niet voldoende (5.2). Heb ze dus weer voorgschreven gekregen en na een aantal maanden voelde ik me super fit dus was weer gestopt maar merkte alweer snel dat ik weer futloos werd dus ik ben bang dat ik voor de rest van m’n leven vast zit aan dit medicijn!

22-05-2021 | Vrouw | 28
Bloedarmoede
Door mijn zwangerschap helaas te weinig ijzer. In mijn vorige zwangerschap al na 3 dagen mee gestopt door misselijkheid, braken, obstipatie afwisselend met diarree, daardoor veel krampen. Deze zwangerschap minder misselijk van mezelf dus wilde het wel weer een kans geven maar helaas zelfde bijwerkingen. Nee dit medicijn neem ik absoluut niet meer in.