clopidogrel

Beroerte (54 meningen)
Bloedverdunnen (6 meningen)
Aderverkalking (6 meningen)
Trombose (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

20-03-2019 | Man | 55

19-01-2019 | Man | 60
Aortaklep aandoening
Na jaren lang Ascal en persantin gebruikt te hebben nu clopidogrel mono therapie, en het bevalt me goed.

18-06-2018 | Man | 39
Herseninfarct
Vanaf augustus 2015 2x een herseninfarct gehad. Waarschijnlijke oorzaak een Pfo. Geen bijwerkingen, tot nu toe prima werking. Bloedingen duren beduidend langer, snel blauwe plekken en dunnere huid. Weegt niet af tegen de risico's zonder clopidogrel.

14-01-2018 | Man | 51
Beroerte
Heb sinds ik dit middel gebruik, geen ‘wegtrekkers’ gehad. Na 3 TIA’s werd het me voorgeschreven door de neuroloog. Geen echte minpunten, behalve slaapproblemen dan. Die zijn in iddels weg. Ben begonnen met innemen in de avond. Ik ging echtersteeds slechter slapen. Sind een paar maanden neem ik de pil in de ochtend, slaap meteen een stuk beter.

02-12-2017 | Man | 65
clopidogrel (75mg)
Nadat ik tien jaar geleden een stent kreeg moest ik 1 jaar lang Iscover 75mg gebruiken, dit verliep toen zonder bijwerkingen. Onlangs kreeg ik opnieuw een stent geplaatst en kreeg als medicament Clopidogrel 75mg van de Firma Heumann voor 1 jaar voorgeschreven. Ik woon in Duitsland en mijn verzekering vergoed alleen deze fabrikant voor clopidogrel van andere Fabrikanten m[lees meer...]oet ik duur betalen. Nadat ik erg last kreeg van bijwerkingen (jeuk en brand) heb ik een (dure) test met Plavix gedaan maar ook dat gaf geen verlichting in de bijwerkingen. Als ik dan toch allergisch reageerde op dit medicijn dacht ik een anti alergie middel te nehmen. Bij de apotheker heb ik Citrizin gekocht, 100 Tabletten voor 12€. Ik neem deze tablet 's morgens samen met Clopidogrel in en alle allergische symptomen zijn verdwenen. Ik denk dat dit niet voor iedereen zal werken, voor mij in ieder geval een oplossing. Mijn Cardioloog zag geen problemen, sterker nog hij was verrast dat dit zo goed samen ging.

28-09-2016 | Man | 61
Hartinfarct
Na plaatsing stents. Eerste 2 ingrepen (2 X 3 stents) moest in Brilique nemen. Veel bijwerkingen. Dyspnoe en blauwe plekken. Voor de derde ingreep (8 maand later) ben ik op eigen vraag overgeschakeld naar Clopidogrel (theva farma) 75 mg. Kortademigheid verdween grotendeels en geen blauwe plekken meer sindsdien. 7de Stent geplaatst en nu voel ik mij veel heel veel beter.

11-05-2016 | Vrouw | 75
Beroerte
Tijdens een rugoperatie in juni 2014 heb ik een beroerte gehad. Daarna moest ik Persantin slikken. In november 2015 heb ik zelf gevraagd of er een ander medicijn was i.p.v. Persantin omdat ik 1e twee keer per dag een tablet moest nemen en daarnaast nog maagzuurremmers. 2e Dipyridimol de stofnaam was en dat wilde ik niet meer slikken vanwege de bijwerkingen. Nu gebruik[lees meer...] ik 1 x per dag 1 Clopidogrel en 1 Pantoprazol samen en ik ben klaar. Soms nog last van maagzuur maar te weinig om daar meer voor te gaan slikken.

16-05-2021 | Man | 62
Beroerte
Gebruikt het al zes jaar, alleen een beetje spierpijn. Geen problemen.

10-04-2020 | Man | 63
clopidogrel (75mg)
Gebruik het nu drie maanden en moet het nog nemen t/m juli , eerste weken lichte nevenwerking gehad , maar die zijn nu volledig weg , ook maandelijkse bloedonderzoeken zijn zeer goed , voor mij een zeer goed geneesmiddel

30-09-2019 | Vrouw | 63
CVA (cerebrovasculair accident)
20 jaar niet kunnen functioneren naar het gebruik van clopidogrel teva 75 Mg is er voor mij een nieuw leven begonnen ben echt heellll erg blij

03-08-2019 | Man | 71
ik heb elke keer altijd hogebloed druk 144 92 80

06-02-2019 | Man | 63
Herseninfarct
Uitstekende ervaringen. Clopidogrel is bij mij bedoeld om herhaling van een herseninfarct te voorkomen.

25-06-2018 | Man | 64

19-04-2018 | Man | 79
Hartklep aandoening
Van clopidogrel heb ik geen noemenswaardige nadelen van ondervonden. Ook niet van Lixiana. Alleen het grote verschil in kosten vind ik een erg groot nadeel.

24-11-2017 | Man | 70
Beroerte
(keuzelijst: rommeltje) Aard van de klacht: herseninfarct(je) Vooral enthousiast over de vorm van de tabletten: cirkel en niet zo groot. Doordrukstrip werkt daardoor subliem.

06-10-2017 | Man | 70
Hartinfarct
Sinds mijn hartinfarct in 2010 moet ik dit antistollingsmedicijn innemen. Het enige wat ik er van merk is dat ik snel blauwe plekken oploop stoten of iets dergelijks. Daaruit blijkt wel dat het zijn werk goed doet.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum