categorie

Bloeddruk - ACE-remmers

Wat is bloeddruk?

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - ACE-remmers

10-09-2021 | Vrouw | 76
enalapril(aat)
Als ik de medicatie innam kreeg ik een paar uur daarna heel erge Diaree.

19-08-2021 | Man | 72
Hartklachten
Gebruik sinds kort Perindopril i.v.m. hartproblemen en hoge bloeddruk. Het medicijn werkt naar behoren, maar heeft wel enkele zeer vervelende bijwerkingen waaronder maag -darm problemen en diarree. Ik wil het nog even aanzien en anders ga ik overleggen met de Cardioloog. Ik heb begrepen dat Lisinopril minder bijwerkingen heeft. Tenslotte nog een tip voor mensen waarbij [lees meer...]Perindopril niet helpt. Dat blijkt uit promotieonderzoek van het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam. Een kwart van de patiënten met hart- en vaatziekten die het bloeddrukverlagende middel perindopril gebruiken ter preventie van een hartinfarct of beroerte, heeft daar geen baat bij.

02-08-2021 | Vrouw | 82
lisinopril
Dit middel moet verboden worden voor personen met hooikoortsklachten. Ik heb dit middel vier weken gebruikt en van af het begin heb ik hoestbuien gehad. Ben veertien dagen geleden gestopt maar hoest nog steeds!

24-07-2021 | Man | 71
Geen enkele bijwerkingen en bloeddruk altijd op top 110 - 70

24-07-2021 | Man | 71
Hartfalen
Sinds jaren gebruik ik lisinopril van accord zonder enig probleem en moet nu van aurobindo gebruiken omdat dit voor de verzekering de goedkoopste oplossing is terwijl ik al eens eerder problemen had met dit middel en voor mij verboden spul was. Bij de vraag, of ze mij dood willen hebben, kreeg ik als antwoord, er sterven iedere dag mensen aan de verkeerde medicijn en wor[lees meer...]dt bij de prijs ingecalculeerd. Auribindo is het grootste gift dat wij op de markt hebben en ik ben godzijdank niet alleen, als ik hier de klachten lees. Ik kreeg eerst hoofdpijn, gezwollen lichaamsdelen, zware hoestbuien en erg veel diarree, en dat al na de eerste tablet en het ergste komt nog, want mijn bloeddruk was onmiddelijk 30% hoger als bij de accord lisinopril die geheel geen bijwerkingen heeft en super goed verdragen wordt door mij. Ik betaal de accord nu zelf voor 90 dagen 10 euro wat nog wel meevalt. Ik raadt iedereen aan om de aurobindo niet te accepteren omdat deze tablet vreselijk mis kan gaan in uw lichaam en vooral oudere mensen moeten dit middel niet innemen

13-07-2021 | Vrouw | 62
enalapril(aat)
Gebruik het nu enkele weken, en wist eigenlijk niet waar mijn wisselende hartslag vandaan kwam, deze ging op en neer van 80 naar 126 in ruststand, door deze hartslag ontstonden spanningen die de duizeligheid veroorzaakte. Ben nu week gestopt, en mijn hartslag is sinds 2 dagen weer normaal. Voor de bloeddruk wil ik wel in de herkansing maar dan met 2.5 ngedame per dag.

11-07-2021 | Vrouw | 62
perindopril
Zie boven bij bijwerkingen Eerste paar jaren minder last..Nu veel last. Ga ook nd huisarts voor aangepaste medicatie

30-06-2021 | Vrouw | 62
Hartinfarct
Zo'n erge kriebelhoest en vast slijm, dat ik al maanden niet of nauwelijks slaap

Ramipril

02-06-2021 | Man | 60
ramipril
Hartfalen
Na jaren ramipril te hebben gebruikt zonder verdere problemen op aanraden cardioloog overgestapt op Entresto. Echter gaf dit zoveel nare bijwerkingen dat ik, na overleg met cardioloog, weer ben teruggegaan naar Ramipril. Echter nu ook hiervan bijwerkingen: naar gevoel op de borst (geen pijn), hartritmestoornissen, koude neus en voeten en een slechter uithoudingsvermogen. H[lees meer...]et lijkt na twee weken langzaam wat beter te worden met de bijwerkingen, maar toch maar weer afspraak met de cardioloog gemaakt.

22-05-2021 | Vrouw | 61
prima effectief medicijn

16-05-2021 | Vrouw | 65
perindopril
vanaf de eerste dag ontstonden er vreselijke droge hoestbuien. Overdag zeer zeer hinderlijk, last van keel. S 'nachts wakker van het hoesten. niet 1keer maar hele dag en nacht door. Vreselijk!

12-05-2021 | Man | 63
perindopril
Had eerst Crestor en nergens last van. In 2015 kreeg ik last van erge roodheid in mijn gezicht en allerlei onderzoeken. Couperose etc. Laten laseren maar niets hielp. Totdat ik dacht wat is er toen veranderd. De medicijnen dankzij de zuinigheid van mijn verzekering (..) moest ik naar goedkoper alternatief nl die van Glenmark. Die heb ik nu paar keer overgeslagen en gelijk [lees meer...]minder rood. Hoop dat ik het heb gevonden dus met dezelfde werkzame stof maar de rest is bagger.

07-05-2021 | Vrouw | 39
lisinopril
Gestart met lisinopril om bloeddruk te verlagen, na een 5 tal dagen beginnen met droge kriebelhoest nadat ik in bed ging liggen. Na meerdere dagen ook kriebelhoest na andere dranken. Na 14 dagen toch over naar een ander merk. Die kriebelhoest is niet handig in tijden van corona....

03-05-2021 | Man | 63
lisinopril
Tabletten breken bij uit de strip drukken

01-05-2021 | Man | 71
enalapril(aat)
Ik gebruik het middel al jaren naar tevredenheid. Maar sinds kort heb ik last van tinnitus, een heel vervelende kwaal die grote impact op mijn functioneren heeft. Ik de bijsluiter van Enalapril staat bij bijwerkingen dat het tinnitus als bijwerking kan krijgen. Kan ik dus tinnitus hebben overgehouden aan jarenlang enalprilgebruik?

18-04-2021 | Vrouw | 63
lisinopril
Mijn bloeddruk is nog niet veel verbeterd ondanks dat ik meer beweeg , weinig suiker en weinig zout gebruik. Ik ben minder potent. En heb meer last van mijn exceem.

14-04-2021 | Man | 74

07-04-2021 | Man | 70

06-04-2021 | Vrouw | 53
lisinopril
Heb lisinopril gekregen voor hoge bloeddruk, na 3 andere medicijnen te hebben gebruikt met veel bijwerkingen. Na een dag begon mijn buik te zwellen . Na een paar dagen gebruik was mijn gehele buik totaan mijn rug extreem gezwollen, was in een paar dagen tijd kg aangekomen. Kreeg pijn in mijn nierstreek, was iets kortademig en kreeg tintelingen in mijn lippen. Ben in overl[lees meer...]eg met de arts direct gestopt met dit medicijn.

22-03-2021 | Vrouw | 65
enalapril(aat)
Wegens niet te reguleren bloeddruk (vastgesteld tijdens diagnose Lyme artritis in ernstige vorm) gestart met Enalapril. Bloeddruk bleef niet regelbaar tussen 140/90. Via internist dosis opgehoogd naar 2 x 10 mg. Vanaf dit moment ernstige klachten zoals, flauwvallen, hartkloppingen, spierkracht, overmatig zweten, duizelig, droge mond. Ochtend bloeddruk erg laag, avondbloed[lees meer...]druk nog > 140. Na maand lab en urine onderzoek, gestoorde elektrolyten (Hb enz te laag, natrium erg laag, kalium hoog, nierfunctie achteruit), veel eiwit in urine. Overgegaan naar 1 x daags 10 mg. Zweten, duizeligheid, droge mond. Bloed en urine nog niet in herstel. Dus nog steeds bij de internist. Bloeddruk nu wel onder controle met 1x daags . Vermoeden nog steeds samenhang met Lyme

18-03-2021 | Man | 52

11-03-2021 | Man | 73
enalapril(aat)
Kreeg eerst 2dd20mg van de cardioloog. Vaker toen duizelig vooral bij bukken, ook prikkelhoest en (te) lage bloeddruk bijv zelfs systolisch onder 90 en diastolisch onder 60. Zelf afgebouwd naar 1dd1. En de bloeddruk bijgehouden op een grafiek. Nu steeds (laag) normaal. Bijv 117/72 .

07-03-2021 | Vrouw | 51
lisinopril
Hoge bloeddruk ondanks gezonde levensstijl en gezond gewicht. Werd geleidelijk lager en nu redelijk constant. Van 180/115 naar 125/80 gegaan. Ik voel me prima met deze medicatie. Bijwerking is snel koude handen en voeten.

07-03-2021 | Man | 54
perindopril
Plotseling kreeg ik spierkramp in een been later in beide benen. In de ochtend wat stijfheid. Dag is redelijk in begin avond komt er steeds meer pijn. Slik dan zo'n 3 paracetamol 500 mg binnen 1 uur en dan gaat het wel weer beetje. Ging van 2.5 mg naar 4 mg. Omdat me bloedruk soms wat hoog was vooral bij stress. Ga huisarts vragen voor verlaging. Hoop dat dan de kramp ve[lees meer...]rdwijnt.

04-03-2021 | Vrouw | 63
Hartinfarct
Na voor proef 2 weken stoppen weer moeten beginnen omdat mijn bloeddruk veel te hoog opliep. Ook met dit middel blijft mijn bloeddruk te hoog en zijn de bijwerkingen heel vervelend. Door te twijfelen aan welke medicijn deze nare klachten ligt in overleg gestopt. Tijdens deze 2 weken veel minder klachten. Nu vraag bij cardioloog gelegd om een ander middel te mogen. Nog ge[lees meer...]en antwoord

18-02-2021 | Vrouw | 46
Hypertensie
Deze medicatie jaren gebruikt, nu al 3 jaar niet meer. Bloeddruk was toch weer te hoog 150/99 Dus opnieuw gestart. Meteen droge hoest, heel heftige hoofdpijn en de spierpijn rondom de longen is onhoudbaar!

Ramipril

12-02-2021 | Vrouw | 30
ramipril
Nieraandoening
Ik was 5 jaar toen ze ontdekte dat ik de ziekte van alport had. Ik neem sinds toen al medicatie Nu neem ik nogmaar 2.5mg maar ben erg moe En vaak duizelig geen fut of een raar gevoel in mijn hoofd bloeddruk is altijd te laag ik mag nu voor een tijd stoppen en kijken of het beter gaat.

Rasilez

05-02-2021 | Vrouw | 56
aliskiren
Eindelijk geen bijwerkingen, maar ook geen effect

Zestril

13-01-2021 | Man | 63
lisinopril
Sinds zestril op de markt is gekomen in 1988 gebruik ik zestril.Daarvoor 5-6 andere medicaties geprobeerd tegen extreem hoge bloeddruk in de orde van 18/ 12. Kon de andere producten niet verdragen,zware hoofdpijn. Zestril 20mg was voor mij de oplossing.Sinds ik niet meer werk,stress is compleet weggevallen, gebruik ik 10 mg/ per dag.Mijn bloeddruk is soms zelfs aan d[lees meer...]e lage kant. Als ik nu stop met zestril bv één week stijgt de bloeddruk naar te hoge waarden. Dus blijf ik het nemen.

10-01-2021 | Man | 60
enalapril(aat)
Door hoge bloeddruk al 10 jaar aan de Enalaprill van Sandoz. Laatste jaren meer huidproblemen. Door alleen thuiswerken minder beweging. Nu na een jaar thuiswerken last van hartkloppingen, 160/ min.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5515)
Anticonceptie - overig (4036)
Cholesterol (3011)
Depressie - antidepressiva overig (2855)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2529)
Pijn - morfine-achtigen (2323)
ADHD - psychostimulantia (2253)
Pijn (2097)
Verslavingsziekten (2078)
Bloeddruk - betablokkers (1768)
Maagzuur - protonpompremmers (1646)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1585)
Anticonceptie - eenfase (1462)
Angststoornissen (1305)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1257)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1223)
Depressie - antidepressiva TCA (1106)
Antibiotica - urineweginfectie (1057)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (1006)
Immuunsysteem - immunosuppressiva (997)
Slaap- en kalmeringsmiddelen (946)
Acne (925)
Kanker - hormonen en antihormonen (796)
Migraine (791)
Bloeddruk - calciumantagonisten (784)
Bloeddruk - angiotensine-antagonisten (749)
Bloeddruk - ACE-remmers (715)
Darmproblemen - verstopping (693)