clopidogrel

Beroerte (54 meningen)
Bloedverdunnen (5 meningen)
Aderverkalking (5 meningen)
Trombose (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

27-12-2016 | Man | 46
Beroerte
febr. 2016 een 'vermoedelijke' TIA gekregen. Kwamen tot de ontdekking dat ik ook een gaatje tussen de Boezemkamers had zitten. Kreeg Clopidogrel & Simvastatine voorgeschreven. Veel last van de bijwerkingen en na enige maanden acuut gestopt met inname. Klachten werden al snel minder. Sinds vorige maand toch maar weer begonnen met de Clopidogrel omdat ik me wat minder gi[lees meer...]ng voelen... na 1 dag al kwamen vermoeidheid en last in onderrug weer opzetten. Dit 2 weken vol gehouden, werd niet minder, tot medicijnen op waren. Kon 2 dingen doen... nieuwe halen of stoppen. Stoppen dus. Komende week dit eventjes fijn voorleggen bij de huisarts. Slik nu nog alleen Pantoprazol 40mg vanwege een ontsteking in slokdarm.

17-10-2016 | Man | 66

28-09-2016 | Man | 61
Hartinfarct
Na plaatsing stents. Eerste 2 ingrepen (2 X 3 stents) moest in Brilique nemen. Veel bijwerkingen. Dyspnoe en blauwe plekken. Voor de derde ingreep (8 maand later) ben ik op eigen vraag overgeschakeld naar Clopidogrel (theva farma) 75 mg. Kortademigheid verdween grotendeels en geen blauwe plekken meer sindsdien. 7de Stent geplaatst en nu voel ik mij veel heel veel beter.

13-09-2016 | Man | 73
TIA
Na het optreden van een klassieke TIA, kreeg ik van de arts op de spoedeisende hulp Clopidogrel 75 mg 1x daags i.p.v. Carbasalaatcalcium 100 mg cardio voorgeschreven. Bijwerkingen: éénmaal handgroot hematoom en éénmaal heel groot hematoom in bovenbeen ws. t.g.v. spierscheurtje. Vaak kleine hematomen in de huid na stoten.

22-08-2016 | Man | 64
Angina pectoris
Na plaatsing van een stent kreeg ik Clopidogrel. N.a.v. bijwerkingen (netelroos, jeuk, kortademigheid, hoofdpijn) werd overgestapt op Ticagrelor (Brilique). De netelroos verdween, maar de rest van de bijwerkingen bleef. Ik kreeg ook lichte psychische klachten. De overstap was dus van de regen in de drup. Zie er tegen op om dit medicijn nog te slikken. Zijn er goede alterna[lees meer...]tieven?

02-07-2016 | Vrouw | 64
Atherosclerose
Na een lichte TIA te hebben gehad kreeg ik dit medicijn voorgeschreven. Niet alleen werd ik hier zo moe van dat ik de hele dag wel kon slapen, maar kreeg ik ook ernstige gespleten nagels en wel dusdanig dat mijn vingertoppen erg pijnlijk werden. ( Op dat moment begreep ik ook waarom mijn man die hetzelfde medicijn nog steeds gebruikt en ook deze bijwerkingen heeft, zij he[lees meer...]t in mindere mate, steeds met een nagelvijl in de weer is) Ik gebruik nu 1x dgs. Carbasalaatcalcium en 2x dgs. Persantin . Wel iets lastiger qua inname maar ben niet zo moe meer en mijn nagels hebben zich nu al bijna hersteld.

07-06-2016 | Vrouw | 70
Aneurysma
Slapeloze nachten door de spierpijnen in de benen. Ovegschakeld op Plavix en totaal geen bijwerkingen meer!

23-05-2016 | Vrouw | 75
Beroerte
Ik moet het helaas slikken om een evt. volgende beroerte te voorkomen. Ik heb geen bijwerkingen alleen maagzuur, maar dat had ik ook voor die tijd al. Daarvoor gebruik ik dus Pantoprazol. Liever zou ik iets natuurlijks willen hebben maar ja of dat er is....?

14-05-2016 | Vrouw | 72
Beroerte
ik gebruikte eerst Ascal en Persantin. Mijn neuroloog vertelde dat er nu een ander geneesmiddel in de handel was. Een tablet die beide (Ascal en Persantin) kon vervangen, Dat leek me wel wat, een tablet minder. Maar daar ik sinds ik het gebruik zo onder de blauwe plekken en spontane bloeduitstortingen zit, vraag ik toch de neuroloog om mij weer Ascal en Persantin voor te s[lees meer...]chrijven.

11-05-2016 | Vrouw | 75
Beroerte
Tijdens een rugoperatie in juni 2014 heb ik een beroerte gehad. Daarna moest ik Persantin slikken. In november 2015 heb ik zelf gevraagd of er een ander medicijn was i.p.v. Persantin omdat ik 1e twee keer per dag een tablet moest nemen en daarnaast nog maagzuurremmers. 2e Dipyridimol de stofnaam was en dat wilde ik niet meer slikken vanwege de bijwerkingen. Nu gebruik[lees meer...] ik 1 x per dag 1 Clopidogrel en 1 Pantoprazol samen en ik ben klaar. Soms nog last van maagzuur maar te weinig om daar meer voor te gaan slikken.

22-03-2016 | Man | 76
Hartinfarct
voor ik met dit medicijn begon, had ik nergens last van, het werkte goed en zo goed als geen bijwerkingen. In 2016 werd bij mij longkanker geconstateerd en na thuiskomst van de operatie kreeg ik geen Plavix meer maar Clopidogrel. Zeer veel bijwerkingen o.a. maagpijn (3 maagzweren gehad) hoofdpijn, kortom werd alsmaar beroerder. de longarts schreef opnieuw Plavix voor, met [lees meer...]een rode stempel dat er geen vervangend middel mocht worden verstrekt. kreeg ze niet van de apotheek telkens weer die Clopidogrel waar ik zo ziek van word. We zijn nu alle kanalen aan het bewandelen van zorgverzekeraar, minister en bezwaarcommissie.

22-02-2016 | Vrouw | 66
Aderverkalking

12-11-2015 | Vrouw | 69
Aderverkalking
Na een halsslagaderoperatie moet ik de rest van mijn leven clopidogrel 75A slikken. Ik kreeg diarree, hoestbuien en ademnood bij het lopen en fietsen. Jeuk was ook niet prettig. Na het merk Teva kreeg ik een onbekend merk en de klachten werden erger. Nu heeft mijn huisarts het merk Plavix voorgeschreven, dat is duurder en moet aangevraagd worden bij mijn zorgverzekering. [lees meer...]Schandalig eigenlijk dat een mens het met goedkopere middelen moet doen met veel bijwerkingen!

11-11-2015 | Vrouw | 65
Hartinfarct
Na plaatsing stent vertelde de cardioloog mij dat ik oa dit middel een jaar zou moeten gebruiken! Ik ervaar de vlgd bijverschijnselen. Hoofdpijn, kramp in spieren en pijn in gewrichten, slechter zien, obstipatie en maagpijn. Iemand dezelfde ervaringen.. en hoe eventueel opgelost?

09-09-2015 | Vrouw | 71
Hartinfarct
Dit middel mag slechts een half jaar worden gebruikt. Dit zegt genoeg over de gevaren ervan. Clopidogrel is een zeer sterk middel; bijwerkingen hangen van de fabrikant af. Ik heb drie soorten gehad en werd steeds beroerder

04-07-2015 | Man | 77
Hartfalen
Na 2 maal hartstilstand een ICD ingeplant gekregen tot volle tevredenheid. Wellicht heeft het medicijn daar aan meegewerkt. Moeilijk te bewijzen.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum