Ervaringen met Fraxiparine

Acenocoumarol (188 meningen)
Clopidogrel (146 meningen)
Pradaxa (144 meningen)
Eliquis (109 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

18-02-2020 | Vrouw | 18
nadroparine (9500ie/ml)
Ik heb een aanrijding gehad en er zit nu wat bloed rond mijn knie, hiervoor gebruik ik fraxiparine.

26-03-2015 | Vrouw | 24
Trombose
Trombosebeen in het eerste trimester van mijn zwangerschap, fraxiparine 0.6ml 1x dgs gespoten tot 6 weken na de bevalling. Bij 31 weken zwangerschap een onverklaarbare bloeding gehad, helderrood bloed. Mijn vermoeden is dat deze verergerd is door het gebruik van fraxiparine, maar dit is niet bevestigd door een specialist. Nu in mijn tweede zwangerschap met 8 wk gestary me[lees meer...]t het spuiten van 1x dgs 0.3ml fraxiparine.

22-04-2017 | Man | 29
nadroparine (0,3ml)
Botbreuk
Mijn gebroken middenvoetsbeen moet genezen in het gips. Ik kan lopen met krukken en dit doe ik dan ook veel. De kans op trombose lijkt mij nihil. Het middel maakt mij misselijk, heel erg misselijk. Verder voel ik de effecten van het middel in mijn vingertoppen. Ik ben jong en gezond heb ik dit middel echt nodig?

23-04-2018 | Vrouw | 31
nadroparine (0.6ml)
Zwangerschap
Op mijn 24e een longembolie gehad, na verder onderzoek blijkt een afwijking in het bloedstollingsproces. Vanaf week 6 tot 26 elke dag in mijn buik geprikt. Vanaf week 26 tot 6 weken na de bevalling elke dag in een van mijn benen. Heb geen last van bijwerkingen. Enige nadeel is de onderhuidse schijven, soms duurt het iets langer om een goede plek te vinden om te prikken.

19-01-2022 | Vrouw | 33
nadroparine (19000ie/ml)
Botbreuk
Vanwege een spiraalbreuk links ( operatie -pin) en zwaar gekneusd + nader af te wachten schade (rechts) in mijn benen door een aanrijding gebruik ik nu bijna een maand fraxiparine. Lastig in te schatten of het effectief is - denk het wel want ik heb geen trombose. Ik herken wel extreme pijnen + uitstralingen tot onder mijn bil maar dit kan ook het been zelf zijn. Ik[lees meer...] injecteer zelf - bij de start dacht meer ik appeltje eitje en na twee weken begon het gevoelig te worden. Lastig om een plek te vinden want mijn hele buik is gevoelig en onderhuids gezwollen + blauwe/gele plekjes. Zelfs het vloeistof voelt pijnlijk aan. Vaak prik ik wel 3/4x voor ik een enigszins acceptabel plekje heb gevonden. Ik was aan het aftellen, moest nog 2 dagen - helaas door tegenslag qua revalideren verlengd. Tabletten zijn geen optie - daar kun je niet zomaar mee stoppen gaf de huisarts aan. Helaas! Ik ben een taaie maar zit de laatste dagen tegen het moment van prikken aan te hikken & ben blij als het weer gedaan is. Ik

03-04-2021 | Vrouw | 33
Trombose
Eerder na zwangerschap tromboembolie gehad. Nu in het gips dus ter preventie van een nieuwe tromboembolie. Eerste keer tijdens 3e zwangerschap bijwerkingen gehad. Dit keer nog heftiger. Harde plakkaten van minimaal 6 cm doorsnede, grillige galbult rondom prikplek, toenemende benauwdheid, uitslag/eczeem rond mond, opgezwollen heet jeukend been/voet.

13-06-2018 | Man | 33
nadroparine (3800ie/ml)
Na een kruisbandreconstructie dit middel meegekregen. Moet het 8 weken gaan gebruiken. Nu in de derde week breekt bij mij enorme jeuk uit. Geen zichtbare bultjes of rode huid. Alleen op de hoofdhuid veel puistachtige bultjes. Deze jeuken ook. Vandaag ga ik wederom een lauw bad nemen met haverzemelen. Dit helpt ongeveer 24 uur.

24-08-2021 | Vrouw | 34
nadroparine (9500ie/ml)
Bij mijn vorige zwangerschap in kraambed een trombose been gehad dit was erg pijnlijk. Nu bij derde zwangerschap preventief injecteren begonnen bij 6 weken. Nu nog de hele zwangerschap en daarna ook een periode blijven injecteren. 1x daags. Injecteer voornamelijk in mijn benen. Kleine bulten onderhuids en soms bloeduitstortingen. Ik vind het lastig om me zelf te injecteren[lees meer...] maar weet waarvoor ik het doe. Vaak last van bloed bij ontlasting... niet duidelijk of het door de faxiperine komt. Goede bloeddruk mooi laag 110 om 70. Wel heb ik het idee veel vocht vast te houden...

03-05-2018 | Vrouw | 35
Longembolie
Vanwege een ruiterembolie in 2014 moet ik nu tijdens mijn zwangerschap elke dag bloedverdunners injecteren gedurende de hele zwangerschap. Na 1 maand Fraxiparine gebruikt te hebben word ik nu overgezet op Fragmin vanwege de bijwerkingen/allergische reacties die ik heb op Fraxiparine. De bijwerkingen zijn: ontzettende jeuk op de injectieplekken, ook vaak bloeduitstortin[lees meer...]gen en harde schijven/bulten

09-08-2021 | Vrouw | 38
nadroparine (14000ie/ml)
Trombose
Voor ingreep bloedverdunners moeten laten staan en vit. K. gekregen. Ten tijde van gebruik Fraxiparine wordt been meestal dik en geeft precies dezelfde klachten als toen DVT's ontstonden. Dwz. ondragelijke pijnen in liezen, bijna niet op benen kunnen staan, pijn die uitstraalt tot in bil, maar ook door kuit. Ook zittend met golven extreem pijnlijk. Kortom om gek van t[lees meer...]e worden. Verder een gevoel van algehele malaise. Huisarts verwees dit echter naar land der fabelen! Heb inmiddels echter van Lareb begrepen dat toch vaker melding is gemaakt van (extreme) pijnen in benen m.b.t. dit middel. Soms is er ook sprake van hartkloppingen. Heb inmiddels 2x trombose gehad en o.a. liesader etc. zat beide keren volledig dicht. Die pijnen zijn niet van de lucht kan ik u zeggen. Ps. Moet effectiviteit aangeven, maar dat word zover ik weet niet gemeten. Weet het dus niet, maar ga ervan uit dat het doet wat het moet doen.

07-07-2018 | Man | 42
nadroparine (2850IE)
Complicatie na operatie
Nu 6 weken in gebruik ivm meerdere operaties aan mijn knie. Heb de eerste 2 weken regelmatig last van hoofdpijn gehad, nu last van bultjes op mijn (kale) hoofd. Het prikken gaat meestal goed, 1 op de 6 prikken zijn pijnlijk, prik nu in mijn bovenbeen. In mijn buik gaf regelmatig blauwe plekken na de injectie.

25-01-2017 | Man | 43
nadroparine (0,6ml)
Het toedienen is simpel en kan redelijk snel gebeuren. De bijwerking zorgen ervoor dat je er niet staat om te springen. De hele dag door jeuk en de overgevoeligheid van de harde schijven zijn soms heel vervelend.

05-03-2015 | Vrouw | 46
nadroparine (2850)
Trombose
ik heb gemerkt dat ik lichte hoofdpijn krijg een klein half uur na toediening.

26-04-2021 | Vrouw | 48
nadroparine (0,8)
Ik heb 9 maanden fraxiparine gebruikt 2x daags, dit doordat ik 2 verschillende zware antibiotica kuren 9 maanden heb ingenomen en door de antibioticas kregen we mijn INR niet goed. Na een tijdje gingen de prik plekken enorm jeuken, zelfs zo erg dat ik mijn buik helemaal kapot krabte tot bloedens toe. Ook had ik grote harde schijven / bobbels onderhuids, door bloedingen [lees meer...]onderhuids, hierdoor deed mijn buik redelijk pijn, hierdoor was een spijkerbroek dragen erg pijnlijk. Ik heb de antibiotica ingenomen van april 2020 tot eind januari 2021. Afgelopen vrijdag ben ik weer begonnen met fraxiparine 0,8 ml 2x daags te spuiten, omdat ik aankomende vrijdag geopereerd moet worden en helaas is vanavond de jeuk aan mijn buik weer begonnen.

06-02-2015 | Man | 48
nadroparine
Ik ben chronisch ziek, minimaal tot geen beweging waardoor deze injectie ter verkoping van bloedprop

10-07-2014 | Vrouw | 48
nadroparine
naald gaat soms moeilijk door de huid, zwelling van de huid na 1 uur en jeuk tot 1 dag na inspuiting