Ervaringen met Xarelto

rivaroxaban

Longembolie (47 meningen)
Atriumfibrilleren (27 meningen)
Bloedverdunning (12 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

02-06-2020 | Man | 59
Trombose
In de zomer van 2014 had ik weken lang last van een zeurende lichte pijn in mijn linker borst. Daarnaast was ik kortademig. Het bleek een longembolie te zijn en een trombose in mijn rechter onderbeen. Al zo lang ik weet heb ik last van vocht in mijn benen. Meteen boven mijn sokken was altijd een verdikking te zien. Maar trombose was nieuw voor me en komt verder ook niet in[lees meer...] mijn familie voor. Eén jaar lang moest ik acenocoumarol slikken en 2 jaar lang een steunkous dragen. Ook na de 2 jaar heb ik nog regelmatig een steunkous gedragen, omdat ik een zeurende rechter onderbeen had en de steunkous verlichting gaf. Dit is jaren goed gegaan tot 25 juni 2019. Ik was 1, 5 dag terug van mijn vakantie in Canada toen ik plotseling hevige pijn in mijn linker onderbeen had. Het bleek een trombose te zijn. Een diep liggende bloedader bleek geheel afgesloten te zijn. Op de terugweg van Canada had ik zo’n 9 uur op een vliegtuigstoel gezeten, zonder bezoek aan toilet. Ik had wel regelmatig wat oefeningen gedaan met mijn rechter onderbeen, maar niet met mijn linker onderbeen. Verder had ik geen steunkousen aan. Als ik wel regelmatig had gewandeld in het vliegtuig, steunkousen had gedragen en voldoende water had gedronken, dan was er niets aan de hand geweest. Ik besef nu, dat in uitzonderlijke situaties (lange vliegreis) mijn lichaam extra ondersteuning nodig heeft om trombose te voorkomen. Via een echografie werd de trombose in mijn linker onderbeen vastgesteld en als medicijn kreeg ik Rivaroxaban (Xarelto) voorgeschreven. Al vrij snel had ik zowat continue last van een lichte hoofdpijn, lichte pijn in mijn maag en continue jeuk aan beide onderbenen en ik zat niet lekker in mijn vel (maar het was te verdragen). Na de kuur, 3 weken 2x 15mg per dag en 100 dagen 1x 20mg tablet, ben ik in overleg met huisarts en specialist van het ziekenhuis gestopt met bloedverdunners. Ook omdat ik 4 jaar lang, van 2015 tot en met 2019, totaal geen problemen met trombose heb gehad. Verder had ik besloten om voortaan continue, aan beide benen steunkousen te dragen. De bloedstolsels kwamen vanuit mijn onderbenen en door het dragen van steunkousen zou dat verder voorkomen gaan worden. Verder had mijn huisarts aangegeven: als je weer een lange vliegreis maakt kun je preventief starten met het slikken van bloedverdunners om een trombose/longembolie te voorkomen Twintig oktober 2019 had ik mijn laatste Rivaroxaban tablet geslikt. Eind november/begin december werd ik weer langzaam wat kortademig. Er gingen bij mij niet direct alarm bellen rinkelen. Ik droeg altijd steunkousen dus het kon geen trombose zijn. Op 4 december kreeg ik plotseling een paar flinke pijnscheuten in mijn rechterborst. In de nacht van 4 op 5 dec weer (10 minuten lang) en ’s morgens tijdens de rit naar mijn werk had ik weer last van zowat aanhoudende pijnscheuten en de pijn was het hevigst op het moment dat ik ademhaalde. Ik ben omgedraaid en ben naar huis gegaan en heb direct de huisarts gebeld. Onderzoek in het ziekenhuis bevestigde een dubbele longembolie, een longinfarct in de midden kwab van mijn rechterlong en een infectie in mijn longen. Na een dag in het ziekenhuis werd ik naar huis gestuurd met een antibiotica kuur en bloedverdunner Apixaban. Ook weer een nieuwe bloedverdunner die verder geen controle behoeft. Omdat ik ook van deze bloedverdunner dezelfde klachten ondervond als Rivaroxaban, ben ik na +/ 6 weken, in overleg met de specialist overgegaan naar Acenocoumarol. Met Acenocoumarol heb ik nooit klachten gehad. Ik wilde begrijpen wat er aan de hand was. Ik ben bijvoorbeeld in juli 2015, na één jaar slikken van Acenoucomarol gestopt met Acenocoumarol en had daarna geen gezondheidsproblemen. Ik heb met de huisarts en specialist van het ziekenhuis een gesprek gehad, maar ben daar niet wijzer van geworden. Ik heb geopperd dat er een duidelijke relatie moet zijn tussen het stoppen met Rivaroxaban en mijn dubbele longembolie en longinfarct. Ik had veel vragen. O.a. ik droeg altijd steunkousen, waar kwamen die bloedstolsels vandaan? Pas sinds begin 2016 wordt Rivaroxaban

22-02-2020 | Man | 66
Trombose
In oktober 2019 kreeg ik last van mijn linker kuit.Omdat ik vrij veel aan sport doe,dacht ik aan overbelasting.Enkele keren bij fisio geweest en het ging iets beter.Totdat ik in een weekend koorts kreeg en bloed begon op te hoesten.Mijn linker enkel vertoonde lichte zwelling.Huisarts dacht aan trombose/longembolie.Opgenomen in het ziekenhuis ,waar protocol longembolie/trom[lees meer...]bosebeen in werking ging.Wel een trombosebeen en in de linkerlong een embolie.Ben nu 4 maanden verder,gebruik 20 mg Xarelto p/d.En een steunkous linkerbeen.Zwelling been is helemaal weg.Geen problemen meer in linker kuit. Geen bijwerking van het medicijn.Volgende controle in april 2020.Hoop dat ik dan van kous geen gebruik meer hoef te maken. En kan stoppen met de bloedverdunners.Voel mij verder goed,maar de conditie is nog niet helemaal weer.Gaat langzaam goede kant op.

14-10-2019 | Man | 68
rivaroxaban (10mg)

02-10-2019 | Man | 52
rivaroxaban (15mg)
Trombose
Er is bij mij een trombosebeen geconstateerd (DVT). Het begon op vakantie met enorme pijn in mijn kuit, 2 dagen later terug gevlogen uit Rhodos en direct naar de huisarts gegaan. Deze stuurde mij door voor een echo waaruit een DVT zichtbaar was. Ik heb meteen voor 3 weken 2 x daags 15 mg Xarelto gekregen, na deze 3 weken moet ik (op 4 oktober aanstaande) overstappen op 1 x[lees meer...] daags 20 mg gedurende 5 maanden (incl. dragen steunkous) Mijn been was niet dikker of verkleurd. Dankzij de oplettendheid van mijn plaatsvervangende huisarts is mij waarschijnlijk een hoop ellende bespaard.

20-06-2019 | Man | 58
Trombose
Ik heb DVT en moet levenslang tabl slikken, omdat ik dit al voor de 3de x heb.Ben sinds December 2018 hiermee begonnen.Ben er erg tevreden over.

22-12-2018 | Man | 70
Trombose
Ik man 70 j kreeg na half jaar 20 mg xarelto hevige steken in polsen vingers en schouders na 1week acenocoumarol was de pijn weg is wel lekker gr

28-05-2018 | Man | 36
Trombose
voor de 3x in 5 jaar tijd bloed proppen tot 2 maal toe gehad in m'n longen dit x in mn linker been en arm... in het verleden gebruikte ik een ander middel dat voor mij veel beter werkte geen bijwerkingen en voelde me al snel weer goed,,, met dit middel voel ik me ziek en beroerd en vind de bijwerkingen erg vervelend heb dus besloten mijn dokter te vragen te mogen stoppen[lees meer...] met deze troep en weer terug te gaan op m'n oude medicijnen. ik vind dat er te veel bijwerkingen zijn... en naar uitgebreid opzoek te zijn geweest naar d erisico's van dit medicijn wil ik er absoluut niet mee door gaan.. Uit amerikaans onderzoek ik duidelijk naar voren gekomen dat dit medicijn wel regelmatig checks nodig heeft..

20-10-2017 | Man | 67
rivaroxaban (15mg)
Trombose
na plm 1 maand kreeg ik last van aambeien, normaal heb ik dat uiterst zelden, dat ging na plm 3 weken weer over, mogelijk doordat in die tijd ook m'n bloeddruk te hoog was door spanningen. na plm 3 maanden bleek m'n haar (normaal dik en stevig) uit te vallen en droger en dunner te worden, geen ramp maar toch irritant. moet blijven slikken vanwege trombose gevaar voor n[lees meer...]og 4 maanden, had al een hele kleine TIA.