Ervaringen met Lisinopril

lisinopril

bovenlichaam jeukt tintelingen of prikkeling in het bovenlichaam

Hoge bloeddruk (171 meningen)
Hartinfarct (5 meningen)

Rasilez (38 meningen)

22-03-2018 | Man | 55
lisinopril (5mg)
Hypertensie
Vandaag voor het eerst lisinopril 5 Mg van teva genomen. Hiervoor had ik deze van sandoz. Na een uur kreeg ik hoofdpijn en echt verschrikkelijke hoofdpijn.voel me slap en naar snap niet wat er aan de hand is Na het lezen van de bijsluiter kom ik er achter dat mensen met een niertransplantatie dit middel niet moeten nemen omdat het niet op deze groep is getest. Schrik hel[lees meer...]p wat nu., hoe kan het zijn dat een apotheker mij dit middel geeft. Ik hoop dat ik hiermee nier getransplanteerde kan waarschuwen neem het aub niet.

11-10-2023 | Man | 56
Nierinsufficiëntie
volgens hoofdzuster te hoge bloeddruk werd met medicatie hoger,!

24-03-2023 | Vrouw | 56
Hoge bloeddruk
Al 20 jaar slik ik dit medicijn. In de eerste 10 jaar was mijn bloeddruk goed verlaagd, naar een normaal niveau. Nu , ondanks deze medicatie nog steeds hoge bloeddruk 177/104 gemiddeld. Al 2 jaar aan het tobben met bijwerking van extra medicatie tegen hoge bloeddruk. Nu de derde poging met een nieuw medicijn naast lisinopril.

05-01-2020 | Man | 56

26-11-2018 | Man | 56
Hartfalen
Beste lezer, Slik al zo'n 10 jaar Lisinopril 20 mg van Accord, met weinig bijwerkingen. En weer eens naar de apotheek, herhaalreceptje aangevraagd bij de huisarts, zou hetzelfde zijn, "Alleen een ander merk"... "Sandoz ipv Accord"... Heb me nog nooit zo rot gevoeld met deze "ace-inhabitor".. hetzelfde spul zegt de apotheeker. Zal het niet te lang maken, 3 weken gel[lees meer...]eden was ik bij de de cardioloog, alles stabiel en schakelt me ineens over naar Enalapril, beter/slechter weet het niet, bloeddruk is weer prima. Groet, Eric

09-12-2022 | Man | 57
1z 18ng prt dag in combinarie met andere bloeddruk verlager

12-01-2024 | Man | 58
Nierinsufficiëntie
Toen enkele jaren geleden bleek dat m’n bloeddruk te hoog was bleek uit verdere controles dat m’n nieren beschadigd zijn. De nieren laten teveel eiwitten door. Helaas blijkt het eiwit verlies na verloop van tijd toch steeds weer na een eerdere vermindering, terug te keren. De inname van de Lisinopril is dus gaandeweg verhoogd van 5 naar nu 40 mg per dag. Na verhoging he[lees meer...]b ik steeds wel wat bijwerkingen namelijk na enkele weken weken na de verhoging enige duizeligheid en wat onrust in m’n lijf, vooral de buikstreek. Dit trekt weer snel weg. Wel heb ik meer last van tinnitus maar niet te zeggen dat dit door de lisinopril komt.

29-07-2022 | Vrouw | 58
Hoge bloeddruk
Van de week heb ik lisinopril voorgeschreven gekregen voor de hoge bloeddruk. Na het innemen van de 1e pil eind van de middag, kreeg ik na 2 uur zo´n beetje alle bijwerkingen die er te vinden zijn: verschrikkelijke hoofdpijn, mijn tinitus werd ondraaglijk, koude voeten en handen, diarree maar vooral hartkloppingen en paniekaanvallen. Mijn hart bleef maar jagen. ´S nachts [lees meer...]kon ik niet slapen en in de ochtend voelde ik me erg grieperig. Ik was verward en voelde me raar; afwisselend depressief en woedend en huilerig. Volgens mijn huisarts had ik klachten die niet bij de bijwerkingen hoorde maar ik kreeg wel een ander medicijn. Na 18 uur trokken de lichamelijke klachten weg. Na 24 uur voelde ik me weer helemaal normaal en prima. De bloeddruk was wel spectaculair gezakt maar zo slecht als ik me gevoeld heb was het dit niet waard. Ik begrijp dat ik de uitzondering ben die erg slecht tegen dit medicijn kan maar ik wil dit toch meegeven voor die mensen die eventueel ook zo slecht reageren. Huisartsen kennen ook niet alle bijwerkingen uit hun hoofd en kunnen dan reageren alsof je bijwerkingen verzint. Maar met goed zoeken staan al mijn bijwerkingen beschreven.

26-08-2018 | Vrouw | 58
Hoge bloeddruk
Ik gebruik dit tablet om mij bloeddruk te verlagen. Over de dag heb ik last van hoestbuien (kriebelhoest) en droge mond. Momenteel ben ik ook gevoelig voor astma-aanvallen. Nachts verstrek de thuisbeademing de hoestaanvallen (kriebelhoest).

08-01-2018 | Man | 58
Hartkloppingen
Gekregen vanwege licht verhoogde bloeddruk, druk op de borst en hartkloppingen en zeer onrustige hartslag. Middel werkte na enkele dagen direct merkbaar naar tevredenheid. Waarschijnlijk bijft bij een grote sportieve inspanning de bloeddruk te lang te laag, met ongewenste duizeligheid etc tot gevolg. Ben nu iom arts iets aan het afbouwen maar bekende klachten komen hela[lees meer...]as terug. Mijn ervaringen met dit middel zijn positief.

08-10-2017 | Vrouw | 58
Hoge bloeddruk
Een spontaan aderbreukje in mijn rechteroog bleek veroorzaakt door een gevaarlijk hoge bloeddruk. Ik ben een week de bloeddruk bij gaan houden. Mijn bloeddruk 's morgens bleek zeer hoog 210/130. In de loop van de dag naar 180/115. Een slaaponderzoek wees uit dat mijn slaapkwaliteit zeer slecht is met apneu's (14 ademstops per uur) van 30 sec en een zuurstof terugval naar 8[lees meer...]2%. de hartslag variërend van 44 tot 100 slagen per minuut. Dit is dus de oorzaak van de hoge bloeddruk. Ik schrijf dit omdat heel veel mensen net als ik niet weten dat apneu de oorzaak is. Apneu is de sluipmoordenaar, hoge bloeddruk zijn rechterhand. De Lisinopril accord 20 werkte nauwelijks, een plaspil erbij maakte dat de bloeddruk 'netjes' werd. 135-85. Helaas deed ik nu geen oog meer dicht, omdat ik heel benauwd werd. Eerst de plaspil weer eraf, maar de benauwdheid blijft. Na 2 dagen apneuapparaat was de bloeddruk 's morgens al redelijk netjes 140-86. En ik slaap prima. Van het voortdurende zware hoesten en slijmopgeven krijg ik stressincontinentie. De metingen van mijn vet/spier verhoudingen zijn ineens omgekeerd terwijl ik veel sport. Maar de laatste 3 weken gaat dat niet meer vanwege de benauwdheid. Gewicht is hetzelfde gebleven. Conclusie: ik stop met dit spul en hoop erop dat de CPAP (ademapparaat)zijn werk blijft doen en dat de bloeddruk blijft dalen zonder medicatie.

13-11-2020 | Vrouw | 59
Hoge bloeddruk
Na vervuilde valsartan tijdje met huisarts en internist moeten zoeken naar een ander medicijn voor mij, vele gaven erg veel enge/nare bijwerkingen. Bij lisinopril accord ook in het begin bijwerkingen. Maar nu na genoeg niet meer. Maar wil ze alleen van accord hebben. Opgegeven moment kreeg ik ze van teva, na 2 Dgn. innemen heel erg ziek misselijk en overgeven, hierna gelij[lees meer...]k i.o.m. huisarts en apotheek krijg ik ze alleen nog van accord. Onlangs is dosering iets verhoogd van 20 mg naar 30 mg in het begin even weer wat bijwerkingen maar dat is na een paar dgn over. En bloeddruk zit weer op normale waardes.

07-05-2018 | Man | 59
Hypertensie

13-08-2017 | Vrouw | 59
Hoge bloeddruk
wat een erge hartkloppingen door dit medicijn. wil traplift met deze pillen, krampen in de benen, hoesten in de nacht. maar niet erg en ik heb hoofdpijn en pijn in de rug. Gaat dat allemaal over als ik het langer gebruik?

10-01-2020 | Man | 60
Hoge bloeddruk
Gebruik dit naast amlodipine en atenolol na plaatsing van 3 stents. Doet ongemerkt wat het moet doen.

23-09-2022 | Vrouw | 61
Hoge bloeddruk
Sinds 4 weken 30 mg, daarvoor al langere tijd 20 mg. Het verlaagd mijn bloeddruk nauwelijks, maar heb nu enorm veel hartoverslagen. Zo ongeveer de hele dag door. Ook een onrustig gevoel in mijn lijf. Heb zojuist de huisarts laten weten ermee te gaan stoppen en hoop weer snel van dat gevoel af te zijn. Ik ga vol inzetten op leefstijl waar ik mijn diabetes compleet onder con[lees meer...]trole mee heb. Daarvoor heb ik geen medicatie meer.