Lisinopril

Rasilez (36 meningen)
Ramipril (36 meningen)

02-10-2019

Diabetes type 2

De dokter zeg dat het tussen mijn oren zit, hij voel niet wat ik voel. Het is de bijwerking.
07-06-2019

Hypertensie

De keelklachten waren zo ernstig, dat ik begon te twijfelen of er iets ernstigs aan de hand was in mijn keel. Ik had slikklachten en een hele vervelende kuch. Niet alleen ik, maar ook mijn kinderen werden ongerust. Doorverwezen naar KNO-poli en onderzocht, gelukkig was er alleen irritatie. Wel gelijk gestopt met die rotpilletjes.
07-03-2019

Lisinopril (lisinopril)

Sinds 2017 gebruik ik hydrochloorthiazide 12.5mg voor mijn hoge bloeddruk. Helaas bijkt dit nu niet meer voldoende te zijn. Sinds enkele weken gebruik ik hiernaast ook lisinopril 5mg. Bijna direkt verbetering merkbaar.
07-02-2019

Lisinopril (lisinopril)

Ik heb dit anderhalf jaar lang gebruikt samen met 50 mg Metoprolol en hydrochloorthiazide. Toen ik stopte met de Hydrochloorthiazide omdat ik jicht kreeg en enkele jaren slecht plassen werd mijn bloeddruk weer hoger. Dus werd de dosis verhoogd van 5 mg naar 10 mg. Maar nu werden de bijwerkingen veel erger. Overal krampen, alsof er naalden in mijn lichaam gestoken werden. T[lees meer...]oen ik naar de huisarts ging omdat ik wilde stoppen met de Lisinopril bleek mijn bloeddruk nog steeds niet onder controle en besloot de huisarts een ander middel voor te schrijven. Dit werd losartan maar daar zwol ik weer van op. Op dit moment gebruik ik alleen nog maar 50 mg Metoprolol en mijn bloeddruk is rond de 170/200 bovendruk en 100/125 onderdruk.
09-11-2018

Lisinopril (lisinopril)

Ik heb altijd Lisinopril 20 mg gehad van accoord . Dit slik ik al heel lang voor de hoge bloeddruk (familiekwaaltje) nooit klachten gehad, maar de apotheek vond het nodig om mij een ander merk te geven (waarschijnlijk goedkoper). Ik heb wel geprotesteerd, maar de apotheker vertelde mij het is precies het zelfde. Nou mooi niet ik heb weer hoge bloeddruk en ik voel me niet g[lees meer...]oed. Veel warmte in mijn hoofd alsof ik plof.
26-08-2018

Lisinopril (lisinopril)

Ik gebruik dit tablet om mij bloeddruk te verlagen. Over de dag heb ik last van hoestbuien (kriebelhoest) en droge mond. Momenteel ben ik ook gevoelig voor astma-aanvallen. Nachts verstrek de thuisbeademing de hoestaanvallen (kriebelhoest).
17-08-2018

Cardiomyopathie

Ik heb astmatische bronchitis naast mijn hartkwaal en dit middel werkte negatief op mijn luchtwegen. Ook ging ik er slecht door slapen.
26-03-2018

Lisinopril (lisinopril)

Ik werd allergisch voor dit medicijn, toen ik ook tabletten voor cholesterol had gekregen. Met grote regelmaat zwol mijn gezicht op, maar tegen de tijd dat je een afspraak met de huisarts had was het al weer ver weggetrokken. Tijdens het hele proces switch de apotheek ook nog van leverancier. Heeft lang geduurt voordat ik er mee mocht stoppen. Allergoloog vond het vreemd [lees meer...]want deze reactie komt normaal alleen voor bij hogere doseringen. Toen ik stopte nooit meer last van opzwellen van gezicht gehad.
08-03-2018

Lisinopril (lisinopril)

Op dag 5 ineens vanuit het niets tintelende verdoofde tong, verergerde naar mond, hand, voet, gezicht. alles aan 1 kant, links. Herkende het zelf niet gelijk als bijwerking van dit medicijn dus toch naar de eerste hulp gegaan. Na allerlei testjes en bloedprikken etc tia uitgesloten en mogelijk bijwerking van dit medicijn. Bij thuiskomst gelijk de bijsluiter nogmaals gele[lees meer...]zen en alles herkende ik bij de bijwerkingen die "zelden" voorkwamen. Nu krijg ik ander medicijn Valsartan. Hopelijk beter en minder bijwerkingen. Tintelingen kunnen overigens een paar dagen aanhouden.
29-10-2017

Lisinopril (lisinopril)

Een positief verhaal mag ook wel eens gedeeld worden, jammer dat er altijd alleen maar negatieve recensies te lezen zijn! Een aantal weken geleden dit medicijn voorgeschreven gekregen in verband met een hoge bloeddruk. 29 jaar en een bloeddruk van 170/110. Zakte toen uit zichzelf omlaag maar sinds vorige week weer heel hoog. Door horrorverhalen op deze site, het niet aange[lees meer...]durfd om ze in te nemen. Daarom de eerste keer Lisinopril in de avond ingenomen icm Oxazepam, ivm niet kunnen slapen en paniek. Effect direct merkbaar! Voor het slapen een bloeddruk van 160/110, bij het opstaan 124/81. De bijwerkingen zijn er nagenoeg niet. Het enige wat ik persoonlijk ervaar is dat ik wat sneller moe ben en waar ik genoeg had aan 6-7 uur slaap per nacht, vraagt mijn lichaam nu om 8-9 uur slaap per nacht. En waar ik voorheen een constante druk op mijn hoofd en achter mijn ogen ervaarde, duizelig was, hoofdpijn had en mezelf over het algemeen mezelf niet voelde, voel ik me nu weer helemaal mezelf! De duizelingen zijn weg, ik ben minder opgejaagd en prikkelbaar en veel meer relaxed. Ik zou willen dat ik mijn angst niet de overhand had laten nemen en deze medicijnen veel eerder had ingenomen!
08-10-2017

Lisinopril (lisinopril)

Een spontaan aderbreukje in mijn rechteroog bleek veroorzaakt door een gevaarlijk hoge bloeddruk. Ik ben een week de bloeddruk bij gaan houden. Mijn bloeddruk 's morgens bleek zeer hoog 210/130. In de loop van de dag naar 180/115. Een slaaponderzoek wees uit dat mijn slaapkwaliteit zeer slecht is met apneu's (14 ademstops per uur) van 30 sec en een zuurstof terugval naar 8[lees meer...]2%. de hartslag variërend van 44 tot 100 slagen per minuut. Dit is dus de oorzaak van de hoge bloeddruk. Ik schrijf dit omdat heel veel mensen net als ik niet weten dat apneu de oorzaak is. Apneu is de sluipmoordenaar, hoge bloeddruk zijn rechterhand. De Lisinopril accord 20 werkte nauwelijks, een plaspil erbij maakte dat de bloeddruk 'netjes' werd. 135-85. Helaas deed ik nu geen oog meer dicht, omdat ik heel benauwd werd. Eerst de plaspil weer eraf, maar de benauwdheid blijft. Na 2 dagen apneuapparaat was de bloeddruk 's morgens al redelijk netjes 140-86. En ik slaap prima. Van het voortdurende zware hoesten en slijmopgeven krijg ik stressincontinentie. De metingen van mijn vet/spier verhoudingen zijn ineens omgekeerd terwijl ik veel sport. Maar de laatste 3 weken gaat dat niet meer vanwege de benauwdheid. Gewicht is hetzelfde gebleven. Conclusie: ik stop met dit spul en hoop erop dat de CPAP (ademapparaat)zijn werk blijft doen en dat de bloeddruk blijft dalen zonder medicatie.
13-08-2017

Lisinopril (lisinopril)

wat een erge hartkloppingen door dit medicijn. wil traplift met deze pillen, krampen in de benen, hoesten in de nacht. maar niet erg en ik heb hoofdpijn en pijn in de rug. Gaat dat allemaal over als ik het langer gebruik?
27-07-2017

Lisinopril (lisinopril)

nog nooit zo depressief geweest.
27-05-2017

Lisinopril (lisinopril)

Nav plotselinge hoge bloeddruk door huisarts lisonapril 10 mg voorgeschreven gekregen. Bloeddruk daalde niet, dus kreeg na 10 dagen 20 mg voorgeschreven. Na nog eens twee weken geen effect Amlopdipine 10 mg erbij. Doorgestuurd naar cardioloog. Geen afwijkingen. Doorgestuurd naar internist. Geen bijzonderheden. Bloeddruk bleef hoog en mijn conditie ging steeds verder achter[lees meer...]uit (moeheid, kortademig, algehele malaise). Ik ben toen zelf via www op onderzoek uitgegaan (oa op deze site👍). Heb internist voorgesteld naar Valsartan over te stappen. Kreeg 160 mg in combi met plastablet voorgeschreven. Samen met de Amlodipine kelderde mijn bloeddruk snel. Conditie bleef slecht. Op eigen initiatief Amlodipine gestopt. Bloeddruk bleef laag. Valsartan doormidden gesneden. Bloeddruk is nu netjes. Internist heeft nu 80 mg Valsertan voorgeschreven in combi met plaspil. Ik voel me prima. Heft in eigen handen nemen helpt.
24-05-2017

Lisinopril (lisinopril)

Ik had een te hoge bloeddruk (ben 64 jaar) en kreeg eerst Hydrochloorthioazide voorgeschreven, hielp niet goed. Toen Amlodopine erbij maar slechts één dag gebruikt, kreeg veel te hoge hartslag en bloeddruk ging zelfs veel te veel omhoog dus gelijk mee gestopt. Daarna Lisinopril en geen bijwerkingen (af en toe kuchen/hoesten maar niet overdreven) wel wat vermoeider maar daa[lees meer...]r valt mee te leven. Bloeddruk goed op orde al heel snel.
18-04-2017

Lisinopril (lisinopril)

Bijwerkingen: vervelende hoestprikkel, lichte duizeligheid.

Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum