Ervaringen met Eliquis

apixaban

Gerechtelijke uitspraak: generieke apixaban per direct uit de handel

KNMP 23 aug 2023, 23-08-2023

Hartritmestoornissen (28 meningen)
Atriumfibrilleren (22 meningen)
Longembolie (20 meningen)
Bloedverdunning (4 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

02-09-2022 | Vrouw | 33
Trombose
Inmiddels slik ik bijna 3 jaar apixaban Eliquis. Na vroeger de trombose dienst te hebben gebruikt vind ik deze methode echt een oplossing. Helaas heb ik wel eerst 3 maanden bijwerkingen gehad zoals hoofdpijn, vermoeidheid en misselijkheid. Dit werd na enkele maanden gelukkig minder en ben ik blij met deze tabletten. Dit bericht is eigenlijk ook een oproep! Zijn er net[lees meer...] als ik meer mensen die nu noodgedwongen door de zorgverzekeraar over moeten stoppen op een andere fabrikant van apixaban? Dus van Eliquis/Pfizer naar Sandoz? Het zit zo: het patent is verlopen en nu wordt er overgeschakelt op een goedkoper alternatief. Echter heb ik na het vergelijken van de ingredienten van beide tabletten (eliquis/pfizer versus Sandoz) hier helemaal geen fijn gevoel bij. Er zit bijvoorbeeld in de Sandoz - de goedkopere variant die nu wordt opgedwongen door de apotheek/zorgverzekeraar - MACROGOL 6000. Dit is een anti-constipatiemiddel. Bij langdurig gebruik heeft dit diarree etc tot gevolg. Dit is slechts een voorbeeld. Beide tabletten zijn dus niet 100% gelijk. Met andere woorden, wie ervaart momenteel hetzelfde probleem en wil samen met mij hier iets aan doen?

03-09-2022 | Vrouw | 39

20-02-2021 | Man | 43
Trombose
Eén keer eerder trombose gehad, toen acenocoumarol gebruikt. Dit middel leek ideaal; je hoeft niet te prikken, gewoon slikken en door. Ik kreeg echter al heel snel last van bijwerkingen; heftige hartritmestoornissen en druk op de borst. Ik werd er super gestrest van. Ik heb het middel 7 weken gebruikt, toen gestopt vanwege de bijwerkingen. Die waren na een week geheel ve[lees meer...]rdwenen. Mijn been is goed hersteld, maar de bijwerkingen maakten het tot een hel.

18-12-2019 | Man | 43
Trombose
Door aangeboren afwijking in de vene cava inferior een zeer heftige diep veneuze trombose opgelopen in beide benen en onderbuik. Men had zoiets nog nooit gezien. Enfin, na een week IC kritisch het verhaal overleefd. Sindsdien eliquis in vrij zware dosering. Eigenlijk geen bijwerkingen, behalve lang bloeden bij wondje en incidenteel bloedneus.

10-05-2019 | Vrouw | 46
Trombose
Ik gebruik dit middel ivm trombosebeen. Heb last van hoofdpijn die zwartestipjes en bloeddruk met name de onderdruk hoog, boven de 100. Iemand hier ervaring mee?

06-09-2017 | Vrouw | 48
Trombose
Xarelto gebruikt met vreselijke bijwerkingen. Daarna een half jaar clexane spuitjes, op aandringen vd huisarts nu eliquis. Wat mij tegenstaat is dat er geen tegenmedicijn is op het moment dat je een bloeding krijgt. Bij de oude generatie medicijnen bestaat dat wel. Verzocht om terug te schakelen op acenocoumeron, huisarts wil dit niet. Te duur. Belachelijk, dit is hoe het [lees meer...]gaat in Belgie. Een internist/hematoloog is niet betrokken bij deze beslissing

28-01-2017 | Vrouw | 48
Trombose
Opgenomen met trombosebeen en longembolie. Dit nieuwe medicijn gekregen. Op zich erg fijn dat je niet hoeft te prikken. Terwijl aan de andere kant je voor je gevoel geen controle hebt. Eerste controle na 1,5 maand en daarna een jaar. Na een aantal weken merkte ik op dat ik soms wat vergeetachtiger was, maar schonk er nog niet te veel aandacht aan. Dacht zat het gebeuren we[lees meer...]l zijn. Maar kreeg moeite met soms op woorden komen of woorden uitspreken die voorheen vloeiend gingen. En vergat een enkele keer ook mijn tablet in te nemen ondanks dat ik een alarm op mijn telefoon had. Of dat ik mijn strip pakte en het niet klopte maar ik niet meer wist of ik hem ingenomen had. Deze week contact gehad met het ziekenhuis en dit aangegeven en in overleg met hun ga ik over een week starten met bloedverdunners waarbij ik wel moet prikken.

13-01-2024 | Vrouw | 51
Trombose
prima middel weinig last van tot ineens je dit middel zelf moet betalen te belachelijk. dus nu iedere 90 dagen nu een rekening van 204 euro. en maar wachten tot de overheid dit middel weer accepteerd. de gezondheidzorg en medicijnen handel gaat nergens meer over.

28-11-2016 | Man | 54
Trombose
Ik ben een man van 54. Voor mij nooit meer Eliquis. Ik heb Eliquis 5Mg 2Maanden geslikt ivm trombose. ik vond het een makkelijke manier, omdat je niet op controle hoeft naar de trombosedienst. Maar hoe langer ik het slikte, hoe slechter ik me voelde. Ik kreeg eerst last van vreemde tintelingen in mijn onderarmen en handen. Na enkele weken werd ik steeds vergeetachtiger (ko[lees meer...]rte termijn) en kon ik me niet meer concentreren. Als iemand wat aan me vertelde was ik dat eigenlijk ter plekke al weer vergeten. Ook voelde ik me verschrikkelijk moe en lusteloos, maar ook opgejaagd alsof de wereld sneller draait dan je kunt bijhouden. het viel mij zelf op, maar ook mijn omgeving begon het op te vallen. Via de huisarts en Internist besloten om op proef te stoppen met Eliquis en over te gaan op Acenocoumarol (wel controle bij Trombose Dienst helaas), maar al na 4 dagen merk ik duidelijk het verschil. Ik word weer actiever en mijn geheugen komt ook weer terug. Ook zijn de tintelingen verdwenen en voel ik me veel beter en zelfverzekerder. Voor mij nooit meer Eliquis.

04-04-2018 | Man | 55
Trombose
In 2014 diep-veneuze trombose aan rechterbeen opgelopen. Tot april 2017 acenocoumarol geslikt en regelmatig bloedprikken. Daarna Apixaban en 1 keer per jaar controle bij specialist voor de nierfunctie. Mijn ervaring is positief. 's Ochtends bij het opstaan en om 18.00 uur slik ik 2,5mg. Ervaar geen bijwerkingen en kan doen wat ik wil. Het grote voordeel vind ik dat ik nie[lees meer...]t meer hoef te laten prikken. Onlangs op jaarcontrole geweest en alles was goed en ga dus door met dit medicijn.

18-06-2017 | Man | 55
Trombose
Sinds jan gebruik ik dit, genot dat je niet geprikt hoeft te worden maar nu lijken er toch wat bijwerking boven water te komen, moeheid, slecht slapen en het lijkt er op dat het effect heeft op manier waarop je uit je worden kunt komen, ook tintelingen.

30-10-2016 | Vrouw | 55
Trombose
Ik kreeg kort na elkaar een korte aanval van defibratie ( 4min?) in derde week van gebruik Eliquis. In de nacht, dus zonder aanleiding van inspanning. Met flitsen in mijn ogen, waarbij ik getallen voorbij zag schieten. Misschien is het vaker opgetreden tijdens de slaap, maar overdag niet eerder gemerkt. Heb 3 x eerder trombose gehad en ben verder gezond; was verbaasd dat e[lees meer...]r verder geen controle van werking anti-stolling meer plaatsvindt, dus had - voordat deze bijwerking optrad- toch al met arts willen overleggen of ik op het gebruikelijke medicijnen mocht overgaan. De controleafspraak stond gepland na 3 weken. Het is raar, dat een medicijn dat (ook) tegen hartritmestoornissen wordt gebruikt, ook als antistolling wordt voorgeschreven en (bij mij) juist hartritmestoornis als bijwerking geeft.

06-01-2020 | Vrouw | 56
Trombose
Sinds 2 keer trombose gehad.1 keer door een fout in het zhuis.een jaar later omdat ik niet mobiel genoeg was ivm botkneuzing enkel .

28-02-2022 | Vrouw | 62
Trombose
sinds half december 2021 Trombose been. 1 week 2 x per dag 10 mg na een week 2 x per dag 5 mg. hele dag door angststoornis door versnelde hartslag en overslaan rode wangen temp verhoging rond de 37,5. 3 feb controle nieren verwijzing hematoloog conclusie NHL. nog angstiger. komt trombose door NHL of NHL door Eliquis

18-02-2022 | Vrouw | 62

05-07-2022 | Vrouw | 67
Trombose
Ik ben niet tevreden met Apizaban , nog beter is Eliquis . Ik b en ook niet tevreden met Abaslaagar insuline , ik gebruik te veel 64 ml per dag ,is zo veel ik gebruik 64 ml Abaslaagar insuline , ik was vroeger minder 20 ml LANTUS is nog beter dan ABAsSLAAR , ik ben nu erger worden meer dik , nu ik heb erg lastig van ellebog arm links nu is meer dig , Antwoord mee.