categorie

Bloeddruk - ACE-remmers

Wat is bloeddruk?

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - ACE-remmers

13-01-2022 | Vrouw | 57
enalapril(aat)
1 tablet gaat prima, 2 tabletten zorgen voor erge hoofdpijn en misselijkheid.

11-01-2022 | Man | 80
perindopril
Goed bloeddrukverlagend, oorsuizingen (altijd) bederven de goede werkzaamheid.

31-12-2021 | Man | 89
perindopril
Eerder met lisoprinil duizeligheidklachten, daarom gestopt, nu op aandringen arts na 2 jaar perindopril, nu geen duizeligheid maar soort dysentry met zere darm. Zonder medicatie bloeddruk tussen 150-175 mm/hg

21-12-2021 | Man | 48
lisinopril
Via een keuring voor mijn werk kwam ik erachter dat ik een te hoge bloeddruk had. Vervolgens Lisinopril voorgeschreven gekregen. Mijn bloedruk sindsdien keurig, maar wat voor mij op dit moment veel fijner is, is dat ik van mijn jarenlange hoofdpijn af ben. Mee leren leven was het antwoord van mijn huisarts wanneer ik bij hem kwam met de klacht dat ik bijna twee dagen [lees meer...]per week niet kon functioneren. Ik zou willen dat ik dit medicijn 20 jaar eerder had gekregen, had me veel levensvreugde gegeven. De bijwerking is af en toe kriebelhoest wanneer ik in bed ga liggen.

05-12-2021 | Man | 68
lisinopril
Hoesten en dat vooral ook in de nacht

30-11-2021 | Vrouw | 64
lisinopril
Ik ben het volkomen eens met die persoon, die in de douche is gevallen, deze pillen zijn gewoon levens gevaarlijk, gelukkig is die persoon er nog, als die persoon er niet meer was geweest, had ik de fabrikant aansprakelijk gesteld, en een schadevergoeding !!!!

30-11-2021 | Vrouw | 75
lisinopril
Weet nog niet of het helpt tegen hoge bloeddruk

28-11-2021 | Man | 73
lisinopril
Na jarenlang slikken heb ik nu last van black-outs en duizelingen. Ben 1x van de trap gevallen en laatst in de douche gevallen. Kan mij niets herinneren maar kom bij als ik op de grond lig. Het gaat zo snel dat ik mij ook niet vast kan houden of tegen houden. Neem deze pillen niet meer in.

26-11-2021 | Vrouw | 64
lisinopril
Dit middel moet verboden worden, en wel zo snel mogenlijk, die fabrikant moet uitgesloten worden van alles en iedereen. STOPPEN !!!!!! Met deze troep

07-11-2021 | Man | 75
lisinopril
van 200/100 naar 120/68 in 4 maanden eerst 2 maanden 20mg 1xdaags daarna 10mg 1xdaags, bijwerkingen na ca 6 weken acceptabel, moeilijke periode gehad wlde na 2-3 weken er mee stoppen, toch maar doorgezet

26-10-2021 | Vrouw | 64
lisinopril
Ik vindt dit middel WAARDELOOS, regelmatig een loopneus, terwijl ik niet verkouden ben, hartritmestoornissen, dit middel moet inderdaad verboden worden, ik slik ook nog een halve atenolol, ik heb af en toe een gezwollen gezicht, dikke rode lippen, niet fijn, en het is net of ik stik, en of ik in brand sta !!!!!! Ik moest naar een ander merk lisinopril, dat is goedkoper, j[lees meer...]aja, ik ken nog een meneer van 82, die moet dit medicijn 3 keer op een dag slikken, BELACHELIJK, ze willen iedereen dood hebben tegenwoordig !!!!!!!

18-10-2021 | Man | 64
lisinopril
Aangezien ik ook nog een halve tablet atenolol gebruik, moest ik van de bloeddrukverpleegster, maar, ik vindt het allemaal zo dubbel, eigenlijk wil ik liever een heel tablet atenolol, dat moet toch genoeg zijn, ik voel mij er niet lekker door, een paar weken geleden kreeg ik een ander merk van lisinopril, nou, dat heb ik geweten, een onderkin, nergens geen zin in, deze me[lees meer...]dicatie moet inderdaad verboden worden!!!!!

10-09-2021 | Vrouw | 76
enalapril(aat)
Als ik de medicatie innam kreeg ik een paar uur daarna heel erge Diaree.

19-08-2021 | Man | 72
Hartklachten
Gebruik sinds kort Perindopril i.v.m. hartproblemen en hoge bloeddruk. Het medicijn werkt naar behoren, maar heeft wel enkele zeer vervelende bijwerkingen waaronder maag -darm problemen en diarree. Ik wil het nog even aanzien en anders ga ik overleggen met de Cardioloog. Ik heb begrepen dat Lisinopril minder bijwerkingen heeft. Tenslotte nog een tip voor mensen waarbij [lees meer...]Perindopril niet helpt. Dat blijkt uit promotieonderzoek van het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam. Een kwart van de patiënten met hart- en vaatziekten die het bloeddrukverlagende middel perindopril gebruiken ter preventie van een hartinfarct of beroerte, heeft daar geen baat bij.

02-08-2021 | Vrouw | 82
lisinopril
Dit middel moet verboden worden voor personen met hooikoortsklachten. Ik heb dit middel vier weken gebruikt en van af het begin heb ik hoestbuien gehad. Ben veertien dagen geleden gestopt maar hoest nog steeds!

24-07-2021 | Man | 71
Geen enkele bijwerkingen en bloeddruk altijd op top 110 - 70

24-07-2021 | Man | 71
Hartfalen
Sinds jaren gebruik ik lisinopril van accord zonder enig probleem en moet nu van aurobindo gebruiken omdat dit voor de verzekering de goedkoopste oplossing is terwijl ik al eens eerder problemen had met dit middel en voor mij verboden spul was. Bij de vraag, of ze mij dood willen hebben, kreeg ik als antwoord, er sterven iedere dag mensen aan de verkeerde medicijn en wor[lees meer...]dt bij de prijs ingecalculeerd. Auribindo is het grootste gift dat wij op de markt hebben en ik ben godzijdank niet alleen, als ik hier de klachten lees. Ik kreeg eerst hoofdpijn, gezwollen lichaamsdelen, zware hoestbuien en erg veel diarree, en dat al na de eerste tablet en het ergste komt nog, want mijn bloeddruk was onmiddelijk 30% hoger als bij de accord lisinopril die geheel geen bijwerkingen heeft en super goed verdragen wordt door mij. Ik betaal de accord nu zelf voor 90 dagen 10 euro wat nog wel meevalt. Ik raadt iedereen aan om de aurobindo niet te accepteren omdat deze tablet vreselijk mis kan gaan in uw lichaam en vooral oudere mensen moeten dit middel niet innemen

13-07-2021 | Vrouw | 62
enalapril(aat)
Gebruik het nu enkele weken, en wist eigenlijk niet waar mijn wisselende hartslag vandaan kwam, deze ging op en neer van 80 naar 126 in ruststand, door deze hartslag ontstonden spanningen die de duizeligheid veroorzaakte. Ben nu week gestopt, en mijn hartslag is sinds 2 dagen weer normaal. Voor de bloeddruk wil ik wel in de herkansing maar dan met 2.5 ngedame per dag.

11-07-2021 | Vrouw | 62
perindopril
Zie boven bij bijwerkingen Eerste paar jaren minder last..Nu veel last. Ga ook nd huisarts voor aangepaste medicatie

30-06-2021 | Vrouw | 62
Hartinfarct
Zo'n erge kriebelhoest en vast slijm, dat ik al maanden niet of nauwelijks slaap

Ramipril

02-06-2021 | Man | 60
ramipril
Hartfalen
Na jaren ramipril te hebben gebruikt zonder verdere problemen op aanraden cardioloog overgestapt op Entresto. Echter gaf dit zoveel nare bijwerkingen dat ik, na overleg met cardioloog, weer ben teruggegaan naar Ramipril. Echter nu ook hiervan bijwerkingen: naar gevoel op de borst (geen pijn), hartritmestoornissen, koude neus en voeten en een slechter uithoudingsvermogen. H[lees meer...]et lijkt na twee weken langzaam wat beter te worden met de bijwerkingen, maar toch maar weer afspraak met de cardioloog gemaakt.

22-05-2021 | Vrouw | 61
prima effectief medicijn

16-05-2021 | Vrouw | 65
perindopril
vanaf de eerste dag ontstonden er vreselijke droge hoestbuien. Overdag zeer zeer hinderlijk, last van keel. S 'nachts wakker van het hoesten. niet 1keer maar hele dag en nacht door. Vreselijk!

12-05-2021 | Man | 63
perindopril
Had eerst Crestor en nergens last van. In 2015 kreeg ik last van erge roodheid in mijn gezicht en allerlei onderzoeken. Couperose etc. Laten laseren maar niets hielp. Totdat ik dacht wat is er toen veranderd. De medicijnen dankzij de zuinigheid van mijn verzekering (..) moest ik naar goedkoper alternatief nl die van Glenmark. Die heb ik nu paar keer overgeslagen en gelijk [lees meer...]minder rood. Hoop dat ik het heb gevonden dus met dezelfde werkzame stof maar de rest is bagger.

07-05-2021 | Vrouw | 39
lisinopril
Gestart met lisinopril om bloeddruk te verlagen, na een 5 tal dagen beginnen met droge kriebelhoest nadat ik in bed ging liggen. Na meerdere dagen ook kriebelhoest na andere dranken. Na 14 dagen toch over naar een ander merk. Die kriebelhoest is niet handig in tijden van corona....

03-05-2021 | Man | 63
lisinopril
Tabletten breken bij uit de strip drukken

01-05-2021 | Man | 71
enalapril(aat)
Ik gebruik het middel al jaren naar tevredenheid. Maar sinds kort heb ik last van tinnitus, een heel vervelende kwaal die grote impact op mijn functioneren heeft. Ik de bijsluiter van Enalapril staat bij bijwerkingen dat het tinnitus als bijwerking kan krijgen. Kan ik dus tinnitus hebben overgehouden aan jarenlang enalprilgebruik?

18-04-2021 | Vrouw | 63
lisinopril
Mijn bloeddruk is nog niet veel verbeterd ondanks dat ik meer beweeg , weinig suiker en weinig zout gebruik. Ik ben minder potent. En heb meer last van mijn exceem.

14-04-2021 | Man | 74

07-04-2021 | Man | 70
lisinopril

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5568)
Anticonceptie - overig (4096)
Cholesterol (3036)
Depressie - antidepressiva overig (2878)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2561)
Pijn - morfine-achtigen (2340)
ADHD - psychostimulantia (2283)
Pijn (2120)
Verslavingsziekten (2105)
Bloeddruk - betablokkers (1782)
Maagzuur - protonpompremmers (1660)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1594)
Anticonceptie - eenfase (1467)
Angststoornissen (1324)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1276)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1263)
Depressie - antidepressiva TCA (1120)
Antibiotica - urineweginfectie (1087)