Ervaringen met Fraxiparine

Acenocoumarol (187 meningen)
Clopidogrel (145 meningen)
Pradaxa (144 meningen)
Eliquis (109 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

13-10-2022 | Vrouw | 53
Heupslijtage
Na plaatsing volledige heupprothese 4 weken fraxiparine in de buik prikken. Na twee weken heel vervelende jeuk, onderhuidse schijven en bobbels, blauwe plekken en bultjes op de huid. Overdag nog te doen maar in de nacht verstoord het mijn nachtrust. Verder erg onrustige benen. Het been van de prothese kan ik me voorstellen maar beide benen benen vind ik vreemd.

07-11-2023 | Vrouw | 55
Trombose
Na hallux-valgusoperatie (verwijdering voetknobbel) moest ik 8 dagenlang dit middel zelf injecteren. Al gauw last van jeuk, droge huid met schilfers, slapeloosheid en obstipatie.

15-12-2017 | Vrouw | 55
nadroparine (2.850IE)
Dit is de derde maal dat ik na een operatie aan mijn knie( megaknieprothese) dit middel 6 weken moet inspuiten. Ik kan mij niet herinneren, buiten dat het gewoon heel vervelend is om te spuiten, dat ik hinder heb gehad van bijwerkingen zoal nu. Vooral de jeuk is erg hinderlijk omdat je dan best even wil krabben en dat is wel weer voor een buitenstaander natuurlijk een er[lees meer...]g raar gezicht als jij op je buik, 5 tot 10 cm rond je navel, steeds wil krabben. Verder is het jammer van de blauwe plekken maar die trekken natuurlijk ook wel weg. Gelukkig is het nu winter en kan ik het goed verbergen. De harde schijven op de prikplekken zijn wat vervelend maar heb ik verder geen last van in het dagelijkse leven.

04-11-2017 | Vrouw | 58
nadroparine (0,6)
Longembolie

14-07-2023 | Vrouw | 60
Trombose
Na 30 jaar gebruik van bloedverdunners in 2017 over gestap naar Xarelto. Nu binnen een half trombose rechts en toen die genezen was kreeg ik het links rondom de knie. Besluit internist levenslang fraxiparine, maar zoals het nu gaat wil ik ermee stoppen en hoop ik dat er nog iets is wat wel helpt

30-08-2021 | Vrouw | 61
Trombose
Deze medicatie gekregen na operatie totale heup prothese. In het begin geen problemen maar na ong 2 weken ongelooflijk veel jeuk en onderhuidse bulten die pijnlijk zijn en best wel grote omvang hebben. Ga per 31/8 over naar andere trombose medicatie weet alleen nog niet welke

02-08-2017 | Man | 62
nadroparine (0,6ml)
Botbreuk
Dit middel is mij voorgeschreven naar aanleiding van een middenvoetsbeenbreuk. Het inspuiten gaat probleemloos, wat ik wel merk is dat hoe langer ik het product gebruik hoe meer lusteloos ik mij voel, tevens heb ik tijdens het gebruik last van een lichte hoofdpijn.

29-01-2022 | Vrouw | 63
nadroparine (7600ie/0.8ml)
Na operatie (verwijdering uterus). 1x per dag door thuisverpleging injectie. Gaf extreme misselijkheid en hoofdpijn. Gestopt na 1 week want voldoende mobiel.

29-09-2015 | Vrouw | 63
nadroparine (0,8ml)
Trombose
Vanwege een niet erkende trombosebeen moest ik 2 maal daags een spuit 0,8 ml injecteren. Van de eerst set spuiten had ik al grote pijnlijke bloeduitstortingen die heel pijnlijk waren. De 2 spuiten van het herhaal recept waren helemaal een ramp. Vreselijke jeuk dat het heftige pijn opleverde over heel mijn buik. Na de tweede spuit moest ik voor de trombosedienst bloe[lees meer...]dprikken in het ziekenhuis en zij schrokken vreselijk toen zij mijn rode buik zagen met grote bobbels van de bloeduitstortingen. Ik moest gelijk naar de huisarts die er ook van onder de indruk was. Gelukkig was mijn bloed heel dun en mocht ik er gelijk mee stoppen. Jammer dat er geen lab is om te kijken of er in deze spuiten iets verkeerd zat. Ik heb het gemeld bij Lareb maar er wordt niets mee gedaan helaas.

29-04-2023 | Vrouw | 64
Trombose
In 2014 dezelfde ervaring ook bij trombose. Nu opnieuw fraxiparine en acounemarol om de INR in teregelen. Na 2 dagen grote rode plekken en blauwe plekken. Na een week nu overal rode bultjes en hevige jeuk. Geen rust meer en ik kan nauwelijks slapen. Ik vind het puur gif. Van kastje naar de muur om een oplossing te vinden. Huisarts verwijst naar internist en internist ver[lees meer...]wijst naar trombosedienst. Xarelto hiervoor gehad wat me Na 3 dagen pijn in de achterzijde van mijn rug op leverde en bloed in de urine. Dat was na stoppen in 3 dagen over maar internist beweerde dat xarelto daar de oorzaak niet van was. Xarelto is dus ook geen goede oplossing. Acounemarol heb ik wel goede ervaringen mee.Masr de injecties met fraxiparine is de hel. Ik ben er nu mee gestopt en hoop dat de trombosedienst me een verhoogde dosering met alleen Acounemarol kan voorschrijven. Absurd dat als de bijwerkingen van fraxiparine bekend zijn er geen goed alternatief gemaakt of gevonden kan worden. Patiënten zijn geen proefkonijnen, ik voel me zeer in de steek gelaten zeker door het doorverwijzen en onnodige duur van deze vreselijke bijwerkingen.

07-09-2016 | Man | 64
Bloedverdunning
Zeer onwel hoofdpijn, misselijkheid. Hoofdpijn langere als 24 uur. wat zooi. Ik moest het gebruiken omdat het onderbeen in het gips zit. Tussendoor keer Xarelto gebruikt nog een ergere troep. Was de weg helemaal kwijt. De dokter geraadpleegd, terug naar Fraxiparine twee dagen ziek. Dan doen je helemaal niks meer, hangt maar op de stoel. Geen zin eten. Dat is goed zeg ![lees meer...]!!!!

25-10-2018 | Vrouw | 74
Trombose
Mijn zuster was al jaren onder controle van de trombose dienst en slikte bloedverdunners. Maandags werd een trombose been geconstateerd , werd ze naar de spoedeisende hulp van ziekenhuis gebracht. Daar schreef de dienstdoende specialist injecties met Fraxiparine voor. Interne bloedingen waren het resultaat. Donderdag werd een zeer lage bloeddruk gemeten, lichaam in shock,[lees meer...] mijn zuster kwam niet meer bij en overleed op zaterdag!

14-10-2020 | Man | 77
Artritis
stijfheid in gewrichten pijn niet kunnen bewegen( arm vingers) lusteloos nergens geen zin in eten smaakt niet enz en die verdunde zoutzuur lijkt mij voor je botten en gewrichten ook niet best