clopidogrel

Bij  BeroerteX

Aderverkalking (5 meningen)
Bloedverdunnen (4 meningen)
Trombose (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

28-03-2021 | Vrouw | 28
Beroerte
Hee mensen, Op mijn 23e heb ik 2 beroertes gehad. Ik slik clopidogrel 75mg en een maagbeschermer elke dag en moet dit m'n hele leven lang. Begonnen in 2016. Ik heb mega veel klachten en ben me er in de jaren hierop volgend niet beter gaan voelen. Duizelig ook vaak weinig energie. Ik heb nu bijna een jaar thuis gezeten omdat ik zo moe was en licht in m'n hoofd dat ik 't [lees meer...]niet meer aan kon. Ook heb ik verdenking van MS maar dit kunnen ze niet vinden. En is meerdere malen getest. Ook heb ik elk ziekenhuis al gehad in Nederland. ( kleine vlekjes hersenen) ik mag niet stoppen maar iets in mij zegt dat ik me echt slechter ben gaan voelen na gebruik van dit medicijn. En als ik jullie dingen lees erg herkenbaar. Is dit echt mogelijk denken jullie? En zijn er mensen die gestopt zijn en zich beter voelen? Ik ben wel benieuwd maar ook bang om te stoppen met de bloedverdunner. Weet iemand een alternatief en de ervaringen met een ander soort? Ik hoor het graag!

09-07-2020 | Vrouw | 45

02-06-2019 | Vrouw | 47
Herseninfarct
Ik had Ascal en Persantin, door leveringsproblemen nu Clopidogrel. Innemen is makkelijk, maar na een paar weken zeurende spieren en gejaagd gevoel ga ik bij de huisarts om een ander recept vragen

03-05-2019 | Vrouw | 49
TIA
Mei 2018 uitval van mijn oog gehad en na onderzoeken gestart met clopidogrel 75mg. Meteen draaierig, tijdens het lopen moest ik niet naar links of rechts kijken want dan was ik uit balans..ik weet dit aan de Tia. In de loop van de tijd kreeg ik veel last van geheugenverlies, niet uit mijn woorden komen en verward. Tot de laatste maand ik zelfs mijn buurman niet meer herke[lees meer...]nde, de tuin inliep en mijn zusje niet eens zag staan, zwarte vlekjes op de muur zien. Spinnetjes dacht ik. Duizeligheid, draaierig etc.....Na heel duidelijk aan te geven dat ik iets anders wil proberen heb ik nu dipyridamol icm askal. Sinds twee dagen nu. Heb het gevoel dat de clopidogrel nog in mijn lichaam zit want verwardheid neemt zelfs toe..hoofdpijn van de dipyridamol. Pfffff ik ben 49 maar voel me echt stokoud, niet leuk!

20-05-2020 | Vrouw | 51
TIA
Nu gebruik ik clopidogrel 75mg, daarvoor slikte ik symvastatine dat was een heel wat een vreselijke bijwerkingen ik dacht dat ik dement werd, viel overal overheen en gooide de gekste dingen weg, na een gesprek met de huisarts moest ik direct stoppen, dit waren de bijwerkingen. Nu ik clopidogrel heb gaat het perfect en is alles goed gekomen. Wel vraag ik mij af of je dit me[lees meer...]dicijn iedere dag moet slikken of kan dit na 3x per week, kan het antwoord nergens vinden, misschien weet iemand hier antwoord op want ik ben van mening dit tot je dood te gebruiken ook niet gezond kan zijn?

30-10-2019 | Vrouw | 53
CVA (cerebrovasculair accident)
Eind juli 2018 een CVA gehad, daarna aan de clopidogrel mer Teva. Ging goed, geen bijwerkingen. Helaas Teva niet leverbaar, sinds die tijd aan de Sandoz, volop bijwerkingen. Slik daartegen nu ook desloratadine 2x per dag en smeer Miconazolnitraat/hydrocortizon erbij om de uitslag tegen te gaan. Zodar ik Teva heb verdwijnen de klachten.

12-04-2020 | Man | 56
TIA
Ik weet niet wat jij voor arts heb, maar als ik een medicijn niet kan verdragen krijg ik een ander. Zo niet stop ik er mee, maar zo ver is het nog nooit gekomen. We proberen zo lang tot ik een medicijn heb dat ik kan verdragen

18-08-2019 | Vrouw | 59
TIA
Nadat ik in 2018 een TIA heb gehad kreeg ik glopidogrel voorgechreven van het merk teva vanuit het ziekenhuis voorgechreven door de neuroloog .behalve blauwe plekken ging het verder wel .Later dit zelfde jaar kreeg ik van de Apotheek glopidogrel van het merk Sandoz hier heb ik zeer veel last van gehad ik kon niet meer lezen ,kijken, en mijn maag verdroeg geen voedsel meer[lees meer...] .Nadat ik mijn huisarts hierover had ingelicht heeft hij een medische indicatie voorgeschreven voor het mer Teva ,dat is een keer goed gegaan maar afgelopen week bleek het niet meer leverbaar te zijn en dus kreeg ik mijn Glopidogrel van het merk Grepid van de fabrikant Pharmathen S.A uit Griekenland en sinds dien weet ik niet wat me gebeurd allereerst heb ik een bloedneus gehad ten ten tweede bloed mijn tandvlees mijn maag doet en voelt heel naar aan en ik heb heb hoofdpijn Dit alles maakt mij zeer angstig en bezorgd ik ben dan ook erg overstuur en sta stijf van de stress tevens vraag ik mij af hoe het heeft kunnen gebeuren dat mensen want ik meen zeker te weten dat ik niet de enigste ben als oud vuil troep voorgeschreven krijgen in dit land de gezondheid zorg is hier slechter dan slecht .Dit middel barst niet alleen van de bijwerkingen het is ook nog eens gevaarlijk naar mijn mening en dat terwijl ik geen stress mag volgens mijn neuroloog .

08-05-2020 | Vrouw | 60
CVA (cerebrovasculair accident)
Kreeg clopidogrel in plaats van Persantin 200 en acetylsalisylzuur. In maart 2019. Na ca 6 weken begonnen de eerste klachten van misselijkheid, overgeven . Da resulteerde in een maagslijmvliesontsteking en een ontsteking van de pancreas. Bij bloedcontrôle bleek suikerwaarde verhoogd te zijn, dus Metformine erbij. Daarna nog veel zieker. Heb in oktober 2019 aangegeven die C[lees meer...]lopidogrel niet meer te willen slikken en terug te willen naar de Persantin. Heb zelf contact opgenomen met de fabrikant Boehringer Ingelheim en die verklaarde, dat Persantin 150 gewoon geleverd kon worden. Meteen gestopt met die Clopidogrel (puur vergif) en overgegaan op de Persantin 150 2x daags + acetylsalisylzeer 1x daags. In november ook Metformine voor te hoge suikerwaarden laten staan. Nu na half jaar eindelijk iets beter, maar de maag blijft erg gevoelig, die heeft veel te lijden gehad van die Clopidogrel.

16-05-2021 | Man | 62
Beroerte
Gebruikt het al zes jaar, alleen een beetje spierpijn. Geen problemen.

10-04-2021 | Vrouw | 62
Beroerte
Kreeg van apotheek vorig jaar deze voorgeschreven Vreselijk bijna jaar niet kunnen lopen naar voetzorg geweest podotherapeut zei ik weet niet wat dit is had zooltjes aangemeten gekregen het werd steeds erger . Toen bedacht ik heb andere medicijn huisarts gebeld direct stoppen met clopidogrel Ontstoken bloedvaten komt zelden voor.... Ben gestopt en vorige medicijnen weer e[lees meer...]n het is over.

29-08-2020 | Vrouw | 63
Herseninfarct
Veel last van de medicatie clopidogrel, 4 maanden er mee bezig, pas 2 dagen gestopt om te kijken of het inderdaad aan de clopidogrel lag , en ja de oorsuizing ging weg , ook de duizeligheid. Contact op genomen met de arts , word hier nog over terug gebeld.

30-09-2019 | Vrouw | 63
CVA (cerebrovasculair accident)
20 jaar niet kunnen functioneren naar het gebruik van clopidogrel teva 75 Mg is er voor mij een nieuw leven begonnen ben echt heellll erg blij

01-08-2021 | Vrouw | 68
Beroerte
Ik heb mijn beroerte 1,5 jaar geleden op 67 jarige leeftijd meegemaakt en mijn hele leven nooit geen tabletten geslikt ofwel heel weinig alleen in erge noodsituaties , daardoor is me het slikken van de huidige medicijnen erg zwaar gevallen en ik moet heel duidelijk zeggen dat er verdere problemen bijgekomen ipv verminderd. Door de vele bijwerking van clopidogel heb ik er e[lees meer...]norme spierpijn bij gekregen waardoor me het lopen zwaar valt en ik zwaar overweeg of ik voortaan niet al deze troep uit mijn lichaam laat, want ik kan dit geen verbetering noemen maar wel verslechtering ... Jammer dat in deze huidige tijd de meeste dokters alleen maar over chemische middelen kunnen met té veel bijwerkingen kunnen praten ipv over natuurlijke werkzame middelen en zónder bijwerkingen ... Dan moet ik me helaas aansluiten bij dat bericht van 21-11-2020 van die meneer van 46 jaar : ,, Liever een korter leven dan geen leven..."

08-04-2021 | Man | 68
TIA
Zoals eerder gemeld ben ik dit medicijn als bloedverdunner gaan gebruiken op aangeven van de neuroloog na een lichte Tia. Ook na enkele maanden zijn de bijwerkingen echt niet normaal. Vooral duizeligheid en maagklachten. Wat een troep !! Ga eens vragen of er een alternatief is ...

14-06-2021 | Man | 69
Beroerte
Na 3 jaar gebruik ben ik toevallig achter gekomen dat er een middel bestaat met dezelfde werking en zonder enige bijwerking: acetylsalicylzuur. Ik heb dat met mijn behandelend arts besproken en hij bleek dat een goed idee te vinden

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum