Hartfalen (10 meningen)

Ramipril (41 meningen)
Rasilez (38 meningen)

16-09-2012 | Vrouw | 57
Hypertensie
Mijn bloeddruk is onder controle, maar ik niet! Voel me vaak down en heb weinig energie. Ook tijdens het slapen heb ik last van mijn benen, Kom moeilijk op gang in de morgen, beetje stijf en stram. Tijdens een wandeling haak ik al snel af met klachten, vooral aan mijn benen. Voor mij is kwaliteit belangrijker dan mijn leeftijd. Dit wil ik eigenlijk niet meer gebruiken. We[lees meer...]l eerst overleggen met de arts natuurlijk.

12-09-2012 | Vrouw | 81
Hoest
het hoesten was bijwerking van het medicijn.

12-09-2012 | Vrouw | 72

21-08-2012 | Vrouw | 56
Hoog cholesterol
Ik snap eigenlijk niet waarom ik dezae medicijnen heb gekregen. Mijn bloeddruk was altijd 80/120. Daarna werd het 90/140, maar toen was ik mantelzorger van 4 personen en had een paar zware jaren achter de rug. Nu is dit weer 80/120 en krijg ik deze medicijnen.

24-07-2012 | Vrouw | 55
Hypertensie
veel bijwerkingen: vocht vasthouden, oorsuizen, duizeligheid.

27-06-2012 | Vrouw | 56

03-04-2012 | Vrouw | 67
perindopril
alhoewel mijn bloeddruk lager is geworden ben ik niet meer de oude waarvoor ik vreesde. Zie als bergen op tegen werk terwijl ik zoveel moet doen naar mijn baan. Heb ook kramp op de borst en pijnscheuten in mijn hoofd. Dat vind ik wel het ergste naast de derpressiviteit en het lijkt dat mijn gezicht opgezwollen raakt. Ook heb ik tranende ogen. Ik ben helemaal niet happy met[lees meer...] dit medicijn..

15-12-2011 | Vrouw | 51
perindopril
Het begon met hoest , dorst. Aanvallen van koude. Kortademigheid ( had ik al wegens G-B.) Kramp in tong. Of er geulen in liepen. Kurk droog . Armen en benen werden plotseling steen koud. Klappertanden. Hoesten en heel benauwd. Ben er acuut mee gestopt. Bloeddruk wel gezakt van 194/114 naar 135/58. Gebruik nu Hibiscus en Mariihuana. Dat gaat wel goed.

01-12-2011 | Vrouw | 56
perindopril
gewichtstoename. inname met veel water.

26-10-2011 | Vrouw | 57
Hoge bloeddruk + preventief hartfalen
af en toe draaierig.

01-10-2011 | Vrouw | 24
Hartpomp
hallo ik heb zins bijna een half jaar perindopril 2mg 1x per dag ik voel de weinig van soms heb ik nog hart kloping ik weet niet of het zo hoort maar verneem de echt weinig van ik ben wel iets fiter als normaal maar dat is dan ook alles verder blijf alles het zelfde

19-08-2021 | Man | 72
Hartklachten
Gebruik sinds kort Perindopril i.v.m. hartproblemen en hoge bloeddruk. Het medicijn werkt naar behoren, maar heeft wel enkele zeer vervelende bijwerkingen waaronder maag -darm problemen en diarree. Ik wil het nog even aanzien en anders ga ik overleggen met de Cardioloog. Ik heb begrepen dat Lisinopril minder bijwerkingen heeft. Tenslotte nog een tip voor mensen waarbij [lees meer...]Perindopril niet helpt. Dat blijkt uit promotieonderzoek van het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam. Een kwart van de patiënten met hart- en vaatziekten die het bloeddrukverlagende middel perindopril gebruiken ter preventie van een hartinfarct of beroerte, heeft daar geen baat bij.

12-05-2021 | Man | 63
perindopril (8mg)
Had eerst Crestor en nergens last van. In 2015 kreeg ik last van erge roodheid in mijn gezicht en allerlei onderzoeken. Couperose etc. Laten laseren maar niets hielp. Totdat ik dacht wat is er toen veranderd. De medicijnen dankzij de zuinigheid van mijn verzekering (..) moest ik naar goedkoper alternatief nl die van Glenmark. Die heb ik nu paar keer overgeslagen en gelijk [lees meer...]minder rood. Hoop dat ik het heb gevonden dus met dezelfde werkzame stof maar de rest is bagger.

07-03-2021 | Man | 54
perindopril (4mg)
Plotseling kreeg ik spierkramp in een been later in beide benen. In de ochtend wat stijfheid. Dag is redelijk in begin avond komt er steeds meer pijn. Slik dan zo'n 3 paracetamol 500 mg binnen 1 uur en dan gaat het wel weer beetje. Ging van 2.5 mg naar 4 mg. Omdat me bloedruk soms wat hoog was vooral bij stress. Ga huisarts vragen voor verlaging. Hoop dat dan de kramp ve[lees meer...]rdwijnt.

20-10-2020 | Man | 65
Hartfalen
Hoge bloeddruk, duurt lang om op peil te zíjn

29-08-2020 | Man | 61
Aderverkalking