Ervaringen met Lisinopril

lisinopril

bovenlichaam jeukt tintelingen of prikkeling in het bovenlichaam

Hoge bloeddruk (171 meningen)
Hartinfarct (5 meningen)

Ramipril (43 meningen)
Rasilez (38 meningen)

26-10-2021 | Vrouw | 64
Hoge bloeddruk
Ik vindt dit middel WAARDELOOS, regelmatig een loopneus, terwijl ik niet verkouden ben, hartritmestoornissen, dit middel moet inderdaad verboden worden, ik slik ook nog een halve atenolol, ik heb af en toe een gezwollen gezicht, dikke rode lippen, niet fijn, en het is net of ik stik, en of ik in brand sta !!!!!! Ik moest naar een ander merk lisinopril, dat is goedkoper, j[lees meer...]aja, ik ken nog een meneer van 82, die moet dit medicijn 3 keer op een dag slikken, BELACHELIJK, ze willen iedereen dood hebben tegenwoordig !!!!!!!

18-10-2021 | Man | 64
Hoge bloeddruk
Aangezien ik ook nog een halve tablet atenolol gebruik, moest ik van de bloeddrukverpleegster, maar, ik vindt het allemaal zo dubbel, eigenlijk wil ik liever een heel tablet atenolol, dat moet toch genoeg zijn, ik voel mij er niet lekker door, een paar weken geleden kreeg ik een ander merk van lisinopril, nou, dat heb ik geweten, een onderkin, nergens geen zin in, deze me[lees meer...]dicatie moet inderdaad verboden worden!!!!!

24-05-2017 | Vrouw | 64
Hoge bloeddruk
Ik had een te hoge bloeddruk (ben 64 jaar) en kreeg eerst Hydrochloorthioazide voorgeschreven, hielp niet goed. Toen Amlodopine erbij maar slechts één dag gebruikt, kreeg veel te hoge hartslag en bloeddruk ging zelfs veel te veel omhoog dus gelijk mee gestopt. Daarna Lisinopril en geen bijwerkingen (af en toe kuchen/hoesten maar niet overdreven) wel wat vermoeider maar daa[lees meer...]r valt mee te leven. Bloeddruk goed op orde al heel snel.

16-06-2023 | Vrouw | 65
Hoge bloeddruk
Na een week of 6 kreeg ik steeds meer last van een venijnige kriebelhoest in mijn keel. Eerst niet gelinkt aan het medicijn (bijsluiter niet goed genoeg gelezen) maar gedacht aan hooikoorts. Dit werd steeds ernstiger, vooral in de nacht. Het leken wel naaldenprikken. Ik ging nergens meer heen zonder een waterflesje en dropjes, want zonder dat, dacht ik dat ik zou stikke[lees meer...]n. Het werd voor het slapen gaan een ritueel met diverse middeltjes om mijn keel te smeren en half zittend in bed proberen te slapen. Na 3 weken hopeloos zoeken, kwam ik steeds meer de naam Lisinopril tegen. Direct gestopt. Na 2 dagen was mijn prikhoest 100 procent verdwenen!

20-01-2024 | Vrouw | 66
Hoge bloeddruk
Kwam er pas na zes weken achter dat de hoestbuien door de lisinopril kwamen helaas. Had veel ellende bespaard als ik hier eerder van had geweten. Had de bijsluiter wel gelezen maar toch het één niet met het ander in verband gebracht.

04-04-2023 | Vrouw | 66
Hoge bloeddruk
Ik gebruik dit middel nu bijna 6 weken en bijwerkingen zoals moe zijn, diaree misselijk en weinig eetlust word maar niet minder . Nog meer mensen die hier last van hebben na 6 weken?

09-04-2020 | Man | 66
Hoge bloeddruk
hoge bloeddruk , heb de hele dag koude handen (tintelend) en lichaam . draag nachts voortaan warme pyjama niet normaal bloeddruk wel ok maar ga der wel mee stoppen

13-03-2020 | Vrouw | 66
Hoge bloeddruk
Ik neem Lisinopril s'morgens rond 7 uur in, ik heb dan meteen last van duizeligheid en begin de dag alslecht. Gedurende de dag heb ik vaak last van misselijkheid en soms het gevoel dat ik flauwval. Dit maakt me erg onzeker. Ik zou graag een ander midel willen hebben maar begrijp van mijn huisarts dat alle beta-blokkers deze bijwerkingen hebben. ik heb hiervoor Rasilez gesl[lees meer...]ikt en voelde me toen veel beter

07-06-2019 | Vrouw | 66
Hypertensie
De keelklachten waren zo ernstig, dat ik begon te twijfelen of er iets ernstigs aan de hand was in mijn keel. Ik had slikklachten en een hele vervelende kuch. Niet alleen ik, maar ook mijn kinderen werden ongerust. Doorverwezen naar KNO-poli en onderzocht, gelukkig was er alleen irritatie. Wel gelijk gestopt met die rotpilletjes.

12-11-2018 | Man | 66
Hoge bloeddruk
In eerste instantie leken de bijverschijnselen binnen de perken en de bloeddruk was direct op een goed gemiddelde voor mijn leeftijd en geslacht. Maar na een week of 6 begon ik last te krijgen van buikklachten en duizelingen, voornamelijk's morgens. 's avonds innemen ipv 's morgens leek te helpen, maar helaas. Ga toch maar weer met mijn huisarts kijken naar een ander med[lees meer...]icijn met minder bijwerkingen, wat dit is niet meer leuk ...

08-10-2018 | Man | 66
Hoge bloeddruk
In eerste instantie nauwelijks bijwerkingen, na 2 weken nu wat vage klachten zoals duizeligheid, hoestje, droge mond en wat somberheid. De bloedruk was direct gedaald naar de gemiddelde doelstelling en dat is prima. Hoop dat de bijwerkingen binnen de perken blijven. Heb slechte ervaring met Amlodipine, waarmee is gestopt ben vanwege de bijwerkingen....

31-07-2017 | Man | 66
Hoge bloeddruk
Lisinopril 5 mg met 12,5 mg hydrochloorthiazide bloeddruk op gewenst niveau. Echter veel spierpijn vanaf rug, bil, dijbeen naar kuiten. Eerst alleen hydrochloorthiazide gebruikt, beperkte spierpijn. Daarna alleen lisinopril spierpijn weer in ernstige mate. N.a.v. andere recensies lisinopril van pharmachemie via huisarts gekregen. Na een aantal dagen nog beperkt spierpijn,[lees meer...] na 3 weken geen spierpijn, maar wel heftige diarree. Dit opgelost door lisinopril tijdens de avondmaaltijd in te nemen. Dus nu naast de lisinopril 5 mg tijdens de maaltijd en 12,5 mg hydrochloorthiazide in de ochtend tijdens het ontbijt hoge bloeddruk onder controle en geen bijverschijnselen meer.

27-05-2017 | Vrouw | 66
lisinopril (20mg)
Hoge bloeddruk
Nav plotselinge hoge bloeddruk door huisarts lisonapril 10 mg voorgeschreven gekregen. Bloeddruk daalde niet, dus kreeg na 10 dagen 20 mg voorgeschreven. Na nog eens twee weken geen effect Amlopdipine 10 mg erbij. Doorgestuurd naar cardioloog. Geen afwijkingen. Doorgestuurd naar internist. Geen bijzonderheden. Bloeddruk bleef hoog en mijn conditie ging steeds verder achter[lees meer...]uit (moeheid, kortademig, algehele malaise). Ik ben toen zelf via www op onderzoek uitgegaan (oa op deze site👍). Heb internist voorgesteld naar Valsartan over te stappen. Kreeg 160 mg in combi met plastablet voorgeschreven. Samen met de Amlodipine kelderde mijn bloeddruk snel. Conditie bleef slecht. Op eigen initiatief Amlodipine gestopt. Bloeddruk bleef laag. Valsartan doormidden gesneden. Bloeddruk is nu netjes. Internist heeft nu 80 mg Valsertan voorgeschreven in combi met plaspil. Ik voel me prima. Heft in eigen handen nemen helpt.

18-04-2017 | Vrouw | 66
Hoge bloeddruk
Bijwerkingen: vervelende hoestprikkel, lichte duizeligheid.

29-06-2023 | Man | 67
Hoge bloeddruk
Heb vijf jaar terug openhartoperatie ondergaan. (Bypass 4x) Was nu weer opnieuw kortademig na licht inspanning en had iets te hoge bloeddruk. Nam al Amlodipine 10 mg en nu sind enkele weken op advies huisarts Lisinopril 5mg. Het werkt tot nu toe voor mij prima ( 120 -70 ) heb verder ook geen bijwerkingen.

05-12-2021 | Man | 68
Hoge bloeddruk
Hoesten en dat vooral ook in de nacht