clopidogrel

Beroerte (54 meningen)
Bloedverdunnen (6 meningen)
Aderverkalking (6 meningen)
Trombose (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

04-04-2020 | Vrouw | 75
Hartklachten
Nadat in december twee stents zijn geplaatst moest ik clopidogrel van Sandoz slikken. Na een paar dagen kreeg ik vreselijke maag/buikpijn. Misselijk, spierpijn en belandde ik op de SEHH omdat ook mijn hart van slag was. Na een opname van drie dagen waarbij geen afwijkingen werden gevonden behalve ongevaarlijke extrasystoles mocht ik naar huis met de mededeling dat ik ondan[lees meer...]ks de bijwerkingen clopidogrel moest blijven slikken voorlopig voor een jaar. Ik ben nu bijnavier maanden verder en ben doodziek door bijwerkingen. Door maagpijn slaap ik nachtenlang niet. Ogen zijn slechter, suis in hoofd. Gehoor slechter. Ben verzwakt door constante diarree. Ondanks herhaaldelijk geklaag bij de arts moet ik blijven slikken anders slibben de stents dicht met dood tot gevolg. Daarom durf ik niet te stoppen. Ik ben mantelzorger voor mijn gehandicapte zoon. Dit middel is puur gif en breekt mijn gezondheid langzaam af. Arts luistert totaal niet en heeft geen alternatief. Dit houd ik geen jaar vol. Ik ben in 3 maanden tijd al 3 x met de ambulance op de SEHH beland waar ze niks voor me kunnen doen. Weet iemand een alternatief voor dit gif genaamd clopidogrel? DIT IS EEN NOODKREET.

02-02-2020 | Vrouw | 34
clopidogrel (20mg)
Gebruik deze medicijnen nu sinds 2 dagen. Merk dat ik me heel onrustig voel. Zodra ik in slaap val, word mijn hartslag traag. Zo traag dat ik rare kloppingen krijg en met paniekgevoel wakker word.

30-12-2019 | Vrouw | 67
clopidogrel (300mg)
Verstopping van een ader in mijn linker been en een hartinfarct

30-10-2019 | Vrouw | 53
CVA (cerebrovasculair accident)
Eind juli 2018 een CVA gehad, daarna aan de clopidogrel mer Teva. Ging goed, geen bijwerkingen. Helaas Teva niet leverbaar, sinds die tijd aan de Sandoz, volop bijwerkingen. Slik daartegen nu ook desloratadine 2x per dag en smeer Miconazolnitraat/hydrocortizon erbij om de uitslag tegen te gaan. Zodar ik Teva heb verdwijnen de klachten.

01-10-2019 | Vrouw | 73
Aderverkalking
Ik gebruik Clopidogrel sinds 2 weken en moet dit 6maanden slikken.Kreeg 2 stents in linker en rechter aorta. Had verstopte bloedvaten. Maar ik krijg direcht na inname van Clopidogrel 75mg maagpijn en ook ademnood(maar misschien vanwege mijn astma) Ik drink dan 2 glazen spa(rood) bruis en dat wil wel helpen En ik gebruik ook al enige tijd pantazol 40mg. De maagpijn w[lees meer...]ordt iets minder. En ik loop elke dag een uurtje in het park,

30-09-2019 | Vrouw | 63
CVA (cerebrovasculair accident)
20 jaar niet kunnen functioneren naar het gebruik van clopidogrel teva 75 Mg is er voor mij een nieuw leven begonnen ben echt heellll erg blij

07-09-2019 | Vrouw | 69
clopidogrel (75mg)
Mijn ervaring met dit medicijn is erg. voel me net een zombie.nog 3.5 mnd.dan mag ik stoppen.het is echt rotzooi

18-08-2019 | Vrouw | 59
TIA
Nadat ik in 2018 een TIA heb gehad kreeg ik glopidogrel voorgechreven van het merk teva vanuit het ziekenhuis voorgechreven door de neuroloog .behalve blauwe plekken ging het verder wel .Later dit zelfde jaar kreeg ik van de Apotheek glopidogrel van het merk Sandoz hier heb ik zeer veel last van gehad ik kon niet meer lezen ,kijken, en mijn maag verdroeg geen voedsel meer[lees meer...] .Nadat ik mijn huisarts hierover had ingelicht heeft hij een medische indicatie voorgeschreven voor het mer Teva ,dat is een keer goed gegaan maar afgelopen week bleek het niet meer leverbaar te zijn en dus kreeg ik mijn Glopidogrel van het merk Grepid van de fabrikant Pharmathen S.A uit Griekenland en sinds dien weet ik niet wat me gebeurd allereerst heb ik een bloedneus gehad ten ten tweede bloed mijn tandvlees mijn maag doet en voelt heel naar aan en ik heb heb hoofdpijn Dit alles maakt mij zeer angstig en bezorgd ik ben dan ook erg overstuur en sta stijf van de stress tevens vraag ik mij af hoe het heeft kunnen gebeuren dat mensen want ik meen zeker te weten dat ik niet de enigste ben als oud vuil troep voorgeschreven krijgen in dit land de gezondheid zorg is hier slechter dan slecht .Dit middel barst niet alleen van de bijwerkingen het is ook nog eens gevaarlijk naar mijn mening en dat terwijl ik geen stress mag volgens mijn neuroloog .

02-06-2019 | Vrouw | 47
Herseninfarct
Ik had Ascal en Persantin, door leveringsproblemen nu Clopidogrel. Innemen is makkelijk, maar na een paar weken zeurende spieren en gejaagd gevoel ga ik bij de huisarts om een ander recept vragen

26-05-2019 | Vrouw | 73
Herseninfarct
ik moest overstappen van ascal en persantin naar clopidogrel het ging goed tot na inname van 4 weken kreeg ik plotseling last van een hinderlijke schittering in mijn linkeroog wat heel lastig is want daardoor zie je wat slechter verder tot op heden geen last alleen dat van die schittering g

24-05-2019 | Vrouw | 81
Herseninfarct
2 jaar geleden goed afgelopen... Sindsdien pillenslikker Onlangs gigantische bloeduitstorting linker onderbeen, grootte pingpongbal. 48uur aan i infuus gelegen. Infectie ?????

03-05-2019 | Vrouw | 49
TIA
Mei 2018 uitval van mijn oog gehad en na onderzoeken gestart met clopidogrel 75mg. Meteen draaierig, tijdens het lopen moest ik niet naar links of rechts kijken want dan was ik uit balans..ik weet dit aan de Tia. In de loop van de tijd kreeg ik veel last van geheugenverlies, niet uit mijn woorden komen en verward. Tot de laatste maand ik zelfs mijn buurman niet meer herke[lees meer...]nde, de tuin inliep en mijn zusje niet eens zag staan, zwarte vlekjes op de muur zien. Spinnetjes dacht ik. Duizeligheid, draaierig etc.....Na heel duidelijk aan te geven dat ik iets anders wil proberen heb ik nu dipyridamol icm askal. Sinds twee dagen nu. Heb het gevoel dat de clopidogrel nog in mijn lichaam zit want verwardheid neemt zelfs toe..hoofdpijn van de dipyridamol. Pfffff ik ben 49 maar voel me echt stokoud, niet leuk!

02-05-2019 | Vrouw | 76
Herseninfarct
ik had persantin 200mg omdat dit uit de handel is kreeg ik clopidogrel, gelijk heb ik allerlei bijwerkingen gekregen maagbloeding ziekenhuis opname darm storingrn zeker 2 weken aan de diaree geweest. het blijft heel vervelend late ze aub weer persantin op de markt brengen daar heb ik nooit geen last van gehad!!

24-04-2019 | Vrouw | 48
Herseninfarct
Slikte na mijn herseninfarct jaren Persantin en Acetylsalicylzuur. Ging prima maar door leveringsproblemen van de Persantin moest ik overstappen op Clopidogrel. Ik was hier heel huiverig voor vanwege eventuele bijwerkingen. Ben op 6 april begonnen met Clopidogrel en ik moet zeggen dat het goed gaat. Heb weinig last van bijwerkingen.

28-01-2019 | Vrouw | 49
Hartklachten
eerste gebruik sandoz gedurende 5 jaar geen problemen. 2 jaar geen gebruik en nu weer gestart met sandoz. nu veel problemen. extreme misselijkheid, braken, diaree, braken en opblazen.

28-01-2019 | Vrouw | 49
Hartklachten
voor tweede keer gestart met dit middel. eerste episode van ruim 5 jaar gaf weinig klachten. 2 jaar gestopt en nu herstart. heb het 10 dagen volgehouden. mijn buik blies op als een voetbal. veel pijn, misselijk en braken. niet te doen.