Pradaxa

Bloedverdunnen (2 meningen)
Longembolie (2 meningen)

06-03-2019

Boezemfibrilleren

Al 10 jaar hartpatiënt en was 1 van de eerste gebruikers van Pradaxa met af en toe eens in de maand sotalol indien hartritme fout ging. Echter, na half jaar wegens hartfalen op de IC beland en in leven gehouden. Er zijn twijfels of Pradaxa de oorzaak was en overgegaan samen met 6 hartmedicijnen op Fenprocoumon. 5 jaar herstellende met zeer veel bijwerkingen waardoor ik nie[lees meer...]t meer functioneerde, werk en bedrijf kwijtraakte. Ruim half jaar geleden succesvol geholpen dmv ablatie. Heerlijk! Eind oktober gestopt met alle hartmedicatie waardoor ik weer voor 95% kon functioneren. Alleen Fenprocoumon zorgde voor zeer vervelende jeuk en huidirritatie tot bloedens toe ondanks hydrocortison. stopperiode in januari was geweldig! geen jeuk meer geen beddengoed en kleding onder het bloed. voelde me herboren! Moest echter van specialist toch bloedverdunner en dat werd Pradaxa. Voel me nu weer slechter en overweeg om helemaal te stoppen met bloedverdunners.
05-06-2018

Boezemfibrilleren

Helaas, had er goede hoop op maar na 6 stuks echt steeds zieker geworden, eigenlijk al na de 1e pil. Een dag na gestopt te zijn wel weer de oude. Voorlopig maar even niet
15-05-2017

Atriumfibrilleren

Misselijkheid, oververmoeidheid, duizeligheid, prikkelbaar, kortademig, slecht slapen. Op 1 juni, moet ik terugkomen, bij de neuroloog, ik ga hem zeggen dat ik er mee stop, dan maar eerder dood, dit is zo geen leven.
01-03-2017

Atriumfibrilleren

Enkele uren atriumfibrilleren gehad, gelukkig goed gereageerd op infuus met medicatie. Toen kreeg ik een recept voor Pradaxa mee, omdat ik bij de risicogroep zou behoren. Veel bijwerkingen, heb dit gemeld bij Lareb. Heb geen vertrouwen in dit medicijn, bijv. 1 op de 100 mensen krijgen een hersenbloeding. Ook zijn er mensen aan overleden.
25-08-2016

Atriumfibrilleren

Goed voor de omzet in winst van de fabriek Boehringen Ingelheim, maar niet geschikt voor gebruik. Diarree die steeds erger werd (ik zat alleen nog op het toilet), moe, zombie, hoofdpijn, geheugen verlies.
04-08-2016

Atriumfibrilleren

Algehele dodelijke vermoeidheid, donkere vlekken op armen net een soort elandjes waar bloed door naar buiten wilde, niet meer kunnen concentreren en denken, niet meer kunnen lopen dan 100 meter, hele handen die gingen schilveren de vellen hingen erbij, harde buik en stoelgang heel moeizaam en ontregeld. De kwaliteit van leven nam in ernstige mate af en voelde mij een zombi[lees meer...].
26-05-2016

Atriumfibrilleren

Al 3 keer in het ziekenhuis opgenomen geweest met vermeende hartaanval. Laatste keer werd boezemfibrilleren vastgesteld. Door cardioloog Pradaxa 110mg 4xdaags voorgeschreven. Nadat ik vertelde dat ik nierfunctiestoornis heb, moest ik er max 2 per dag nemen. Zelf heb ik dit gehalveerd naar 1 pd. Binnen niet al te lange tijd kreeg ik de volgende verschijnselen: Algehele ver[lees meer...]moeidheid, lusteloos, geen energie, druk in het hoofd, niet meer kunnen concentreren, harde buik, winden die vreselijk stinken, wondjes die maar niet genezen willen, bloeddruk omhoog, maagpijn, spieren doen vreselijk veel pijn, hersteld ook niet na lange rustperiodes. Vandaag besloten te stoppen want zo leven is een hel. Ik functioneer niet meer, alles is te veel, heb nergens zin in, en de dingen die ik moet doen zijn een onmogelijke opgaaf voor me. Ik ga op zoek naar een homeopathisch middel. Als ik wat gevonden heb zal ik het hier melden. Heeft iemand van de lezers hier al ervaring mee?
11-08-2019

Atriumfibrilleren

Veel pijn in benen ,ben ook bang om een bloeding te krijgen .terwijl er niet in alle ziekenhuizen tegen gif is voor een bloeding
06-03-2019

Boezemfibrilleren

Helaas al 10 jaar hartpatiënt en na geslaagde ablatie dolgelukkig dat met met veel medicijnen (6) mocht worden gestopt. Ook al die jaren veel last van bijwerkingen gehad. Enige overgebleven medicatie waren de bloedverdunners. Maar dat bleken dus ook 1 van de boosdoeners van bijwerkingen: Fenprocoumon, (ook marcoumar geprobeerd) maar vreselijke jeuk over hele lichaam tot bl[lees meer...]oedens toe. Daarom overgestapt naar Pradaxa. Ik overweeg met alle bloedverdunners maar te stoppen. Dit is ook geen leven. Opmerking: Ik heb eerder als 1 van de eerste in Nederland een half jaar lang Pradaxa gebruikt maar eindigde met hartfalen op de IC. Specialist ziet geen verband maar voor mij was dit wel duidelijk en hou dus twijfels. Toch maar weer geprobeerd.
08-02-2018

Boezemfibrilleren

Ondanks klacht en verschijnselen adviseert de huisarts wel door te gaan met medicatie
24-02-2017

08-03-2018

Atriumfibrilleren

Ondanks pradaxa toch herseninfarct,dat gelukkig practisch restloos is gebleven na snelle interventie!
05-02-2018

Boezemfibrilleren

Fenprocoumon moeilijke instelbaar. Daarna Pradaxa. Hoofddoel (anticoagulans) waarschijnlijk prima, maar steeds meer last van bijwerkingen. m.n kortademigheid. Na een kleine afstand al buiten adem. Vroeger geen enkel probleem Lab. onderzoek afnemende nierfunctie.
18-10-2017

Atriumfibrilleren

Ik kreeg last van boezemfibrilleren en moest op aanraden cardioloog aan de pradaxa. Maar nu ik het hier allemaal zo lees, vraag ik mij af of dit wel het juiste medicijn is. Ben erg moe, ook kortademig. Ben erg angstig voor dit middel.
04-10-2017

14-03-2017