clopidogrel

Beroerte (54 meningen)
Bloedverdunnen (6 meningen)
Aderverkalking (6 meningen)
Trombose (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

09-07-2020 | Vrouw | 45

05-02-2020 | Man | 67
Hartinfarct
In tegenstelling ik bovenstaand iets moest 'aankruisen' om mijn verhaal verzonden te krijgen kan ik niets zeggen over de effectiviteit omdat ik niet inwendig die effectiviteit kan zien. Wel zou ik willen weten of iemand na gebruik van dit clopidogrel opeens ergenseen pees blessure kreeg. Of nog erger, een geknapte pees...

15-12-2019 | Man | 67
clopidogrel (75mg)
Dit is een reactie op de klachten van mevrouw en niet op clopidogrel. Het niet kunnen slapen terwijl je doodmoe bent. Ik herken dat. Precies op het moment dat ik in slaap dreigde te vallen begon mijn hart flink te kloppen,alsof ik net een flinke inspanning had geleverd. Was meteen klaarwakker terwijl ik gelijktijdig ook moe was. Knettergek werd ik ervan. Kwam volgens mij [lees meer...]door de statines. Caffeïne houdende dranken verhoogden bij mij die bijwerking. Dus ook thee en cacaoprodukten. Let op,ook zgn. caffeïne vrije koffie zit toch nog caffeïne… Gestopt met die statinetroep en deze bijwerking was bijna verdwenen. ook maar gestopt met de koffie e.a. en ik slaap vrij snel weer in. Na een paar weken weer es gestart met die statines en het gedonder begon bij de 2e nacht opnieuw, wellicht door geen koffie meer te drinken een stuk minder heftig maar zeer slecht inslapen. Definitief gestopt met statines. Regelmatig ruim water drinken en/of caffeïne vrije theesoorten. Eet nu ter compensatie zoveel mogelijk en voor handen zijnde cholesterol verlagende produkten zoals avocado ,bio rode rijst ( deze rijst-en ander rijstsoorten- voor de zekerheid 24 uur in ruim water inweken vanwege zeer waarschijnlijke aanwezigheid van arseen en dus ook niet elke dag eten)Ik laat ook zoveel mogelijk verzadigde vetten en suikers links liggen. Eet wel vette vissoorten. Valt niet mee en af en toe zondig ik wel.Maar slechte cholesterol (Ldl) is redelijk stabiel gebleven 2.1.

14-12-2019 | Man | 67
clopidogrel (75mg)
Op grond van tia dd. 29-11-19 clopidogrel Sandoz voorgeschreven gekregen. Overigens kan ik als patiënt niet de effectiviteit van dit soort medicijnen ervaren. Ik heb geen cameraatje in mijn vaatstelsel aan het werk om het effect waar te nemen.

28-08-2019 | Man | 84
Hartinfarct
15 jsar lang amlodopine 200 mg. gebruikt en geen enkele klacht of bijwerking. Moest omschakelen omdat het uit de handel is genomen met alle klachten van dien.

13-08-2019 | Man | 84
Aneurysma
Op 25 september 2018 is bij mij een ingreep gedaan aan mijn aorta.De operatie is zeer goed verlopen.Hierna kreeg ik te horen dat ik bloedverdunners en Simvastatine moet gebruiken. Mijn hele leven heb ik gelukkig nog nooit medicijnen hoeven te gebruiken.Nu door het innemen van bloedverdunners heb ik zodra ik mij stoot blauwe plekken op mijn armen.Na ruim 2 weken verdwijn[lees meer...]en ze gelukkig weer.

02-06-2019 | Vrouw | 47
Herseninfarct
Ik had Ascal en Persantin, door leveringsproblemen nu Clopidogrel. Innemen is makkelijk, maar na een paar weken zeurende spieren en gejaagd gevoel ga ik bij de huisarts om een ander recept vragen

24-05-2019 | Vrouw | 81
Herseninfarct
2 jaar geleden goed afgelopen... Sindsdien pillenslikker Onlangs gigantische bloeduitstorting linker onderbeen, grootte pingpongbal. 48uur aan i infuus gelegen. Infectie ?????

23-06-2018 | Man | 80
Aneurysma
na een akute aneurysma esomeprazol en cabasalaat voorgeschreven gekregen. hiervan weinig problemen alleen geen goed gevoel over de esomeprasol vanwege de vele waar- schuwingen voor ouderen. in overleg met de specialist beide geneesmiddelen nu vervangen door clopidogrel. ik gebruik ook panzytrat na een alvleesklieroperatie. en tamsulosine voor de prostaat. ik moet e[lees meer...]ffectiviteit invullen, maar dat is mij onbekend.

21-06-2018 | Vrouw | 50
TIA
Na zo'n 18-20 dagen gebruik kreeg ik dikke jeukende bulten op de hoofdhuid wat binnen 1 dag forse zwelling van het achterhoofd tot stuk onder de haargrens uitliep ..volgende dag begon er op meerdere lichaamsdelen rode plekken die jeukten te ontstaan en dat nam zeer explosief toe .... en uiteindelijk de 3e dag nog steeds uitbreiding van de uitslag ( dikke verheven paars[lees meer...]kleurende plekken) en keelklachten en branderigheid tong .... kortademigheid en verhoogde hartslag ....

12-06-2018 | Man | 56
Bloedverdunnen
veel spier en gewricht pijn. af en toe hoofdpijn, af en toe bloed ontlasting

28-05-2018 | Man | 65
Beroerte
Kan na 200m niet meer lopen.gevoelloos been en pijn in onderrug.

28-04-2018 | Vrouw | 56
TIA
2 keer Tia gehad,Neuroloog de heer Visser weet het eigenlijk niet zeker.Hij kan op scan niets zien ?? Moet wel Clopidogrel nemen.Wil er eigenlijk mee stoppen maagpijn boeren opgeblazen gevoel maagbeschermers had ik al.Nu extra nemen die ik zelf kan betalen.Maar waar ik me voor schaam blauwe plekken overal.Niet meer normaal ook op mijn handen tot zelfs mijn borsten.Ik hoef[lees meer...] me maar te stoten en ik bloed.Ik denk zelf dat ik er beter mee kan stoppen

30-07-2017 | Vrouw | 56
Bloedverdunnen
Persantin had ernstige bijwerkingen van duizeligheid. Heb daarom daarna clopidogrel voorgeschreven gekregen. Ongeveer een half jaar lijkt het een goede bloedverdunner, maar heb inmiddels al 3 maanden last van maag en darmen, daarvoor heb ik pantoprazol 40 Mg voorgeschreven. Heb nu nog regelmatig last van maag en darmen. Na wat zelf onderzoek blijkt dat maagzuur ook bij ong[lees meer...]eveer 1 op de 10 personen voorkomt die clopidogrel gebruiken. Na wat googelen zie ik meer bijwerkingen die mogelijk betrekking hebben op de clopidogrel, nl Snachts last van kuitspieren. Heb zo nu en dan ook last van gewrichten, weet niet of dat daar van komt.

13-09-2016 | Man | 73
TIA
Na het optreden van een klassieke TIA, kreeg ik van de arts op de spoedeisende hulp Clopidogrel 75 mg 1x daags i.p.v. Carbasalaatcalcium 100 mg cardio voorgeschreven. Bijwerkingen: éénmaal handgroot hematoom en éénmaal heel groot hematoom in bovenbeen ws. t.g.v. spierscheurtje. Vaak kleine hematomen in de huid na stoten.

22-08-2016 | Man | 64
Angina pectoris
Na plaatsing van een stent kreeg ik Clopidogrel. N.a.v. bijwerkingen (netelroos, jeuk, kortademigheid, hoofdpijn) werd overgestapt op Ticagrelor (Brilique). De netelroos verdween, maar de rest van de bijwerkingen bleef. Ik kreeg ook lichte psychische klachten. De overstap was dus van de regen in de drup. Zie er tegen op om dit medicijn nog te slikken. Zijn er goede alterna[lees meer...]tieven?