Hartfalen (10 meningen)

Ramipril (41 meningen)
Rasilez (38 meningen)

31-10-2012 | Man | 56
Allergie
Ik heb in 2009 een ernstige allergie aanval gekregen wat niet duidelijk was wat het was. Nu heb ik binnen een half jaar tijd al 3 keer zo een aanval gehad waarbij eerst mijn lippen zwellen tot voorbij mijn neus en dan mijn ogen helemaal dicht en als ik dan nog geen injecties heb gehaald zwelt de tong en mijn keel dicht. Ik ben vandaag bij de Dermatoloog geweest en een gr[lees meer...]ote kans dat het aan de ACE remmer ligt die ik slik vanwege hoge bloeddruk. Hier stop ik ook accuut mee. Verder herken ik sommige dingen in dit forum zoals depressief en overal tegenop zien.

28-09-2012 | Man | 57
Hoog cholesterol
een fietstest gedaan de bloeddruk vloog naar beneden. daarna richting spoedeisende hulp moest onmiddelijk stoppen met dit medicijn. Een paar weken geleden een kleine hartinfarct gehad

07-08-2012 | Man | 40
Hypertensie
Ik ben erg tevreden over perindopril. Ik ben 40 jaar en heb familiaire (erfelijke) hypertensie. Zo'n vijf jaar geleden werd mijn bloeddruk bepaald op 95/150 en werd besloten dat het tijd was voor medicatie; eerst kreeg ik Selokeen, daar ging de bloeddruk wel drastisch van omlaag maar veel bijwerkingen, namelijk erg moe en ook stemmingswisselingen. Ik liep in die tijd halve[lees meer...] marathons maar kon het niet opbrengen om te gaan trainen. Sinds de overstap naar perindopril is de vermoeidheid helemaal weg! Wel heb ik de indruk dat de effectiviteit van het middel wat minder is, mijn druk is nu redelijk stabiel op 90/135 wat nog steeds niet op de ideale waarde van 80/120 is, helaas. maar dit is kennelijk helemaal OK (volgens de arts). Ik ben er blij mee.

05-08-2012 | Man | 59
Diabetes type 2
Ik heb dit medicijn gekregen om de eiwitten in mijn urine te verminderen. Ik ondervind alleen maar klachten,die erger zijn dan de kwaal. Hevige pijnen in mijn benen en botten. Constant moe en neerslachtig. Bloeddruk boven te hoog en onder te laag? Suiker ontregeld. Heb het nu terug gebracht naar 4 mg,maar ben van plan om er helemaal mee te stoppen voordien geen klach[lees meer...]ten,maar geen kwaliteit van leven meer,er moet toch een ander middel zijn zonder deze bijwerkingen.

15-05-2012 | Man | 61
perindopril
Bloeedruk is goed,doch best wel wat bijwerkingen.Oa spierpijnen op de borst,in de nek,op de rug,soms de armen.Af en toe last van misselijkheid.Af en toe vermoeid gevoel,maar als ik dan veel gaat lopen dan loop ik die moeheid er vrij snel uit!

14-05-2012 | Man | 25
Hypertensie
Het middel geeft mij een geremd gevoel. Ook heb ik last van tranende ogen. Ik merk ook dat mijn gewicht in deze tijd flink is toegenomen (bijna 8 kilo) en dat terwijl ik 2 keer per week intensief sport en zeer gezond eet.

13-05-2012 | Man | 66
Paniekaanvallen
Ik ben 66 jaar en heb al 8 maanden veel last van pijn in mijn borst, soms steken, maar altijd zware tintelingen. Zowel de huisarts als de cadioloog zeggen dat het prygisch is, echter ik denk meer aan bijwerkingen. Morgen weer eens met een apotheker praten, wie weet kan die helpen. Overigens is mijn bloeddruk nog steeds hetzelfde, 95 - 140, is dat te hoog ?

09-01-2012 | Man | 61
Hartinfarct
bloeddruk is prima 80/122

08-01-2012 | Man | 72
Hartritmestoornis
Voor het verlagen van de bloeddruk en gungstige werken bij hartritmestoornis dit medicijn gekregen. Na enkele dagen plotseling droge keel met onorme hoestbij resulterende in bijna overgeven. Geef effect op mijn bloeddruk. Ging tenkoste van mijn nachtrust dus gestopt.

12-12-2011 | Man | 73
perindopril
na hartinfarct 7 middelen gekregen. bloeddruk verder wel goed, maar nu verder onderzoek.

28-11-2011 | Man | 64
perindopril
suikergehalte loopt de laatste tijd op. nierfunctie is iets verminderd, oorzaak: onduidelijk.

26-10-2011 | Man | 52
perindopril
WPW Syndroom icm te hoge bloeddruk
Eerste ervaringen: Slecht/wazig zien en lichte duizelingen. Ervaring in het verleden met symvastatine waren minder, daar ben ik van flauwgevallen

07-10-2011 | Man | 31
Hogebloeddruk
bloeddruk van 195/120 (erg hoog), naar nu 140 /85.(is te doen). ben vaak moe en duizelig , maar dat lijkt me wel normaal met zo'n druk verschil af en toe een dipje maar verder voel ik me prima. ik fiets daar bij 150/170 km per week. ben bij de internist geweest ,maar die kon mij niet vertellen wat nou de oorzaak is van die te hoge druk. ga nu naar de cardioloog, hoop dat[lees meer...] die meer kan vertellen.

05-09-2011 | Man | 64
Lekkage hartklep
Ik heb een lekkage van een hartklep tussen de boezem en de kamer. Het medicijn verlaagd ook de bloeddruk maar die was al niet zo hoog bij mij. Nu dus erg laag. Ben een maal flauw gevallen toen ik te snel op stond. Voel me ook erg moe. Ik tennis maar ik haal geen 2 sets meer. Voordat ik het medicijn innam geen probleem.

15-08-2011 | Man | 67
perindopril
Ben toch altijd een duursporter geweest,wandel toch iedere dag 8 km met af en toe 500 meter hardlopen ,kan het niet laten en het gaat prima! Gebruik ik zo af en toe perindopril in combinatie met simvastine en tamsulosine voor de prostaat dan krijg ik een drukkend benauwd gevoel op de borst!Dus voormij geen perindopril meer, zonder dit medicijn voel ik mij kip lekker!

07-08-2011 | Man | 50
Hoogebloedruk
zie mijn klachten bij Simvastatine >> cholesterol is volgen de huisarts nu goed. maar alle klachten die ik hier lees over dit medicijn ik herken daar zoo veel in dat ik er erg verdrietig van word. dat ik nu al va october 2010 in de ziekewet loop, door mijn klachten bij alle artsen ben geweest; neuroloog, KNO arts, internist, longarts en heel het ziekenhuis ban boven naar [lees meer...]beneden. bij elke arts bijn klachten neer gelegt en tot mijn verbasing geen een die hier aan denkt wat dit niet gekost heeft. ongelovelijk, plus de pijn en onbestemt gevoel, rustloze benen, pijn in ledematen, slaap problemen en ga zo maar door. en ik heb alleen maar meer medicijnen gekregen met heel raar allemaal in de bijsluiter dezelfde soort klachten ook als ik ze hier lees.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum