Ervaringen met Xarelto

Longembolie (47 meningen)
Trombose (44 meningen)
Atriumfibrilleren (27 meningen)
Bloedverdunning (12 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

15-10-2019 | Vrouw | 20

20-03-2019 | Vrouw | 22
rivaroxaban (15mg)
Aangeboren hartafwijking
Jaren geen medicijnen gebruikt voor mijn aangeboren hartafwijking. Van de cardioloog Xarelto voorgeschreven gekregen omdat ik het spuiten echt niet zag zitten. Op de standaard bijwerkingen, zoals blauwe plekken en snel/meer bloeden na geen bijwerkingen! Laatst vergeten in te nemen en nu merk ik toch dat mijn lichaam het vele malen beter doet met deze medicijnen inplaats va[lees meer...]n zonder.

22-04-2020 | Vrouw | 32
Factor V Leiden

28-03-2019 | Vrouw | 33
Factor V Leiden
Slik al 7 jaar acenocoumarol en op advies van hematoloog in aug 2018 overgestapt zodat ik nooit meer hoefde te prikken. Zelf had ik daar niet veel problemen mee omdat ik om de 8 weken naar de Trombosedienst ging. Uiteindelijk in augustus overgestapt en na 3 weken ontstonden de klachten. Dit heb ik 1,5 maand aangekeken en toen aan de bel getrokken. Diverse onderzoeken gehad[lees meer...], maar kwam niks uit. Totdat ik bij de HA aangaf of het niet de overstap naar de nieuwe medicijnen kon zijn. In overleg met hematoloog in november gestopt en terug gegaan naar Acenocoumarol. Klachten werden snel minder, maar opgeblazen gevoel heeft nog tot eind december parten gespeeld. Lichaam is nu gevoeliger voor opgeblazen gevoel tijdens maandelijkse cyclus. Terwijl ik dat nooit gehad heb! Overigens bij Xarelto tijdens maandelijks cyclus meer bloedverlies, terwijl dat bij acenocoumarol nooit was. Voor mij dus geen Xarelto!

28-05-2018 | Man | 36
Trombose
voor de 3x in 5 jaar tijd bloed proppen tot 2 maal toe gehad in m'n longen dit x in mn linker been en arm... in het verleden gebruikte ik een ander middel dat voor mij veel beter werkte geen bijwerkingen en voelde me al snel weer goed,,, met dit middel voel ik me ziek en beroerd en vind de bijwerkingen erg vervelend heb dus besloten mijn dokter te vragen te mogen stoppen[lees meer...] met deze troep en weer terug te gaan op m'n oude medicijnen. ik vind dat er te veel bijwerkingen zijn... en naar uitgebreid opzoek te zijn geweest naar d erisico's van dit medicijn wil ik er absoluut niet mee door gaan.. Uit amerikaans onderzoek ik duidelijk naar voren gekomen dat dit medicijn wel regelmatig checks nodig heeft..

07-04-2021 | Vrouw | 38
Longembolie
2 x trombosebeen. Laatste x meerdere longembolien in beide longen. FVL nu levenslang bloedverdunners. Heftige bijwerkingen van medicatie. Vooral hoofdpijn en zware benen hielden lang aan. Er is na longembolie post- trombotische benen vast gesteld. Dit was gelijktijdig toen ik starte met xarelto. Ik had hele zware benen en vreemde verkleuringen op mijn benen. Echter nu ik[lees meer...] langer dit middel slik is ook dit weer beter geworden. Ik blijf erbij dat dit eerst is verergerd toen ik begon met dit middel. Langzaam zijn bijna alle bijwerkingen verdwenen. Wel ben ik nog snel vermoeid en mijn energielevel is nog steeds niet op pijl. Of dit nog bij de bijwerkingen hoort weet ik niet. Nadeel is dat een klein wondje lang kan na bloeden en Snel weer open kan raken. Voordeel is dat ik gewoon alles kan eten en drinken, geen trombosedienst taferelen en het gebruiksgemak.

31-10-2022 | Vrouw | 39
Longembolie
April 2022 cluster longembolie gehad nu nog aan de xarelto 20mg . Heel moe benauwdheid blijft last van me longen net opnieuw ziekenhuis geweest om bloed te laten prikken op verdenking van een longembolie

22-09-2023 | Vrouw | 43
Trombose
Voor mij helpt het redelijk.

29-06-2020 | Man | 43
Trombose
Door de verlaging van 20mg naar 10mg in mei 2020 is er nieuwe trombose gegroeid in mijn rechterlies. Nu weer opgehoogd naar 20mg in de hoop dat de nieuwe trombose weer verdwijnt. Verder een vermoeid gevoel de hele dag, vooral 's middags moeite met mijn ogen openhouden en moeite met ontlasting, maar daar hebben we dan weer de vezelzakjes voor.

17-04-2018 | Vrouw | 43
Longembolie
9 januari opgenomen op IC met masale longembolieën, re.trombosebeen en vergroot rechterhart. Eerst 2 dagen op de heprine gezeten daarna over op Rivoroxaban. Ik heb geen bijwerkingen van de medicijnen. Erfelijkheid Factor V Leiden geconstateerd ook in familie veelal aanwezig, ik ben heterozygoot. Arts zegt dat ik zou kunnen stoppen in juli maar ik weet niet of ik daar nou [lees meer...]blij mee moet zijn. De kans op terugkeer of preventief medicatie blijven gebruiken en kans kunnen hebben op bloedingen? Ik weet het nog niet.

01-01-2021 | Vrouw | 44
Complicatie na operatie
Na knieoperatie een aantal dagen gebruikt. Ik kreeg wel last van misselijkheid. Ik weet niet zeker of het van dit medicament of van de celecoxib was.

26-10-2020 | Vrouw | 44
Trombose
Nou, ik weet niet hoor. Gebruik dit middel al een aantal weken voor mijn arm trombose. Maar het helpt voor geen meter. Ik heb nog steeds erg veel pijn aan mijn arm, dik opgezwollen en brandende aders. Plus dat mijn rechterarm hetzelfde heeft. Ik slikte al meer dan een jaar 10 mg, maar dat heeft niet kunnen voorkomen dat ik opnieuw trombose heb gekregen. Nu 20 mg, maar het [lees meer...]werkt echt helemaal niks. Lijkt wel of ik imuun er voor ben. Je zou zeggen met zo’n hoge dosis dat het met gemak zou moeten werken. Maar nee dus.

01-08-2020 | Vrouw | 44
Trombose
Na tweede keer trombosebeen kreeg ik xarelto (eerste keer was 10 jaar geleden, toen ander middel waarvan ik de naam niet meer weet). Ik heb steeds meer het idee dat xarelto een middel is met nare bijwerkingen. Ik ga weliswaar naar 10 mg per augustus, maar ik overweeg ook een ander middel te vragen.

19-02-2020 | Vrouw | 44
Longembolie
Na een dubbele longembolie bloedverdunners voorgeschreven gekregen. Snel na starten begon mijn menstruatie ondanks dat ik de pil slik (mag zolang ik de medicijnen slik). Menstruatie wilde niet meer stoppen. Na paar huisarts bezoeken uiteindelijk medicijnen voorgeschreven gekregen die bloedingen moesten stoppen. Eerste kuur werkte niet naar na 2de kuur stopte het eindelijk[lees meer...]. Heb er ernstige bloedarmoede aan overgehouden. HB gehalte was 4,8. Dus moest ijzer erbij slikken. Na een gynaecologisch onderzoek paar weken later was bloeden weer begonnen. Wederom kuur gekregen om bloeden te laten stopen. Zodra ik met de bloedverdunners mag stoppen doe ik dat meteen. En advies aan alle medici, als vrouwen last hebben van heftige menstruatie controleer meteen op hb gehalte. Ik heb veel last van de bijwerkingen en bijwerkingen van de bijwerkingen. Dus geen medicatie die ik graag inneem.

26-04-2019 | Vrouw | 44
Longembolie
Met masale longembolieen in het ziekenhuis gekomen en na 2 dagen heparine over op 2 x daags 15 mg, vervolgens na een periode 20 mg en nu op 10 mg wat ook weer scheelt als het gaat over risico's qua bloedingen. Ik heb geen bijwerkingen gehad . Ik vind het een prima medicijn.

05-03-2020 | Man | 45