categorie

Bloeddruk - ACE-remmers

Wat is bloeddruk?

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - ACE-remmers

07-06-2019

Hypertensie

De keelklachten waren zo ernstig, dat ik begon te twijfelen of er iets ernstigs aan de hand was in mijn keel. Ik had slikklachten en een hele vervelende kuch. Niet alleen ik, maar ook mijn kinderen werden ongerust. Doorverwezen naar KNO-poli en onderzocht, gelukkig was er alleen irritatie. Wel gelijk gestopt met die rotpilletjes.
23-05-2019

Enalapril (enalapril(aat))

Mijn bloeddruk was gedaald van 180/95 naar 138/90 maar dat kriebelhoest was zo erg dat ik bijna elke dag moest overgeven, s’nachts droge keel, hoesten, kokhalzen tot overgeven, hele huis wakker, na een maand gestopt. Voor mij nooit meer!!!!!
19-05-2019

Enalapril (enalapril(aat))

Ik heb er meer last dan gemak van en mijn bloeddruk daalt niet voldoende
19-05-2019

Hartfalen

Mijn man is 48 jaar en lag opeens op de 1e harthulp met ernstige klachten die door de huisarts afgedaan werden als maagklachten en overgewicht.Mijn man hield 13 liter vocht vast ivm decompressie doordat zijn pompfunctie van het hart maar 15% was.Hij slikte eerst accoord waar hij praktisch geen bijwerkingen van had.Nu met teva wel veel bijwerkingen zoals heel warm rood hoof[lees meer...]d,galbulten en vaak kortademigheid
18-05-2019

Perindopril (perindopril)

Opgenomen geweest in ziekenhuis vanwege pijn op de borst, bleek hoge bloeddruk. Hierdoor dit medicijn gekregen van cardioloog. 2 tot 3 x per dag lichte droge kriebelhoest. In begin nam ik de pil in de ochtend en was dan af en toe licht duizelig. Neem de pil nu voor het slapen in en heb nergens meer last van. Heb het idee dat ik veel beter slaap. Bloeddruk is weer no[lees meer...]rmaal, heb ook mijn zoutinname beperkt tot max 6 gram per dag en ben 10 kg afgevallen. Ben eigenlijk wel tevreden, geen zwaarwegende klachten mbt medicijn.
12-05-2019

Coversyl (perindopril)

Ongeveer 4 weken geleden beginnen nemen omdat mijn onderdruk te hoog bleef. Na enkele dagen al veel beterschap met de bloeddruk, maar lastige kriebels in de keel. Daarna is dit overgegaan naar zware en zeer vervelende hoestbuien (soms zelfs met braakneigingen tot gevolg) Nu overgeschakeld op andere medicatie. Hopelijk verdwijnen dan ook die vervelende hoest aanvallen...
12-05-2019

02-05-2019

Hartinfarct

Oveigens heb ook diabetes 2 maar gebruik geen Metformine. De daling van de EGFR vind ik zelf ernstig; de huisarts moet nu beslissen of er naar een ander geneesmiddel moet worden uitgeweken; vraag me af hoe hij dat gaat doen.
03-04-2019

Coversyl (perindopril)

Het gebruikte medicijn hielp me niet mijn bloeddruk onder controle te krijgen daarom heeft de arts me Coveram 10/5 voorgeschreven wat inderdaad veel effectiever was en zonder bijwerkingen tot nu.
01-04-2019

Hartritmestoornissen

90% van de smaak is weg, proef bijna niets meer
07-03-2019

Lisinopril (lisinopril)

Sinds 2017 gebruik ik hydrochloorthiazide 12.5mg voor mijn hoge bloeddruk. Helaas bijkt dit nu niet meer voldoende te zijn. Sinds enkele weken gebruik ik hiernaast ook lisinopril 5mg. Bijna direkt verbetering merkbaar.
05-03-2019

Coversyl (perindopril)

Sinds ik dit neem valt het goed mee met mijn bloeddruk.
22-02-2019

21-02-2019

Angina pectoris

vijf omleidingen Bij het starten van een inspanning af en toe kort ademhalen
20-02-2019

Fosinopril (fosinopril)

11-02-2019

Perindopril (perindopril)

Ga direct naar arts bij keelproblemen
07-02-2019

Lisinopril (lisinopril)

Ik heb dit anderhalf jaar lang gebruikt samen met 50 mg Metoprolol en hydrochloorthiazide. Toen ik stopte met de Hydrochloorthiazide omdat ik jicht kreeg en enkele jaren slecht plassen werd mijn bloeddruk weer hoger. Dus werd de dosis verhoogd van 5 mg naar 10 mg. Maar nu werden de bijwerkingen veel erger. Overal krampen, alsof er naalden in mijn lichaam gestoken werden. T[lees meer...]oen ik naar de huisarts ging omdat ik wilde stoppen met de Lisinopril bleek mijn bloeddruk nog steeds niet onder controle en besloot de huisarts een ander middel voor te schrijven. Dit werd losartan maar daar zwol ik weer van op. Op dit moment gebruik ik alleen nog maar 50 mg Metoprolol en mijn bloeddruk is rond de 170/200 bovendruk en 100/125 onderdruk.
11-01-2019

Hartfalen

Neem coversyl ter versterking van mijn hart. Volgens cardioloog doet het wat het moet doen en ik ben minder snel vermoeid dus iedereen tevreden!
29-12-2018

Enalapril (enalapril(aat))

Half jaar geslikt. In het begin veel bijwerkingen gehad: duizeligheid (ook in auto en auto aan de kant moeten zetten), kriebelhoest. Kriebelhoest ging over in zware hoestbuien met soms overgeven. Toen halve dosis gaan slikken. Dat ging beter. Sinds 2 maanden echter weer kriebelhoest en toename van alle bijwerkingen. Direkt gestopt. Eerst nu kijken hoe de bloeddruk blij[lees meer...]ft zonder medicijnen
28-11-2018

Perindopril (perindopril)

hele dag hoesten en vooral tijdens liggen.
26-11-2018

Hartfalen

Heb de 20 mg dosis aangepast naar 10 mg en de bloeddruk weer goed 109 mmHg Systolisch, 80 mmHg Diastolisch
26-11-2018

Hartfalen

Beste lezer, Slik al zo'n 10 jaar Lisinopril 20 mg van Accord, met weinig bijwerkingen. En weer eens naar de apotheek, herhaalreceptje aangevraagd bij de huisarts, zou hetzelfde zijn, "Alleen een ander merk"... "Sandoz ipv Accord"... Heb me nog nooit zo rot gevoeld met deze "ace-inhabitor".. hetzelfde spul zegt de apotheeker. Zal het niet te lang maken, 3 weken gel[lees meer...]eden was ik bij de de cardioloog, alles stabiel en schakelt me ineens over naar Enalapril, beter/slechter weet het niet, bloeddruk is weer prima. Groet, Eric
12-11-2018

Lisinopril (lisinopril)

In eerste instantie leken de bijverschijnselen binnen de perken en de bloeddruk was direct op een goed gemiddelde voor mijn leeftijd en geslacht. Maar na een week of 6 begon ik last te krijgen van buikklachten en duizelingen, voornamelijk's morgens. 's avonds innemen ipv 's morgens leek te helpen, maar helaas. Ga toch maar weer met mijn huisarts kijken naar een ander med[lees meer...]icijn met minder bijwerkingen, wat dit is niet meer leuk ...
09-11-2018

Lisinopril (lisinopril)

Ik heb altijd Lisinopril 20 mg gehad van accoord . Dit slik ik al heel lang voor de hoge bloeddruk (familiekwaaltje) nooit klachten gehad, maar de apotheek vond het nodig om mij een ander merk te geven (waarschijnlijk goedkoper). Ik heb wel geprotesteerd, maar de apotheker vertelde mij het is precies het zelfde. Nou mooi niet ik heb weer hoge bloeddruk en ik voel me niet g[lees meer...]oed. Veel warmte in mijn hoofd alsof ik plof.
30-10-2018

Dag en nacht kriebelhoest
18-10-2018

17-10-2018

Fosinopril (fosinopril)
Hypertensie

last gehad van de kriebelhoest , eerst was ik er nog van overtuigd dat het zou minderen maar werd erger en erger
08-10-2018

Lisinopril (lisinopril)

In eerste instantie nauwelijks bijwerkingen, na 2 weken nu wat vage klachten zoals duizeligheid, hoestje, droge mond en wat somberheid. De bloedruk was direct gedaald naar de gemiddelde doelstelling en dat is prima. Hoop dat de bijwerkingen binnen de perken blijven. Heb slechte ervaring met Amlodipine, waarmee is gestopt ben vanwege de bijwerkingen....
05-10-2018

Hypertensie

Ik slik Enalaprilmaleaat icm Hydrochloorthiazide tegen hoge bloeddruk, sinds 2011. Het werkt erg goed. na wat zoeken naar de juiste dosering zit ik op 10 mg Enalapril + 12,5 mg Hydrochloorthiazide. Dat ik nu meer moet plassen wijt ik aan de hydrochloorthiazide. Dat staat immers ook bekend als plaspil.
04-10-2018

Enalapril (enalapril(aat))

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4661)
Anticonceptie - overig (3446)
Cholesterol (2719)
Depressie - antidepressiva overig (2514)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2151)
Pijn - morfine-achtigen (2054)
Pijn (1855)
Verslavingsziekten (1767)
ADHD - psychostimulantia (1726)
Bloeddruk - betablokkers (1558)
Maagzuur - protonpompremmers (1480)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1423)
Anticonceptie - eenfase (1279)
Angststoornissen (1063)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1042)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1023)
Depressie - antidepressiva TCA (968)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (903)