Lisinopril

Rasilez (36 meningen)
Ramipril (36 meningen)

29-10-2017

Lisinopril (lisinopril)

Een positief verhaal mag ook wel eens gedeeld worden, jammer dat er altijd alleen maar negatieve recensies te lezen zijn! Een aantal weken geleden dit medicijn voorgeschreven gekregen in verband met een hoge bloeddruk. 29 jaar en een bloeddruk van 170/110. Zakte toen uit zichzelf omlaag maar sinds vorige week weer heel hoog. Door horrorverhalen op deze site, het niet aange[lees meer...]durfd om ze in te nemen. Daarom de eerste keer Lisinopril in de avond ingenomen icm Oxazepam, ivm niet kunnen slapen en paniek. Effect direct merkbaar! Voor het slapen een bloeddruk van 160/110, bij het opstaan 124/81. De bijwerkingen zijn er nagenoeg niet. Het enige wat ik persoonlijk ervaar is dat ik wat sneller moe ben en waar ik genoeg had aan 6-7 uur slaap per nacht, vraagt mijn lichaam nu om 8-9 uur slaap per nacht. En waar ik voorheen een constante druk op mijn hoofd en achter mijn ogen ervaarde, duizelig was, hoofdpijn had en mezelf over het algemeen mezelf niet voelde, voel ik me nu weer helemaal mezelf! De duizelingen zijn weg, ik ben minder opgejaagd en prikkelbaar en veel meer relaxed. Ik zou willen dat ik mijn angst niet de overhand had laten nemen en deze medicijnen veel eerder had ingenomen!
28-04-2013

Lisinopril (lisinopril)

sinds 4-4-2013 gebruik ik lisinopril,ik ben er duizelig en heel erg moe van geworden echt heel vervelend,ik ga het aankijken hoe het verder loopt dan stap ik echt over naar andere tabletten!Mijn bloeddruk is wel lager!
24-05-2014

Lisinopril (lisinopril)

Ik slik deze pil sinds februari. In het begin veel last van duizeligheid en hoofdpijn, maar dat komt meer omdat mijn lichaam moest wennen aan de lagere bloeddruk. Nu alleen soms last van kriebelhoest. Top dat ik nu van mijn migraine af ben. Dit is dus helemaal niet zo'n verkeerde pil.
17-10-2012

Lisinopril (lisinopril)

Veel last van dit medicijn, ik had nl. constante kriebelhoest. De effectievitiet van het medicijn was prima, bloeddruk was onder controle alleen de bijwerking kriebelhoest was zeer. Nu over gegaan op Rasilez en alles onder controle en bijwerking is weg.
16-06-2012

Hypertensie

Veel last gehad van benauwdheid, hoesten, kribelhoest overdag en vooral ´s nachts. Kon er niet van slapen. Uiteindelijk een ander middel van de arts gekregen.
19-11-2015

Lisinopril (lisinopril)

Gekregen ter bestrijding van migraine. Ik merk dat het goed werkt. Bij migraine houdt je vaak teveel vocht vast. De eerste paar dagen moest ik vaak naar het toilet, maar merkte direct dat de druk in mijn hoofd minder werd. Verder een beetje last kriebelhoest, maar deze verdween vanzelf na enkele maanden. Eten en drinken van levensmiddelen die normaal een migraine aanval t[lees meer...]riggeren, kan ook weer gewoon.
17-08-2018

Cardiomyopathie

Ik heb astmatische bronchitis naast mijn hartkwaal en dit middel werkte negatief op mijn luchtwegen. Ook ging ik er slecht door slapen.
24-04-2015

Lisinopril (lisinopril)

Ik gebruik het medicijn nu twee dagen tegen een hoge bloeddruk. Hoewel ik iedereen ver hoog hoor spreken bij waarde 95/170 was mijn waarde 145 onder en 201 boven. ik ben hier erg van geschrokken. De nieuwe waarde heb ik nog niet kunnen controleren, maar ben zweverig en heb ontzettend koude handen. Lichte hoofdpijn. Ik hoop dan ook erg dat dit tijdelijke klachten zijn.
09-05-2012

Hypertensie

Na een 24 uur meting, waar ik een gemiddelde bloeddruk had van 180/110, lisinopril gekregen. Na inname kreeg ik hoofdpijn die voor mij niet uit te houden was en flinke hartkloppingen. Volgens de huisarts waren dit geen bijwerkingen, het resultaat was pas na een aantal weken zichtbaar? De hoofdpijn kwam omdat, mijn onderdruk op dat moment zo hoog was 175/140. Ik moest maar [lees meer...]ook aan de betablokker ( metoprololsuccinaat 100 mg) Hoofdpijn is inderdaad verdwenen, maar ben zoooo moe, vaak buiten adem alsof ik een sprintje heb getrokken en het zweet breekt me uit. Heb veel last gehad van spierpijn aan schouders en armen, dat is helemaal over. Ben benieuwd hoe het over een paar weken gaat, mijn bloeddruk is aan het zakken: 140/95
26-03-2018

Lisinopril (lisinopril)

Ik werd allergisch voor dit medicijn, toen ik ook tabletten voor cholesterol had gekregen. Met grote regelmaat zwol mijn gezicht op, maar tegen de tijd dat je een afspraak met de huisarts had was het al weer ver weggetrokken. Tijdens het hele proces switch de apotheek ook nog van leverancier. Heeft lang geduurt voordat ik er mee mocht stoppen. Allergoloog vond het vreemd [lees meer...]want deze reactie komt normaal alleen voor bij hogere doseringen. Toen ik stopte nooit meer last van opzwellen van gezicht gehad.
22-01-2017

Lisinopril (lisinopril)

mensen, mensen, ons lichaam moet wennen met zulke troep, waar ik helaas niet meer zonder kan! Samen met chlortalidon gaat prima. Af en toe niet lekker, maar dat hoort het bij chronisch ziek zijn, toch? accepteer het gewoon dat je niet meer de oude bent! 123/85 hoge bloeddruk? wat denk je over 200/120??? en ik heb nog ziekte van bechterew met complicaties!!! Accepteer het g[lees meer...]ewoon, in plaats van zeuren!!
20-06-2013

Lisinopril (lisinopril)

Sinds 03-06-2013 gebruik ik Lisinopril Mylan 10 mg. De 1ste 2 weken geen last van bijwerkingen. Maar nu vanaf het begin van de 3de week, heb ik last van een kriebelhoest, heel erg moe, dat ik 's morgens niet fatsoenlijk mijn bed uit kan, en 's nachts niet meer slapen. Elke dag last misselijk/duizeligheid, en hele erge spierpijn in mijn beide knieën (kan niet meteen opstaa[lees meer...]n) en ellebogen. En ben heel erg kortademig. Dus morgen de huisarts maar bellen, en verder om advies vragen.
08-03-2018

Lisinopril (lisinopril)

Op dag 5 ineens vanuit het niets tintelende verdoofde tong, verergerde naar mond, hand, voet, gezicht. alles aan 1 kant, links. Herkende het zelf niet gelijk als bijwerking van dit medicijn dus toch naar de eerste hulp gegaan. Na allerlei testjes en bloedprikken etc tia uitgesloten en mogelijk bijwerking van dit medicijn. Bij thuiskomst gelijk de bijsluiter nogmaals gele[lees meer...]zen en alles herkende ik bij de bijwerkingen die "zelden" voorkwamen. Nu krijg ik ander medicijn Valsartan. Hopelijk beter en minder bijwerkingen. Tintelingen kunnen overigens een paar dagen aanhouden.
11-10-2013

Lisinopril (lisinopril)

In de zomer van 2013 ontdekt dat ik hoge bloeddruk heb. Waarden 160/110. Lisinopril Accord 10 mg als medicijn gekregen en ik voelde mij een ander mens. De eerste 3 weken wel erg vermoeid en slap gevoel, maar daarna voelde ik mij beter. Bloeddruk is gezakt naar 128/80. Ik heb geen opgejaagd / nerveus gevoel meer en ook heb ik na 20 jaar geen last meer van migraine of gewon[lees meer...]e hoofdpijn! De enige bijwerking van Lisinopril die ik heb is oorsuizen, aan een stuk door. Omdat dit niet prettig is heeft de huisarts mij nu laten overstappen op Irbesartan Aurobindo 150 mg.....ben benieuwd of het oorsuizen verdwijnt.
14-08-2016

Hypertensie

Na een paar maanden lisinopril vandaag na de zoveelste slapeloze nacht heb ik er eigenlijk genoeg van. Ik wil bij het volgende consult een ander middel of liever stoppen. Dit gaat zo niet langer. Naast de een CPAP-masker en één neusgat die telkens dicht zit, heb ik veel kriebelhoest, de hoestbuien heb ik ook veel last van slijmvorming in de keel en verslik ik me regelmatig[lees meer...] (ben wel veel gewend; heb als zuigeling al tot nu toe veel bronchitis gehad). Mijn moeder slikt al minimaal 35 jaar een ACE-remmer en die loopt al die jaren met die klachten door en heeft altijd snoepjes nodig. Nu snap ik haar compleet! Arme ziel! Ik ben er wel klaar mee.
08-03-2016

Lisinopril (lisinopril)

Sinds Februari krijg ik nu lisinopril van het merk Sandoz. Heb jaren een ander vast merk gehad. Maar sinds ik met dit merk ben gestart, heb ik veel maagklachten en heel de dag een drukkend benauwd gevoel op mijn borst.

Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum