ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 5

10-07-2018

Hartinfarct

ik kreeg een pakket aan medicijnen, waaronder brilique. in combinatie met Atorvastatine en Metoprolol enige tot matige spierpijn. na overleg met apotheker en specialist andere medicijnen. deze combinatie veroorzaakt jicht!!
03-07-2018

Angina pectoris

Gebruik nu ruim een half jaar dit middel Brilique nadat een stent in het hart werd gezet . maar wil je zo weinig mogelijke bijwerkingen ondergaan dan is het beter dit middel niet te combineren met een dagelijkse alcohol consumptie (meer dan één glas). Het versterkt de bloed verdunnende werking en kan het bloed nog minder snel stollen bij een wondje dan u verwacht . Heb nu[lees meer...] een paar dagen bloed bij de ontlasting en wil ik een paar dagen de dosering gaan halveren . De bijwerkingen/ klachten kunt u terugdringen door dit en andere hulpmiddelen , minimaal een half uur voor het eten al in te nemen , om zo de vermenging met vers voedsel te voorkomen welke anders deels onverteerd/onbewerkt het lager gelegen spijsverterings-stelsel in zal zakken. Ik doe mijn methode al geruime tijd en sindsdien ben ik van die vervelende buik klachten af . U zult zelf ook gaan merken dat het helpt .
26-06-2018

Hartinfarct

Kreeg een klein hartinfarct en moest bypassoperatie ondergaan. Brilique twee maal daags. Daarnaast ascal (Bloedverdunner) nemix, (maagbeschermend)Crestor ( cholesterolverlager)Lisinopril, (Bloeddrukverlager). MEtropolol (hartslag laag houden). MEt zoveel pillen is het moeilijk te achterhalen welke bijwerking waarvan komt. Met de cholesterolverlager ben ik op grond van al[lees meer...]les wat ik daarover heb gelezen, thuis gekomen, direct gestopt. Opvallendste bijwerking was enorme traagheid en kortademigheid. Traagheid kwam van de MEtropolol, had een hartslag van 40 en moest halveren en stoppen in afbouw. Kortademigheid kwam Vlg mij van de Brilique, daar had ik in het ziekenhuis ook erg last van. Na overleg huisarts en specialist nu over clopidogrel, had Plavix gevraagd, maar dat vindt de zorgverzekeraar te duur ( stuitend) en weg is de kortademigheid!
07-06-2018

Brilique (ticagrelor)

Brilique 90mg bijwerkingen Enorme winderigheid met vaak opgezwollen / opgeblazen buik. S’ nachts slaap ik vaak vrij diep en wordt dan wakker, zwetend van de ferme buikpijn en ik moet een uur lang darmgas ontluchten, dit doormiddel van steeds op de andere zij draaien en opstaan en de buik masseren. Het is puur winderigheid , darmgas over-druk vorming.  Wanneer ik op m[lees meer...]ijn buik slaap merk ik niets tot weinig van de buikpijn, dit komt omdat op de buik liggen wat buik-tegendruk geeft, waardoor de opgeblazen buik tegen druk heeft, zodra ik me dus van me buik af draait komt de buikpijn heftig tevoorschijn! Dan de dag erna extreem winderig en gehele buik heb ik net onder oppervlakte geweldige spierpijn. Wat ik nu vernomen heb van de huisarts en een Cardiologie verpleegster van ziekenhuis X is de Brilique de oorzaak van de buikpijn. Een alternatieve Brilique die deze bijwerking niet heeft is er niet, en zonder Brilique mag ik echt niet het eerste jaar na een hartinfarct met 2 stents op de CX. Het enigste wat er mee te doen is, er mee te leren leven, en dit is te doen met het FODMaP dieet. Dat werkte na 2 dagen al perfect, zolang ik me daar aan houdt gaat het goed, ik moet het jaar uitzingen met de Brilique en dan hoeft deze medicatie niet meer! Onaangenaam gevoel hart na inname s’morgens: Ik heb gedurende 4 weken lang bijgehouden wanneer ik last kreeg s’morgens van de Brilique of de acetylsalicylzuur, door eerst om 08:00 uur de Brilique in te nemen en dan een half uur later de acetylsalicylzuur tablet. Daarna heb ik het een tijd geprobeerd om eerst de acetylsalicylzuur, in te nemen om 08:00 uur en een 1 uur later de Brilique. Echter was het iedere keer zo dat na een uur dat ik de Brillique ingenomen had het onprettige onaangenaam kloppen van mijn hart voelde! Dus Brilique is de oorzaak hier van, dit is niet te veranderen dus ik doe het maar zo dat ik een uur nadat ik Brilique ingenomen heb ga wandelen met de hond een half uur lang, en als ik thuis kom is dat gevoel weg. Dus schijnbaar is het zo dat het onaangename gevoel alleen veroorzaakt word 1 uur na de start van inname Brilique! Hij lijkt erop dat eerst om 08:00 de Brilique in te nemen, tezamen met de Atorvastatine en een half uur later de acetylsalicylzuur in te nemen de minste maagklachten geeft en het langste duurt voor het onaangename gevoel van het hart op komt zetten! Na het innemen van de acetylsalicylzuur drink ik direct 100ml Optimel Drinkyoghurt met banaan, dit voorkomt maagklachten. Optimel Drinkyogurt met banaan werkt het beste, de andere soorten Optimel werken een stuk minder goed!
25-02-2018

Hartfalen

3-03-2017. na ernstig hartfalen linker krans slagader bijna dicht en nog maar 15% pompwerking van het hart, deze kreeg zo goed als geen zuurstof meer zijn er 5 stents geplaatst, daarna brilique voorgeschreven gekregen voor de duur van twee jaar. nu na een jaar 24-02-2018 vallen de bijwerkingen wel mee door af en toe een bloedneus maar wel snel blauw plekken, maar door to[lees meer...]ch wat voorzichtiger te werk te gaan kun je die wel grotendeels voor komen dus het tweede jaar zal ook wel gaan meevallen denk ik.
10-02-2018

Hartinfarct

Na een zwaar infarct Ticagrelor/Brilique 2x per dag en 1 x per dag acetylsalicylzuur (aspirine). Ik heb het nu bijna een jaar gebruikt en mag er binnenkort (na een jaar gebruik) mee stoppen. Aspirine gaat levenslang door. Ik heb nauwelijks last gehad van de Ticagrelor, alleen blauwe plekken en heb het graag gebruikt omdat het de kans op een nieuw infarct binnen een jaar f[lees meer...]link kleiner maakt. Daar heb ik de blauwe plekken graag voor over.
02-02-2018

Hartinfarct

Na mijn hartinfarct kreeg ik brilique voorgeschreven met als gevolg veel last van gewrichtspijn en ontstekingen met name aan de teengewrichten maar ook knieen en handen en tevens een flink verhoogd urinezuur ( jicht ). Overgestapt op clopidogrel en binnen een paar dagen was ik geheel klachten vrij
06-10-2017

Hartinfarct

Voorgeschreven na een (gelukkig) mini infarct, waarbij toch ook nog 3 vernauwinkjes werden gezien, die zijn verholpen door stents. Weinig last van, behalve bij tijden bloeduitstortingen, m.n. op de armen. Lijk soms wel een gevlekte hyena!!
Pagina 1 van 5

Mirena (2052) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (456) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (445) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (365) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!