Ervaringen met Lisinopril

lisinopril

bovenlichaam jeukt tintelingen of prikkeling in het bovenlichaam

Hoge bloeddruk (171 meningen)
Hartinfarct (5 meningen)

Ramipril (43 meningen)
Rasilez (38 meningen)

29-10-2017 | Vrouw | 29
Hoge bloeddruk
Een positief verhaal mag ook wel eens gedeeld worden, jammer dat er altijd alleen maar negatieve recensies te lezen zijn! Een aantal weken geleden dit medicijn voorgeschreven gekregen in verband met een hoge bloeddruk. 29 jaar en een bloeddruk van 170/110. Zakte toen uit zichzelf omlaag maar sinds vorige week weer heel hoog. Door horrorverhalen op deze site, het niet aange[lees meer...]durfd om ze in te nemen. Daarom de eerste keer Lisinopril in de avond ingenomen icm Oxazepam, ivm niet kunnen slapen en paniek. Effect direct merkbaar! Voor het slapen een bloeddruk van 160/110, bij het opstaan 124/81. De bijwerkingen zijn er nagenoeg niet. Het enige wat ik persoonlijk ervaar is dat ik wat sneller moe ben en waar ik genoeg had aan 6-7 uur slaap per nacht, vraagt mijn lichaam nu om 8-9 uur slaap per nacht. En waar ik voorheen een constante druk op mijn hoofd en achter mijn ogen ervaarde, duizelig was, hoofdpijn had en mezelf over het algemeen mezelf niet voelde, voel ik me nu weer helemaal mezelf! De duizelingen zijn weg, ik ben minder opgejaagd en prikkelbaar en veel meer relaxed. Ik zou willen dat ik mijn angst niet de overhand had laten nemen en deze medicijnen veel eerder had ingenomen!

06-03-2020 | Vrouw | 32
Hartklep aandoening
Van mijn cardioloog lisinopril (2,5mg) voorgeschreven gekregen om mijn hart met een lekkende aortaklep iets te ontlasten. Voornamelijk omdat ik met klachten rondliep zoals vermoeidheid en ‘brain fog’ waardoor ik mij te oud voelde voor iemand van mijn leeftijd en dit mij belemmerde in mijn dagelijks functioneren. De eerste weken merkte ik niet veel, behalve een aanhoudend [lees meer...]kuchje die na een maand of 3 verdween. Evengoed doorgezet met lisinopril, en het had even wat tijd nodig, maar ik merkte na 6 maanden dagelijks gebruik een enorm verschil aangaande mijn gezondheid en conditie van toen en nu (letterlijk een wereld van verschil!) waardoor ik heel blij ben met dit medicijn! Enige nadeel is dat veel apotheken deze al hele kleine pilletjes alleen in 5mg bestellen, waardoor ik ze zelf moet snijden maar dat is ook zo gedaan.

22-12-2022 | Vrouw | 34
Hoge bloeddruk
Niet tevreden.Mijn bloeddruk is nog aan de hoge kant en ben daarom gestopt. Ik gebruik nu paardenbloem theemix tegen de hoge bloeddruk en recover-me vasculair (moet je helaas zelf betalen) . Mijn bloeddruk is nu stabiel en veel meer energie, zonder vervelende bijwerkingen.

03-02-2023 | Man | 37
Nierinsufficiëntie
Ik heb alleen last van heel onrustig slapen. Iemand daar bekend mee?

20-10-2020 | Vrouw | 38
Hoge bloeddruk
Ik slik nu een paar maanden Lisinopril voor mijn te hoge bloeddruk. Bloeddruk is inmiddels goed alleen lukt het hardlopen me niet meer, snel pijnlijke benen en kortademig. De huisarts wil dat ik het nog even aankijk met deze medicijnen, daarna kijken we naar een evt. alternatief.

17-08-2018 | Vrouw | 38
Cardiomyopathie
Ik heb astmatische bronchitis naast mijn hartkwaal en dit middel werkte negatief op mijn luchtwegen. Ook ging ik er slecht door slapen.

07-05-2021 | Vrouw | 39
Hoge bloeddruk
Gestart met lisinopril om bloeddruk te verlagen, na een 5 tal dagen beginnen met droge kriebelhoest nadat ik in bed ging liggen. Na meerdere dagen ook kriebelhoest na andere dranken. Na 14 dagen toch over naar een ander merk. Die kriebelhoest is niet handig in tijden van corona....

26-03-2018 | Vrouw | 41
Hoge bloeddruk
Ik werd allergisch voor dit medicijn, toen ik ook tabletten voor cholesterol had gekregen. Met grote regelmaat zwol mijn gezicht op, maar tegen de tijd dat je een afspraak met de huisarts had was het al weer ver weggetrokken. Tijdens het hele proces switch de apotheek ook nog van leverancier. Heeft lang geduurt voordat ik er mee mocht stoppen. Allergoloog vond het vreemd [lees meer...]want deze reactie komt normaal alleen voor bij hogere doseringen. Toen ik stopte nooit meer last van opzwellen van gezicht gehad.

22-01-2017 | Vrouw | 42
Hoge bloeddruk
mensen, mensen, ons lichaam moet wennen met zulke troep, waar ik helaas niet meer zonder kan! Samen met chlortalidon gaat prima. Af en toe niet lekker, maar dat hoort het bij chronisch ziek zijn, toch? accepteer het gewoon dat je niet meer de oude bent! 123/85 hoge bloeddruk? wat denk je over 200/120??? en ik heb nog ziekte van bechterew met complicaties!!! Accepteer het g[lees meer...]ewoon, in plaats van zeuren!!

08-03-2018 | Vrouw | 44
Hoge bloeddruk
Op dag 5 ineens vanuit het niets tintelende verdoofde tong, verergerde naar mond, hand, voet, gezicht. alles aan 1 kant, links. Herkende het zelf niet gelijk als bijwerking van dit medicijn dus toch naar de eerste hulp gegaan. Na allerlei testjes en bloedprikken etc tia uitgesloten en mogelijk bijwerking van dit medicijn. Bij thuiskomst gelijk de bijsluiter nogmaals gele[lees meer...]zen en alles herkende ik bij de bijwerkingen die "zelden" voorkwamen. Nu krijg ik ander medicijn Valsartan. Hopelijk beter en minder bijwerkingen. Tintelingen kunnen overigens een paar dagen aanhouden.

29-03-2023 | Vrouw | 46
Hartinfarct
Veel last van duizeligheid of flauwvallen. Extreme vermoeidheid of nergens zin in. Verlaagd libido of niet kunnen klaarkomen. Diaree of verstopping. Zweten,slecht slapen, hoofdpijn/clusterhoofdpijn

03-01-2023 | Vrouw | 46
Hoge bloeddruk
Ik gebruik sinds ruim 3 weken lisinopril auribindo. Sindsdien bloeddruk enorm gestegen. 2 x naar eerste harthulp met hartklachten. En net thuis van 3 daagse opname. Net geen hartkatherisatie gehad omdat de klachten verminderde. Nu thuis weer ontzettend veel klachten. Druk op borst, uitstraling linkerarm, rug, bloeddruk vanmiddag 180/101... Denk eraan om te stoppen me[lees meer...]t lisinopril ook al geeft elke arts aan dat dat het niet kan zijn... Nu net apotheek gebeld en zij sturen nu sandoz toe. Nu twijfel ik sandoz nemen of even geheel met lisinopril stoppen??

09-03-2022 | Vrouw | 48
Hoge bloeddruk
Sinds maandag is dit middel mij voorgeschreven en meteen na inname kreeg ik veel last bijwerkingen. Vreselijke hoofdpijn, normaal heb ik hoofdpijnen maar dit is echt vreselijk met stekende stralen. Duizelig met opstaan, zwaarmoedig lijk tegen berg aan te lopen, krampen in mijn benen vooral linkerbeen, knellingen en benauwde gevoel soort stroming door mijn aderen, hartklop[lees meer...]pingen/kramp er gaat allerlei klachten door me heen. Enigste positieve verschil is de druk in mijn hoofd is verminderd bloeddruk ook iets omlaag gegaan. Verder véél klachten, het is nog begin en moet er doorheen de eerste dagen, bij te lang aanhouden opnieuw naar de dokter.

21-12-2021 | Man | 48
Hoge bloeddruk
Via een keuring voor mijn werk kwam ik erachter dat ik een te hoge bloeddruk had. Vervolgens Lisinopril voorgeschreven gekregen. Mijn bloedruk sindsdien keurig, maar wat voor mij op dit moment veel fijner is, is dat ik van mijn jarenlange hoofdpijn af ben. Mee leren leven was het antwoord van mijn huisarts wanneer ik bij hem kwam met de klacht dat ik bijna twee dagen [lees meer...]per week niet kon functioneren. Ik zou willen dat ik dit medicijn 20 jaar eerder had gekregen, had me veel levensvreugde gegeven. De bijwerking is af en toe kriebelhoest wanneer ik in bed ga liggen.

19-05-2019 | Man | 48
Hartfalen
Mijn man is 48 jaar en lag opeens op de 1e harthulp met ernstige klachten die door de huisarts afgedaan werden als maagklachten en overgewicht.Mijn man hield 13 liter vocht vast ivm decompressie doordat zijn pompfunctie van het hart maar 15% was.Hij slikte eerst accoord waar hij praktisch geen bijwerkingen van had.Nu met teva wel veel bijwerkingen zoals heel warm rood hoof[lees meer...]d,galbulten en vaak kortademigheid

27-07-2017 | Vrouw | 49
Hoge bloeddruk
nog nooit zo depressief geweest.