Ervaringen met Lisinopril

lisinopril

tintelingen of prikkeling in het bovenlichaam bovenlichaam jeukt

Hoge bloeddruk (171 meningen)
Hartinfarct (5 meningen)

Ramipril (43 meningen)
Rasilez (38 meningen)

20-08-2018 | Man | 54
Hoge bloeddruk
Hypertensie door het gebruik van het kankerremnende middel Sutent. Het gebruik van Lisinopril is wel nog met een 2e medicament zijnde Hydrochloortiazide.

07-05-2018 | Man | 59
Hypertensie

26-04-2018 | Man | 68
Hoge bloeddruk
Deze medicatie keregen omdat mijn bovendruk te hoog was 165 terwijl mijn onderdruk met 85 redelijk goed was. Na twee weken was mijn bovendruk gezakt naar 128 (ook mijn levenswijze wat aangepast) maar omdat mijn onderdruk nu oom veel lager was soms wat duizelig bij het opstaan. Eerste twee weken ook soms wat verhoging maar dat ging snel voorbij. Ben nu een maand verder en a[lees meer...]lleen soms nog wat last van duizeligheid maar daar is mee te leven. Als ik nu morgens mijn bloedruk meet en merk dat mijn onderdruk wat laag is een kwestie van even opletten bij opstaan. Alles bij elkaar erg tevreden met deze medicatie.

22-03-2018 | Man | 55
Hypertensie
Vandaag voor het eerst lisinopril 5 Mg van teva genomen. Hiervoor had ik deze van sandoz. Na een uur kreeg ik hoofdpijn en echt verschrikkelijke hoofdpijn.voel me slap en naar snap niet wat er aan de hand is Na het lezen van de bijsluiter kom ik er achter dat mensen met een niertransplantatie dit middel niet moeten nemen omdat het niet op deze groep is getest. Schrik hel[lees meer...]p wat nu., hoe kan het zijn dat een apotheker mij dit middel geeft. Ik hoop dat ik hiermee nier getransplanteerde kan waarschuwen neem het aub niet.

13-03-2018 | Man | 72
Hoge bloeddruk
Fabrikaat Sandoz bleek voor ernstige bijwerkingen (maagklachten) te zorgen. Bij tabletten van fabrikaat Accord géén problemen. Het heeft ruim een jaar gekost voordat ik hier achter was. De huisarts keek nogal ongelovig, omdat 'de werkzame stof hetzelfde is'. Mijn visie is dat het door de hulpstoffen komt die kennelijk per fabrikaat verschillen. Andere medicatie van Sandoz [lees meer...](Hydrochloorthyazide) geeft hetzelfde probleem. Voor mij voldoende bewijs dat de hulpstoffen van Sandoz bij mij maagklachten veroorzaken.

10-03-2018 | Man | 53
Hoge bloeddruk
Dit medicijn werkt voor mij perfect, totaal geen bijwerkingen Ik gebruik het 10 jaar nu. 100% tevreden. Bloeddruk perfect onder controle👊🏿

19-02-2018 | Man | 68
Hoge bloeddruk
Het is effectief tegen hoge bloeddruk maar de waarschijnlijke bijwerking hoesten vind ik erg vervelend. Ik heb mijn leefstijl aangepast: geen zout toevoegen aan het eten, ook niet bij het koken. Vermijden van producten die (veel) zout bevatten. Geen drop meer en geen chips en alert blijven op zoutgehalte. Nu gaat het goed en gebruik geen medicijnen meer voor mijn bloeddr[lees meer...]uk. Helemaal zoutloos heb ik enkele maanden gedaan maar dat is niet langer nodig.

08-01-2018 | Man | 58
Hartkloppingen
Gekregen vanwege licht verhoogde bloeddruk, druk op de borst en hartkloppingen en zeer onrustige hartslag. Middel werkte na enkele dagen direct merkbaar naar tevredenheid. Waarschijnlijk bijft bij een grote sportieve inspanning de bloeddruk te lang te laag, met ongewenste duizeligheid etc tot gevolg. Ben nu iom arts iets aan het afbouwen maar bekende klachten komen hela[lees meer...]as terug. Mijn ervaringen met dit middel zijn positief.

28-10-2017 | Man | 63

24-09-2017 | Man | 54
Hoge bloeddruk
Bloeddruk gemiddeld 160/110 en Lisinopril 10mg van Mylan gekregen. Na 3 weken gebruik bloeddruk iets lager rond 150/100 maar vreselijk last van droge ogen, gevoeligheid voor licht en hoofdpijn. Ook erg moe aan het einde van de dag en vroeg slapen. Nu gestopt en bijwerkingen nemen af. Met huisarts op zoek naar andere medicatie die minder bijwerkingen geeft.

31-07-2017 | Man | 66
Hoge bloeddruk
Lisinopril 5 mg met 12,5 mg hydrochloorthiazide bloeddruk op gewenst niveau. Echter veel spierpijn vanaf rug, bil, dijbeen naar kuiten. Eerst alleen hydrochloorthiazide gebruikt, beperkte spierpijn. Daarna alleen lisinopril spierpijn weer in ernstige mate. N.a.v. andere recensies lisinopril van pharmachemie via huisarts gekregen. Na een aantal dagen nog beperkt spierpijn,[lees meer...] na 3 weken geen spierpijn, maar wel heftige diarree. Dit opgelost door lisinopril tijdens de avondmaaltijd in te nemen. Dus nu naast de lisinopril 5 mg tijdens de maaltijd en 12,5 mg hydrochloorthiazide in de ochtend tijdens het ontbijt hoge bloeddruk onder controle en geen bijverschijnselen meer.

27-07-2017 | Man | 69
Hoge bloeddruk
Ik heb al 25 jaar last van hoge bloeddruk en dikke enkels. Heb verschillende onderzoeken gehad zoals cardioloog, ben er al bij 4 geweest, resultaat verschillende verhalen en geen afwijking gevonden. Ik gebruik sinds kort Lisinopril 5 mg per dag tegen hoge bloeddruk en tegen dikke enkels (oedeem) voorgeschreven door internist. Heeft nog niet veel geholpen, bloeddruk blijft[lees meer...] hoog. Op controle, ben ik naar 10 mg gegaan en plastablet furesimide per dag. Bijwerkingen nog erger, bij 5 mg kreeg ik beenkrampen en bij 10 mg ineens pijnscheuten in mijn rug. Mijn bloeddruk blijft nog hoog. Wie herkend hier zich in. Morgen maar naar de huisarts.

25-03-2017 | Man | 68
Aortaklep aandoening
Na open hart operatie wegens aortaklepvervanging en 1 bypass, het borstbeen was doorgezaagd en hoesten en niezen zijn zeer pijnlijk. Lisinopril tegen hoge bloeddruk. Het veroorzaakte mij een droge hoestkriebel en dat is een verschrikking na zo'n operatie.

13-02-2017 | Man | 71
Hoge bloeddruk
Slik het inmiddels al 7 jaar en heb nog geen bijwerkingen ondervonden. Blijf dit middel dus ook gewoon door gebruiken.

25-01-2017 | Man | 74
Hoge bloeddruk
Vanwege te hoge bloeddruk deze pil gekregen. Veroorzaakt prikkelhoest, heel vervelend, zeker als je niet weet dat deze pil de oorzaak was.

25-09-2016 | Man | 62
Hoge bloeddruk
Zoveel hoesten dat ik dacht ik longkanker had. Gelukkig had de HA het snel genoeg door en na medicijn switch geen vuiltje meer aan de lucht.