clopidogrel

Beroerte (54 meningen)
Bloedverdunning (6 meningen)
Aderverkalking (6 meningen)
Trombose (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

27-04-2019 | Man | 72

06-02-2018 | Man | 72
Bloedverdunning
Gebruikte ooit Ascal, maar nieuwe neuroloog wilde een effectiever middel geven. de neusbloedingen zijn het vervelendste. in Re neusgat is door de kno arts een adertje dichtgebrand 1 jaar later is in Li neusgat "iets" aangestipt met een of ander spul. Maar dat heeft niet geholpen. Ben bang dat Li ook een adertje moet worden dichtgebrand.

28-11-2017 | Vrouw | 72
Herseninfarct
Erontstond tijdens snijwerkzaamheden in de keuken een lichtflits in mijn voorhoofd als bij onweer. Tegelijkertijd had ik geen controle over mijn re-arm en re-been. Ik was alleen thuis (heb notabene 11 jaar op een spoedeisende hulp in het secretariaat gewerkt, veel gezien en gehoord), wat doe ik, ik kijk wel even op internet, daar stond het gaat ook wel eens over. En h[lees meer...]et ging over en ik ging gewoon door met mijn sausje maken. Twee uur later kwam het in alle hevigheid terug, mijn man gebeld en ik was gelukkig op tijd op de seh. Het zat in de kleine hersenen, dat zagen de artsen aan mijn bewegingen. 1 week z.huis en 3 weken rev.centrum R.R.R. en daarna gelukkig weer naar huis. Heb nog wel wat restverschijnselen, zoals opeens iets niet meer weten of opeens extreem moe. Loop niet meer met een rollator, kan gelukkig ook weer schrijven!

14-05-2016 | Vrouw | 72
Beroerte
ik gebruikte eerst Ascal en Persantin. Mijn neuroloog vertelde dat er nu een ander geneesmiddel in de handel was. Een tablet die beide (Ascal en Persantin) kon vervangen, Dat leek me wel wat, een tablet minder. Maar daar ik sinds ik het gebruik zo onder de blauwe plekken en spontane bloeduitstortingen zit, vraag ik toch de neuroloog om mij weer Ascal en Persantin voor te s[lees meer...]chrijven.

27-07-2021 | Man | 73
Hartinfarct
Voorgeschreven ivm hartinfarct, en TIA

27-07-2021 | Man | 73
clopidogrel (75mg)
Hoegenaamd géén bijwerkingen, voorgeschreven ivm TIA en hartinfarct..

06-12-2019 | Man | 73
Aortaklep aandoening

01-10-2019 | Vrouw | 73
Aderverkalking
Ik gebruik Clopidogrel sinds 2 weken en moet dit 6maanden slikken.Kreeg 2 stents in linker en rechter aorta. Had verstopte bloedvaten. Maar ik krijg direcht na inname van Clopidogrel 75mg maagpijn en ook ademnood(maar misschien vanwege mijn astma) Ik drink dan 2 glazen spa(rood) bruis en dat wil wel helpen En ik gebruik ook al enige tijd pantazol 40mg. De maagpijn w[lees meer...]ordt iets minder. En ik loop elke dag een uurtje in het park,

19-06-2019 | Man | 73
Hoog cholesterol
Overgestapt van ascal en omdat persantin niet meer verkrijgbaar is. Lichte hoofdpijn bij ontwaken, verdwijnt na korte tijd bij het opstaan.

26-05-2019 | Vrouw | 73
Herseninfarct
ik moest overstappen van ascal en persantin naar clopidogrel het ging goed tot na inname van 4 weken kreeg ik plotseling last van een hinderlijke schittering in mijn linkeroog wat heel lastig is want daardoor zie je wat slechter verder tot op heden geen last alleen dat van die schittering g

13-09-2016 | Man | 73
TIA
Na het optreden van een klassieke TIA, kreeg ik van de arts op de spoedeisende hulp Clopidogrel 75 mg 1x daags i.p.v. Carbasalaatcalcium 100 mg cardio voorgeschreven. Bijwerkingen: éénmaal handgroot hematoom en éénmaal heel groot hematoom in bovenbeen ws. t.g.v. spierscheurtje. Vaak kleine hematomen in de huid na stoten.

14-05-2019 | Man | 74
clopidogrel (75mg)
de bloedingen op mijn armen zijn abnormaal. grote wonden na de minste aanraking van een takje, een stootje, etc.

15-12-2021 | Vrouw | 75
TIA
Erg duizelig veel winden laten een vreselijke jeukende huiduitslag .ik begon in 2019 met mylan daarna teva afwisselend met mylan , Sedert juni 2021 krijg ik zentiva en heb een vreselijke uitslag op mijn lichaam en het jeukt vreselijk .Daar had ik van de andere middelen geen last van ,

04-04-2020 | Vrouw | 75
Hartklachten
Nadat in december twee stents zijn geplaatst moest ik clopidogrel van Sandoz slikken. Na een paar dagen kreeg ik vreselijke maag/buikpijn. Misselijk, spierpijn en belandde ik op de SEHH omdat ook mijn hart van slag was. Na een opname van drie dagen waarbij geen afwijkingen werden gevonden behalve ongevaarlijke extrasystoles mocht ik naar huis met de mededeling dat ik ondan[lees meer...]ks de bijwerkingen clopidogrel moest blijven slikken voorlopig voor een jaar. Ik ben nu bijnavier maanden verder en ben doodziek door bijwerkingen. Door maagpijn slaap ik nachtenlang niet. Ogen zijn slechter, suis in hoofd. Gehoor slechter. Ben verzwakt door constante diarree. Ondanks herhaaldelijk geklaag bij de arts moet ik blijven slikken anders slibben de stents dicht met dood tot gevolg. Daarom durf ik niet te stoppen. Ik ben mantelzorger voor mijn gehandicapte zoon. Dit middel is puur gif en breekt mijn gezondheid langzaam af. Arts luistert totaal niet en heeft geen alternatief. Dit houd ik geen jaar vol. Ik ben in 3 maanden tijd al 3 x met de ambulance op de SEHH beland waar ze niks voor me kunnen doen. Weet iemand een alternatief voor dit gif genaamd clopidogrel? DIT IS EEN NOODKREET.

23-05-2016 | Vrouw | 75
Beroerte
Ik moet het helaas slikken om een evt. volgende beroerte te voorkomen. Ik heb geen bijwerkingen alleen maagzuur, maar dat had ik ook voor die tijd al. Daarvoor gebruik ik dus Pantoprazol. Liever zou ik iets natuurlijks willen hebben maar ja of dat er is....?

11-05-2016 | Vrouw | 75
Beroerte
Tijdens een rugoperatie in juni 2014 heb ik een beroerte gehad. Daarna moest ik Persantin slikken. In november 2015 heb ik zelf gevraagd of er een ander medicijn was i.p.v. Persantin omdat ik 1e twee keer per dag een tablet moest nemen en daarnaast nog maagzuurremmers. 2e Dipyridimol de stofnaam was en dat wilde ik niet meer slikken vanwege de bijwerkingen. Nu gebruik[lees meer...] ik 1 x per dag 1 Clopidogrel en 1 Pantoprazol samen en ik ben klaar. Soms nog last van maagzuur maar te weinig om daar meer voor te gaan slikken.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum