Hartfalen (3 meningen)

06-04-2016 | Vrouw | 59
Bijwerking (5 mg): misselijk

06-04-2016 | Vrouw | 59
enalapril(aat) (10mg)
Bijwerkingen (10 mg): kriebelhoest, misselijk, zwak gevoel, kortademig, gewijzigde smaak

24-03-2016 | Vrouw | 53
enalapril(aat) (10mg)
Mijn nieren deden ontzettend veel pijn, kon ze uittekenen, vreselijk. Volgens de bijwerkingenregistratie komt dit vaak voor, mijn huisarts had dit nog niet eerder meegemaakt. Verder gierende hoofdpijn, hitte-aanvallen en een wakkerhoudende kriebelhoest in de nacht en 6 tot 8 keer per nacht naar de toilet. Bloeddruk daalt te weinig van 180/110 naar 165/108. In samenspraak m[lees meer...]et huisarts overgestapt naar andere medicatie.

15-10-2015 | Vrouw | 64
Hartfalen
Deze medicatie werd door mijn huisarts voorgeschreven, omdat tijdens een controle veel eiwitten in mijn urine zaten. Mijn klachten zijn benauwdheid/drukkend gevoel op de borst, vocht vasthouden, koud, altijd koud hebben, hoofdpijn. Vaak problemen met plassen en hoge bloeddruk. De nierfunctie was niet goed. al vele jaren. Na een tig beroertes (lichte) is dit niet verbeterd[lees meer...]. Nu heeft mijn huisarts mij Enalapril voorgeschreven. Om hier mee te starten was voor mij erg moeilijk. Ik ga er van uit dat het gaat werken. Ik heb de pech dat ik tegen veel, heel veel medicijnen niet tegen kan, teveel toevoegingen etc.

15-10-2015 | Man | 49
Clusterhoofdpijn
Waren niet effectief tegen clusterhoofdpijn.

01-10-2015 | Vrouw | 58
enalapril(aat) (10mg)
eerst 5 mg............sloeg niet aan..nu 10 mg slaat ook niet aan.voor mijn huisarts een raadsel..........vanmiddag naar de cardioloog.kijken wat hij ervan zegt

07-09-2015 | Vrouw | 50
Oedeem
door gebruik oedeemvorming in de buik, jarenlang tot op een gegeven moment er daardoor een darmafsluiting ontstond. Jarenlang niet opgemerkt, maar kostte me bijna mijn leven. Na de operatie kreeg ik de volgende dag weer medicijnen, terwijl een radioloog de oorzaak al had gesuggereerd. Toevallig zag diezelfde radioloog mij met dezelfde klacht en sprak hij mij persoonlijk aa[lees meer...]n. Onmiddellijk opgehouden, geen klachten meer.

02-09-2015 | Vrouw | 50
enalapril(aat) (40mg)
Hypertensie

17-08-2015 | Vrouw | 74
enalapril(aat) (5mg)
Dit middel heeft nare bijwerkingen. Steeds maar hoesten, ook 's nachts.. ik word dan angstig, benauwd. Ik stop ermee, want ik wil dit niet.

20-05-2015 | Vrouw | 64
enalapril(aat) (10mg)
Gisteren gestopt met medicijn. Vreselijke kriebelhoest en hartkloppingen. Met 5 mg blijft de bloeddruk te hoog. Met 10 mg wordt de bloeddruk met pieken veel te laag en werd ik vreselijk naar. Ik ga nu een ander medicijn 2 weken proberen.

16-05-2015 | Vrouw | 76
enalapril(aat) (10mg)
ben gestopt door de bijwerkingen, ik kreeg sandoz.

15-05-2015 | Vrouw | 68
enalapril(aat) (10mg)
Elke 3 maanden moet ik bloed geven en wordt mijn suiker (Diabetes 2), cholesterol, urine en bloeddruk gecontroleerd. Vaak was mijn bloeddruk te hoog. Veel spanningen en stress had ik. Daarvoor heeft men mijn medicijn gegeven en de bloeddruk is nu stabiel. Wel train ik elke dag 3 keer 1 kwartier op mijn loopband thuis en ook daar is mijn hartslag mooi zoals het zijn moet.[lees meer...]

02-03-2015 | Man | 58
enalapril(aat) (5mg)
mijn waarden werden stabiel van gemiddelde waarden van 165 / 115 gingen naar 140 / 95

12-02-2015 | Man | 64
Beroerte
Gebruik al 16 jaar pch, beviel goed, nu wordt het geleverd door Teva en ik ben gestopt door de bijwerkingen. Op 6 februari 2015 contact gehad met medische afdeling van Teva en de klacht geuit, dit is ook vastgelegd door hun. Door het middel van eva kreeg ik een enorm droge huid met allemaal bultjes, een zeer droge mond, bleef maar drinken, maar hielp niets en mijn baard [lees meer...]groeide 3 keer zo snel, kon me de hele dag blijven scheren. Met pch had ik die problemen niet, maar is niet meer verkrijgbaar, dus ik ben nu gestopt en ik zie wel wat het wordt. Nu 7 dagen zonder en alles werkt vertraagd bij mij, lichaam moet afkicken na 16 jaar.

06-02-2015 | Man | 57
Hartinfarct

18-01-2015 | Vrouw | 57
enalapril(aat)
Al 10 jaar lang tevreden gebruiker van enalapril van PCH. Soms tussendoor enalapril van een andere fabrikant gekregen, omdat de verzekering dat graag wilde, maar dan altijd last van zweverigheid/duizeligheid en dus weer terug naar PCH. Nu is PCH overgenomen door TEVA en kan ik dus niet meer aan mijn gewone tabletten komen. Volgens de apotheker zouden de TEVA tabletten deze[lees meer...]lfde stoffen bevatten. Onzin, want het is een rood tablet i.p.v. een wit en ook het registratienummer is niet hetzelfde. Bij de TEVAtabletten ben ik duizelig (volgens de bijsluiter ervaart 1 op de 10 gebruikers dit!), moet af en toe even stilstaan om mijn evenwicht weer te hervinden, heb een "gaar" hoofd en voel me futloos, alles kost meer energie. Helaas kan ik nu niet meer terug naar PCH.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum