Enalapril

Rasilez (36 meningen)
Ramipril (36 meningen)

10-07-2016

Enalapril (enalapril(aat))

Ik slik het al jaren en ben tevreden over dit medicijn.
22-06-2016

Enalapril (enalapril(aat))

redelijk tevreden; slik het al jaren, eerst 10 mg. de laatste maand 20 mg. per dag. Een behoorlijk nadeel vind ik, dat ik het erg warm heb; zowel overdag als s'nachts. bloeddruk schommelt altijd rond 140/95.
15-06-2016

Enalapril (enalapril(aat))

Heb dit vreselijke middel 2 dagen gebruikt. Van een energieke gezonde vrouw van 55 met een hoge bloeddruk, veranderd in een ziek vogeltje op de bank. Vraag mijn ernstig af op wie dit middel getest is. Ik ben nooit ziek en na dit medicijn (2 dagen) kende ik mezelf niet meer terug. Ben heel blij dat ik mondig genoeg ben om zelf te beslissen om direct te stoppen. Maak me heel[lees meer...] erg zorgen om mensen die om wat voor reden dan ook, zelf niet meer kunnen beslissen.
03-06-2016

Hypertensie

Dit medicijn kreeg ik voorgeschreven naast de plastabletten die ik al jaren slik. Mijn bloeddruk bleef namelijk ondanks de plastabletten (hydrochloorthiazide) aan de hoge kant. In overleg met de huisarts ben ik i.v.m. de vervelende bijwerkingen meteen gestopt en heb nu Valsartan voorgeschreven gekregen om uit te proberen.
23-05-2016

Enalapril (enalapril(aat))

Enalapril is een afschuwelijk middel! Het maakte mij erg suf, duizelig, slaperig, hoestprikkels met enorme hoofdpijnen! Na inname kuur 30 dagen algehele bloedcontrole en afspraak met huisarts gemaakt om een ander soort medicijn met niet deze nare bijwerking. Nu gestopt en naar de huisarts voor overleg en een ander middel! In het verleden slaapapneu (door overgewicht gehad)[lees meer...] en nu dus weer suf slaperig en soms duizelig. Wil dit beslist niet, werk de hele dag met cliënten in de zorg en die rekenen op mij, kan deze bijwerking beslist er niet bij hebben. Weg er mee met de Enalapril.
16-04-2016

Enalapril (enalapril(aat))

Ik heb goede ervaringen hiermee, goed in te nemen en geen bijwerkingen.
12-04-2016

06-04-2016

Bijwerking (5 mg): misselijk
06-04-2016

Enalapril (enalapril(aat))

Bijwerkingen (10 mg): kriebelhoest, misselijk, zwak gevoel, kortademig, gewijzigde smaak
24-03-2016

Enalapril (enalapril(aat))

Mijn nieren deden ontzettend veel pijn, kon ze uittekenen, vreselijk. Volgens de bijwerkingenregistratie komt dit vaak voor, mijn huisarts had dit nog niet eerder meegemaakt. Verder gierende hoofdpijn, hitte-aanvallen en een wakkerhoudende kriebelhoest in de nacht en 6 tot 8 keer per nacht naar de toilet. Bloeddruk daalt te weinig van 180/110 naar 165/108. In samenspraak m[lees meer...]et huisarts overgestapt naar andere medicatie.
15-10-2015

Hartfalen

Deze medicatie werd door mijn huisarts voorgeschreven, omdat tijdens een controle veel eiwitten in mijn urine zaten. Mijn klachten zijn benauwdheid/drukkend gevoel op de borst, vocht vasthouden, koud, altijd koud hebben, hoofdpijn. Vaak problemen met plassen en hoge bloeddruk. De nierfunctie was niet goed. al vele jaren. Na een tig beroertes (lichte) is dit niet verbeterd[lees meer...]. Nu heeft mijn huisarts mij Enalapril voorgeschreven. Om hier mee te starten was voor mij erg moeilijk. Ik ga er van uit dat het gaat werken. Ik heb de pech dat ik tegen veel, heel veel medicijnen niet tegen kan, teveel toevoegingen etc.
15-10-2015

Clusterhoofdpijn

Waren niet effectief tegen clusterhoofdpijn.
01-10-2015

Enalapril (enalapril(aat))

eerst 5 mg............sloeg niet aan..nu 10 mg slaat ook niet aan.voor mijn huisarts een raadsel..........vanmiddag naar de cardioloog.kijken wat hij ervan zegt
07-09-2015

Oedeem

door gebruik oedeemvorming in de buik, jarenlang tot op een gegeven moment er daardoor een darmafsluiting ontstond. Jarenlang niet opgemerkt, maar kostte me bijna mijn leven. Na de operatie kreeg ik de volgende dag weer medicijnen, terwijl een radioloog de oorzaak al had gesuggereerd. Toevallig zag diezelfde radioloog mij met dezelfde klacht en sprak hij mij persoonlijk aa[lees meer...]n. Onmiddellijk opgehouden, geen klachten meer.
02-09-2015

Hypertensie

17-08-2015

Enalapril (enalapril(aat))

Dit middel heeft nare bijwerkingen. Steeds maar hoesten, ook 's nachts.. ik word dan angstig, benauwd. Ik stop ermee, want ik wil dit niet.

Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum