Ervaringen met Fraxiparine

Acenocoumarol (187 meningen)
Clopidogrel (146 meningen)
Pradaxa (144 meningen)
Eliquis (109 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

26-04-2021 | Vrouw | 48
nadroparine (0,8)
Ik heb 9 maanden fraxiparine gebruikt 2x daags, dit doordat ik 2 verschillende zware antibiotica kuren 9 maanden heb ingenomen en door de antibioticas kregen we mijn INR niet goed. Na een tijdje gingen de prik plekken enorm jeuken, zelfs zo erg dat ik mijn buik helemaal kapot krabte tot bloedens toe. Ook had ik grote harde schijven / bobbels onderhuids, door bloedingen [lees meer...]onderhuids, hierdoor deed mijn buik redelijk pijn, hierdoor was een spijkerbroek dragen erg pijnlijk. Ik heb de antibiotica ingenomen van april 2020 tot eind januari 2021. Afgelopen vrijdag ben ik weer begonnen met fraxiparine 0,8 ml 2x daags te spuiten, omdat ik aankomende vrijdag geopereerd moet worden en helaas is vanavond de jeuk aan mijn buik weer begonnen.

07-07-2018 | Man | 42
nadroparine (2850IE)
Complicatie na operatie
Nu 6 weken in gebruik ivm meerdere operaties aan mijn knie. Heb de eerste 2 weken regelmatig last van hoofdpijn gehad, nu last van bultjes op mijn (kale) hoofd. Het prikken gaat meestal goed, 1 op de 6 prikken zijn pijnlijk, prik nu in mijn bovenbeen. In mijn buik gaf regelmatig blauwe plekken na de injectie.

15-12-2017 | Vrouw | 55
nadroparine (2.850IE)
Dit is de derde maal dat ik na een operatie aan mijn knie( megaknieprothese) dit middel 6 weken moet inspuiten. Ik kan mij niet herinneren, buiten dat het gewoon heel vervelend is om te spuiten, dat ik hinder heb gehad van bijwerkingen zoal nu. Vooral de jeuk is erg hinderlijk omdat je dan best even wil krabben en dat is wel weer voor een buitenstaander natuurlijk een er[lees meer...]g raar gezicht als jij op je buik, 5 tot 10 cm rond je navel, steeds wil krabben. Verder is het jammer van de blauwe plekken maar die trekken natuurlijk ook wel weg. Gelukkig is het nu winter en kan ik het goed verbergen. De harde schijven op de prikplekken zijn wat vervelend maar heb ik verder geen last van in het dagelijkse leven.

02-08-2017 | Man | 62
nadroparine (0,6ml)
Botbreuk
Dit middel is mij voorgeschreven naar aanleiding van een middenvoetsbeenbreuk. Het inspuiten gaat probleemloos, wat ik wel merk is dat hoe langer ik het product gebruik hoe meer lusteloos ik mij voel, tevens heb ik tijdens het gebruik last van een lichte hoofdpijn.

22-04-2017 | Man | 29
nadroparine (0,3ml)
Botbreuk
Mijn gebroken middenvoetsbeen moet genezen in het gips. Ik kan lopen met krukken en dit doe ik dan ook veel. De kans op trombose lijkt mij nihil. Het middel maakt mij misselijk, heel erg misselijk. Verder voel ik de effecten van het middel in mijn vingertoppen. Ik ben jong en gezond heb ik dit middel echt nodig?

25-01-2017 | Man | 43
nadroparine (0,6ml)
Het toedienen is simpel en kan redelijk snel gebeuren. De bijwerking zorgen ervoor dat je er niet staat om te springen. De hele dag door jeuk en de overgevoeligheid van de harde schijven zijn soms heel vervelend.

26-03-2015 | Vrouw | 24
nadroparine (9500ie/ml)
Trombose
Trombosebeen in het eerste trimester van mijn zwangerschap, fraxiparine 0.6ml 1x dgs gespoten tot 6 weken na de bevalling. Bij 31 weken zwangerschap een onverklaarbare bloeding gehad, helderrood bloed. Mijn vermoeden is dat deze verergerd is door het gebruik van fraxiparine, maar dit is niet bevestigd door een specialist. Nu in mijn tweede zwangerschap met 8 wk gestary me[lees meer...]t het spuiten van 1x dgs 0.3ml fraxiparine.

10-07-2014 | Vrouw | 48
nadroparine
naald gaat soms moeilijk door de huid, zwelling van de huid na 1 uur en jeuk tot 1 dag na inspuiting

18-02-2020 | Vrouw | 18
nadroparine (9500ie/ml)
Ik heb een aanrijding gehad en er zit nu wat bloed rond mijn knie, hiervoor gebruik ik fraxiparine.

23-04-2018 | Vrouw | 31
nadroparine (0.6ml)
Zwangerschap
Op mijn 24e een longembolie gehad, na verder onderzoek blijkt een afwijking in het bloedstollingsproces. Vanaf week 6 tot 26 elke dag in mijn buik geprikt. Vanaf week 26 tot 6 weken na de bevalling elke dag in een van mijn benen. Heb geen last van bijwerkingen. Enige nadeel is de onderhuidse schijven, soms duurt het iets langer om een goede plek te vinden om te prikken.

04-11-2017 | Vrouw | 58
nadroparine (0,6)
Longembolie

05-03-2015 | Vrouw | 46
nadroparine (2850)
Trombose
ik heb gemerkt dat ik lichte hoofdpijn krijg een klein half uur na toediening.

06-02-2015 | Man | 48
nadroparine
Ik ben chronisch ziek, minimaal tot geen beweging waardoor deze injectie ter verkoping van bloedprop