categorie

Bloeddruk - ACE-remmers

Wat is bloeddruk?

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - ACE-remmers

14-04-2021 | Man | 74

07-04-2021 | Man | 70

06-04-2021 | Vrouw | 53
lisinopril
Heb lisinopril gekregen voor hoge bloeddruk, na 3 andere medicijnen te hebben gebruikt met veel bijwerkingen. Na een dag begon mijn buik te zwellen . Na een paar dagen gebruik was mijn gehele buik totaan mijn rug extreem gezwollen, was in een paar dagen tijd kg aangekomen. Kreeg pijn in mijn nierstreek, was iets kortademig en kreeg tintelingen in mijn lippen. Ben in overl[lees meer...]eg met de arts direct gestopt met dit medicijn.

22-03-2021 | Vrouw | 65
enalapril(aat)
Wegens niet te reguleren bloeddruk (vastgesteld tijdens diagnose Lyme artritis in ernstige vorm) gestart met Enalapril. Bloeddruk bleef niet regelbaar tussen 140/90. Via internist dosis opgehoogd naar 2 x 10 mg. Vanaf dit moment ernstige klachten zoals, flauwvallen, hartkloppingen, spierkracht, overmatig zweten, duizelig, droge mond. Ochtend bloeddruk erg laag, avondbloed[lees meer...]druk nog > 140. Na maand lab en urine onderzoek, gestoorde elektrolyten (Hb enz te laag, natrium erg laag, kalium hoog, nierfunctie achteruit), veel eiwit in urine. Overgegaan naar 1 x daags 10 mg. Zweten, duizeligheid, droge mond. Bloed en urine nog niet in herstel. Dus nog steeds bij de internist. Bloeddruk nu wel onder controle met 1x daags . Vermoeden nog steeds samenhang met Lyme

18-03-2021 | Man | 52

11-03-2021 | Man | 73
enalapril(aat)
Kreeg eerst 2dd20mg van de cardioloog. Vaker toen duizelig vooral bij bukken, ook prikkelhoest en (te) lage bloeddruk bijv zelfs systolisch onder 90 en diastolisch onder 60. Zelf afgebouwd naar 1dd1. En de bloeddruk bijgehouden op een grafiek. Nu steeds (laag) normaal. Bijv 117/72 .

07-03-2021 | Vrouw | 51
lisinopril
Hoge bloeddruk ondanks gezonde levensstijl en gezond gewicht. Werd geleidelijk lager en nu redelijk constant. Van 180/115 naar 125/80 gegaan. Ik voel me prima met deze medicatie. Bijwerking is snel koude handen en voeten.

07-03-2021 | Man | 54
perindopril
Plotseling kreeg ik spierkramp in een been later in beide benen. In de ochtend wat stijfheid. Dag is redelijk in begin avond komt er steeds meer pijn. Slik dan zo'n 3 paracetamol 500 mg binnen 1 uur en dan gaat het wel weer beetje. Ging van 2.5 mg naar 4 mg. Omdat me bloedruk soms wat hoog was vooral bij stress. Ga huisarts vragen voor verlaging. Hoop dat dan de kramp ve[lees meer...]rdwijnt.

04-03-2021 | Vrouw | 63
Hartinfarct
Na voor proef 2 weken stoppen weer moeten beginnen omdat mijn bloeddruk veel te hoog opliep. Ook met dit middel blijft mijn bloeddruk te hoog en zijn de bijwerkingen heel vervelend. Door te twijfelen aan welke medicijn deze nare klachten ligt in overleg gestopt. Tijdens deze 2 weken veel minder klachten. Nu vraag bij cardioloog gelegd om een ander middel te mogen. Nog ge[lees meer...]en antwoord

18-02-2021 | Vrouw | 46
Hypertensie
Deze medicatie jaren gebruikt, nu al 3 jaar niet meer. Bloeddruk was toch weer te hoog 150/99 Dus opnieuw gestart. Meteen droge hoest, heel heftige hoofdpijn en de spierpijn rondom de longen is onhoudbaar!

Ramipril

12-02-2021 | Vrouw | 30
ramipril
Nieraandoening
Ik was 5 jaar toen ze ontdekte dat ik de ziekte van alport had. Ik neem sinds toen al medicatie Nu neem ik nogmaar 2.5mg maar ben erg moe En vaak duizelig geen fut of een raar gevoel in mijn hoofd bloeddruk is altijd te laag ik mag nu voor een tijd stoppen en kijken of het beter gaat.

Rasilez

05-02-2021 | Vrouw | 56
aliskiren
Eindelijk geen bijwerkingen, maar ook geen effect

Zestril

13-01-2021 | Man | 63
lisinopril
Sinds zestril op de markt is gekomen in 1988 gebruik ik zestril.Daarvoor 5-6 andere medicaties geprobeerd tegen extreem hoge bloeddruk in de orde van 18/ 12. Kon de andere producten niet verdragen,zware hoofdpijn. Zestril 20mg was voor mij de oplossing.Sinds ik niet meer werk,stress is compleet weggevallen, gebruik ik 10 mg/ per dag.Mijn bloeddruk is soms zelfs aan d[lees meer...]e lage kant. Als ik nu stop met zestril bv één week stijgt de bloeddruk naar te hoge waarden. Dus blijf ik het nemen.

10-01-2021 | Man | 60
enalapril(aat)
Door hoge bloeddruk al 10 jaar aan de Enalaprill van Sandoz. Laatste jaren meer huidproblemen. Door alleen thuiswerken minder beweging. Nu na een jaar thuiswerken last van hartkloppingen, 160/ min.

Coversyl

29-12-2020 | Vrouw | 64
perindopril
Bloeddruk was steeds zoals normaal, na ongeveer vijf jaar ,heel veel problemen met mijn pancreas heeft totaalgeen werking meer, na drie dagen vasten en veel water drinken nog steeds gevaarlijk hoge suikerwaarden. n [lees meer...]

Ramipril

29-11-2020 | Vrouw | 45
ramipril
Hypertensie
Gestart met Ramipril, na dag of 5 begon de rusteloosheid, gejaagdheid met name in borststreek sensaties voelen, vooral snachts. Tensie was goed na dag of 10. Maar de bijwerkingen waren zo naar dit kon niet doorgaan. Hart bonzen in mijn hals en ook hoorbaar in hoofd. Mocht stoppen en na paar dagen geen klachten meer. Ga nu ws over op ander medicijn. Naast de familielid gebr[lees meer...]uik ik ook metoprolol 100 mg. Miss combinatie? Normaliter geen bijwerkingen van de metoprolol die ik al 10 jaar gebruik, wel deze opgehoogd van 50 naar 100 mg sinds start ramipiril.

26-11-2020 | Vrouw | 48
enalapril(aat)
Bloeddruk na enkele dagen weer prima. Wel heel irritante droge hoest en onrustige buik, ik wilde het even de tijd geven. Na 3 weken van het gebruik ineens uit het niets een allergische reactie waarbij mn gezicht en mond binnen een paar uur zo opgezwollen waren zodat mn man me niet herkende en ik mezelf ook niet als ik in de spiegel keek, leek wel mislukte Botox-behandelin[lees meer...]g. Nu 4 dagen later is het bijna weer normaal maar ik mag dus nooit meer iets wat op pril eindigt. Gelukkig geen gezwollen tong en keel gekregen waarschijnlijk doordat ik direct bij de beginnende zwelling anti-histamine tabletten heb genomen.

13-11-2020 | Vrouw | 59
lisinopril
Na vervuilde valsartan tijdje met huisarts en internist moeten zoeken naar een ander medicijn voor mij, vele gaven erg veel enge/nare bijwerkingen. Bij lisinopril accord ook in het begin bijwerkingen. Maar nu na genoeg niet meer. Maar wil ze alleen van accord hebben. Opgegeven moment kreeg ik ze van teva, na 2 Dgn. innemen heel erg ziek misselijk en overgeven, hierna gelij[lees meer...]k i.o.m. huisarts en apotheek krijg ik ze alleen nog van accord. Onlangs is dosering iets verhoogd van 20 mg naar 30 mg in het begin even weer wat bijwerkingen maar dat is na een paar dgn over. En bloeddruk zit weer op normale waardes.

23-10-2020 | Man | 73
lisinopril
20 jaar geleden hoorde ik ( 2 huisartsen) die toen mijn bloeddruk hadden gemeten vanwege m’n (30) jaren lange “Migraine” die ik had, tegen elkaar zeggen ; Die man is een wandelend explosief! Zij wisten niet dat ik dat hoorde! Vanaf dat moment kreeg onmiddellijk LISINOPRIL 20mg. Op het moment dat ik het ging gebruiken heb ik ook nooit meer “migraine” gehad. De bloedd[lees meer...]ruk ligt nu altijd rond de 125/80.

20-10-2020 | Man | 65
Hartfalen
Hoge bloeddruk, duurt lang om op peil te zíjn

20-10-2020 | Vrouw | 38
lisinopril
Ik slik nu een paar maanden Lisinopril voor mijn te hoge bloeddruk. Bloeddruk is inmiddels goed alleen lukt het hardlopen me niet meer, snel pijnlijke benen en kortademig. De huisarts wil dat ik het nog even aankijk met deze medicijnen, daarna kijken we naar een evt. alternatief.

10-10-2020 | Vrouw | 71
lisinopril
Ik heb meerdere soorten lisinopril gebruikt , maar alleen van lisinopril accord heb ik geen bijwerkingen

06-10-2020 | Vrouw | 52
enalapril(aat)
Sinds het gebruik ( 2 maanden) van de enalapril last van behoorlijk veel haaruitval. Bloedruk is nu wel onder controle, maar door bijwerking moeten stoppen en over 1 maand RR laten meten en verder kijken.

03-10-2020 | Vrouw | 78
perindopril
Ik kreeg eerst 8 mg. en dat was niet fijn erge kriebelhoest , nu naar 6 mg. dus breek er een door midden en dat gaat prima , ook 4 mg. geprobeerd maar toen ging mijn bloeddruk weer meteen omhoog , plus rode wangen , kippenvel en koude handen handen en voeten . Nu weer naar 6 mg en dat gaat prima , slik ook nog Selokeen 50 mg. bloedverdunners enz.

23-09-2020 | Vrouw | 59
perindopril
Sinds 2 weken dit medicijn tegen hoge bloeddruk. Na een week stekende pijn in rechter bovenbuik, later pijn in gehele buik en opgeblazen gevoel. Ook misselijk. Ben direct gestopt.

23-09-2020 | Vrouw | 59

31-08-2020 | Vrouw | 76
perindopril
Droge keel en hoest, hiervoor A.Vogel hoestspray droge hoest gekocht. Werkt snachts prima op droge keel/hoest. Gebruik ochtend en avond 2 mg om te snelle bloeddrukdaling tegen te gaan in begin. Heb het nu veel warmer en daardoor jeukende huid. Slaap veel beter. Onregelmatige hartslag veel rustiger geworden

29-08-2020 | Man | 61
Aderverkalking
Veel spierkrampen. Nu 2 weken gestopt en spierkrampen lijken af te nemen

06-08-2020 | Man | 55
Hartfalen

06-08-2020 | Vrouw | 60
perindopril
Hoge bloeddruk die niet onder controle kwam met Bisoprolol 5mg. Perindopril bijgestart en nu wel zeer goede bloeddrukken. Minder aangenaam is de hoest als bijwerking, nu zeker in coronatijden. Ik heb wat schrik om tijdens boodschappen doen of gewoon op straat zo'n hoestbui te krijgen want mensen koppelen hoesten nu aan corona... terwijl het een nevenwerking van de medica[lees meer...]tie is. Maar ja, dat kan ik natuurlijk niet aan iedereen gaan uitleggen!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5359)
Anticonceptie - overig (3924)
Cholesterol (2951)
Depressie - antidepressiva overig (2799)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2459)
Pijn - morfine-achtigen (2264)
ADHD - psychostimulantia (2174)
Pijn (2051)
Verslavingsziekten (2027)
Bloeddruk - betablokkers (1723)
Maagzuur - protonpompremmers (1605)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1554)
Anticonceptie - eenfase (1428)
Angststoornissen (1269)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1212)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1189)
Depressie - antidepressiva TCA (1071)
Antibiotica - urineweginfectie (998)