clopidogrel

Beroerte (54 meningen)
Bloedverdunning (6 meningen)
Aderverkalking (6 meningen)
Trombose (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

08-04-2021 | Man | 68
TIA
Zoals eerder gemeld ben ik dit medicijn als bloedverdunner gaan gebruiken op aangeven van de neuroloog na een lichte Tia. Ook na enkele maanden zijn de bijwerkingen echt niet normaal. Vooral duizeligheid en maagklachten. Wat een troep !! Ga eens vragen of er een alternatief is ...

13-01-2021 | Man | 68
clopidogrel (75mg)
Nadat er een vermoeden was van een lichte Tia is mij Clopidogrel voorgeschreven en een aantal onderzoeken in het vooruitzicht. De schrik zat er even goed in, maar na 2 dagen diamedicijn innemen ben ik helemaal van het padje... Voel me als een Zombie met duizelingen, maagklachten, spierpijn en somberheid ... Ga het proberen vol te houden tot aan de onderzoeken volgende wee[lees meer...]k, maar heb er een hard hoofd in. Wat is dit voor vergif ???

26-06-2018 | Vrouw | 68

15-01-2017 | Vrouw | 68
Beroerte
Na gebleken ernstige overgevoeligheid voor clopidogrel( weet niet welk ingredient) overgestapt op Persantin op advies huisarts en neuroloog, tot volle tevredenheid zonder enig probleem of bijwerking. Helaas wordt persantin niet meer door zorgverzekeraars vergoed, apotheker geeft nu dipyridamol als plaatsvervanger. Geen idee of hier ingredienten zoas bij clopid[lees meer...]ogrel inzitten. Moet het eerst proberen en ondervinden. Vind het erg vreemd dat zorgverzekeraars bepalen dat onontbeerlijke medicijnen zomaar verdwijnen ( kosten?) zonder aangegeven reden en worden vervangen door iets wat erop lijkt.

14-06-2021 | Man | 69
Beroerte
Na 3 jaar gebruik ben ik toevallig achter gekomen dat er een middel bestaat met dezelfde werking en zonder enige bijwerking: acetylsalicylzuur. Ik heb dat met mijn behandelend arts besproken en hij bleek dat een goed idee te vinden

22-04-2021 | Man | 69
Beroerte
Sportte veel en had zéér goede conditie. Toch herseninfarct, na onderzoeken geen aanwijsbare oorzaak. Eigen interpretatie: waarschijnlijk door stress (Te zware mantelzorgtaak). Zelfs het kleinste wondje geeft veel bloed. Moet dan nog wel eens uitleggen dat het niet ernstig is, door bloedverdunner komt en het zo weer over gaat. Gebruik ook maagbeschermer Pantaprazol 20 m[lees meer...]g en heb verder geen bijwerkingen.

16-11-2020 | Man | 69
Beroerte
Hm,het komt mij voor dat er een aantal fake (zeer positieve ) ervaringen door de advertiser zelf worden vermeld. Daarnaast, hoe weet men nu als patiënt of bijv. in dit geval Clopidogrel ook werkt waar het voor bedoelt is ?? De bijwerkingen merk je natuurlijk wel. ////// (Red. mijn medicijn.nl: ter informatie, de meningen zijn op dit platform van gebruikers afkomstig. D[lees meer...]us naar waarheid voor elk gebruiker)

25-09-2020 | Man | 69

07-09-2019 | Vrouw | 69
clopidogrel (75mg)
Mijn ervaring met dit medicijn is erg. voel me net een zombie.nog 3.5 mnd.dan mag ik stoppen.het is echt rotzooi

12-11-2015 | Vrouw | 69
Aderverkalking
Na een halsslagaderoperatie moet ik de rest van mijn leven clopidogrel 75A slikken. Ik kreeg diarree, hoestbuien en ademnood bij het lopen en fietsen. Jeuk was ook niet prettig. Na het merk Teva kreeg ik een onbekend merk en de klachten werden erger. Nu heeft mijn huisarts het merk Plavix voorgeschreven, dat is duurder en moet aangevraagd worden bij mijn zorgverzekering. [lees meer...]Schandalig eigenlijk dat een mens het met goedkopere middelen moet doen met veel bijwerkingen!

15-12-2021 | Vrouw | 70
Bloedverdunning
Deze pil gebruikt op advies van de cardioloog icm medicatie voor hoge bloeddruk. Na gebruik van deze medicatie heb ik non stop last van buikpijn en diarree. Zelf ermee gestopt.

24-11-2017 | Man | 70
Beroerte
(keuzelijst: rommeltje) Aard van de klacht: herseninfarct(je) Vooral enthousiast over de vorm van de tabletten: cirkel en niet zo groot. Doordrukstrip werkt daardoor subliem.

06-10-2017 | Man | 70
Hartinfarct
Sinds mijn hartinfarct in 2010 moet ik dit antistollingsmedicijn innemen. Het enige wat ik er van merk is dat ik snel blauwe plekken oploop stoten of iets dergelijks. Daaruit blijkt wel dat het zijn werk goed doet.

16-04-2017 | Man | 70
Hartklachten
Er is een stent geplaatst en daarna moet ik een jaar dit medicijn gebruiken. Alle spieren doen zeer en slaap daardoor slecht. Wat voor medicijn is beter bijv plavix. Graag info.

07-06-2016 | Vrouw | 70
Aneurysma
Slapeloze nachten door de spierpijnen in de benen. Ovegschakeld op Plavix en totaal geen bijwerkingen meer!

03-08-2019 | Man | 71
ik heb elke keer altijd hogebloed druk 144 92 80

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (596) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum