enalapril(aat)

Rasilez (38 meningen)

04-10-2018 | Vrouw | 69

16-08-2022 | Vrouw | 68
enalapril(aat) (10mg)
Hoestbuien, hevig en lang en om het uur. Droge prikkelhoest, geen enkel middeltje van het Kruidvat hielp.

29-08-2019 | Man | 68
enalapril(aat) (5mg)
Ik heb deze medicijn al 40 jaar of langer dat weet ik niet meer precies, maar dat ging altijd goed totdat ik deze medicijnen kreeg van de merk Sandos, ik voelde daar mij niet goed bij en weer overgestapt op mijn oude medicijn van Ratioharm uit Duitsland. Voor de prijs maak het niet uit, ze zijn net zo duur. Voor mij GEEN Sandos. Ik heb bij deze merk geen enkele bijwerking[lees meer...].

15-05-2015 | Vrouw | 68
enalapril(aat) (10mg)
Elke 3 maanden moet ik bloed geven en wordt mijn suiker (Diabetes 2), cholesterol, urine en bloeddruk gecontroleerd. Vaak was mijn bloeddruk te hoog. Veel spanningen en stress had ik. Daarvoor heeft men mijn medicijn gegeven en de bloeddruk is nu stabiel. Wel train ik elke dag 3 keer 1 kwartier op mijn loopband thuis en ook daar is mijn hartslag mooi zoals het zijn moet.[lees meer...]

17-03-2018 | Vrouw | 67
enalapril(aat) (5mg)
Mijn bloeddruk is zeer onregelmatig en vaak erg hoog.Heb jeuk en moet veel hoesten.De eerste dagen erg duizelig.Verder droogheid ogen en huid. ( Jeuk)

07-03-2018 | Vrouw | 67
enalapril(aat) (5mg)
Na dat de dokter ontdekte dat mijn bloeddruk 177/100 was kreeg ik enalapril voorgeschr De eerste week last van de bij w gehad daarna ging het beter Tot 4 dagen geleden,duizelig hoofdpijn ,niet in staat iets te doen brandend gevoel over het hele lichaam De bloed druk wel gezakt maar de bij verschijnselen zijn niet om mee te kunnen leven Ik stop Geen enalapril voor mij Ga[lees meer...] weer naar de dokter

19-02-2017 | Man | 67
enalapril(aat) (10mg)
Hoge bloedruk eerste meeting nog voor gebruik Enalapril 190/109. Na 4 dagen gebruik: 160/90. Na 10 dagen gebruik: 144/72. Voordat ik Enalapril gebruikte had ik een aantal malen per maand last van pijn in mijn achterhoofd en waarschijnlijk veroorzaakt door spanning op de vaten. Ik gebruikte Advil (Ibuprofen) en pijn verdween. Sinds ik Enalapril gebruik heb ik daar geen las[lees meer...]t meer van. Ik ben zeer tevreden over Enalapril.

12-09-2012 | Man | 67
enalapril(aat)

06-10-2022 | Vrouw | 66
na 4 dagen op eerste hulp beland met hartkloppingen en benauwdheid

29-08-2022 | Vrouw | 66
enalapril(aat) (20mg)
Bloeddruk schommelt erg. Maar liever dat dan de bijwerkingen van dit medicijn. Het spreekwoord zegt: het middel is erger dan de kwaal."

07-01-2018 | Man | 66
enalapril(aat) (20mg)
Hoge bloeddruk wilde niet omlaag, maar met de voorgeschreven enalapril ligt mijn bloeddruk op een acceptabel niveau, dat met andere middelen niet lukte. Geen bijwerkingen ervaren.

21-08-2017 | Man | 66

18-11-2022 | Vrouw | 65
enalapril(aat) (20mg)
Overdag veel last van droge mond en keel, ‘s nachts diverse keren wakker door hardnekkige kriebelhoest. Internist was ook niet tevreden over het te weinig dalen van de bloeddruk.

22-03-2021 | Vrouw | 65
enalapril(aat) (10mg)
Wegens niet te reguleren bloeddruk (vastgesteld tijdens diagnose Lyme artritis in ernstige vorm) gestart met Enalapril. Bloeddruk bleef niet regelbaar tussen 140/90. Via internist dosis opgehoogd naar 2 x 10 mg. Vanaf dit moment ernstige klachten zoals, flauwvallen, hartkloppingen, spierkracht, overmatig zweten, duizelig, droge mond. Ochtend bloeddruk erg laag, avondbloed[lees meer...]druk nog > 140. Na maand lab en urine onderzoek, gestoorde elektrolyten (Hb enz te laag, natrium erg laag, kalium hoog, nierfunctie achteruit), veel eiwit in urine. Overgegaan naar 1 x daags 10 mg. Zweten, duizeligheid, droge mond. Bloed en urine nog niet in herstel. Dus nog steeds bij de internist. Bloeddruk nu wel onder controle met 1x daags . Vermoeden nog steeds samenhang met Lyme

12-05-2019 | Vrouw | 65

19-02-2017 | Man | 65
enalapril(aat) (10mg)

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum