clopidogrel

Beroerte (54 meningen)
Bloedverdunnen (5 meningen)
Aderverkalking (5 meningen)
Trombose (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

21-06-2018 | Vrouw | 50
TIA
Na zo'n 18-20 dagen gebruik kreeg ik dikke jeukende bulten op de hoofdhuid wat binnen 1 dag forse zwelling van het achterhoofd tot stuk onder de haargrens uitliep ..volgende dag begon er op meerdere lichaamsdelen rode plekken die jeukten te ontstaan en dat nam zeer explosief toe .... en uiteindelijk de 3e dag nog steeds uitbreiding van de uitslag ( dikke verheven paars[lees meer...]kleurende plekken) en keelklachten en branderigheid tong .... kortademigheid en verhoogde hartslag ....

20-05-2020 | Vrouw | 51
TIA
Nu gebruik ik clopidogrel 75mg, daarvoor slikte ik symvastatine dat was een heel wat een vreselijke bijwerkingen ik dacht dat ik dement werd, viel overal overheen en gooide de gekste dingen weg, na een gesprek met de huisarts moest ik direct stoppen, dit waren de bijwerkingen. Nu ik clopidogrel heb gaat het perfect en is alles goed gekomen. Wel vraag ik mij af of je dit me[lees meer...]dicijn iedere dag moet slikken of kan dit na 3x per week, kan het antwoord nergens vinden, misschien weet iemand hier antwoord op want ik ben van mening dit tot je dood te gebruiken ook niet gezond kan zijn?

14-01-2018 | Man | 51
Beroerte
Heb sinds ik dit middel gebruik, geen ‘wegtrekkers’ gehad. Na 3 TIA’s werd het me voorgeschreven door de neuroloog. Geen echte minpunten, behalve slaapproblemen dan. Die zijn in iddels weg. Ben begonnen met innemen in de avond. Ik ging echtersteeds slechter slapen. Sind een paar maanden neem ik de pil in de ochtend, slaap meteen een stuk beter.

30-10-2019 | Vrouw | 53
CVA (cerebrovasculair accident)
Eind juli 2018 een CVA gehad, daarna aan de clopidogrel mer Teva. Ging goed, geen bijwerkingen. Helaas Teva niet leverbaar, sinds die tijd aan de Sandoz, volop bijwerkingen. Slik daartegen nu ook desloratadine 2x per dag en smeer Miconazolnitraat/hydrocortizon erbij om de uitslag tegen te gaan. Zodar ik Teva heb verdwijnen de klachten.

31-07-2018 | Vrouw | 54
TIA
Ervaring ,tja zal ze moeten nemen zit niet te wachten op nog een tia. 4 gehad vanaf start geen meer gehad..

20-03-2019 | Man | 55
CVA (cerebrovasculair accident)

12-04-2020 | Man | 56
Lokale verdoving
Als ik een medicijn niet kan verdragen, dan krijg ik van mijn huisarts een ander medicijn, dat ik wel kan verdragen. Dus ik begrijp niet dat jou huisarts, niet een ander medicijn voorschrijft. Het geeft meerdere bloedverdunners hoor, en anders zeg je maar dat je er mee stopt, op hun verantwoording. Trouwens ik heb hier ook nooit problemen mee met mijn huisarts.

12-04-2020 | Man | 56
TIA
Ik weet niet wat jij voor arts heb, maar als ik een medicijn niet kan verdragen krijg ik een ander. Zo niet stop ik er mee, maar zo ver is het nog nooit gekomen. We proberen zo lang tot ik een medicijn heb dat ik kan verdragen

12-06-2018 | Man | 56
Bloedverdunnen
veel spier en gewricht pijn. af en toe hoofdpijn, af en toe bloed ontlasting

28-04-2018 | Vrouw | 56
TIA
2 keer Tia gehad,Neuroloog de heer Visser weet het eigenlijk niet zeker.Hij kan op scan niets zien ?? Moet wel Clopidogrel nemen.Wil er eigenlijk mee stoppen maagpijn boeren opgeblazen gevoel maagbeschermers had ik al.Nu extra nemen die ik zelf kan betalen.Maar waar ik me voor schaam blauwe plekken overal.Niet meer normaal ook op mijn handen tot zelfs mijn borsten.Ik hoef[lees meer...] me maar te stoten en ik bloed.Ik denk zelf dat ik er beter mee kan stoppen

30-07-2017 | Vrouw | 56
Bloedverdunnen
Persantin had ernstige bijwerkingen van duizeligheid. Heb daarom daarna clopidogrel voorgeschreven gekregen. Ongeveer een half jaar lijkt het een goede bloedverdunner, maar heb inmiddels al 3 maanden last van maag en darmen, daarvoor heb ik pantoprazol 40 Mg voorgeschreven. Heb nu nog regelmatig last van maag en darmen. Na wat zelf onderzoek blijkt dat maagzuur ook bij ong[lees meer...]eveer 1 op de 10 personen voorkomt die clopidogrel gebruiken. Na wat googelen zie ik meer bijwerkingen die mogelijk betrekking hebben op de clopidogrel, nl Snachts last van kuitspieren. Heb zo nu en dan ook last van gewrichten, weet niet of dat daar van komt.

03-09-2019 | Man | 57
clopidogrel (75mg)
Na stentplaatsing, eerst ticagrelor voorgeschreven gekregen. Hiervan verschrikkelijke bijwerkingen ondervonden. Na overleg met de cardioloog overgestapt op clopidogrel (grepid), 75 mg. Na dit nu 6 weken gebruikt te hebben, wederom heel vervelende bijwerkingen; hoofdpijn, duizeligheid, veel lucht in maag en darmen / opgeblazen gevoel, hartkloppingen, wazig zien, tintelingen[lees meer...] in vingers, ademhalingsstoornissen. Voor mij staat het vast dat ik ga stoppen met deze medicatie. Dan maar meer risico op een nieuw infarct. Deze medicatie is voor mij invaliderend.

18-05-2019 | Man | 57
clopidogrel (75mg)
Ik raad aan iederen om clopidogrel niet innemen. Je krijgt brandende armen en hary kloppingen. Dus begin met ieysvandr natuur

10-04-2018 | Man | 57
Beroerte

16-07-2018 | Vrouw | 58
TIA
gebruik dit pas kort ..vind de bijwerkingen meevallen maar wel vervelend

18-08-2019 | Vrouw | 59
TIA
Nadat ik in 2018 een TIA heb gehad kreeg ik glopidogrel voorgechreven van het merk teva vanuit het ziekenhuis voorgechreven door de neuroloog .behalve blauwe plekken ging het verder wel .Later dit zelfde jaar kreeg ik van de Apotheek glopidogrel van het merk Sandoz hier heb ik zeer veel last van gehad ik kon niet meer lezen ,kijken, en mijn maag verdroeg geen voedsel meer[lees meer...] .Nadat ik mijn huisarts hierover had ingelicht heeft hij een medische indicatie voorgeschreven voor het mer Teva ,dat is een keer goed gegaan maar afgelopen week bleek het niet meer leverbaar te zijn en dus kreeg ik mijn Glopidogrel van het merk Grepid van de fabrikant Pharmathen S.A uit Griekenland en sinds dien weet ik niet wat me gebeurd allereerst heb ik een bloedneus gehad ten ten tweede bloed mijn tandvlees mijn maag doet en voelt heel naar aan en ik heb heb hoofdpijn Dit alles maakt mij zeer angstig en bezorgd ik ben dan ook erg overstuur en sta stijf van de stress tevens vraag ik mij af hoe het heeft kunnen gebeuren dat mensen want ik meen zeker te weten dat ik niet de enigste ben als oud vuil troep voorgeschreven krijgen in dit land de gezondheid zorg is hier slechter dan slecht .Dit middel barst niet alleen van de bijwerkingen het is ook nog eens gevaarlijk naar mijn mening en dat terwijl ik geen stress mag volgens mijn neuroloog .

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum