categorie

Bloeddruk - ACE-remmers

Wat is bloeddruk?

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - ACE-remmers

23-03-2024 | Vrouw | 65

hoestaanvallen

Ik kreeg Amlodipine dat was ook niet fijn ,Dus kreeg ik deze enalapril en hier moet ik erg van hoesten soms gewoon benauwd .Ik ben er mee gestopt .Ik ben benieuwd wat de arts zegt ? Ik gebruik het medicijn voor de hoge bloeddruk.

21-03-2024 | Man | 54
Hoge bloeddruk

bovenlichaam jeukt tintelingen of prikkeling in het bovenlichaam

Gebruik nu 8 weken Lisinopril, bloeddruk prima gedaald. Wel dus tintelingen en jeuk! Zijn er mensen die dit herkennen?? Hoor dat graag even!

03-03-2024 | Man | 56
Hartfalen

erectieproblemen duizeligheid verstikkend gevoel tintelingen over het hele lichaam misselijkheid kortademigheid

Rattengif.

25-02-2024 | Vrouw | 60

koude vingertoppen

Ik kreeg deze medicatie in verband met hypertensie en tevens profylactisch tegen migraine. Ik had voorheen vaak van migraine, waartegen ik Rizatriptan en APC gebruikte. Sinds het gebruik van Enalapril (sedert drie weken) lijkt dit n, na vele jaren, verleden tijd. Ook de bloeddruk is enorm gedaald. Ik ben heel erg tevreden.

20-02-2024 | Man | 63

vermoeidheid

voor hoge bloeddruk maar werkt heel wisselend

03-02-2024 | Vrouw | 75
Winterhanden en -voeten
Zie bij vorig

03-02-2024 | Man | 63

26-01-2024 | Man | 71
Hartinfarct
LS Ik herken dit verhaal ,maar bij kwam het door de ziekte van Lyme . Daar eens op getest???? MVG. B.D

24-01-2024 | Vrouw | 70
Hoge bloeddruk
Ik gebruik dit medicijn al meer dan 10 jaar. Geen bijwerkingen waargenomen. Sinds kort van 10 naar 5 mg gegaan. Mijn bloeddruk was al een lange tijd aan de lage kant. Moet binnenkort laten meten hoe ik reageer op een halve dosering. Waarschijnlijk heeft het verbeteren van mijn leefstijl dit effect.

20-01-2024 | Vrouw | 66
Hoge bloeddruk
Kwam er pas na zes weken achter dat de hoestbuien door de lisinopril kwamen helaas. Had veel ellende bespaard als ik hier eerder van had geweten. Had de bijsluiter wel gelezen maar toch het één niet met het ander in verband gebracht.

13-01-2024 | Vrouw | 63
Hoge bloeddruk
Kriebelhoest. Ik heb eerst een maand ook lisinopril gehad van andere fabrikant, nergens last van. Nu andere fabrikant en krijg last van kriebelhoest is dit normaal na een maand en andere fabrikant ?

12-01-2024 | Man | 58
Nierinsufficiëntie
Toen enkele jaren geleden bleek dat m’n bloeddruk te hoog was bleek uit verdere controles dat m’n nieren beschadigd zijn. De nieren laten teveel eiwitten door. Helaas blijkt het eiwit verlies na verloop van tijd toch steeds weer na een eerdere vermindering, terug te keren. De inname van de Lisinopril is dus gaandeweg verhoogd van 5 naar nu 40 mg per dag. Na verhoging he[lees meer...]b ik steeds wel wat bijwerkingen namelijk na enkele weken weken na de verhoging enige duizeligheid en wat onrust in m’n lijf, vooral de buikstreek. Dit trekt weer snel weg. Wel heb ik meer last van tinnitus maar niet te zeggen dat dit door de lisinopril komt.

07-01-2024 | Vrouw | 79
Hoge bloeddruk
Verergering psoriasis, zalven geen effect meer. Vreselijk jeuk, vooral ‘s nachts. Hevige niesbuien. En waar ik het meest last van had, complete slapeloosheid ‘‘s nachts.

06-01-2024 | Vrouw | 63
Hoge bloeddruk
In de eerste maanden last van droge hoest, nu ernstige slaapproblemen, na een paar uur slapen weer klaarwakker.

Coversyl

04-01-2024 | Vrouw | 67
Hoge bloeddruk
Ik neem coversil 50 mg.en krijg altijd 3 potjes dus 33 maanden.die geraken alle 3 in 1 potje waarom 3potjes en meer karton .is dat ook voor milieuvriendelijk te blijven .....denk eerder de afvalberg vergroten

26-12-2023 | Vrouw | 78
Krijg huiduitslag

12-12-2023 | Vrouw | 72
CVA (cerebrovasculair accident)
gebruik 5 mg na licht herseninfarct. Bloeddruk wisselend. Erg vind ik mijn kurkdroge mond, nauwelijks nog speeksel...heb nu ontdekt dat dat ten koste gaat van mijn gebit.....erosie aan mijn gebit!! Slijtage!!..Denk dat ik moet stoppen met enolapril

23-11-2023 | Vrouw | 52
Hoge bloeddruk
Na twee weken in name ontzettend gaan hoesten , benauwd Rare was wel geen geel slijm Nachten slecht slapen , slijmoplossend middel erbij Opeens bedacht ik me dat mijn moeder dit ook een keer had met bloeddruk medicatie . Gestopt en nu al beter geslapen en geen hoest meer

11-11-2023 | Man | 88
Hartfalen
Na inname trad ernstige pijn in bovenbuik op. Dat duurde de hele nacht. Nu 1/2 tablet, zelfde probleem.

11-10-2023 | Man | 56
Nierinsufficiëntie
volgens hoofdzuster te hoge bloeddruk werd met medicatie hoger,!

29-09-2023 | Vrouw | 64
Hoge bloeddruk
Eerste associatie was hooikoorts. Maar na 2 mnd continue hoesten en rechtop slapen. Nagedacht over start nieuwe bloeddruk medicijn en start hoest. Het hoesten is in deze periode begonnen. Nu wordt het hoesten alleen maar ernstiger. Met name snachts niet kunnen slapen. Ik ga nu terug op mijn oude medicatie en kijken wat er gaat gebeuren.

24-09-2023 | Vrouw | 70
Hoge bloeddruk
Nog niet gevalideerd: Vergiftiging lijkt er meer op als dat het een medicijn tegen verhoogde bloedruk zou zijn.: Dit zou niet voorgeschreven mogen worden, en dan in het weekend terwijl er geen arts of apotheek meer te bereiken is. smorgens om 11 uur 22-9 eerste tablet ingenomen tegen te hoge bloeddruk. Na ongeveer 2 uur ernstige diarree. In de loop van de middag erg pijnli[lees meer...]jke liezen. Verslapping van armen en benen en niet meer helder kunnen denken in de vooravond. Totdat ik maar amper meer kon lopen en bijna niet meer op bed kon komen. Niet kunnen slapen, halve nacht achter computer gezeten om bijwerkingen en ervaringen te lezen. smorgens 23-9 nog slecht ter been, wat in de loop van de morgen verbeterde, na de middag weer ongeveer normaal kunnen lopen en voelde me enigszins beter. Ik durf nu geen medicijn meer te gebruiken hoe durven zoiets voor te schrijven. het is meer dan walgelijk om mensen zoiets aan te doen.

04-09-2023 | Vrouw | 63
Hartinfarct
Na plaatsing stent nu ook perindopril ..voel me er erg slecht bij..niet mezelf ..depri..en hondsmoe..tevens slapeloosheid en oorsuizen

13-08-2023 | Vrouw | 50
Hoge bloeddruk
Wordt doodmoe van het hoesten

17-07-2023 | Vrouw | 50
Hoge bloeddruk
Slik ze nu denk ik 8 weken. In het begin diarree maar ging over en slik ze voor het slapen gaan. Vaak hoesten zodra ik ga liggen en kokhalzen, hoest doorzichtig slijm op wat vanuit mijn maag komt. Na 17u geen zin meer in eten. Druk op mijn pols echt pijnlijk na dat ik heel veel stress heb gehad is het begonnen. Zwaar depressief geen zin meer in mijn leven ( dit is g[lees meer...]ebeurd na een bedreiging in eigen huis. Of het nu toch met de medicatie te maken heeft vraag ij me zelf af. Maar kramp en druk in me hoofd is vreselijk.

15-07-2023 | Vrouw | 67
Hoge bloeddruk
gebruik dit medicijn samen met Metropool en Amlodipine Waardoor ik niet weet welke bijwerkingen bij welk medicijn horen. De ergste bijwerking is vreselijk moe, algehele malaise. Spierpijn in benen, slecht slapen, droge mond, troebele ogen. Het beheerst m'n leven op n nare manier. Wat ik eerder las, van actieve naar passief.

06-07-2023 | Vrouw | 57
Hoge bloeddruk
Ik heb zowel een hoge bloeddruk, als een infarct als hartfalen. Gebruik al 18 jaar enalapril. Ik ben moe en begrijp dat niet zo, zou het van de ennapril kunnen komen na zoveel jaren dosering is 40 mg / dag

01-07-2023 | Man | 65
Hoge bloeddruk
nu 3 maanden in gebruik in combinatie met amlopidine,dacht in het begin goed te gaan nu al 3 weken gruwelijke onderrugpijn uitstralend naar de heupen,pijnlijke spieren opgezwolle handen donkere urine terwijl ik heel veel water drink ik ben gewoon krom aan het lopen van de pijn,bloedheet zweten gewoonweg kloten voelen,huisarts gebeld en kreeg diclofenac maar het wordt alle[lees meer...]en maar erger het wordt met de dag pijnlijker,ik ben van actief sporter naar achtief bankhanger geworden,hoe ik ook lig of sta gruwelijke pijnen,en ik stop hiermee mijn bloeddruk is wel lager geworden maar zo is het geen manier van leven

29-06-2023 | Man | 67
Hoge bloeddruk
Heb vijf jaar terug openhartoperatie ondergaan. (Bypass 4x) Was nu weer opnieuw kortademig na licht inspanning en had iets te hoge bloeddruk. Nam al Amlodipine 10 mg en nu sind enkele weken op advies huisarts Lisinopril 5mg. Het werkt tot nu toe voor mij prima ( 120 -70 ) heb verder ook geen bijwerkingen.

28-06-2023 | Man | 62
Hoge bloeddruk
Als ik de bijsluiter van dit middel mag geloven, zijn er zeer veel mogelijke bijwerkingen van dit middel.. Dus met lood in mijn schoenen aan dit medicijn begonnen. Binnen een uur kreeg ik ineens last van hartkloppingen en hartritmestoornissen, die gelukkig na dat uur verdwenen. Na enkele dagen slechts lichte vermoeidheid en depressieve gevoelens.. Als het hierbij blijft [lees meer...]mag ik mijn handen dichtknijpen .De gevreesde bijwerking van een hardnekkige kriebelhoest die vaak schijnt voor te komen bij dit medicijn, heb ik tot op de dag van vandaag totaal geen last van..

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6347)
Anticonceptie - overig (4484)
Cholesterol (3288)
Depressie - antidepressiva overig (3120)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2869)
ADHD - psychostimulantia (2538)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2309)
Pijn (2259)
Bloeddruk - betablokkers (1924)
Maagzuur - protonpompremmers (1782)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1720)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1595)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1448)
Antibiotica - urineweginfectie (1279)
Depressie - antidepressiva TCA (1234)