Ervaringen met Xarelto

Longembolie (47 meningen)
Trombose (44 meningen)
Atriumfibrilleren (27 meningen)
Bloedverdunning (12 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

15-01-2020 | Man | 70
Hartritmestoornissen
Ik gebruikte eerst het medicijn Apixaban 2x daags.Omdat je Rivaoxaban maar 1x daags hoeft in te nemen over gestapt op dit medicijn.Binnen 3 weken gelijk spontaan een bloedneus. In 3 jaar tijd bij het gebruik van Apixaban nog nooit een bloeding gehad.Gelijk weer over gestapt op Apixaban 2x daags.Moet je niet hebben bloedingen.

22-12-2018 | Man | 70
Trombose
Ik man 70 j kreeg na half jaar 20 mg xarelto hevige steken in polsen vingers en schouders na 1week acenocoumarol was de pijn weg is wel lekker gr

12-12-2023 | Man | 71
Atriumfibrilleren
Voor een coloscopie moest ik stoppen met de inname van Xarelto. Ik had al maanden pijn in de heupen en bovenbenen bij lopen. Fietsen ging wel. Na een paar dagen mocht ik weer Xarelto slikken en toen merkte ik dat de pijn bij het lopen weer terug kwam. Vervolgens gestopt met het innemen en geen klachten meer.

03-12-2020 | Man | 71
Hoge bloeddruk
Nergens last van.

06-02-2019 | Vrouw | 72
Trombose
Na klachten van zwelling bij de enkel is het been gezwachteld door een fleboloog na controle met een echo die mij xarelto voorschreef..De eerste 2 dagen had ik een beetje zweverig gevoel .De derde dag kon ik sommige woorden niet herinneren(hoorde ik achteraf) Op de 4de dag kreeg ik problemen met spreken en handelingen.Dit begon om 10 Uur 's morgens onmiddelijk contact op[lees meer...]genomen met de huisartsenpost die het niet ernstig vonden en het advies gaven maar te bellen als het erger zou worden.Omdat het erger werd Om 15 uur weer gebeld et hetzelfde advies. Om 19 uur weer gebeld en kreeg ik hetzelfde te horen.Omdat ik toen kwaad werd zou een arts mij binnen een uur terugbellen,deze deed dat gelukkig na 10 minuten en kon ons meteen ontvangen.Na een klein onderzoek meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis ( neurologie) waar een beroerte werd geconstateerd.Dus dank zij de bemiddeling van de huisartsenpost en de onkunde van de telefonisten daar is de behandeling 10 uur later begonnen dan gewenst is Uiteindelijk is de voorlopige conclusie dat het middel op een heleboel plaatsen in de hersenen beschadigingen heeft aangericht maar hoe is nog niet duidelijk omdat stolsels vanuit de benen niet in de hersenen kunnen komen tenzij er ergens een lek b.v. tussen de hart boezem zit maar dat blijkt niet het geval te zijn want mijn vrouw wordt nu ongeveer binnenste buiten gekeerd voor onderzoeken om de oorzaak te ontdekken.

30-05-2022 | Man | 73
Trombose
Diep veneuze tromboze in mijn been (3 bloedklonters) na een operatie aan mijn teen. 2 x per dag Xarelto 15 mg. Pijn en zwelling in mijn been, als gevolg van de trombose, was snel weg. Dus het doet zijn werk. Voel me echter licht draaierig, suf, in mijn hoofd vanaf dag 1 tot nu (2,5 weken). Stoelgang moeilijker (maar nog doenbaar) en voel me de ganse dag vermoeid.

27-04-2022 | Vrouw | 73
Atriumfibrilleren
April 2021 hartritmestoornissen Xarelto voorgeschreven,voel me dodelijk vermoeid . 2cardioversie en ablatie ondergaan hartritmestoornissen verholpen,moet xarelto blijven gebruiken wil stoppen wat een bijwerkingen nog steeds.

21-11-2021 | Man | 73
Bloedverdunning
Ipv acenecoumarol Voordeel niet meer trombozedienst/prikken Ervaring gering pas 1maand begonnen

11-01-2021 | Man | 73
Longembolie
Gestart met 2 X 15 mg i.v.m dubbele longembolie na 2 maanden overgegaan op 20 mg. Geen problemen en/of bijwerkingen o ondervonden. Middel werkt na volle tevredenheid.

21-12-2018 | Vrouw | 73
Hartkloppingen
Gestopt met Xarelto nu nieuw medicijn , Pradaxa , zelfde probleem ,zit nu te wachten op een ander medicijn dus ...afwachten

10-04-2018 | Man | 73
Hartritmestoornissen
Prima medicijn.

25-01-2024 | Vrouw | 74
Bloedverdunning
Ik twijfel of het medicijn toch wat te zwaar is. Vraag het nog eens aan mijn arts

02-09-2023 | Vrouw | 74
Boezemfibrilleren
Ik moest van mijn cardioloog persé anti stolling slikken, omdat ik jaren ernstig boeemfiblireren had. Na jaren van ascal gebruik, waar ik geen last van had. eerst een middel gekregen waar ik zo duizelig van werd dat ik niet meer durfde fietsen en tv kijken of een boek lezen kon ik amper meer. Dus toen kreeg ik xarelto. Ik kreeg een pacemaker na his ablatie en moest dit m[lees meer...]iddel doorslikken. Ik heb geen last meer van de ritmestoornissen, maar van dit medicijn krijg ik steeds meer last van bijwerkingen. Ga de cardioloog zeggen dat ik wil stoppen en weer aan de ascal wil.

14-01-2023 | Man | 74

15-04-2018 | Vrouw | 74
Atriumfibrilleren
Makkelijk medicijn.Vervelende bijwerkingen.Moet het levenslang innemen.

19-04-2021 | Man | 75
Bloedverdunning
Heb reeds 2 trombones gehad, gelukkig met redelijk goede afloop, gelukkig ! Ga eerstdaags aan mijn cardioloog vragen om deze XARELTO te vervangen door een ander medicament , ben echt bang geworden hiervan .

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum