categorie

Bloeddruk - ACE-remmers

Wat is bloeddruk?

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - ACE-remmers

13-11-2019

Perindopril (perindopril)

Kreeg eerst dit medicijn 4 mg. In het begin wat duizelig maar verder ging het wel. Is nu opgehoogd naar 6 mg, Erg duizelig hiervan, naar gevoel hoofd, droge mond, druk op borstbeen. Kortom voel me niet prettig. Vandaag toch maar even 4 mg ingenomen de ellende is nu iets minder.
10-11-2019

Ramipril (ramipril)

sterke oedeem evewichtstoornis pijn inonderben
07-11-2019

Enalapril (enalapril(aat))

Sinds een dik jaar gebruik ik Enalaprilmaleaat Teva 10 mg en waar ik vanaf het begin last van kreeg was dat ik minder presteerde met het hardlopen en ook sneller vermoeid was. De laatste paar weken heb ik last van heftige spierkrampen in de rug en tevens flinke jeukaanvallen op mijn arm. Nu 2 dagen gestopt en geen jeukaanvallen meer en nu nog even afwachten of de spierkram[lees meer...]pen (heftige) wegblijven. Heeft iemand dezelfde ervaringen ? Met vriendelijke groet, Arno
20-10-2019

Perindopril (perindopril)

kreeg deze in combinatie met chloorthyazide en nifidepine tegen hoge bloeddruk, na twee dagen flauwgevallen.Vanuit het niets opeens flauwgevallen,heel eng, bloeddruk gemeten en die was 112 bovendruk, was eerst rond de 145. Was weekend en dacht slik nog door tot maandag, dan naar de huisarts maar na een dag weer flauwgevallen, wederom die 112 bovendruk.Direct daarna met per[lees meer...]indopril gestopt. Trouwens ook geen vervanging voor genomen ondanks dat huisarts graag een derde medicatietablet er bij zag omdat dat normaal de gang van zaken was. Wel uiteindelijk de chloorthyazide ingeruild voor chloortalidon vanwege slechte uitkomsten onderzoek thyazide.(verhoogde kans op huidkanker )Chloortalidon zelfde eigenschappen, maar verlaagd de bloeddruk beter, snap niet dat het niet direct wordt voorgeschreven aangezien dit zelfs al uitgezocht en bekend was.Bij mij nu bovendruk van 134 en onderdruk rond de 80...en geen bijwerkingen, blij mee.
14-10-2019

Hypertensie

Neem de pil gelijk als je wakker word voor het eten.ik heb hem ooit gedacht om dezelfde tijd in te nemen(10uur) vanwege me wisseldiensten.maar dat werkt niet.gewoon wakker en innemen.ik doe dat nu al 10 jaar.
07-10-2019

Aangeboren hartafwijking

Mijn ervaring met dit middel is ronduit slecht en ik zou het Niemand aanraden!!! Licht in het hoofd op een zeer onprettige manier. De hele tijd het gevoel weg te zakken Tintelende tot doof gevoelens van plan a van de vingers. Zeer droge mond. Kom niet tot mijn alledaage zaken Kortom een grote afrader.
02-10-2019

Diabetes type 2

De dokter zeg dat het tussen mijn oren zit, hij voel niet wat ik voel. Het is de bijwerking.
19-09-2019

Ramipril (ramipril)

Ik slik het 14 dagen en de bloeddruk is gezakt.
15-09-2019

Lisinopril (lisinopril)

Het heeft een hele tijd goed gewerkt. Totdat huiduitslag en diarree gedurende bijna een halfjaar problemen gaf. Na een poosje stoppen toch maar weer iets anders geprobeerd. Want 'zonder medicatie' was geen oplossing.
29-08-2019

Enalapril (enalapril(aat))

Ik heb deze medicijn al 40 jaar of langer dat weet ik niet meer precies, maar dat ging altijd goed totdat ik deze medicijnen kreeg van de merk Sandos, ik voelde daar mij niet goed bij en weer overgestapt op mijn oude medicijn van Ratioharm uit Duitsland. Voor de prijs maak het niet uit, ze zijn net zo duur. Voor mij GEEN Sandos. Ik heb bij deze merk geen enkele bijwerking[lees meer...].
23-08-2019

Gebruik 10 jaar,
19-08-2019

Lisinopril (lisinopril)

Oorspronkelijk was had lisinopril een goede werking. Een wisseling van fabrikant gaf echter problemen (maagzuur). Na een wisseling terug naar Accord problemen weg. Daarna weer andere fabrikant; probleem weer terug. Dus gevraagd om Accord. Was alleen in 5MG, dus 2 tabletten. Dit ging een half jaar goed. Toen lichte diarree, huidirritatie en jeuk in toenemende mate. Gestopt [lees meer...]met alles en de problemen verdwenen binnen 2 weken. Helaas, bloeddruk aan de te hoge kant. Dus weer 5MG (1 tablet per dag) genomen. Problemen kwamen net zo hard weer terug (binnen 1 dag). In overleg met de praktijkbegeleider van de huisarts weer gestopt. Bloeddruk opnieuw te hoog. Nu op Hydrochloorthazide 12,5MG (1 tablet per dag). Omdat ik óók 7 kilo ben afgevallen ziet het ernaar uit dat dit werkbaar is (bloeddruk gemiddeld 155/88).
10-08-2019

Enalapril (enalapril(aat))

Ik heb de medicijnen 5 maand gebruikt maar kreeg steeds meer bijwerkingen. Had last van een vervelende hoest en slijmvorming waardoor ik nachts wakker werd. Last van astma aanvallen Mijn ontlasting werd ook heel licht van kleur. Ben er nu twee weken mee gestopt en alle bijwerkingen zijn verdwenen. Heb nu andere medicijnen gekregen kijken hoe die het doen en a[lees meer...]nders maar een verhoogde bloeddruk beter dan al die bijwerkingen.
08-08-2019

Enalapril (enalapril(aat))

Na propranolol wat matig effect had overgestapt. Op dinsdag de 1e tablet genomen. Woensdag begon het gelijk met maagkrampen, daarna trok de pijn door mijn buik. Op een gegeven moment kon ik bijna niet meer lopen omdat elke stap leek alsof mijn ingewanden op en neer beukten. Later nog steken in zij. En pijn bij mn hart.
21-07-2019

Afslanken - overgewicht

met dit middel gestopt met het gebruik en de hoest en slecht slapen gestopt na een week
16-07-2019

Hypertensie

Het is bij mij idem dito, elke keer een ander merk van de apotheek maar die Sandoz, ik breek ze door midden en ga bijna elke morgen over mijn nek
14-07-2019

Perindopril (perindopril)

Cardioloog moet kunnen nagaan of perindopril wel geschikt is voor elke patiënt. Voor mij in ieder gaval niet. Zijn hiervoor ook een tegen middel waardoor het hoesten verdwijnt ?
08-07-2019

Coversyl (perindopril)

Ik slik Coversyl plus al jaren. Werkt goed. 2 jaar geleden moest ik van de verzekering een generirk middel gaan gebruiken. Na 2 weken voelde ik me 80, was mijn bloeddruk verhoogd en mijn kslium-natriumgehalte in het bloed ernstig ontregeld. Na 2 weken terug Coversyl plus alles weer goed. Maar nu begint het Zilveren Kruis weer te donderen. Ik overweeg nu een andere zorgverz[lees meer...]ekering...
03-07-2019

Rasilez (aliskiren)

07-06-2019

Hypertensie

De keelklachten waren zo ernstig, dat ik begon te twijfelen of er iets ernstigs aan de hand was in mijn keel. Ik had slikklachten en een hele vervelende kuch. Niet alleen ik, maar ook mijn kinderen werden ongerust. Doorverwezen naar KNO-poli en onderzocht, gelukkig was er alleen irritatie. Wel gelijk gestopt met die rotpilletjes.
23-05-2019

Enalapril (enalapril(aat))

Mijn bloeddruk was gedaald van 180/95 naar 138/90 maar dat kriebelhoest was zo erg dat ik bijna elke dag moest overgeven, s’nachts droge keel, hoesten, kokhalzen tot overgeven, hele huis wakker, na een maand gestopt. Voor mij nooit meer!!!!!
19-05-2019

Enalapril (enalapril(aat))

Ik heb er meer last dan gemak van en mijn bloeddruk daalt niet voldoende
19-05-2019

Hartfalen

Mijn man is 48 jaar en lag opeens op de 1e harthulp met ernstige klachten die door de huisarts afgedaan werden als maagklachten en overgewicht.Mijn man hield 13 liter vocht vast ivm decompressie doordat zijn pompfunctie van het hart maar 15% was.Hij slikte eerst accoord waar hij praktisch geen bijwerkingen van had.Nu met teva wel veel bijwerkingen zoals heel warm rood hoof[lees meer...]d,galbulten en vaak kortademigheid
18-05-2019

Perindopril (perindopril)

Opgenomen geweest in ziekenhuis vanwege pijn op de borst, bleek hoge bloeddruk. Hierdoor dit medicijn gekregen van cardioloog. 2 tot 3 x per dag lichte droge kriebelhoest. In begin nam ik de pil in de ochtend en was dan af en toe licht duizelig. Neem de pil nu voor het slapen in en heb nergens meer last van. Heb het idee dat ik veel beter slaap. Bloeddruk is weer no[lees meer...]rmaal, heb ook mijn zoutinname beperkt tot max 6 gram per dag en ben 10 kg afgevallen. Ben eigenlijk wel tevreden, geen zwaarwegende klachten mbt medicijn.
12-05-2019

Coversyl (perindopril)

Ongeveer 4 weken geleden beginnen nemen omdat mijn onderdruk te hoog bleef. Na enkele dagen al veel beterschap met de bloeddruk, maar lastige kriebels in de keel. Daarna is dit overgegaan naar zware en zeer vervelende hoestbuien (soms zelfs met braakneigingen tot gevolg) Nu overgeschakeld op andere medicatie. Hopelijk verdwijnen dan ook die vervelende hoest aanvallen...
12-05-2019

02-05-2019

Hartinfarct

Oveigens heb ook diabetes 2 maar gebruik geen Metformine. De daling van de EGFR vind ik zelf ernstig; de huisarts moet nu beslissen of er naar een ander geneesmiddel moet worden uitgeweken; vraag me af hoe hij dat gaat doen.
03-04-2019

Coversyl (perindopril)

Het gebruikte medicijn hielp me niet mijn bloeddruk onder controle te krijgen daarom heeft de arts me Coveram 10/5 voorgeschreven wat inderdaad veel effectiever was en zonder bijwerkingen tot nu.
01-04-2019

Hartritmestoornissen

90% van de smaak is weg, proef bijna niets meer
07-03-2019

Lisinopril (lisinopril)

Sinds 2017 gebruik ik hydrochloorthiazide 12.5mg voor mijn hoge bloeddruk. Helaas bijkt dit nu niet meer voldoende te zijn. Sinds enkele weken gebruik ik hiernaast ook lisinopril 5mg. Bijna direkt verbetering merkbaar.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4841)
Anticonceptie - overig (3541)
Cholesterol (2790)
Depressie - antidepressiva overig (2590)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2213)
Pijn - morfine-achtigen (2114)
Pijn (1901)
ADHD - psychostimulantia (1870)
Verslavingsziekten (1823)
Bloeddruk - betablokkers (1584)
Maagzuur - protonpompremmers (1506)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1439)
Anticonceptie - eenfase (1323)
Angststoornissen (1132)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1070)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1065)
Depressie - antidepressiva TCA (999)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (921)