Ervaringen met Clopidogrel

Hartinfarct (20 meningen)
Bloedverdunning (11 meningen)
Aderverkalking (6 meningen)
Trombose (2 meningen)
Angina pectoris (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

02-03-2024 | Vrouw | 82

duizeligheid

Ik slik sinds 2018 clopidogrel aurobindo 75mg vanwege 3 lichte tia's. Na 2 maanden licht in mijn hoofd en nu na bijna 5 jaar steeds duizeliger . Volgens de dokter kan dat niet van dit medicijn zijn. Ik ga met de dokter nu bespreken of er een alternatief is. Heb ook andere merken gehad maar steeds hetzelfde. Hier is echt niet meer mee te leven. Slik er ook pantoprazol[lees meer...] 40 mg bij en bloeddrukverlagers. Hebben meer mensen hier nog last van na zo lange tijd?

22-10-2020 | Vrouw | 81
TIA
Na vermoedelijke TIA Clopidogrel voorgeschreven gekregen, een week later ook simvastatine en perindopril. Door barstend koppijn gestopt met simva, vervangen door atorvastatine, daarna doofgevoel in eerst hele rechterkant, later teruggetrokken tot hand (twee vingers) en voet. Als pianist bijna niet te verdragen! Zowel atorvastatine als clopidogrel kan deze bijwerking geve[lees meer...]n. Ik ben (op eigen houtje) gestopt met alle medicatie, neem nu rodegist-rijst met Q10 en Gingko Biloba. Hoop hiermee de bijwerkingen weg te werken.

02-06-2023 | Man | 79
TIA
Sandoz heeft middel uit handel genomen

02-06-2023 | Man | 79
TIA
Sandoz heeft middel uit handel genomen. Alternatief Clopidorel van Viatris .. krijg ik uitslag van Zijn er meer gevallen bekend

16-08-2020 | Vrouw | 78
Beroerte
Ik heb in maart 2019 3 lichte TIA's gehad. Kreeg daarvoor clopidogrel 75mg van teva. 2 maanden later kreeg ik lichtgevoel in mijn hoofd. Heb dat nog steeds. Kan dit een bijwerking zijn. Is nu al ruim 1 jaar!

15-12-2021 | Vrouw | 75
TIA
Erg duizelig veel winden laten een vreselijke jeukende huiduitslag .ik begon in 2019 met mylan daarna teva afwisselend met mylan , Sedert juni 2021 krijg ik zentiva en heb een vreselijke uitslag op mijn lichaam en het jeukt vreselijk .Daar had ik van de andere middelen geen last van ,

17-07-2023 | Man | 73

14-06-2021 | Man | 69
Beroerte
Na 3 jaar gebruik ben ik toevallig achter gekomen dat er een middel bestaat met dezelfde werking en zonder enige bijwerking: acetylsalicylzuur. Ik heb dat met mijn behandelend arts besproken en hij bleek dat een goed idee te vinden

22-04-2021 | Man | 69
Beroerte
Sportte veel en had zéér goede conditie. Toch herseninfarct, na onderzoeken geen aanwijsbare oorzaak. Eigen interpretatie: waarschijnlijk door stress (Te zware mantelzorgtaak). Zelfs het kleinste wondje geeft veel bloed. Moet dan nog wel eens uitleggen dat het niet ernstig is, door bloedverdunner komt en het zo weer over gaat. Gebruik ook maagbeschermer Pantaprazol 20 m[lees meer...]g en heb verder geen bijwerkingen.

16-11-2020 | Man | 69
Beroerte
Hm,het komt mij voor dat er een aantal fake (zeer positieve ) ervaringen door de advertiser zelf worden vermeld. Daarnaast, hoe weet men nu als patiënt of bijv. in dit geval Clopidogrel ook werkt waar het voor bedoelt is ?? De bijwerkingen merk je natuurlijk wel. ////// (Red. mijn medicijn.nl: ter informatie, de meningen zijn op dit platform van gebruikers afkomstig. D[lees meer...]us naar waarheid voor elk gebruiker)

01-08-2021 | Vrouw | 68
Beroerte
Ik heb mijn beroerte 1,5 jaar geleden op 67 jarige leeftijd meegemaakt en mijn hele leven nooit geen tabletten geslikt ofwel heel weinig alleen in erge noodsituaties , daardoor is me het slikken van de huidige medicijnen erg zwaar gevallen en ik moet heel duidelijk zeggen dat er verdere problemen bijgekomen ipv verminderd. Door de vele bijwerking van clopidogel heb ik er e[lees meer...]norme spierpijn bij gekregen waardoor me het lopen zwaar valt en ik zwaar overweeg of ik voortaan niet al deze troep uit mijn lichaam laat, want ik kan dit geen verbetering noemen maar wel verslechtering ... Jammer dat in deze huidige tijd de meeste dokters alleen maar over chemische middelen kunnen met té veel bijwerkingen kunnen praten ipv over natuurlijke werkzame middelen en zónder bijwerkingen ... Dan moet ik me helaas aansluiten bij dat bericht van 21-11-2020 van die meneer van 46 jaar : ,, Liever een korter leven dan geen leven..."

08-04-2021 | Man | 68
TIA
Zoals eerder gemeld ben ik dit medicijn als bloedverdunner gaan gebruiken op aangeven van de neuroloog na een lichte Tia. Ook na enkele maanden zijn de bijwerkingen echt niet normaal. Vooral duizeligheid en maagklachten. Wat een troep !! Ga eens vragen of er een alternatief is ...

15-03-2023 | Man | 67
Beroerte
Ik kreeg al snel fikse bloedingen op de meest vreemde plekken. Heb toen meteen de neuroloog gebeld, hij adviseerde meteen te stoppen met dit medicijn. Hij zei ook dat er helaas geen vervanger voor voor was. Dat zag ik ziet zo zitten. Ik was blij dat ik na de derde Tia eindelijk bloedverdunner kreeg, en nu had ik weer niks. Maar ik was ondertussen wijzer geworden en heb gel[lees meer...]ukkig vrije keuze bij DSW. Na wat gebel naar verschillende ziekenhuizen kwam ik bij een neuroloog terecht die mijn Dipyridamol voorschreef. En was het probleem opgelost.

12-04-2023 | Vrouw | 66
TIA
Paar minuten spraakstoornissen gehad, daarna geen klachten en lange wandeling gemaakt. De week erna terloops bij de huisarts aangekaart en naar de TIAPOLI verwezen. Alle onderzoeken en test waren goed, maar ze wilden me wel levenslang op de Clopidogrel, Simvastine en maagbeschermers zetten - alles geweigerd, geen trek om me als patiënt weg te laten zetten. In een brief [lees meer...]naar de huisarts stelt de neuroloog dat het nog maar eens besproken moet worden.....ik wacht op het telefoontje, maar ik beslis en verder niemand, het is mijn lichaam!

19-02-2023 | Vrouw | 64
TIA
Mijn naam is ineke. 64 jaar. Door dat ik 10 min draaierig was en dubbel zag heb ik dit middel gehad ben nu beroerder dan ervoor. Na dat incident heb ik 40 banen gezwommen en naar huis gefietst. Na 1 halve week toch naar de dokter geweest doorgestuurd naar neuroloog. Ze vermoeden tia levenslang bloedverdunners innemen. Ik slik niks voel me beroerder dan na dat incide[lees meer...]nt. Zei dat ik er niet achter staat maar u wil toch niet in rolstoel. Maar nu zit ik op de bank met onzettend last van knie. Ben gestopt

03-11-2021 | Vrouw | 63
Beroerte
Clopidogrel van grepid Pharmathen Ik heb meerdere beroertes gehad sinds 2009 en daarna nóg meerere Eerder om dezelfde reden gestopt met dit medicijn ,maar dit keer zijn de bijwerkingen vele maken erger Er stroomt de hele dag vocht uit mijn neus. Ik heb ook hele waterige diarree en last van braken, en durf niets te eten ! Ik heb dit medicijn eerder gebruik[lees meer...]t ,maar toen “alleen maar “ druipneuzen Het is werkelijk meer dan verschrikkelijk!