Ervaringen met Lisinopril

lisinopril

tintelingen of prikkeling in het bovenlichaam bovenlichaam jeukt

Hoge bloeddruk (171 meningen)
Hartinfarct (5 meningen)

Ramipril (43 meningen)
Rasilez (38 meningen)

06-04-2021 | Vrouw | 53
Hoge bloeddruk
Heb lisinopril gekregen voor hoge bloeddruk, na 3 andere medicijnen te hebben gebruikt met veel bijwerkingen. Na een dag begon mijn buik te zwellen . Na een paar dagen gebruik was mijn gehele buik totaan mijn rug extreem gezwollen, was in een paar dagen tijd kg aangekomen. Kreeg pijn in mijn nierstreek, was iets kortademig en kreeg tintelingen in mijn lippen. Ben in overl[lees meer...]eg met de arts direct gestopt met dit medicijn.

07-03-2021 | Vrouw | 51
Hoge bloeddruk
Hoge bloeddruk ondanks gezonde levensstijl en gezond gewicht. Werd geleidelijk lager en nu redelijk constant. Van 180/115 naar 125/80 gegaan. Ik voel me prima met deze medicatie. Bijwerking is snel koude handen en voeten.

13-11-2020 | Vrouw | 59
lisinopril (30mg)
Hoge bloeddruk
Na vervuilde valsartan tijdje met huisarts en internist moeten zoeken naar een ander medicijn voor mij, vele gaven erg veel enge/nare bijwerkingen. Bij lisinopril accord ook in het begin bijwerkingen. Maar nu na genoeg niet meer. Maar wil ze alleen van accord hebben. Opgegeven moment kreeg ik ze van teva, na 2 Dgn. innemen heel erg ziek misselijk en overgeven, hierna gelij[lees meer...]k i.o.m. huisarts en apotheek krijg ik ze alleen nog van accord. Onlangs is dosering iets verhoogd van 20 mg naar 30 mg in het begin even weer wat bijwerkingen maar dat is na een paar dgn over. En bloeddruk zit weer op normale waardes.

20-10-2020 | Vrouw | 38
Hoge bloeddruk
Ik slik nu een paar maanden Lisinopril voor mijn te hoge bloeddruk. Bloeddruk is inmiddels goed alleen lukt het hardlopen me niet meer, snel pijnlijke benen en kortademig. De huisarts wil dat ik het nog even aankijk met deze medicijnen, daarna kijken we naar een evt. alternatief.

10-10-2020 | Vrouw | 71
lisinopril (30mg)
Hoge bloeddruk
Ik heb meerdere soorten lisinopril gebruikt , maar alleen van lisinopril accord heb ik geen bijwerkingen

18-05-2020 | Vrouw | 70
neuro-pathie problemen.

07-04-2020 | Vrouw | 70
lisinopril (20mg)
Hoge bloeddruk
uur na inname duizeligheids klachten,,wat bij mij angst veroorzaakt!!

13-03-2020 | Vrouw | 66
Hoge bloeddruk
Ik neem Lisinopril s'morgens rond 7 uur in, ik heb dan meteen last van duizeligheid en begin de dag alslecht. Gedurende de dag heb ik vaak last van misselijkheid en soms het gevoel dat ik flauwval. Dit maakt me erg onzeker. Ik zou graag een ander midel willen hebben maar begrijp van mijn huisarts dat alle beta-blokkers deze bijwerkingen hebben. ik heb hiervoor Rasilez gesl[lees meer...]ikt en voelde me toen veel beter

06-03-2020 | Vrouw | 32
Hartklep aandoening
Van mijn cardioloog lisinopril (2,5mg) voorgeschreven gekregen om mijn hart met een lekkende aortaklep iets te ontlasten. Voornamelijk omdat ik met klachten rondliep zoals vermoeidheid en ‘brain fog’ waardoor ik mij te oud voelde voor iemand van mijn leeftijd en dit mij belemmerde in mijn dagelijks functioneren. De eerste weken merkte ik niet veel, behalve een aanhoudend [lees meer...]kuchje die na een maand of 3 verdween. Evengoed doorgezet met lisinopril, en het had even wat tijd nodig, maar ik merkte na 6 maanden dagelijks gebruik een enorm verschil aangaande mijn gezondheid en conditie van toen en nu (letterlijk een wereld van verschil!) waardoor ik heel blij ben met dit medicijn! Enige nadeel is dat veel apotheken deze al hele kleine pilletjes alleen in 5mg bestellen, waardoor ik ze zelf moet snijden maar dat is ook zo gedaan.

03-03-2020 | Vrouw | 80
lisinopril (10mg)
om de bloeddruk te verlagen ,maar het helpt niet veel , Mijn bloedvaten zijn te zien onder mijn huid ,dunne huid, purpere bloedinkjes onderhuids Mijn psoriasis is veel erger geworden sinds ik het slik ,en ook antibiotica vererger het nog meer Ik vertrouw het allemaal niet ,ze proppen je vol medicijnen ,nog maar een tabletje erbij , ,het brengt tenslotte geld op

02-10-2019 | Vrouw | 50
Diabetes type 2
De dokter zeg dat het tussen mijn oren zit, hij voel niet wat ik voel. Het is de bijwerking.

07-06-2019 | Vrouw | 66
Hypertensie
De keelklachten waren zo ernstig, dat ik begon te twijfelen of er iets ernstigs aan de hand was in mijn keel. Ik had slikklachten en een hele vervelende kuch. Niet alleen ik, maar ook mijn kinderen werden ongerust. Doorverwezen naar KNO-poli en onderzocht, gelukkig was er alleen irritatie. Wel gelijk gestopt met die rotpilletjes.

07-03-2019 | Vrouw | 50
Hoge bloeddruk
Sinds 2017 gebruik ik hydrochloorthiazide 12.5mg voor mijn hoge bloeddruk. Helaas bijkt dit nu niet meer voldoende te zijn. Sinds enkele weken gebruik ik hiernaast ook lisinopril 5mg. Bijna direkt verbetering merkbaar.

07-02-2019 | Vrouw | 54
Hoge bloeddruk
Ik heb dit anderhalf jaar lang gebruikt samen met 50 mg Metoprolol en hydrochloorthiazide. Toen ik stopte met de Hydrochloorthiazide omdat ik jicht kreeg en enkele jaren slecht plassen werd mijn bloeddruk weer hoger. Dus werd de dosis verhoogd van 5 mg naar 10 mg. Maar nu werden de bijwerkingen veel erger. Overal krampen, alsof er naalden in mijn lichaam gestoken werden. T[lees meer...]oen ik naar de huisarts ging omdat ik wilde stoppen met de Lisinopril bleek mijn bloeddruk nog steeds niet onder controle en besloot de huisarts een ander middel voor te schrijven. Dit werd losartan maar daar zwol ik weer van op. Op dit moment gebruik ik alleen nog maar 50 mg Metoprolol en mijn bloeddruk is rond de 170/200 bovendruk en 100/125 onderdruk.

09-11-2018 | Vrouw | 69
lisinopril (20mg)
Ik heb altijd Lisinopril 20 mg gehad van accoord . Dit slik ik al heel lang voor de hoge bloeddruk (familiekwaaltje) nooit klachten gehad, maar de apotheek vond het nodig om mij een ander merk te geven (waarschijnlijk goedkoper). Ik heb wel geprotesteerd, maar de apotheker vertelde mij het is precies het zelfde. Nou mooi niet ik heb weer hoge bloeddruk en ik voel me niet g[lees meer...]oed. Veel warmte in mijn hoofd alsof ik plof.

26-08-2018 | Vrouw | 58
Hoge bloeddruk
Ik gebruik dit tablet om mij bloeddruk te verlagen. Over de dag heb ik last van hoestbuien (kriebelhoest) en droge mond. Momenteel ben ik ook gevoelig voor astma-aanvallen. Nachts verstrek de thuisbeademing de hoestaanvallen (kriebelhoest).