enalapril(aat)

Ramipril (42 meningen)
Rasilez (38 meningen)

16-04-2020 | Man | 48
enalapril(aat) (5mg)
Ik ben nu 9 dagen bezig. 5 mg. Vooralsnog heb ik geen bijwerkingen of anders heel licht. De bloeddruk zakt van ±100 over 140/160 netjes naar ±83/90 over ±123/128. Dus voorlopig ben ik tevreden. Twee jaar geleden heb ik Losartan gebruikt, maar kreeg uitslag op mijn lijf. Hier kreeg ik van de dokter dan weer een shampoo voor. Daarom ben ik daar direct mee gestopt. Ik hoorde [lees meer...]later ook dat Losartan diezelfde periode uit de handel is genomen door een verkeerde stof. Ik heb toen zonder medicijnen mijn bloeddruk omlaag proberen te krijgen, met nog stricter dieet en nog meer sporten, maar dat is helaas niet gelukt. Waarschijnlijk iets van aanleg. Daarom sinds kort weer aan dit medicijn.

23-03-2020 | Man | 53
enalapril(aat) (10mg)
De eerste 3 dagen last van misselijkheid, hoofdpijn en sterke vermoeidheid. Daarna ging de misselijkheid en de hoofdpijn over. Maar de sterke vermoeidheid bleef aanwezig. Ik heb enalapril een maand gebruikt. Advies huisarts. Een week stoppen en dan kijken of de vermoeidheid over gaat. Zo ja dan een ander alternatief inzetten.

20-01-2020 | Man | 73
Vooral de onderdruk wordt sterk verbeterd van 100 naar 75

18-01-2020 | Man | 63

11-12-2019 | Man | 63
enalapril(aat) (10mg)
Jeuk door heel het lichaam van top tot teen plekken die zomaar jeuken,kriebel hoest en een ziek gevoel ,griep,weet niet of dit wel het juiste medicijn voor mij is helaas bloeddruk wel hoog 180 om 107.wat is wijsheid?

23-08-2019 | Man | 80
Gebruik 10 jaar,

10-08-2019 | Man | 48
enalapril(aat) (10mg)
Ik heb de medicijnen 5 maand gebruikt maar kreeg steeds meer bijwerkingen. Had last van een vervelende hoest en slijmvorming waardoor ik nachts wakker werd. Last van astma aanvallen Mijn ontlasting werd ook heel licht van kleur. Ben er nu twee weken mee gestopt en alle bijwerkingen zijn verdwenen. Heb nu andere medicijnen gekregen kijken hoe die het doen en a[lees meer...]nders maar een verhoogde bloeddruk beter dan al die bijwerkingen.

08-08-2019 | Vrouw | 36
enalapril(aat) (10mg)
Na propranolol wat matig effect had overgestapt. Op dinsdag de 1e tablet genomen. Woensdag begon het gelijk met maagkrampen, daarna trok de pijn door mijn buik. Op een gegeven moment kon ik bijna niet meer lopen omdat elke stap leek alsof mijn ingewanden op en neer beukten. Later nog steken in zij. En pijn bij mn hart.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum