Ervaringen met Xarelto

rivaroxaban

Longembolie (47 meningen)
Atriumfibrilleren (27 meningen)
Bloedverdunning (12 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

04-11-2023 | Vrouw | 61
Trombose
Na een verwaarloosde trombose in de coronatijd en na pas acht maanden werd er een bloedonderzoek gedaan waaruit bleek dat t toen in 2021 toch trombose was en geen lipoedeem. Ik kreeg toen xarelto 20 mg en meteen na de eerste pil ging t al niet zo goed, dat bleef zo en na de zevende pil wordt ik algeheel niet in orde en ben onder de douche gaan staan, toen begonnen mijn ben[lees meer...]en ontzettend groot te worden en sprongen er hele grote wonden in mijn benen onder de knie. Kon mijn benen niet meer oplichten en ben in paniekstoornis de dokter op gaan bellen maar die wilde niet komen. Na een lang drama van bijna drie maanden kwam er door toedoen van thuiszorghulp een andere dokter die besloot dat ik meteen naar t ziekenhuis moest. Toen klopte mijn hart al steeds langzamer, en had ik t gevoel dat ik was aan t sterven. Twee maanden in t ziekenhuis gelegen en een hele grote wond onder de voet ging niet zo snel dicht dat heeft ook nog zes maanden geduurd. NA MIJN ERVARING MET XARELTO 20 MG ZEG IK DAT IK DAT GEEN MEDICIJN VINDT MAAR EEN LICHAAMSVERWOESTER. MIJN LICHAAM IS NOG STEEDS NIET IN ORDE EN IK HEB INMIDDELS EEN INVALIDEKAART OM MIJN AUTO TE KUNNEN PARKEREN OP EEN INVALIDEPLAATS. MAAR AUTORIJDEN LUKT NOG NIET OMDAT IK MIJN BEEN NIET GOED KAN OPTILLEN OM IN DE AUTO TE KUNNEN STAPPEN EN HEB NU ZOLANG EEN SCOOTMOBIEL TE LEEN. IK BEN HEEL ERG TELEURGESTELD IN DE DOKTER DIE DE XARELTO VOORSCHREEF WANT HIJ HEEFT NIETS MEER LATEN HOREN, TOEN IK HEM DE FOTO S STUURDE VAN MIJN BENEN. KIJK AUB UIT MET XARELTO 20MG DAT BLIJKT EEN FEIT!

02-11-2023 | Vrouw | 63
Trombose
Het is nu bijna 2 jaar geleden maar ik ben bijna gestorven door xarelto 20 mg. Ik heb er 7 tabletten van op en ik was lichamelijk ernstig gewond geraakt, onder de knie steeds nieuwe openspringende grote wonden, onder de voet groot gat waar al necrose uitkwam. Grote uitval van mijn gehele lichaam ondervonden en ik ben nu nog steeds niet goed hersteld en kan niet zo goed me[lees meer...]er lopen, heb nog steeds n probleem met plas ophouden! Ben nog steeds heel moe. De dokter verzwijgt wat er gebeurt is en wil er niet over praten. Had van xarelto hele grote benen gekregen en ik kan t aantonen met foto s van mijn benen, er werd zelfs gesproken over amputatie onder de knieën, de benen hebben ook nog een vreselijk verbrand gevoel gehad en zijn vuurrood geweest, plus ik heb alle gevoel verloren in bijde benen in t ziekenhuis twee jaar geleden, en ik heb een paar maanden geleden ook weer meegemaakt dat ik alle gevoel weer kwijt was in de benen. Xarelto heeft de kwaliteit van mijn leven verwoest na 7 tabletten van 20mg. IK VIND DIT GEEN MEDICIJN, MAAR EEN LICHAAMVERWOESTER ! Ik heb lixiana 60mg gekregen en ben daar ook niet zo blij mee door de bijwerkingen, heel moe veel spierpijn, bloed in urine en soms ophoesten in speeksel algehele zwakte gevoel en door extra vitaminen te gaan gebruiken ben ik ietsje minder moe. Ik gebruik GEEN XARELTO MEER! EN JAREN GELEDEN OOK TROMBOSE GEHAD EN HEPARINE GEKREGEN VAN INTERNIST EN TOEN BINNEN DRIE WEKEN OPGEKNAPT EN UIT T ZIEKENHUIS ONTSLAGEN ZONDER RESTVERSCHIJNSELEN!

29-04-2023 | Vrouw | 64
Trombose
Na trombose xarelto gekregen ivm met eerdere allergische reacties op fraxiparine. Na 3 a 4 dagen roze urine en binnen een rode urine. Huisarts gebeld in paniek. Die verwees naar de bestaande afspraak bij de internist binnen een paar dagen. Deze zag de door mij meegenomen urine en verwees naar de uroloog waar ik pas na 2 maanden terecht zou kunnen. Na aandringen toch de ove[lees meer...]rschakeling naar fraxiparine en acounemarol gekregen. Na een dag of 3 was het bloed in de urine en pijn weg. Dus naar mijn idee was xarelto daar inderdaad de oorzaak van. Helaas voor mij begon toen de hel vd fraxiparine waarbij zoals ook i 2014 de jeuk en allergische rode huid opnieuw begon . Belachelijk is dat er kennelijk geen veilig alternatief is voor een trombose behandeling zonder dit gif fraxiparine te moeten gebruiken aan de start.

26-10-2020 | Vrouw | 44
Trombose
Nou, ik weet niet hoor. Gebruik dit middel al een aantal weken voor mijn arm trombose. Maar het helpt voor geen meter. Ik heb nog steeds erg veel pijn aan mijn arm, dik opgezwollen en brandende aders. Plus dat mijn rechterarm hetzelfde heeft. Ik slikte al meer dan een jaar 10 mg, maar dat heeft niet kunnen voorkomen dat ik opnieuw trombose heb gekregen. Nu 20 mg, maar het [lees meer...]werkt echt helemaal niks. Lijkt wel of ik imuun er voor ben. Je zou zeggen met zo’n hoge dosis dat het met gemak zou moeten werken. Maar nee dus.

29-06-2020 | Man | 43
rivaroxaban (10mg)
Trombose
Door de verlaging van 20mg naar 10mg in mei 2020 is er nieuwe trombose gegroeid in mijn rechterlies. Nu weer opgehoogd naar 20mg in de hoop dat de nieuwe trombose weer verdwijnt. Verder een vermoeid gevoel de hele dag, vooral 's middags moeite met mijn ogen openhouden en moeite met ontlasting, maar daar hebben we dan weer de vezelzakjes voor.

10-06-2020 | Man | 58
Trombose
Pijn in onderbeen, wezen bloedprikken, waarde was niet goed dus een echo laten maken daar was niets op te zien dus geen actie. Na 14 dagen werd de pijn zo hevig dat ik weer naar de HA ben geweest, weer bloed prikken, waarde was weer niet goed, weer echo, nu was er wel een trombose te zien (9 jaar terug ook al een trombose gehad aan andere been), dus weer aan de bloedverdun[lees meer...]ners en nu voor het leven, dit werd Xarelto (lekker makkelijk geen controle trombosedienst meer). Thuis vermoedelijk ook nog weer een longembolie gehad, net zoals 9 jaar terug! Xarelto eerst 2X per dag 15mg, daarna 1X daags 20mg, na +/- 6 weken liepen de klachten zo hoog op dat ik weer naar de HA ben geweest, bloed onderzoek en doorverwijzing naar longarts, bloed onderzoek was goed, na overleg met de arts overgestapt op andere bloedverdunner en na 1 dag werden de klachten al minder, dus voor mij geen Xarelto meer dan maar onder controle van de trombosedienst.

06-02-2019 | Vrouw | 72
Trombose
Na klachten van zwelling bij de enkel is het been gezwachteld door een fleboloog na controle met een echo die mij xarelto voorschreef..De eerste 2 dagen had ik een beetje zweverig gevoel .De derde dag kon ik sommige woorden niet herinneren(hoorde ik achteraf) Op de 4de dag kreeg ik problemen met spreken en handelingen.Dit begon om 10 Uur 's morgens onmiddelijk contact op[lees meer...]genomen met de huisartsenpost die het niet ernstig vonden en het advies gaven maar te bellen als het erger zou worden.Omdat het erger werd Om 15 uur weer gebeld et hetzelfde advies. Om 19 uur weer gebeld en kreeg ik hetzelfde te horen.Omdat ik toen kwaad werd zou een arts mij binnen een uur terugbellen,deze deed dat gelukkig na 10 minuten en kon ons meteen ontvangen.Na een klein onderzoek meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis ( neurologie) waar een beroerte werd geconstateerd.Dus dank zij de bemiddeling van de huisartsenpost en de onkunde van de telefonisten daar is de behandeling 10 uur later begonnen dan gewenst is Uiteindelijk is de voorlopige conclusie dat het middel op een heleboel plaatsen in de hersenen beschadigingen heeft aangericht maar hoe is nog niet duidelijk omdat stolsels vanuit de benen niet in de hersenen kunnen komen tenzij er ergens een lek b.v. tussen de hart boezem zit maar dat blijkt niet het geval te zijn want mijn vrouw wordt nu ongeveer binnenste buiten gekeerd voor onderzoeken om de oorzaak te ontdekken.

28-05-2018 | Man | 36
Trombose
voor de 3x in 5 jaar tijd bloed proppen tot 2 maal toe gehad in m'n longen dit x in mn linker been en arm... in het verleden gebruikte ik een ander middel dat voor mij veel beter werkte geen bijwerkingen en voelde me al snel weer goed,,, met dit middel voel ik me ziek en beroerd en vind de bijwerkingen erg vervelend heb dus besloten mijn dokter te vragen te mogen stoppen[lees meer...] met deze troep en weer terug te gaan op m'n oude medicijnen. ik vind dat er te veel bijwerkingen zijn... en naar uitgebreid opzoek te zijn geweest naar d erisico's van dit medicijn wil ik er absoluut niet mee door gaan.. Uit amerikaans onderzoek ik duidelijk naar voren gekomen dat dit medicijn wel regelmatig checks nodig heeft..

10-01-2021 | Vrouw | 50
rivaroxaban (10mg)

02-06-2020 | Man | 59
Trombose
In de zomer van 2014 had ik weken lang last van een zeurende lichte pijn in mijn linker borst. Daarnaast was ik kortademig. Het bleek een longembolie te zijn en een trombose in mijn rechter onderbeen. Al zo lang ik weet heb ik last van vocht in mijn benen. Meteen boven mijn sokken was altijd een verdikking te zien. Maar trombose was nieuw voor me en komt verder ook niet in[lees meer...] mijn familie voor. Eén jaar lang moest ik acenocoumarol slikken en 2 jaar lang een steunkous dragen. Ook na de 2 jaar heb ik nog regelmatig een steunkous gedragen, omdat ik een zeurende rechter onderbeen had en de steunkous verlichting gaf. Dit is jaren goed gegaan tot 25 juni 2019. Ik was 1, 5 dag terug van mijn vakantie in Canada toen ik plotseling hevige pijn in mijn linker onderbeen had. Het bleek een trombose te zijn. Een diep liggende bloedader bleek geheel afgesloten te zijn. Op de terugweg van Canada had ik zo’n 9 uur op een vliegtuigstoel gezeten, zonder bezoek aan toilet. Ik had wel regelmatig wat oefeningen gedaan met mijn rechter onderbeen, maar niet met mijn linker onderbeen. Verder had ik geen steunkousen aan. Als ik wel regelmatig had gewandeld in het vliegtuig, steunkousen had gedragen en voldoende water had gedronken, dan was er niets aan de hand geweest. Ik besef nu, dat in uitzonderlijke situaties (lange vliegreis) mijn lichaam extra ondersteuning nodig heeft om trombose te voorkomen. Via een echografie werd de trombose in mijn linker onderbeen vastgesteld en als medicijn kreeg ik Rivaroxaban (Xarelto) voorgeschreven. Al vrij snel had ik zowat continue last van een lichte hoofdpijn, lichte pijn in mijn maag en continue jeuk aan beide onderbenen en ik zat niet lekker in mijn vel (maar het was te verdragen). Na de kuur, 3 weken 2x 15mg per dag en 100 dagen 1x 20mg tablet, ben ik in overleg met huisarts en specialist van het ziekenhuis gestopt met bloedverdunners. Ook omdat ik 4 jaar lang, van 2015 tot en met 2019, totaal geen problemen met trombose heb gehad. Verder had ik besloten om voortaan continue, aan beide benen steunkousen te dragen. De bloedstolsels kwamen vanuit mijn onderbenen en door het dragen van steunkousen zou dat verder voorkomen gaan worden. Verder had mijn huisarts aangegeven: als je weer een lange vliegreis maakt kun je preventief starten met het slikken van bloedverdunners om een trombose/longembolie te voorkomen Twintig oktober 2019 had ik mijn laatste Rivaroxaban tablet geslikt. Eind november/begin december werd ik weer langzaam wat kortademig. Er gingen bij mij niet direct alarm bellen rinkelen. Ik droeg altijd steunkousen dus het kon geen trombose zijn. Op 4 december kreeg ik plotseling een paar flinke pijnscheuten in mijn rechterborst. In de nacht van 4 op 5 dec weer (10 minuten lang) en ’s morgens tijdens de rit naar mijn werk had ik weer last van zowat aanhoudende pijnscheuten en de pijn was het hevigst op het moment dat ik ademhaalde. Ik ben omgedraaid en ben naar huis gegaan en heb direct de huisarts gebeld. Onderzoek in het ziekenhuis bevestigde een dubbele longembolie, een longinfarct in de midden kwab van mijn rechterlong en een infectie in mijn longen. Na een dag in het ziekenhuis werd ik naar huis gestuurd met een antibiotica kuur en bloedverdunner Apixaban. Ook weer een nieuwe bloedverdunner die verder geen controle behoeft. Omdat ik ook van deze bloedverdunner dezelfde klachten ondervond als Rivaroxaban, ben ik na +/ 6 weken, in overleg met de specialist overgegaan naar Acenocoumarol. Met Acenocoumarol heb ik nooit klachten gehad. Ik wilde begrijpen wat er aan de hand was. Ik ben bijvoorbeeld in juli 2015, na één jaar slikken van Acenoucomarol gestopt met Acenocoumarol en had daarna geen gezondheidsproblemen. Ik heb met de huisarts en specialist van het ziekenhuis een gesprek gehad, maar ben daar niet wijzer van geworden. Ik heb geopperd dat er een duidelijke relatie moet zijn tussen het stoppen met Rivaroxaban en mijn dubbele longembolie en longinfarct. Ik had veel vragen. O.a. ik droeg altijd steunkousen, waar kwamen die bloedstolsels vandaan? Pas sinds begin 2016 wordt Rivaroxaban

05-05-2020 | Vrouw | 53
Trombose
Ik gebruik dit medicijn nu 4 maand omdat trombose been kreeg. Ik zweet enorm gauw en veel last van opvliegers . Ik krijg steeds meer last van mijn gewrichten oa ellebogen vingers benen. En nu ook duizeligheid en gauw moe.

22-12-2018 | Man | 70
Trombose
Ik man 70 j kreeg na half jaar 20 mg xarelto hevige steken in polsen vingers en schouders na 1week acenocoumarol was de pijn weg is wel lekker gr

20-11-2023 | Vrouw | 56
Trombose
Vanuit aderontsteking (door infuus) een trombose gekregen en begon met eliquis, daarvan kreeg ik migraine. Toen over op heparine prikken en werd bont en blauw, dus werd hem niet...toen op dit xarelto goedje sinds een paar dagen. Al snel overal jeuk, en pijnlijke stijve gewrichten, en niet vooruit te branden. Nu zag ik net ook dat ik bij mijn enkels vocht vast houd ( die o[lees meer...]ok al ineens pijn deden). Pfff. Met een beetje geluk hoef ik dit maar 4 weken te nemen. Want ben ook wel wat huiverig geworden na het lezen van reacties, en klaar met deze bijwerkingen.

01-08-2020 | Vrouw | 44
Trombose
Na tweede keer trombosebeen kreeg ik xarelto (eerste keer was 10 jaar geleden, toen ander middel waarvan ik de naam niet meer weet). Ik heb steeds meer het idee dat xarelto een middel is met nare bijwerkingen. Ik ga weliswaar naar 10 mg per augustus, maar ik overweeg ook een ander middel te vragen.

13-11-2023 | Vrouw | 66
Trombose
nu 14 pillen op..eigenlijk voel ik mij beter dam al jaren..Ik had trombosebeen en keer Xarelto .Ik heb al jaren tintelende handen..Nu zei ,ik tegen mijn man..ze tintelen niet meer...Mijn pijn in been is weg..Hopen dat het zo blijft..Nu nog tevreden

22-09-2023 | Vrouw | 43
Trombose
Voor mij helpt het redelijk.