nadroparine

Xarelto (167 meningen)
Pradaxa (127 meningen)
Clopidogrel (123 meningen)
Persantin (96 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

09-08-2021 | Vrouw | 38
nadroparine (14000ie/ml)
Trombose
Voor ingreep bloedverdunners moeten laten staan en vit. K. gekregen. Ten tijde van gebruik Fraxiparine wordt been meestal dik en geeft precies dezelfde klachten als toen DVT's ontstonden. Dwz. ondragelijke pijnen in liezen, bijna niet op benen kunnen staan, pijn die uitstraalt tot in bil, maar ook door kuit. Ook zittend met golven extreem pijnlijk. Kortom om gek van t[lees meer...]e worden. Verder een gevoel van algehele malaise. Huisarts verwees dit echter naar land der fabelen! Heb inmiddels echter van Lareb begrepen dat toch vaker melding is gemaakt van (extreme) pijnen in benen m.b.t. dit middel. Soms is er ook sprake van hartkloppingen. Heb inmiddels 2x trombose gehad en o.a. liesader etc. zat beide keren volledig dicht. Die pijnen zijn niet van de lucht kan ik u zeggen. Ps. Moet effectiviteit aangeven, maar dat word zover ik weet niet gemeten. Weet het dus niet, maar ga ervan uit dat het doet wat het moet doen.

03-04-2021 | Vrouw | 33
Trombose
Eerder na zwangerschap tromboembolie gehad. Nu in het gips dus ter preventie van een nieuwe tromboembolie. Eerste keer tijdens 3e zwangerschap bijwerkingen gehad. Dit keer nog heftiger. Harde plakkaten van minimaal 6 cm doorsnede, grillige galbult rondom prikplek, toenemende benauwdheid, uitslag/eczeem rond mond, opgezwollen heet jeukend been/voet.

14-10-2020 | Man | 77
Artritis
stijfheid in gewrichten pijn niet kunnen bewegen( arm vingers) lusteloos nergens geen zin in eten smaakt niet enz en die verdunde zoutzuur lijkt mij voor je botten en gewrichten ook niet best

25-10-2018 | Vrouw | 74
Trombose
Mijn zuster was al jaren onder controle van de trombose dienst en slikte bloedverdunners. Maandags werd een trombose been geconstateerd , werd ze naar de spoedeisende hulp van ziekenhuis gebracht. Daar schreef de dienstdoende specialist injecties met Fraxiparine voor. Interne bloedingen waren het resultaat. Donderdag werd een zeer lage bloeddruk gemeten, lichaam in shock,[lees meer...] mijn zuster kwam niet meer bij en overleed op zaterdag!

29-09-2015 | Vrouw | 63
nadroparine (0,8ml)
Trombose
Vanwege een niet erkende trombosebeen moest ik 2 maal daags een spuit 0,8 ml injecteren. Van de eerst set spuiten had ik al grote pijnlijke bloeduitstortingen die heel pijnlijk waren. De 2 spuiten van het herhaal recept waren helemaal een ramp. Vreselijke jeuk dat het heftige pijn opleverde over heel mijn buik. Na de tweede spuit moest ik voor de trombosedienst bloe[lees meer...]dprikken in het ziekenhuis en zij schrokken vreselijk toen zij mijn rode buik zagen met grote bobbels van de bloeduitstortingen. Ik moest gelijk naar de huisarts die er ook van onder de indruk was. Gelukkig was mijn bloed heel dun en mocht ik er gelijk mee stoppen. Jammer dat er geen lab is om te kijken of er in deze spuiten iets verkeerd zat. Ik heb het gemeld bij Lareb maar er wordt niets mee gedaan helaas.

24-08-2021 | Vrouw | 34
nadroparine (9500ie/ml)
Bij mijn vorige zwangerschap in kraambed een trombose been gehad dit was erg pijnlijk. Nu bij derde zwangerschap preventief injecteren begonnen bij 6 weken. Nu nog de hele zwangerschap en daarna ook een periode blijven injecteren. 1x daags. Injecteer voornamelijk in mijn benen. Kleine bulten onderhuids en soms bloeduitstortingen. Ik vind het lastig om me zelf te injecteren[lees meer...] maar weet waarvoor ik het doe. Vaak last van bloed bij ontlasting... niet duidelijk of het door de faxiperine komt. Goede bloeddruk mooi laag 110 om 70. Wel heb ik het idee veel vocht vast te houden...

13-06-2018 | Man | 33
nadroparine (3800ie/ml)
Na een kruisbandreconstructie dit middel meegekregen. Moet het 8 weken gaan gebruiken. Nu in de derde week breekt bij mij enorme jeuk uit. Geen zichtbare bultjes of rode huid. Alleen op de hoofdhuid veel puistachtige bultjes. Deze jeuken ook. Vandaag ga ik wederom een lauw bad nemen met haverzemelen. Dit helpt ongeveer 24 uur.

03-05-2018 | Vrouw | 35
Longembolie
Vanwege een ruiterembolie in 2014 moet ik nu tijdens mijn zwangerschap elke dag bloedverdunners injecteren gedurende de hele zwangerschap. Na 1 maand Fraxiparine gebruikt te hebben word ik nu overgezet op Fragmin vanwege de bijwerkingen/allergische reacties die ik heb op Fraxiparine. De bijwerkingen zijn: ontzettende jeuk op de injectieplekken, ook vaak bloeduitstortin[lees meer...]gen en harde schijven/bulten

07-09-2016 | Man | 64
nadroparine (19000ie/ml)
Bloedverdunnen
Zeer onwel hoofdpijn, misselijkheid. Hoofdpijn langere als 24 uur. wat zooi. Ik moest het gebruiken omdat het onderbeen in het gips zit. Tussendoor keer Xarelto gebruikt nog een ergere troep. Was de weg helemaal kwijt. De dokter geraadpleegd, terug naar Fraxiparine twee dagen ziek. Dan doen je helemaal niks meer, hangt maar op de stoel. Geen zin eten. Dat is goed zeg ![lees meer...]!!!!

30-08-2021 | Vrouw | 61
Trombose
Deze medicatie gekregen na operatie totale heup prothese. In het begin geen problemen maar na ong 2 weken ongelooflijk veel jeuk en onderhuidse bulten die pijnlijk zijn en best wel grote omvang hebben. Ga per 31/8 over naar andere trombose medicatie weet alleen nog niet welke

26-04-2021 | Vrouw | 48
nadroparine (0,8)
Ik heb 9 maanden fraxiparine gebruikt 2x daags, dit doordat ik 2 verschillende zware antibiotica kuren 9 maanden heb ingenomen en door de antibioticas kregen we mijn INR niet goed. Na een tijdje gingen de prik plekken enorm jeuken, zelfs zo erg dat ik mijn buik helemaal kapot krabte tot bloedens toe. Ook had ik grote harde schijven / bobbels onderhuids, door bloedingen [lees meer...]onderhuids, hierdoor deed mijn buik redelijk pijn, hierdoor was een spijkerbroek dragen erg pijnlijk. Ik heb de antibiotica ingenomen van april 2020 tot eind januari 2021. Afgelopen vrijdag ben ik weer begonnen met fraxiparine 0,8 ml 2x daags te spuiten, omdat ik aankomende vrijdag geopereerd moet worden en helaas is vanavond de jeuk aan mijn buik weer begonnen.

07-07-2018 | Man | 42
nadroparine (2850IE)
Complicatie na operatie
Nu 6 weken in gebruik ivm meerdere operaties aan mijn knie. Heb de eerste 2 weken regelmatig last van hoofdpijn gehad, nu last van bultjes op mijn (kale) hoofd. Het prikken gaat meestal goed, 1 op de 6 prikken zijn pijnlijk, prik nu in mijn bovenbeen. In mijn buik gaf regelmatig blauwe plekken na de injectie.

15-12-2017 | Vrouw | 55
nadroparine (2.850IE)
Dit is de derde maal dat ik na een operatie aan mijn knie( megaknieprothese) dit middel 6 weken moet inspuiten. Ik kan mij niet herinneren, buiten dat het gewoon heel vervelend is om te spuiten, dat ik hinder heb gehad van bijwerkingen zoal nu. Vooral de jeuk is erg hinderlijk omdat je dan best even wil krabben en dat is wel weer voor een buitenstaander natuurlijk een er[lees meer...]g raar gezicht als jij op je buik, 5 tot 10 cm rond je navel, steeds wil krabben. Verder is het jammer van de blauwe plekken maar die trekken natuurlijk ook wel weg. Gelukkig is het nu winter en kan ik het goed verbergen. De harde schijven op de prikplekken zijn wat vervelend maar heb ik verder geen last van in het dagelijkse leven.

02-08-2017 | Man | 62
nadroparine (0,6ml)
Botbreuk
Dit middel is mij voorgeschreven naar aanleiding van een middenvoetsbeenbreuk. Het inspuiten gaat probleemloos, wat ik wel merk is dat hoe langer ik het product gebruik hoe meer lusteloos ik mij voel, tevens heb ik tijdens het gebruik last van een lichte hoofdpijn.

22-04-2017 | Man | 29
nadroparine (0,3ml)
Botbreuk
Mijn gebroken middenvoetsbeen moet genezen in het gips. Ik kan lopen met krukken en dit doe ik dan ook veel. De kans op trombose lijkt mij nihil. Het middel maakt mij misselijk, heel erg misselijk. Verder voel ik de effecten van het middel in mijn vingertoppen. Ik ben jong en gezond heb ik dit middel echt nodig?

25-01-2017 | Man | 43
nadroparine (0,6ml)
Het toedienen is simpel en kan redelijk snel gebeuren. De bijwerking zorgen ervoor dat je er niet staat om te springen. De hele dag door jeuk en de overgevoeligheid van de harde schijven zijn soms heel vervelend.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (578) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum