Ervaringen met Eliquis

apixaban

Gerechtelijke uitspraak: generieke apixaban per direct uit de handel

KNMP 23 aug 2023, 23-08-2023

Atriumfibrilleren (22 meningen)
Longembolie (20 meningen)
Trombose (18 meningen)
Bloedverdunning (4 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

01-09-2018 | Man | 69
Hartritmestoornissen
Een dag na de eerste inname van Eliquis begon mijn linker arm raar te voelen alsof ik er minder controle over had , na 3 dagen begon ook mijn linker been krachteloos te voelen . die zelfde dag nog wed ik opgenomen met verdacht op beroerte . Na 2 dagen onderzoek werd ik zonder aanwijsbare aandoeningen in mijn hoofd , ontslagen met de diagnose CVA. ( beroerte ) Daarvan hee[lees meer...]l erg geschrokken ! Nadat ik een dag thuis was begon echter ook mijn rechterzijde krachteloos te voelen . Voor mij dus nu zeker geen CVA ! ( is nu ook bevestigd ) Mij was dus steeds verteld dat Eliquis geen bijwerkingen had . Nu zelfs nadat ik ben gestopt met dit middel , voelt mijn hele lijf nog steeds slap en moe . Op deze site is me heel veel duidelijk geworden , en hoop en bidt dat mijn kracht ooit weer terug mag komen . Voel me net een slappe pop ! Ik hoop niet dat er zenuwen blijvend beschadigd zijn . Deze week maar weer naar de huisarts !

10-10-2017 | Man | 70
apixaban (2,5mg)
Hartritmestoornissen
Eerst Xarelto nu Eliquis. Bijwerking: de helen dag lichte hoofdpijn en doof gevoel. Oren suizen en lichte verhoging. Ook soms prikkelingen in armen en benen.. ik denk dat mijn geest niet wil slikken en dat daarop het lichaam reageert.

24-09-2017 | Man | 72
Hartritmestoornissen
Open hartoperatie in 1996 ivm hartritmestoornissen ( Maze-3 ). Positief: na gebruik van zo'n 10 dagen had ik ineens - sinds 10 jaar - weer een regelmatige hartslag !! Ging 10 jaar goed. Daarna weer stoornissen . Vervelende bijwerkingen : loop steeds moeilijker , geen kracht meer in de voeten, enkels en vooral de knieën. Veel spierpijn ! Acenocomarol. Mei 2016 overgestapt[lees meer...] op Eliquize. Zie boven. Leeftijd : 72.

31-01-2017 | Man | 68
Hartritmestoornissen
Gebruik het nu 2 maand, maar tot op heden tevreden. Af en toe lichte hoofdpijn. Niet storend. Verlichting ten opzichte van acenocoumarolgebruik.

27-12-2016 | Man | 69
Hartritmestoornissen
Na 10 maanden worden de klachten steeds duidelijker: tintelingen, jeuk, kneuzingen. Het is nu echt heel vervelend en ik ga dan ook de Cardioloog morgen bellen.

27-12-2016 | Man | 72
Hartritmestoornissen
Ik gebruik dit medicijn Eliquis bijna een jaar. Daarvoor had ik Cardio Ascal. Ik slik ook voor mijn hartritme storingen Tambocor en Selokeen. De laatste maanden krijg ik steed meer klachten van een dof gevoel in mijn vingers en tintelingen in mijn 3 rechter tenen en iets minder in mijn 3 linker tenen. Bij het lopen krijg ik steeds meer pijn klachten. Ook 's nachts lig ik v[lees meer...]aak te trillen en heb het snel koud. Nu ik anderen over dit geneesmiddel hoor, vraag ik me toch af of al die klachten mogelijk toch niet door dit medicijn worden veroorzaakt. Ik denk er sterk over om met Eliquis te stoppen en dan maar zien of de klachten minder worden.

01-10-2016 | Man | 65
Hartritmestoornis

21-08-2016 | Man | 63
Hartritmestoornis
Ivm hartritmestoornissen sedert een week door cardioloog voorgeschreven. Per dag bloedtesten gehad, werkt goed. Vooralsnog geen bijwerkingen te merken. Nooit eerder anti stollingstabletten gebruikt.