clopidogrel

Beroerte (54 meningen)
Bloedverdunnen (6 meningen)
Aderverkalking (6 meningen)
Trombose (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

14-01-2018 | Man | 51
Beroerte
Heb sinds ik dit middel gebruik, geen ‘wegtrekkers’ gehad. Na 3 TIA’s werd het me voorgeschreven door de neuroloog. Geen echte minpunten, behalve slaapproblemen dan. Die zijn in iddels weg. Ben begonnen met innemen in de avond. Ik ging echtersteeds slechter slapen. Sind een paar maanden neem ik de pil in de ochtend, slaap meteen een stuk beter.

02-12-2017 | Man | 65
clopidogrel (75mg)
Nadat ik tien jaar geleden een stent kreeg moest ik 1 jaar lang Iscover 75mg gebruiken, dit verliep toen zonder bijwerkingen. Onlangs kreeg ik opnieuw een stent geplaatst en kreeg als medicament Clopidogrel 75mg van de Firma Heumann voor 1 jaar voorgeschreven. Ik woon in Duitsland en mijn verzekering vergoed alleen deze fabrikant voor clopidogrel van andere Fabrikanten m[lees meer...]oet ik duur betalen. Nadat ik erg last kreeg van bijwerkingen (jeuk en brand) heb ik een (dure) test met Plavix gedaan maar ook dat gaf geen verlichting in de bijwerkingen. Als ik dan toch allergisch reageerde op dit medicijn dacht ik een anti alergie middel te nehmen. Bij de apotheker heb ik Citrizin gekocht, 100 Tabletten voor 12€. Ik neem deze tablet 's morgens samen met Clopidogrel in en alle allergische symptomen zijn verdwenen. Ik denk dat dit niet voor iedereen zal werken, voor mij in ieder geval een oplossing. Mijn Cardioloog zag geen problemen, sterker nog hij was verrast dat dit zo goed samen ging.

24-11-2017 | Man | 70
Beroerte
(keuzelijst: rommeltje) Aard van de klacht: herseninfarct(je) Vooral enthousiast over de vorm van de tabletten: cirkel en niet zo groot. Doordrukstrip werkt daardoor subliem.

06-10-2017 | Man | 70
Hartinfarct
Sinds mijn hartinfarct in 2010 moet ik dit antistollingsmedicijn innemen. Het enige wat ik er van merk is dat ik snel blauwe plekken oploop stoten of iets dergelijks. Daaruit blijkt wel dat het zijn werk goed doet.

11-09-2017 | Man | 79
Hartklachten
Overstap van acelicylzuur met maagbeschermend naar clopidogrel.

16-04-2017 | Man | 70
Hartklachten
Er is een stent geplaatst en daarna moet ik een jaar dit medicijn gebruiken. Alle spieren doen zeer en slaap daardoor slecht. Wat voor medicijn is beter bijv plavix. Graag info.

27-12-2016 | Man | 46
Beroerte
febr. 2016 een 'vermoedelijke' TIA gekregen. Kwamen tot de ontdekking dat ik ook een gaatje tussen de Boezemkamers had zitten. Kreeg Clopidogrel & Simvastatine voorgeschreven. Veel last van de bijwerkingen en na enige maanden acuut gestopt met inname. Klachten werden al snel minder. Sinds vorige maand toch maar weer begonnen met de Clopidogrel omdat ik me wat minder gi[lees meer...]ng voelen... na 1 dag al kwamen vermoeidheid en last in onderrug weer opzetten. Dit 2 weken vol gehouden, werd niet minder, tot medicijnen op waren. Kon 2 dingen doen... nieuwe halen of stoppen. Stoppen dus. Komende week dit eventjes fijn voorleggen bij de huisarts. Slik nu nog alleen Pantoprazol 40mg vanwege een ontsteking in slokdarm.

17-10-2016 | Man | 66

28-09-2016 | Man | 61
Hartinfarct
Na plaatsing stents. Eerste 2 ingrepen (2 X 3 stents) moest in Brilique nemen. Veel bijwerkingen. Dyspnoe en blauwe plekken. Voor de derde ingreep (8 maand later) ben ik op eigen vraag overgeschakeld naar Clopidogrel (theva farma) 75 mg. Kortademigheid verdween grotendeels en geen blauwe plekken meer sindsdien. 7de Stent geplaatst en nu voel ik mij veel heel veel beter.

13-09-2016 | Man | 73
TIA
Na het optreden van een klassieke TIA, kreeg ik van de arts op de spoedeisende hulp Clopidogrel 75 mg 1x daags i.p.v. Carbasalaatcalcium 100 mg cardio voorgeschreven. Bijwerkingen: éénmaal handgroot hematoom en éénmaal heel groot hematoom in bovenbeen ws. t.g.v. spierscheurtje. Vaak kleine hematomen in de huid na stoten.

22-08-2016 | Man | 64
Angina pectoris
Na plaatsing van een stent kreeg ik Clopidogrel. N.a.v. bijwerkingen (netelroos, jeuk, kortademigheid, hoofdpijn) werd overgestapt op Ticagrelor (Brilique). De netelroos verdween, maar de rest van de bijwerkingen bleef. Ik kreeg ook lichte psychische klachten. De overstap was dus van de regen in de drup. Zie er tegen op om dit medicijn nog te slikken. Zijn er goede alterna[lees meer...]tieven?

22-03-2016 | Man | 76
Hartinfarct
voor ik met dit medicijn begon, had ik nergens last van, het werkte goed en zo goed als geen bijwerkingen. In 2016 werd bij mij longkanker geconstateerd en na thuiskomst van de operatie kreeg ik geen Plavix meer maar Clopidogrel. Zeer veel bijwerkingen o.a. maagpijn (3 maagzweren gehad) hoofdpijn, kortom werd alsmaar beroerder. de longarts schreef opnieuw Plavix voor, met [lees meer...]een rode stempel dat er geen vervangend middel mocht worden verstrekt. kreeg ze niet van de apotheek telkens weer die Clopidogrel waar ik zo ziek van word. We zijn nu alle kanalen aan het bewandelen van zorgverzekeraar, minister en bezwaarcommissie.

28-03-2022 | Vrouw | 80
Bloedverdunnen
Het is zó erg met deze bijwerkingen dat ik nauwelijks meer functioneer. Met deze ervaringen bij het opstaan in de morgen behoorlijke huilbuien. Medicijnvrij geweest maar na mijn lichte Tia zit ik hier aan vast dus moet het blijven gebruiken helaas...

03-03-2022 | Vrouw | 59
Aderverkalking

15-12-2021 | Vrouw | 70
Bloedverdunnen
Deze pil gebruikt op advies van de cardioloog icm medicatie voor hoge bloeddruk. Na gebruik van deze medicatie heb ik non stop last van buikpijn en diarree. Zelf ermee gestopt.

15-12-2021 | Vrouw | 75
TIA
Erg duizelig veel winden laten een vreselijke jeukende huiduitslag .ik begon in 2019 met mylan daarna teva afwisselend met mylan , Sedert juni 2021 krijg ik zentiva en heb een vreselijke uitslag op mijn lichaam en het jeukt vreselijk .Daar had ik van de andere middelen geen last van ,

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum