clopidogrel

Beroerte (54 meningen)
Bloedverdunnen (6 meningen)
Aderverkalking (6 meningen)
Trombose (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

13-07-2018 | Vrouw | 44
Hartinfarct
In Mei 2017 werd gebracht naar het zieken huis met pijn in mijn borst, ziekenhuis hebben veel gezegd maar het conclusive was een hartinfarct, geen testen of medicatie geven in het ziekenhuis tot ik wil thuisgaan 8 uur later. Ik heft Clopidogerel 75mg. Bisoprolol 1.25mg, Aspirin 100mg en Atorvastatin 80mg gekregen geen uitleg, geen testen, en nu ook geen thrombose dienst of[lees meer...] controles alleen blijven het medicatie gebruiken met allerlei bijwerkingen dat dagelijks dingen kunnen niet meer.

26-06-2018 | Vrouw | 68

21-06-2018 | Vrouw | 50
TIA
Na zo'n 18-20 dagen gebruik kreeg ik dikke jeukende bulten op de hoofdhuid wat binnen 1 dag forse zwelling van het achterhoofd tot stuk onder de haargrens uitliep ..volgende dag begon er op meerdere lichaamsdelen rode plekken die jeukten te ontstaan en dat nam zeer explosief toe .... en uiteindelijk de 3e dag nog steeds uitbreiding van de uitslag ( dikke verheven paars[lees meer...]kleurende plekken) en keelklachten en branderigheid tong .... kortademigheid en verhoogde hartslag ....

28-04-2018 | Vrouw | 56
TIA
2 keer Tia gehad,Neuroloog de heer Visser weet het eigenlijk niet zeker.Hij kan op scan niets zien ?? Moet wel Clopidogrel nemen.Wil er eigenlijk mee stoppen maagpijn boeren opgeblazen gevoel maagbeschermers had ik al.Nu extra nemen die ik zelf kan betalen.Maar waar ik me voor schaam blauwe plekken overal.Niet meer normaal ook op mijn handen tot zelfs mijn borsten.Ik hoef[lees meer...] me maar te stoten en ik bloed.Ik denk zelf dat ik er beter mee kan stoppen

03-12-2017 | Vrouw | 49
Hartinfarct
Omdat ik 3 maanden geleden een hartinfarct heb gehad en een stent heb gekregen werd eerst Brilique voorgeschreven. Ik had al het vermoeden dat dit, samen met de anti-depressiva, geen goede combinatie was omdat ik steeds emotioneler en depressiever werd. De cardioloog heeft toen clopidagrel voorgeschreven maar helaas heeft dit dezelfde bijwerking voor mij. Stoppen met de an[lees meer...]ti-depressiva (amitryptiline) die ik al jaren gebruik, is geen optie. Ik ben nu op zoek naar medicijnen die geen invloed hebben op amitryptiline. Hopelijk heeft iemand hier een passend antwoord op.

28-11-2017 | Vrouw | 72
Herseninfarct
Erontstond tijdens snijwerkzaamheden in de keuken een lichtflits in mijn voorhoofd als bij onweer. Tegelijkertijd had ik geen controle over mijn re-arm en re-been. Ik was alleen thuis (heb notabene 11 jaar op een spoedeisende hulp in het secretariaat gewerkt, veel gezien en gehoord), wat doe ik, ik kijk wel even op internet, daar stond het gaat ook wel eens over. En h[lees meer...]et ging over en ik ging gewoon door met mijn sausje maken. Twee uur later kwam het in alle hevigheid terug, mijn man gebeld en ik was gelukkig op tijd op de seh. Het zat in de kleine hersenen, dat zagen de artsen aan mijn bewegingen. 1 week z.huis en 3 weken rev.centrum R.R.R. en daarna gelukkig weer naar huis. Heb nog wel wat restverschijnselen, zoals opeens iets niet meer weten of opeens extreem moe. Loop niet meer met een rollator, kan gelukkig ook weer schrijven!

15-10-2017 | Vrouw | 62
Beroerte
Na mijn TIA in 2014 heb ik van de neuroloog 1x Carbasalaatcalcium 100mg en 2x Dipyridamol 200mg en Nifedipine 1x 30mg per dag moeten slikken. Nadat ik de vreselijke spierkrampen bleef houden zijn we in juli dit jaar overgestapt op Clopidogrel 1x 75mg. Ontevreden omdat ik veel buikklachten heb. Verlies van ontlasting en vocht.

30-07-2017 | Vrouw | 56
Bloedverdunnen
Persantin had ernstige bijwerkingen van duizeligheid. Heb daarom daarna clopidogrel voorgeschreven gekregen. Ongeveer een half jaar lijkt het een goede bloedverdunner, maar heb inmiddels al 3 maanden last van maag en darmen, daarvoor heb ik pantoprazol 40 Mg voorgeschreven. Heb nu nog regelmatig last van maag en darmen. Na wat zelf onderzoek blijkt dat maagzuur ook bij ong[lees meer...]eveer 1 op de 10 personen voorkomt die clopidogrel gebruiken. Na wat googelen zie ik meer bijwerkingen die mogelijk betrekking hebben op de clopidogrel, nl Snachts last van kuitspieren. Heb zo nu en dan ook last van gewrichten, weet niet of dat daar van komt.

15-01-2017 | Vrouw | 68
Beroerte
Na gebleken ernstige overgevoeligheid voor clopidogrel( weet niet welk ingredient) overgestapt op Persantin op advies huisarts en neuroloog, tot volle tevredenheid zonder enig probleem of bijwerking. Helaas wordt persantin niet meer door zorgverzekeraars vergoed, apotheker geeft nu dipyridamol als plaatsvervanger. Geen idee of hier ingredienten zoas bij clopid[lees meer...]ogrel inzitten. Moet het eerst proberen en ondervinden. Vind het erg vreemd dat zorgverzekeraars bepalen dat onontbeerlijke medicijnen zomaar verdwijnen ( kosten?) zonder aangegeven reden en worden vervangen door iets wat erop lijkt.

02-07-2016 | Vrouw | 64
Atherosclerose
Na een lichte TIA te hebben gehad kreeg ik dit medicijn voorgeschreven. Niet alleen werd ik hier zo moe van dat ik de hele dag wel kon slapen, maar kreeg ik ook ernstige gespleten nagels en wel dusdanig dat mijn vingertoppen erg pijnlijk werden. ( Op dat moment begreep ik ook waarom mijn man die hetzelfde medicijn nog steeds gebruikt en ook deze bijwerkingen heeft, zij he[lees meer...]t in mindere mate, steeds met een nagelvijl in de weer is) Ik gebruik nu 1x dgs. Carbasalaatcalcium en 2x dgs. Persantin . Wel iets lastiger qua inname maar ben niet zo moe meer en mijn nagels hebben zich nu al bijna hersteld.

07-06-2016 | Vrouw | 70
Aneurysma
Slapeloze nachten door de spierpijnen in de benen. Ovegschakeld op Plavix en totaal geen bijwerkingen meer!

23-05-2016 | Vrouw | 75
Beroerte
Ik moet het helaas slikken om een evt. volgende beroerte te voorkomen. Ik heb geen bijwerkingen alleen maagzuur, maar dat had ik ook voor die tijd al. Daarvoor gebruik ik dus Pantoprazol. Liever zou ik iets natuurlijks willen hebben maar ja of dat er is....?

14-05-2016 | Vrouw | 72
Beroerte
ik gebruikte eerst Ascal en Persantin. Mijn neuroloog vertelde dat er nu een ander geneesmiddel in de handel was. Een tablet die beide (Ascal en Persantin) kon vervangen, Dat leek me wel wat, een tablet minder. Maar daar ik sinds ik het gebruik zo onder de blauwe plekken en spontane bloeduitstortingen zit, vraag ik toch de neuroloog om mij weer Ascal en Persantin voor te s[lees meer...]chrijven.

11-05-2016 | Vrouw | 75
Beroerte
Tijdens een rugoperatie in juni 2014 heb ik een beroerte gehad. Daarna moest ik Persantin slikken. In november 2015 heb ik zelf gevraagd of er een ander medicijn was i.p.v. Persantin omdat ik 1e twee keer per dag een tablet moest nemen en daarnaast nog maagzuurremmers. 2e Dipyridimol de stofnaam was en dat wilde ik niet meer slikken vanwege de bijwerkingen. Nu gebruik[lees meer...] ik 1 x per dag 1 Clopidogrel en 1 Pantoprazol samen en ik ben klaar. Soms nog last van maagzuur maar te weinig om daar meer voor te gaan slikken.

22-02-2016 | Vrouw | 66
Aderverkalking

12-11-2015 | Vrouw | 69
Aderverkalking
Na een halsslagaderoperatie moet ik de rest van mijn leven clopidogrel 75A slikken. Ik kreeg diarree, hoestbuien en ademnood bij het lopen en fietsen. Jeuk was ook niet prettig. Na het merk Teva kreeg ik een onbekend merk en de klachten werden erger. Nu heeft mijn huisarts het merk Plavix voorgeschreven, dat is duurder en moet aangevraagd worden bij mijn zorgverzekering. [lees meer...]Schandalig eigenlijk dat een mens het met goedkopere middelen moet doen met veel bijwerkingen!

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum