Ervaringen met Brilique

ticagrelor

Bij  HartinfarctX

Angina pectoris (9 meningen)
Hartklachten (5 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

01-02-2021 | Man | 77
Hartinfarct
Vanaf dat ik dit neem geen krachten meer hele dag slapen. Moe en vallen van bloeddrukverlagingniet kunnen eten ook diabetish waardoor suiker ontregeld is door geen eetlust

23-10-2020 | Man | 48
Hartinfarct
In eerste instantie brilique 90 mg, 2 maal daags gekregen na het plaatsen van 2 stents. Eerste tijd ging goed, totdat ik een blackout kreeg in de auto, dat ging maar net goed! Naar de huisarts, hyperventilatie. Therapie voor mijn ademhaling gekregen, werkt van korte duur. Een uur tot anderhalf uur na het slikken van brilique begint de ellende, oorsuizen, draaierig, omgedr[lees meer...]aaide maag, stokkende ademhaling, hoofdpijn, gejaagd gevoel met een paniekreactie als gevolg. Nu laat ik een eerdere reactie door mijn vrouw lezen, zij vraagt me of ik die geschreven heb... morgen de cardiovasculair verpleegkundige maar eens raadplegen en kijken of we een vervanger kunnen krijgen, dit is geen leven zo.

14-10-2020 | Man | 59
Hartinfarct
Na hartinfarct, dotteren met 2 stents 5 tal medicijnen voorgeschreven gekregen. 1 ervan was brilique (ticagrelor) 90 mg. Had enorme problemen met in slaap komen. De adem stokte regelmatig en kreeg paniekaanvallen. Als eerste werd aangegeven dat dit hyperventilatie betrof; Het is ook niet niks wat u heeft meegemaakt. Moest ademhalingsoefeningen gaan doen. Dat hielp zolang a[lees meer...]ls ik daar mee bezig was. Normaal dient gewone ademhaling weer terug te komen na een tijdje. Bij mij kwam dat niet. Na een aantal nachten niet kunnen slapen (of af en toe een kwartiertje vanwege de enorme vermoeidheid) heb ik een verpleegkundige specialist geraadpleegd. Zij kon vertellen dat brilique soms hyperventilatie als bijwerking heeft. Zij heeft direct een andere bloedverdunner voorgeschreven (clopidogrel 75mg 1x per dag). De problemen met de hyperventilatie zijn direct verdwenen.....wat heerlijk om weer gewoon te slapen en te ademen.

21-08-2020 | Man | 70
Hartinfarct
na de 2e keer geholpen aan dichtgeslibte kransslagader.krijg ik ook brilique voorgeschreven 2 x daags en dat een jaar lang. maar soms benauwd met adem halen,cardioog zei me dat het ook op de longen werkt.

10-05-2020 | Vrouw | 80
Hartinfarct
Ik voel mij slechter na het hartinfarct In 2019 ; ben ernstig vermoeid. ; heb bloedingen in oogleden, neus en zitvlak ; kon 4 dagen niet zitten na een fietstocht.; Zie slechter. Lopen is moeilijk. Fietsen gaat redelijk , maar dan krijg ik bloedingen.

25-12-2019 | Man | 59
Hartinfarct
Door de Brilique in combinatie met acetylsalicylzuur 80, kreeg ik heel snel blauwe plekken, en een speldenpunt gaatje in je vinger, bleef maar bloeden, tot dat de 12 maanden voor bij waren, en ik alleen nog de acetylsalicylzuur gebruikte, had ik geen last meer van blauwplakken en ook het gemakkelijk blijven bloeden was weg. Toen ik de eerste 2 maanden de Brilique ingeno[lees meer...]men had, kreeg ik OOK een Enorme winderigheid met vaak opgezwollen / opgeblazen buik. S’ nachts slaap ik vaak vrij diep en wordt dan wakker, zwetend van de ferme buikpijn en ik moet een uur lang darmgas ontluchten Ik heb vermoedelijk aan het gebruik van Brilique prikkelbaar Darm Syndroom (PDS) overgehouden. Het enigste wat ik er tegen kon doen was aan het FodMap dieet beginnen, en dat werkte gelukkig prima, maar ik moet me daar dan wel strikt aan houden. Bij nacontrole via katheterisatie, bleek dat de Brilique zijn werking wel goed had gedaan, na een jaar waren de stents nog mooi open.

15-10-2019 | Man | 68
Hartinfarct
Na gebruik van dit medicijn. Ademhalingsproblemen. Gevoel alsof je hoog in de bergen zit met zuurstof tekort. Midden in de nacht wakker worden. Diagnose van huisarts : hyperventilatie. oorzaak bleek bijwerking dit medicijn!

01-09-2019 | Man | 52
Hartinfarct
Sinds januari gebruik ik Brilique 90 mg 2x daags sinds die tijd heb ik ook last van mijn ademhaling gedurende 3a4 uur stopt mijn ademhaling ook regelmatig en moet dan ook moeite doen om het weer op gang te zetten,net weer gebeld met de weekend arts of ik er niet per direct mee mag stoppen want de laatste aanval was echt eng het antwoord was een duidelijke nee ! Mag wel ma[lees meer...]ar op eigen risico morgen naar het ziekenhuis bellen,want om dit middel nog 11 maanden te moeten nemen,ik dacht het niet