ticagrelor

Bij  HartinfarctX

Hartklachten (3 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

27-04-2019 | Man | 51
Hartinfarct
Voel me slechter nu en vermoeider dan voor mijn hartinfarct. Na enige informatie op deze site me er bewust en erkend van mijn gewaarwording van de bijwerkingen.

01-11-2018 | Man | 78
Hartinfarct
Na het plaatsen van een stent kreeg ik Brilique te slikken, maar dat kende ik niet aangezien ik als bloedverdunner steeds Asaflow nam. Dit nieuwe medicament(!) veroorzaakte bij mij een zeer erge ademnood hoewel ik met het maximum aan zuurstof lag. Aangezien het in het ziekenhuis waar ik geholpen was veel te warm was, geen raam open kon, noch airco aanwezig was, vroeg en kr[lees meer...]eeg ik, na in 2 dagen en een nacht geen oog dicht te hebben kunnen doen en bijna geen adem te hebben kunnen halen, mijn overbrenging naar een splinternieuw ziekenhuis in een andere stad dichter bij huis. Hier ging het, dank zij de airco, direct veel beter... tot ik ook hier Brilique te slikken kreeg, waardoor ik weer met een erge ademnood af te rekenen kreeg. Na een paar dagen ging het weer beter en werd ik ontslagen, maar eerst kreeg ik nog een Brilique toegediend, waarop mijn ademnood weer de kop opstak. ik bleef nog een dag langer, maar weigerde verder de Brilique in te nemen zodat ik, met 2 van die pillen in mijn bagage naar huis mocht. Ik was pas thuis, toen er van het ziekenhuis naar mijn huisdokter werd gebeld met de mededeling dat ik beter Clopidogrel kon nemen ipv Brilique. De meegekregen pillen vlogen meteen in de vuilnisbak, een plaats waar ze volgens mij thuishoorden en meteen was mijn ademnood verleden tijd. Hoewel ik in beide ziekenhuizen verplegers onder elkaar bezig hoorde over eventuele nevenwerkingen van Brilique, bleven ze het toch toedienen, hoewel ze mijn ademnood meer dan duidelijk konden merken. Dit spul kan voor sommige mensen wel goede resultaten zonder veel nevenwerkingen opleveren, maar in mijn geval was dat absoluut niet het geval, verre van! Voor mij was Brilique een uiterst gevaarlijk geneesmiddel, zo gevaarlijk dat ik het gewoon 'waardeloze smeerlapperij' durf te noemen. Mijn ademnood was zo erg en zo uitputtend, dat ik, wanneer ik zou moeten kiezen, de pijn van een hartinfarct zou verkiezen boven langzaam te liggen stikken door zo'n verdomde pil, en ik meen het!

01-08-2018 | Man | 63

10-07-2018 | Man | 63
Hartinfarct
ik kreeg een pakket aan medicijnen, waaronder brilique. in combinatie met Atorvastatine en Metoprolol enige tot matige spierpijn. na overleg met apotheker en specialist andere medicijnen. deze combinatie veroorzaakt jicht!!

26-06-2018 | Vrouw | 68
Hartinfarct
Kreeg een klein hartinfarct en moest bypassoperatie ondergaan. Brilique twee maal daags. Daarnaast ascal (Bloedverdunner) nemix, (maagbeschermend)Crestor ( cholesterolverlager)Lisinopril, (Bloeddrukverlager). MEtropolol (hartslag laag houden). MEt zoveel pillen is het moeilijk te achterhalen welke bijwerking waarvan komt. Met de cholesterolverlager ben ik op grond van al[lees meer...]les wat ik daarover heb gelezen, thuis gekomen, direct gestopt. Opvallendste bijwerking was enorme traagheid en kortademigheid. Traagheid kwam van de MEtropolol, had een hartslag van 40 en moest halveren en stoppen in afbouw. Kortademigheid kwam Vlg mij van de Brilique, daar had ik in het ziekenhuis ook erg last van. Na overleg huisarts en specialist nu over clopidogrel, had Plavix gevraagd, maar dat vindt de zorgverzekeraar te duur ( stuitend) en weg is de kortademigheid!

10-02-2018 | Man | 60
Hartinfarct
Na een zwaar infarct Ticagrelor/Brilique 2x per dag en 1 x per dag acetylsalicylzuur (aspirine). Ik heb het nu bijna een jaar gebruikt en mag er binnenkort (na een jaar gebruik) mee stoppen. Aspirine gaat levenslang door. Ik heb nauwelijks last gehad van de Ticagrelor, alleen blauwe plekken en heb het graag gebruikt omdat het de kans op een nieuw infarct binnen een jaar f[lees meer...]link kleiner maakt. Daar heb ik de blauwe plekken graag voor over.

02-02-2018 | Man | 61
Hartinfarct
Na mijn hartinfarct kreeg ik brilique voorgeschreven met als gevolg veel last van gewrichtspijn en ontstekingen met name aan de teengewrichten maar ook knieen en handen en tevens een flink verhoogd urinezuur ( jicht ). Overgestapt op clopidogrel en binnen een paar dagen was ik geheel klachten vrij

06-10-2017 | Man | 65
Hartinfarct
Voorgeschreven na een (gelukkig) mini infarct, waarbij toch ook nog 3 vernauwinkjes werden gezien, die zijn verholpen door stents. Weinig last van, behalve bij tijden bloeduitstortingen, m.n. op de armen. Lijk soms wel een gevlekte hyena!!

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (594) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (555) - Antibiotica - penicillines breedspectrum