categorie

Bloeddruk - ACE-remmers

Wat is bloeddruk?

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - ACE-remmers

18-06-2020 | Man | 47
Gebruik icm Hydrochloorthiazide (plaspil) 12.5mg

18-05-2020 | Vrouw | 70
neuro-pathie problemen.

02-05-2020 | Vrouw | 42
enalapril(aat)
Ik heb maandenlang gehoest na inname. Tallzoze keren naar huisarts maar die kon de oorzaak niet vinden. Longfoto gemaakt, longfunctie onderzoek gehad. Wist ik maar eerder dat de hoest door dit medicijn kwam was me veel geld enz bespaard gebleven.

Fosinopril

28-04-2020 | Vrouw | 55
fosinopril
Hartfalen
Reeds eerder met ambulance afgevoerd door deze troep en paar dagen op de hartbewaking gelegen. Doordat captopril niet meer leverbaar was, weer dit medicijn in mijn baxterrol gekregen. Wederom darmklachten, ernstige vermoeidheid, hoofdpijn, algehele malaise, slapeloosheid, spierkrampen enz. Vreselijke troep, doodziek ervan en veel te lage bloeddruk! Begin er niet aan mensen[lees meer...]!!

16-04-2020 | Man | 48
enalapril(aat)
Ik ben nu 9 dagen bezig. 5 mg. Vooralsnog heb ik geen bijwerkingen of anders heel licht. De bloeddruk zakt van ±100 over 140/160 netjes naar ±83/90 over ±123/128. Dus voorlopig ben ik tevreden. Twee jaar geleden heb ik Losartan gebruikt, maar kreeg uitslag op mijn lijf. Hier kreeg ik van de dokter dan weer een shampoo voor. Daarom ben ik daar direct mee gestopt. Ik hoorde [lees meer...]later ook dat Losartan diezelfde periode uit de handel is genomen door een verkeerde stof. Ik heb toen zonder medicijnen mijn bloeddruk omlaag proberen te krijgen, met nog stricter dieet en nog meer sporten, maar dat is helaas niet gelukt. Waarschijnlijk iets van aanleg. Daarom sinds kort weer aan dit medicijn.

Rasilez

11-04-2020 | Vrouw | 37
aliskiren

09-04-2020 | Man | 66
lisinopril
hoge bloeddruk , heb de hele dag koude handen (tintelend) en lichaam . draag nachts voortaan warme pyjama niet normaal bloeddruk wel ok maar ga der wel mee stoppen

07-04-2020 | Vrouw | 70
lisinopril
uur na inname duizeligheids klachten,,wat bij mij angst veroorzaakt!!

07-04-2020 | Vrouw | 42
Hypertensie
Prettig middel. Bloeddruk netjes. Erge overslagen verdwenen.

29-03-2020 | Vrouw | 67
Ik neem het savonds in

23-03-2020 | Man | 53
enalapril(aat)
De eerste 3 dagen last van misselijkheid, hoofdpijn en sterke vermoeidheid. Daarna ging de misselijkheid en de hoofdpijn over. Maar de sterke vermoeidheid bleef aanwezig. Ik heb enalapril een maand gebruikt. Advies huisarts. Een week stoppen en dan kijken of de vermoeidheid over gaat. Zo ja dan een ander alternatief inzetten.

22-03-2020 | Man | 86
ramipril
Had meer dan 30 jaar bloeddruk gemiddeld 160/105 Ca. 1980 angina pectoris, door cardioloog bekeken, b-blokker voorgeschreven. Veel bijwerkingen en daarmee gestopt. Daarna onbehandeld. In 1987 door de huisarts ramipril voorgeschreven. Na 3 weken was de bloeddruk normaal en is sindsdien goed gebleven. Geen bijwerkingen .

13-03-2020 | Vrouw | 66
lisinopril
Ik neem Lisinopril s'morgens rond 7 uur in, ik heb dan meteen last van duizeligheid en begin de dag alslecht. Gedurende de dag heb ik vaak last van misselijkheid en soms het gevoel dat ik flauwval. Dit maakt me erg onzeker. Ik zou graag een ander midel willen hebben maar begrijp van mijn huisarts dat alle beta-blokkers deze bijwerkingen hebben. ik heb hiervoor Rasilez gesl[lees meer...]ikt en voelde me toen veel beter

06-03-2020 | Vrouw | 32
Hartklep aandoening
Van mijn cardioloog lisinopril (2,5mg) voorgeschreven gekregen om mijn hart met een lekkende aortaklep iets te ontlasten. Voornamelijk omdat ik met klachten rondliep zoals vermoeidheid en ‘brain fog’ waardoor ik mij te oud voelde voor iemand van mijn leeftijd en dit mij belemmerde in mijn dagelijks functioneren. De eerste weken merkte ik niet veel, behalve een aanhoudend [lees meer...]kuchje die na een maand of 3 verdween. Evengoed doorgezet met lisinopril, en het had even wat tijd nodig, maar ik merkte na 6 maanden dagelijks gebruik een enorm verschil aangaande mijn gezondheid en conditie van toen en nu (letterlijk een wereld van verschil!) waardoor ik heel blij ben met dit medicijn! Enige nadeel is dat veel apotheken deze al hele kleine pilletjes alleen in 5mg bestellen, waardoor ik ze zelf moet snijden maar dat is ook zo gedaan.

03-03-2020 | Vrouw | 80
lisinopril
om de bloeddruk te verlagen ,maar het helpt niet veel , Mijn bloedvaten zijn te zien onder mijn huid ,dunne huid, purpere bloedinkjes onderhuids Mijn psoriasis is veel erger geworden sinds ik het slik ,en ook antibiotica vererger het nog meer Ik vertrouw het allemaal niet ,ze proppen je vol medicijnen ,nog maar een tabletje erbij , ,het brengt tenslotte geld op

23-02-2020 | Man | 49
Hartfalen
Prettig middel wat zeer effectief werkt en geen bijwerkingen geeft (bij mij dan).

21-02-2020 | Man | 59
Hartinfarct
Zeer hoge bloeddruk, slik het nu ( eerst 4 mg) 3 weken.Na verhoging dosis nu 4 weken in totaal. Bloeddruk zakt iets. Kan nergens lezen hoe lang het duurt dat medicatie echt gaat werken.

11-02-2020 | Man | 63
Diabetes type 2

11-02-2020 | Man | 72

Captopril

03-02-2020 | Man | 70
captopril
Hypertensie
Dit geneesmiddel geeft geen negatieve bijwerkingen.

29-01-2020 | Man | 87
ramipril
na een jaar niet meer in gebruik blijven de benen zeer moe nog steeds alle koud en ,s,nachts doet alles pijn kan ma; 3uur slapen

20-01-2020 | Man | 73
Vooral de onderdruk wordt sterk verbeterd van 100 naar 75

18-01-2020 | Man | 63

Fosinopril

15-01-2020 | Man | 70
fosinopril
Hartklachten
Algehele lichamelijke malaise. Zeer veel pijn.darmen,maag,nek,benen,voeten,onderrug.

10-01-2020 | Man | 60
lisinopril
Gebruik dit naast amlodipine en atenolol na plaatsing van 3 stents. Doet ongemerkt wat het moet doen.

05-01-2020 | Man | 56

Coversyl

26-12-2019 | Man | 18
Hypertensie
Werkt zeer effectief. Al na het eerste uur voor ik het innam bloeddruk 14 terwijl daarvoor 16 a 17. Had dit middel veel vroeger moeten nemen op 14 jaar al.

11-12-2019 | Man | 63
enalapril(aat)
Jeuk door heel het lichaam van top tot teen plekken die zomaar jeuken,kriebel hoest en een ziek gevoel ,griep,weet niet of dit wel het juiste medicijn voor mij is helaas bloeddruk wel hoog 180 om 107.wat is wijsheid?

13-11-2019 | Vrouw | 60
perindopril
Kreeg eerst dit medicijn 4 mg. In het begin wat duizelig maar verder ging het wel. Is nu opgehoogd naar 6 mg, Erg duizelig hiervan, naar gevoel hoofd, droge mond, druk op borstbeen. Kortom voel me niet prettig. Vandaag toch maar even 4 mg ingenomen de ellende is nu iets minder.

10-11-2019 | Man | 87
ramipril
sterke oedeem evewichtstoornis pijn inonderben

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5065)
Anticonceptie - overig (3723)
Cholesterol (2879)
Depressie - antidepressiva overig (2705)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2322)
Pijn - morfine-achtigen (2185)
ADHD - psychostimulantia (2043)
Pijn (1972)
Verslavingsziekten (1918)
Bloeddruk - betablokkers (1667)
Maagzuur - protonpompremmers (1555)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1506)
Anticonceptie - eenfase (1380)
Angststoornissen (1200)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1147)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1120)
Depressie - antidepressiva TCA (1038)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (950)