Hartfalen (10 meningen)

Rasilez (38 meningen)

27-06-2012 | Vrouw | 56

15-05-2012 | Man | 61
perindopril
Bloeedruk is goed,doch best wel wat bijwerkingen.Oa spierpijnen op de borst,in de nek,op de rug,soms de armen.Af en toe last van misselijkheid.Af en toe vermoeid gevoel,maar als ik dan veel gaat lopen dan loop ik die moeheid er vrij snel uit!

12-12-2011 | Man | 73
perindopril
na hartinfarct 7 middelen gekregen. bloeddruk verder wel goed, maar nu verder onderzoek.

01-12-2011 | Vrouw | 56
perindopril
gewichtstoename. inname met veel water.

07-02-2022 | Man | 64
perindopril (4mg)
Niet aflatende Kriebelhoest, gaat de héle dag en ook s'nachts door.

03-10-2020 | Vrouw | 78
perindopril (4mg)
Ik kreeg eerst 8 mg. en dat was niet fijn erge kriebelhoest , nu naar 6 mg. dus breek er een door midden en dat gaat prima , ook 4 mg. geprobeerd maar toen ging mijn bloeddruk weer meteen omhoog , plus rode wangen , kippenvel en koude handen handen en voeten . Nu weer naar 6 mg en dat gaat prima , slik ook nog Selokeen 50 mg. bloedverdunners enz.

14-10-2019 | Vrouw | 52
Hypertensie
Neem de pil gelijk als je wakker word voor het eten.ik heb hem ooit gedacht om dezelfde tijd in te nemen(10uur) vanwege me wisseldiensten.maar dat werkt niet.gewoon wakker en innemen.ik doe dat nu al 10 jaar.

18-05-2019 | Man | 49
perindopril (4mg)
Opgenomen geweest in ziekenhuis vanwege pijn op de borst, bleek hoge bloeddruk. Hierdoor dit medicijn gekregen van cardioloog. 2 tot 3 x per dag lichte droge kriebelhoest. In begin nam ik de pil in de ochtend en was dan af en toe licht duizelig. Neem de pil nu voor het slapen in en heb nergens meer last van. Heb het idee dat ik veel beter slaap. Bloeddruk is weer no[lees meer...]rmaal, heb ook mijn zoutinname beperkt tot max 6 gram per dag en ben 10 kg afgevallen. Ben eigenlijk wel tevreden, geen zwaarwegende klachten mbt medicijn.

05-10-2017 | Man | 70
Hartinfarct
Perindopril heb ik via de cardioloog voorgeschreven na een hartinfarct in 2010. Ik moet het blijven innemen. Ik merk niets van de effecten en heb geen bijwerkingen.

31-10-2016 | Man | 43
Hersenbloeding
7 feb 2013 getroffen door een hersenbloeding als gevolg van langdurige hypertensie. Meteen gestart met oa Perindopril in het ziekenhuis. Gebruik het nu ruim 3.5 jaar en heb eigenlijk geen last van bijwerkingen what so ever. Soms in de nacht een 5 minuutjes kriebelhoest, maar dat ik voorheen ook wel eens. Ik gebruik het samen met een plaspil (hydrochloorthiazide) en Nif[lees meer...]edipine (andere bloeddruktablet). Ben er blij er nog te zijn, voel me fit en sport veel.

25-07-2015 | Man | 67
Hartfalen

01-12-2012 | Man | 50
Hartklachten
Ik vind het HEEL SLECHT, toen ik vroeg aan de balie:Hie zien de pilletjes er uit,want zijn ze wel deelbaar? Kreeg de assistent de pilletjes met moeite, er was veel kracht voor nodig, uit de verpakking. (je zult moeite hebben met kracht in je handen/vingers) Dit zijn denk ik geen film omhulde pillen. dat merk ik direct als ik ze deel verkruimelt het steeds. Lijkt me ni[lees meer...]et de bedoeling. Goedkoper mag wel maar dan moet er minder winst op gemaakt worden. nu is de gebruiker de klos , gebruiker moet denken .. anders is goedkoper. Dit vind ik flauwe kul!

12-09-2012 | Vrouw | 72

09-01-2012 | Man | 61
Hartinfarct
bloeddruk is prima 80/122

28-11-2011 | Man | 64
perindopril
suikergehalte loopt de laatste tijd op. nierfunctie is iets verminderd, oorzaak: onduidelijk.

26-10-2011 | Vrouw | 57
Hoge bloeddruk + preventief hartfalen