Ervaringen met Lisinopril

lisinopril

tintelingen of prikkeling in het bovenlichaam bovenlichaam jeukt

Hoge bloeddruk (171 meningen)
Hartinfarct (5 meningen)

Ramipril (43 meningen)
Rasilez (38 meningen)

17-08-2018 | Vrouw | 38
Cardiomyopathie
Ik heb astmatische bronchitis naast mijn hartkwaal en dit middel werkte negatief op mijn luchtwegen. Ook ging ik er slecht door slapen.

26-03-2018 | Vrouw | 41
Hoge bloeddruk
Ik werd allergisch voor dit medicijn, toen ik ook tabletten voor cholesterol had gekregen. Met grote regelmaat zwol mijn gezicht op, maar tegen de tijd dat je een afspraak met de huisarts had was het al weer ver weggetrokken. Tijdens het hele proces switch de apotheek ook nog van leverancier. Heeft lang geduurt voordat ik er mee mocht stoppen. Allergoloog vond het vreemd [lees meer...]want deze reactie komt normaal alleen voor bij hogere doseringen. Toen ik stopte nooit meer last van opzwellen van gezicht gehad.

08-03-2018 | Vrouw | 44
Hoge bloeddruk
Op dag 5 ineens vanuit het niets tintelende verdoofde tong, verergerde naar mond, hand, voet, gezicht. alles aan 1 kant, links. Herkende het zelf niet gelijk als bijwerking van dit medicijn dus toch naar de eerste hulp gegaan. Na allerlei testjes en bloedprikken etc tia uitgesloten en mogelijk bijwerking van dit medicijn. Bij thuiskomst gelijk de bijsluiter nogmaals gele[lees meer...]zen en alles herkende ik bij de bijwerkingen die "zelden" voorkwamen. Nu krijg ik ander medicijn Valsartan. Hopelijk beter en minder bijwerkingen. Tintelingen kunnen overigens een paar dagen aanhouden.

29-10-2017 | Vrouw | 29
Hoge bloeddruk
Een positief verhaal mag ook wel eens gedeeld worden, jammer dat er altijd alleen maar negatieve recensies te lezen zijn! Een aantal weken geleden dit medicijn voorgeschreven gekregen in verband met een hoge bloeddruk. 29 jaar en een bloeddruk van 170/110. Zakte toen uit zichzelf omlaag maar sinds vorige week weer heel hoog. Door horrorverhalen op deze site, het niet aange[lees meer...]durfd om ze in te nemen. Daarom de eerste keer Lisinopril in de avond ingenomen icm Oxazepam, ivm niet kunnen slapen en paniek. Effect direct merkbaar! Voor het slapen een bloeddruk van 160/110, bij het opstaan 124/81. De bijwerkingen zijn er nagenoeg niet. Het enige wat ik persoonlijk ervaar is dat ik wat sneller moe ben en waar ik genoeg had aan 6-7 uur slaap per nacht, vraagt mijn lichaam nu om 8-9 uur slaap per nacht. En waar ik voorheen een constante druk op mijn hoofd en achter mijn ogen ervaarde, duizelig was, hoofdpijn had en mezelf over het algemeen mezelf niet voelde, voel ik me nu weer helemaal mezelf! De duizelingen zijn weg, ik ben minder opgejaagd en prikkelbaar en veel meer relaxed. Ik zou willen dat ik mijn angst niet de overhand had laten nemen en deze medicijnen veel eerder had ingenomen!

08-10-2017 | Vrouw | 58
lisinopril (20mg)
Hoge bloeddruk
Een spontaan aderbreukje in mijn rechteroog bleek veroorzaakt door een gevaarlijk hoge bloeddruk. Ik ben een week de bloeddruk bij gaan houden. Mijn bloeddruk 's morgens bleek zeer hoog 210/130. In de loop van de dag naar 180/115. Een slaaponderzoek wees uit dat mijn slaapkwaliteit zeer slecht is met apneu's (14 ademstops per uur) van 30 sec en een zuurstof terugval naar 8[lees meer...]2%. de hartslag variërend van 44 tot 100 slagen per minuut. Dit is dus de oorzaak van de hoge bloeddruk. Ik schrijf dit omdat heel veel mensen net als ik niet weten dat apneu de oorzaak is. Apneu is de sluipmoordenaar, hoge bloeddruk zijn rechterhand. De Lisinopril accord 20 werkte nauwelijks, een plaspil erbij maakte dat de bloeddruk 'netjes' werd. 135-85. Helaas deed ik nu geen oog meer dicht, omdat ik heel benauwd werd. Eerst de plaspil weer eraf, maar de benauwdheid blijft. Na 2 dagen apneuapparaat was de bloeddruk 's morgens al redelijk netjes 140-86. En ik slaap prima. Van het voortdurende zware hoesten en slijmopgeven krijg ik stressincontinentie. De metingen van mijn vet/spier verhoudingen zijn ineens omgekeerd terwijl ik veel sport. Maar de laatste 3 weken gaat dat niet meer vanwege de benauwdheid. Gewicht is hetzelfde gebleven. Conclusie: ik stop met dit spul en hoop erop dat de CPAP (ademapparaat)zijn werk blijft doen en dat de bloeddruk blijft dalen zonder medicatie.

13-08-2017 | Vrouw | 59
Hoge bloeddruk
wat een erge hartkloppingen door dit medicijn. wil traplift met deze pillen, krampen in de benen, hoesten in de nacht. maar niet erg en ik heb hoofdpijn en pijn in de rug. Gaat dat allemaal over als ik het langer gebruik?

27-07-2017 | Vrouw | 49
Hoge bloeddruk
nog nooit zo depressief geweest.

27-05-2017 | Vrouw | 66
lisinopril (20mg)
Hoge bloeddruk
Nav plotselinge hoge bloeddruk door huisarts lisonapril 10 mg voorgeschreven gekregen. Bloeddruk daalde niet, dus kreeg na 10 dagen 20 mg voorgeschreven. Na nog eens twee weken geen effect Amlopdipine 10 mg erbij. Doorgestuurd naar cardioloog. Geen afwijkingen. Doorgestuurd naar internist. Geen bijzonderheden. Bloeddruk bleef hoog en mijn conditie ging steeds verder achter[lees meer...]uit (moeheid, kortademig, algehele malaise). Ik ben toen zelf via www op onderzoek uitgegaan (oa op deze site👍). Heb internist voorgesteld naar Valsartan over te stappen. Kreeg 160 mg in combi met plastablet voorgeschreven. Samen met de Amlodipine kelderde mijn bloeddruk snel. Conditie bleef slecht. Op eigen initiatief Amlodipine gestopt. Bloeddruk bleef laag. Valsartan doormidden gesneden. Bloeddruk is nu netjes. Internist heeft nu 80 mg Valsertan voorgeschreven in combi met plaspil. Ik voel me prima. Heft in eigen handen nemen helpt.

24-05-2017 | Vrouw | 64
Hoge bloeddruk
Ik had een te hoge bloeddruk (ben 64 jaar) en kreeg eerst Hydrochloorthioazide voorgeschreven, hielp niet goed. Toen Amlodopine erbij maar slechts één dag gebruikt, kreeg veel te hoge hartslag en bloeddruk ging zelfs veel te veel omhoog dus gelijk mee gestopt. Daarna Lisinopril en geen bijwerkingen (af en toe kuchen/hoesten maar niet overdreven) wel wat vermoeider maar daa[lees meer...]r valt mee te leven. Bloeddruk goed op orde al heel snel.

18-04-2017 | Vrouw | 66
Hoge bloeddruk
Bijwerkingen: vervelende hoestprikkel, lichte duizeligheid.

01-03-2017 | Vrouw | 70
Aangeboren hartafwijking
Na aortaklep operatie kreeg ik deze voorgeschreven. Heel veel last van slijmvliezen. Erge traanogen waardoor ik beperkt word in het auto rijden en slechte reuk. Ook een keer plotseling dikke wang en lip, wat na een dag weer verdween. Veel last van onderrug, wat ik dacht dat ergens anders door kwam. Het lijkt nu dat het een soort kramp toestand was. Vandaag ineens weg. Ik[lees meer...] hoop dat mijn bloeddruk goed blijft want ik heb altijd last van medicijnen. Ik gebruik veel liever natuurlijke middelen.

22-01-2017 | Vrouw | 42
Hoge bloeddruk
mensen, mensen, ons lichaam moet wennen met zulke troep, waar ik helaas niet meer zonder kan! Samen met chlortalidon gaat prima. Af en toe niet lekker, maar dat hoort het bij chronisch ziek zijn, toch? accepteer het gewoon dat je niet meer de oude bent! 123/85 hoge bloeddruk? wat denk je over 200/120??? en ik heb nog ziekte van bechterew met complicaties!!! Accepteer het g[lees meer...]ewoon, in plaats van zeuren!!

05-01-2017 | Vrouw | 51
Hoge bloeddruk
ik heb al 3 soorten gehad tegen hoge bloeddruk. Overal zaten bijwerkingen aan. Nu ik deze heb gekregen dacht ik dat t over was. De bloeddruk was wel heel mooi 124/82, maar het gevoel op mijn borst bleef en is niet veranderd. Ook kreeg ik er die kriebelhoest bij, waar je niet goed van wordt dus als t zo doorgaat dan kap ik ermee.

21-03-2024 | Man | 54
Hoge bloeddruk

bovenlichaam jeukt tintelingen of prikkeling in het bovenlichaam

Gebruik nu 8 weken Lisinopril, bloeddruk prima gedaald. Wel dus tintelingen en jeuk! Zijn er mensen die dit herkennen?? Hoor dat graag even!

26-01-2024 | Man | 71
Hartinfarct
LS Ik herken dit verhaal ,maar bij kwam het door de ziekte van Lyme . Daar eens op getest???? MVG. B.D

12-01-2024 | Man | 58
lisinopril (30mg)
Nierinsufficiëntie
Toen enkele jaren geleden bleek dat m’n bloeddruk te hoog was bleek uit verdere controles dat m’n nieren beschadigd zijn. De nieren laten teveel eiwitten door. Helaas blijkt het eiwit verlies na verloop van tijd toch steeds weer na een eerdere vermindering, terug te keren. De inname van de Lisinopril is dus gaandeweg verhoogd van 5 naar nu 40 mg per dag. Na verhoging he[lees meer...]b ik steeds wel wat bijwerkingen namelijk na enkele weken weken na de verhoging enige duizeligheid en wat onrust in m’n lijf, vooral de buikstreek. Dit trekt weer snel weg. Wel heb ik meer last van tinnitus maar niet te zeggen dat dit door de lisinopril komt.