enalapril(aat)

Ramipril (42 meningen)
Rasilez (38 meningen)

08-08-2019 | Vrouw | 36
enalapril(aat) (10mg)
Na propranolol wat matig effect had overgestapt. Op dinsdag de 1e tablet genomen. Woensdag begon het gelijk met maagkrampen, daarna trok de pijn door mijn buik. Op een gegeven moment kon ik bijna niet meer lopen omdat elke stap leek alsof mijn ingewanden op en neer beukten. Later nog steken in zij. En pijn bij mn hart.

02-05-2020 | Vrouw | 42
enalapril(aat) (10mg)
Ik heb maandenlang gehoest na inname. Tallzoze keren naar huisarts maar die kon de oorzaak niet vinden. Longfoto gemaakt, longfunctie onderzoek gehad. Wist ik maar eerder dat de hoest door dit medicijn kwam was me veel geld enz bespaard gebleven.

18-02-2021 | Vrouw | 46
Hypertensie
Deze medicatie jaren gebruikt, nu al 3 jaar niet meer. Bloeddruk was toch weer te hoog 150/99 Dus opnieuw gestart. Meteen droge hoest, heel heftige hoofdpijn en de spierpijn rondom de longen is onhoudbaar!

23-05-2019 | Vrouw | 47
enalapril(aat) (10mg)
Mijn bloeddruk was gedaald van 180/95 naar 138/90 maar dat kriebelhoest was zo erg dat ik bijna elke dag moest overgeven, s’nachts droge keel, hoesten, kokhalzen tot overgeven, hele huis wakker, na een maand gestopt. Voor mij nooit meer!!!!!

26-11-2020 | Vrouw | 48
enalapril(aat) (5mg)
Bloeddruk na enkele dagen weer prima. Wel heel irritante droge hoest en onrustige buik, ik wilde het even de tijd geven. Na 3 weken van het gebruik ineens uit het niets een allergische reactie waarbij mn gezicht en mond binnen een paar uur zo opgezwollen waren zodat mn man me niet herkende en ik mezelf ook niet als ik in de spiegel keek, leek wel mislukte Botox-behandelin[lees meer...]g. Nu 4 dagen later is het bijna weer normaal maar ik mag dus nooit meer iets wat op pril eindigt. Gelukkig geen gezwollen tong en keel gekregen waarschijnlijk doordat ik direct bij de beginnende zwelling anti-histamine tabletten heb genomen.

16-04-2020 | Man | 48
enalapril(aat) (5mg)
Ik ben nu 9 dagen bezig. 5 mg. Vooralsnog heb ik geen bijwerkingen of anders heel licht. De bloeddruk zakt van ±100 over 140/160 netjes naar ±83/90 over ±123/128. Dus voorlopig ben ik tevreden. Twee jaar geleden heb ik Losartan gebruikt, maar kreeg uitslag op mijn lijf. Hier kreeg ik van de dokter dan weer een shampoo voor. Daarom ben ik daar direct mee gestopt. Ik hoorde [lees meer...]later ook dat Losartan diezelfde periode uit de handel is genomen door een verkeerde stof. Ik heb toen zonder medicijnen mijn bloeddruk omlaag proberen te krijgen, met nog stricter dieet en nog meer sporten, maar dat is helaas niet gelukt. Waarschijnlijk iets van aanleg. Daarom sinds kort weer aan dit medicijn.

10-08-2019 | Man | 48
enalapril(aat) (10mg)
Ik heb de medicijnen 5 maand gebruikt maar kreeg steeds meer bijwerkingen. Had last van een vervelende hoest en slijmvorming waardoor ik nachts wakker werd. Last van astma aanvallen Mijn ontlasting werd ook heel licht van kleur. Ben er nu twee weken mee gestopt en alle bijwerkingen zijn verdwenen. Heb nu andere medicijnen gekregen kijken hoe die het doen en a[lees meer...]nders maar een verhoogde bloeddruk beter dan al die bijwerkingen.

18-03-2021 | Man | 52

06-10-2020 | Vrouw | 52
enalapril(aat) (20mg)
Sinds het gebruik ( 2 maanden) van de enalapril last van behoorlijk veel haaruitval. Bloedruk is nu wel onder controle, maar door bijwerking moeten stoppen en over 1 maand RR laten meten en verder kijken.

23-03-2020 | Man | 53
enalapril(aat) (10mg)
De eerste 3 dagen last van misselijkheid, hoofdpijn en sterke vermoeidheid. Daarna ging de misselijkheid en de hoofdpijn over. Maar de sterke vermoeidheid bleef aanwezig. Ik heb enalapril een maand gebruikt. Advies huisarts. Een week stoppen en dan kijken of de vermoeidheid over gaat. Zo ja dan een ander alternatief inzetten.

09-08-2022 | Man | 57
enalapril(aat) (12.5)
Gebruik icm Amlodipine Aurobindo

13-01-2022 | Vrouw | 57
enalapril(aat) (10mg)
1 tablet gaat prima, 2 tabletten zorgen voor erge hoofdpijn en misselijkheid.

10-01-2021 | Man | 60
enalapril(aat) (20mg)
Door hoge bloeddruk al 10 jaar aan de Enalaprill van Sandoz. Laatste jaren meer huidproblemen. Door alleen thuiswerken minder beweging. Nu na een jaar thuiswerken last van hartkloppingen, 160/ min.

13-07-2021 | Vrouw | 62
enalapril(aat) (5mg)
Gebruik het nu enkele weken, en wist eigenlijk niet waar mijn wisselende hartslag vandaan kwam, deze ging op en neer van 80 naar 126 in ruststand, door deze hartslag ontstonden spanningen die de duizeligheid veroorzaakte. Ben nu week gestopt, en mijn hartslag is sinds 2 dagen weer normaal. Voor de bloeddruk wil ik wel in de herkansing maar dan met 2.5 ngedame per dag.

18-01-2020 | Man | 63

11-12-2019 | Man | 63
enalapril(aat) (10mg)
Jeuk door heel het lichaam van top tot teen plekken die zomaar jeuken,kriebel hoest en een ziek gevoel ,griep,weet niet of dit wel het juiste medicijn voor mij is helaas bloeddruk wel hoog 180 om 107.wat is wijsheid?

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum