Ervaringen met Eliquis

apixaban

Gerechtelijke uitspraak: generieke apixaban per direct uit de handel

KNMP 23 aug 2023, 23-08-2023

Hartritmestoornissen (28 meningen)
Longembolie (20 meningen)
Trombose (18 meningen)
Bloedverdunning (4 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

13-05-2021 | Vrouw | 74
Atriumfibrilleren
Middel voorgeschreven ter vervanging combi asfalt 100 + dipyridamol 200. Vanwege plotseling boezemfibrilleren. Moet antistolling en bloedverdunner slikken vanwege stolling stoornis FVL(erfelijk) en meerdere CVA en TIA'S. Met schade(NAH) voorheen geen problemen MET Combi. Eerder allergisch gebleken voor clopidogrel en Rivaroxaban. Nu met eliquis apixaban constant opgej[lees meer...]aagd hart slapeloosheid enorme branderige jeuk op hoofdhuid armen en lichaam. En onverklaarbaar gewichtsverlies. Huisarts zegt dat deze bijwerkingen niet ineens zijn???? Ik ben inmiddels moe wanhopig moe met kapotgekrabd lichaam.

10-02-2021 | Vrouw | 66
Atriumfibrilleren
Last van zere benen kan nog geen 100 meter lopen.

10-06-2020 | Vrouw | 77
Boezemfibrilleren
Last van boezemfibrilleren. Ik had eerst andere medicatie maar daarvoor moest ik iedere week geprikt worden. Kreeg last van blauwe plekken en ik vond het niet fijn dat ik iedere week en geprikt werd en anders hoeveelheid moest slikken. Daarom heeft de cardioloog eliquis gegeven. Ik slik het nu al 6 jaar. Prima medicatie.

11-04-2019 | Vrouw | 66
Atriumfibrilleren
Heb dit medicijn gekregen na boezemfibrilleren, Gebruikte eerder ascal. Heb van deze medicijnen erge jeuk. Vandaag besloten door de cardioloog over te schakelen op xarelto. Over 6 weken evaluatie,

11-04-2019 | Vrouw | 66
Atriumfibrilleren
Heb dit medicijn gekregen na boezemfibrilleren, Genbruokte eerder ascal. Heb van deze medicijnen erge jeuk. Vandaag besloten door de cardioloog over te schakelen op xarelto. Over k6 weken evaluatie,

30-08-2018 | Vrouw | 76
apixaban (2,5mg)
Atriumfibrilleren
Na cardioversie dit middel voorgrschreven gekregen. Had al lage bloeddruk, nu vaak 105 bo endruk. Voel me erg beroerd.

15-04-2018 | Vrouw | 64
Boezemfibrilleren
Van de specialist Eliquiss voorgeschreven maar ik stop ermee. In overleg met de huisarts stop ik ermee. Voel me zo zenuwachtig, wordt gek van het oorsuizen en kom niet in slaap. Nog nooit zo slecht geslapen en voel constant mn hart kloppen. Ben hier helmaal niet blij mee. Lijkt wel of er een brom bij mn hart zit. Vind dit zo angstig. 1 mei heb ik een echo van het hart en [lees meer...]16 mei terug bij de Cardioloog. Dus wacht af nu,

05-04-2018 | Vrouw | 64
Boezemfibrilleren
Tijdens knieoperatie kreeg ik boezemfibrilleren en daarna gelijk Eliquis gekregen. Volgens de Cardioloog was het beter om hier mee te beginnen omdat ik in een risicoleeftijd zit en hoge bloeddruk hebt. En omdat ik 4 jaar geleden een Ablatie hebt gehad. Maar voor de operatie was bloeddruk perfect 114/67. Maar nu ik de Eliquis inneem schoot mn bloeddruk omhoog naar 160/67 en[lees meer...] voel me opgejaagd. Ben er mee gestopt want vind het angstig. Moet pas over 6 weken naar de Cardioloog voor echo en controle. Heb tegen de huisarts gezegd dat ik gestopt ben, maar twijfel nog. Blijven stoppen of weer proberen! Help

29-01-2024 | Man | 61
Atriumfibrilleren
Had eerst Sandox, maar die is uit de handel. Nu sinds een maand deze, en lig nu een de bloed transfusie 🥵, per direct stoppen met de Apixaban

09-12-2021 | Man | 65
Atriumfibrilleren
ga steeds meer last krijgen van soort pijnelijke huid ,geprik,en hartkloppingen ,dat vindt ik vreemd want daat bloedstolsels kreeg ik ze voor.

08-12-2021 | Man | 65
Atriumfibrilleren
ik heb sinds het slikken van elquis 2 migraine aanvallen met aura verschijnselen gehad,komt dit door het middel?

03-10-2021 | Man | 39
Atriumfibrilleren
ivm ablatie moet ik deze medicatie preventief innemen.

14-04-2021 | Man | 74

22-12-2018 | Man | 79
Boezemfibrilleren
Bij het kleinste wondje komt naar verhouding veel bloed

31-08-2018 | Man | 65
Atriumfibrilleren
Eerst gebruikt ivm Atriumfibrilleren, daarna een half jaar Pradaxa gebruikt als aanloop voor een ablatie. Na de ablatie in mei 2018 weer overgegaan naar Apixaban Eliquis. In mijn geval merk ik niets van bijwerkingen oid. Ook geen last van bloeduitstortingen na stoten. Voor mij een ideaal medicijn.

08-03-2018 | Man | 75
Atriumfibrilleren
Na 10 maand gebruik geen negatieve ervaringen.