Ervaringen met Clopidogrel

Hartinfarct (20 meningen)
Bloedverdunning (11 meningen)
Aderverkalking (6 meningen)
Trombose (2 meningen)
Angina pectoris (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

14-06-2021 | Man | 69
Beroerte
Na 3 jaar gebruik ben ik toevallig achter gekomen dat er een middel bestaat met dezelfde werking en zonder enige bijwerking: acetylsalicylzuur. Ik heb dat met mijn behandelend arts besproken en hij bleek dat een goed idee te vinden

10-04-2021 | Vrouw | 62
Beroerte
Kreeg van apotheek vorig jaar deze voorgeschreven Vreselijk bijna jaar niet kunnen lopen naar voetzorg geweest podotherapeut zei ik weet niet wat dit is had zooltjes aangemeten gekregen het werd steeds erger . Toen bedacht ik heb andere medicijn huisarts gebeld direct stoppen met clopidogrel Ontstoken bloedvaten komt zelden voor.... Ben gestopt en vorige medicijnen weer e[lees meer...]n het is over.

08-04-2021 | Man | 68
TIA
Zoals eerder gemeld ben ik dit medicijn als bloedverdunner gaan gebruiken op aangeven van de neuroloog na een lichte Tia. Ook na enkele maanden zijn de bijwerkingen echt niet normaal. Vooral duizeligheid en maagklachten. Wat een troep !! Ga eens vragen of er een alternatief is ...

13-01-2021 | Man | 68
clopidogrel (75mg)
Nadat er een vermoeden was van een lichte Tia is mij Clopidogrel voorgeschreven en een aantal onderzoeken in het vooruitzicht. De schrik zat er even goed in, maar na 2 dagen diamedicijn innemen ben ik helemaal van het padje... Voel me als een Zombie met duizelingen, maagklachten, spierpijn en somberheid ... Ga het proberen vol te houden tot aan de onderzoeken volgende wee[lees meer...]k, maar heb er een hard hoofd in. Wat is dit voor vergif ???

21-11-2020 | Man | 46
clopidogrel (75mg)
Regelrecht vergif ik weet nie waarom de cardiologen en neurologenzo willen vashouden aan dit gif ,alsof er niks anders bestaat.. nooit last van iets gehad sinds ik deze neem alleen maar problemen bij gekregen nu ook hart en bloeddruk.. 3 infarcten door zware val op rug en nadien bloedklonters vertokken in de hersenen..als ze niet snel stoppen met dit vrees ik dat ik alle [lees meer...]medicatie in vuilbak steek en zonder verder doe..liever een korter leven dan geen leven

22-10-2020 | Vrouw | 81
TIA
Na vermoedelijke TIA Clopidogrel voorgeschreven gekregen, een week later ook simvastatine en perindopril. Door barstend koppijn gestopt met simva, vervangen door atorvastatine, daarna doofgevoel in eerst hele rechterkant, later teruggetrokken tot hand (twee vingers) en voet. Als pianist bijna niet te verdragen! Zowel atorvastatine als clopidogrel kan deze bijwerking geve[lees meer...]n. Ik ben (op eigen houtje) gestopt met alle medicatie, neem nu rodegist-rijst met Q10 en Gingko Biloba. Hoop hiermee de bijwerkingen weg te werken.

04-09-2020 | Man | 91
clopidogrel (75mg)
Ik heb het ontvangen als bloedverdunner na een herseninfarct met alle bijwerkingen op de koop toe. Er is toch echt wel wat beters te krijgen. Ik geloof ook niet dat het een echte bloedverdunner is

29-08-2020 | Vrouw | 63
Herseninfarct
Veel last van de medicatie clopidogrel, 4 maanden er mee bezig, pas 2 dagen gestopt om te kijken of het inderdaad aan de clopidogrel lag , en ja de oorsuizing ging weg , ook de duizeligheid. Contact op genomen met de arts , word hier nog over terug gebeld.

22-05-2020 | Vrouw | 67
Hartinfarct
Wat iedereen MOET weten over dit middel. Mijn moeder 67 Jr in 2018 geopereerd aan d'r hart slikt dit middel nu bijna 1,5 jaar terwijl 't maar 6 mnd mocht van de cardioloog... Ik denk wegens nalatigheid ziekenhuis, huisarts en specialisten krijgt zij nu tia' 's van dit middel. Ook staat haar onderrug vol bloed blaartjes en zoals ik hier dus iid meer lees... Ze mag niet s[lees meer...]toppen... Ze moet 't blijven slikken volgens de 'kwakzalvers'... Maar er is helemaal niemand die ons inzicht geeft, helpt, mee zoekt naar 'n ander alternatief... Ze kijken toe hoe een mens tia' 's krijgt en sluiten alle deuren voor spoed hulp. Wat is dit voor zieke shit mensen 😳😳😳 laat je niet snel iets wijsmaken en vecht voor je klachten hierop... 't is niet geschikt voor teveel mensen 😔

20-05-2020 | Vrouw | 51
TIA
Nu gebruik ik clopidogrel 75mg, daarvoor slikte ik symvastatine dat was een heel wat een vreselijke bijwerkingen ik dacht dat ik dement werd, viel overal overheen en gooide de gekste dingen weg, na een gesprek met de huisarts moest ik direct stoppen, dit waren de bijwerkingen. Nu ik clopidogrel heb gaat het perfect en is alles goed gekomen. Wel vraag ik mij af of je dit me[lees meer...]dicijn iedere dag moet slikken of kan dit na 3x per week, kan het antwoord nergens vinden, misschien weet iemand hier antwoord op want ik ben van mening dit tot je dood te gebruiken ook niet gezond kan zijn?

08-05-2020 | Vrouw | 60
CVA (cerebrovasculair accident)
Kreeg clopidogrel in plaats van Persantin 200 en acetylsalisylzuur. In maart 2019. Na ca 6 weken begonnen de eerste klachten van misselijkheid, overgeven . Da resulteerde in een maagslijmvliesontsteking en een ontsteking van de pancreas. Bij bloedcontrôle bleek suikerwaarde verhoogd te zijn, dus Metformine erbij. Daarna nog veel zieker. Heb in oktober 2019 aangegeven die C[lees meer...]lopidogrel niet meer te willen slikken en terug te willen naar de Persantin. Heb zelf contact opgenomen met de fabrikant Boehringer Ingelheim en die verklaarde, dat Persantin 150 gewoon geleverd kon worden. Meteen gestopt met die Clopidogrel (puur vergif) en overgegaan op de Persantin 150 2x daags + acetylsalisylzeer 1x daags. In november ook Metformine voor te hoge suikerwaarden laten staan. Nu na half jaar eindelijk iets beter, maar de maag blijft erg gevoelig, die heeft veel te lijden gehad van die Clopidogrel.

04-04-2020 | Vrouw | 75
Hartklachten
Nadat in december twee stents zijn geplaatst moest ik clopidogrel van Sandoz slikken. Na een paar dagen kreeg ik vreselijke maag/buikpijn. Misselijk, spierpijn en belandde ik op de SEHH omdat ook mijn hart van slag was. Na een opname van drie dagen waarbij geen afwijkingen werden gevonden behalve ongevaarlijke extrasystoles mocht ik naar huis met de mededeling dat ik ondan[lees meer...]ks de bijwerkingen clopidogrel moest blijven slikken voorlopig voor een jaar. Ik ben nu bijnavier maanden verder en ben doodziek door bijwerkingen. Door maagpijn slaap ik nachtenlang niet. Ogen zijn slechter, suis in hoofd. Gehoor slechter. Ben verzwakt door constante diarree. Ondanks herhaaldelijk geklaag bij de arts moet ik blijven slikken anders slibben de stents dicht met dood tot gevolg. Daarom durf ik niet te stoppen. Ik ben mantelzorger voor mijn gehandicapte zoon. Dit middel is puur gif en breekt mijn gezondheid langzaam af. Arts luistert totaal niet en heeft geen alternatief. Dit houd ik geen jaar vol. Ik ben in 3 maanden tijd al 3 x met de ambulance op de SEHH beland waar ze niks voor me kunnen doen. Weet iemand een alternatief voor dit gif genaamd clopidogrel? DIT IS EEN NOODKREET.

02-02-2020 | Vrouw | 34
clopidogrel (20mg)
Gebruik deze medicijnen nu sinds 2 dagen. Merk dat ik me heel onrustig voel. Zodra ik in slaap val, word mijn hartslag traag. Zo traag dat ik rare kloppingen krijg en met paniekgevoel wakker word.

30-12-2019 | Vrouw | 67
clopidogrel (300mg)
Verstopping van een ader in mijn linker been en een hartinfarct

06-12-2019 | Man | 73
Aortaklep aandoening

30-10-2019 | Vrouw | 53
CVA (cerebrovasculair accident)
Eind juli 2018 een CVA gehad, daarna aan de clopidogrel mer Teva. Ging goed, geen bijwerkingen. Helaas Teva niet leverbaar, sinds die tijd aan de Sandoz, volop bijwerkingen. Slik daartegen nu ook desloratadine 2x per dag en smeer Miconazolnitraat/hydrocortizon erbij om de uitslag tegen te gaan. Zodar ik Teva heb verdwijnen de klachten.