Enalapril

Rasilez (36 meningen)
Ramipril (35 meningen)

12-02-2013

Enalapril (enalapril(aat))

Sinds 1990 aan de bloeddrukpil, eerst renitec, later door de apotheker omgezet in enalapril. Later in 2007 met plasmiddel. Afgelopen zomer ernstige problemen. Beschadigde lever door medicijngebruik. Enalapril was het enige medicijn wat ik slikte. Het ging zo slecht dat ik voor mijn leven vreesde. 2 maanden zonder bloeddrukpillen, lever geneest goed al duurt dit wel erg la[lees meer...]ng. Bloeddruk flink gestegen 110-220. Medicijn Amlodipine voorgeschreven gekregen. doch sinds vandaag ook mee gestopt. Veel last van bijwerkingen, dikke voeten, veel jeuk. Nu proberen mert Losartan.
29-01-2013

Hart

Ben van metoprolol over gegaan naar Enalapril. Wat een verbetering. Was met metoprolol erg moe en had een hoge bloeddruk. Ook mijn hartslag bleef bij sproten erg laag. Ook was ik erg duf in mijn hoofd. Met enelapril gaat het nu een stuk beter. Bloedruk is 140/85. hartslag is wel van 60 s/m naar 72 s/m gegaan. Ben erg tevreden.
01-12-2012

Hypertensie

Ik ging bij de Internist langs vanwege een kleine operatieve ingreep, dat ik tehoge bloedruk had wist ik wel; bij het ECG bleek dat mijn hartspier vergroot was, voelde mij al tijden moe. Heb 2o jaar intensief gesport. Traplopen en dingen sjouwen ging moeizaam. Na uiteindelijk gabruik van enalapril kan ik 'alles" weer aan. Neem het middel rond 16.00 uur in, wordt na inmane [lees meer...]altijd een uutje moe hierna voel ik mij prima. Het aanhouden van een erextie is wel verminderd maar door gebruik van een aminzuur is dit verholpen.
27-11-2012

Hypertensie

Volgens de praktijkondersteuner was mijn bloeddruk veel te hoog (onderdruk 91 :p) en werd ik meteen op de enalapril gezet wegens de problemen die hypertensie kan geven in combinatie met diabetes. Ik moest het tabletje elke ochtend na het ontbijt nemen. Nou lees ik bewust de bijwerkingen niet als ik een nieuw medicijn krijg! Maar ik werd na een paar dagen licht misselijk el[lees meer...]ke dag. Het ergste was de aanhoudende kriebelhoest die ik vooral 's nachts had. Toen ik er ook nog simvastatine bij kreeg ('savonds voor het slapen gaan innemen) werd de misselijkheid steeds erger en duurde de hele dag. Heb de dokter gebeld en ben meteen van beide medicijnen afgehaald en ben nu voor de bloeddruk op losartankalium gezet.
27-11-2012

Hypertensie

Na een periode van vermoeidheid en hoge bloeddruk kwam ik door het middel weer op de rails. Bloeddruk nu soms erg laag 90/60. Voel me nu soms wat somber en heb een schorre stem gekregen.
03-10-2012

26-09-2012

Hypertensie

Geen last van bijwerkingen gehad. Valt mee, omdat ik doorgaans erg gevoelig reageer op medicijnen.
24-09-2012

Enalapril (enalapril(aat))

Ik denk dat het door door deze medicijnen komt dat ik er 2x per nacht uit moet om te plassen. En dat vind ik heel vervelend. Iemand een oplossing?
21-09-2012

Enalapril (enalapril(aat))

kreeg enorme buikkrampen na twee dagen, gebruik dit in combinatie met 1 dd 50 mg hydrochloorthiazide

bevalt goed.

Hypertensie

Ik heb hele slechte ervaringen met dze pil. Heb tot 2x toe een allergische reactie gehad aan mijn gelaat, 1x mijn keel en 1x een megadikke bovenlip. Volgens de allergoloog komt dit door de Enalapril, en dat staat inderdaad ook in de bijsluiters. Ik ben er goed ziek van, ik slik dit nooit meer, dan maar een iets te hoge bloeddruk. Tip: meet je bloeddruk thuis, heb je geen w[lees meer...]ittejassenefect.
01-09-2012

Hypertensie

Gebruik Enalapril ruim 4 jaar. Weinig bijwerkingen. Af en toe kriebelhoest . Wel ben ik meer slaperig overdag dan vroeger. Bloeddruk is nu jarenlang 140/75.
11-08-2012

Hypertensie

Ik had te hoge bloeddruk en had daardoor de neiging om bij inspanningen vroegtijdig te stoppen. Nu kan ik weer doorgaan.
19-07-2012

Hypertensie

Enalapril is een afschuwelijk middel! Het maakte mij erg suf - duizelig - slaperig - hoestprikkels met enorme hoofdpijnen! Na 2 dagen inname meteen gestopt! Daarna 3 x 2 tablett. paracetamol en opnieuw even geslapen, overdag! (doe dit normaal niet) Nu losartankalium, bloeddruk onder controle.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum