Hartfalen (10 meningen)

Rasilez (38 meningen)

28-02-2015 | Vrouw | 74
perindopril (4mg)
Hypertensie
Ik slaap slechter en ik heb een gezichtstoornis, soms enkele tijden op de dag trilt mijn onderlip tot aan mijn kin.

30-05-2013 | Vrouw | 45
perindopril
Wie heefd er informatie voor mij,hoge bloeddruk samen met een lekkende hartklep ???

21-05-2013 | Vrouw | 54
Hypertensie
Vorig jaar kreeg ik perindopril bij de Cyress die ik al slikte tegen hoge bloeddruk. Na een paar weken stopte ik daarmee omdat ik stopte met roken en bij thuis meten een hele lage bloeddruk. Bij controle assistent wel hoog en moest ik weer beginnen met perindopril. Ik kreeg pijn in mijn handen, kriebelhoest, suf in mijn hoofd maar ik weet het aan andere dingen. Heb me lat[lees meer...]en testen op reuma, zit in de familie, niets. Ik dacht intussen dat ik aan Altzheimer leed, kon geen een zin meer aan de ander breiien. Kinderen erg ongerust, arts haalt schouders op. Echtgenoot krijgt helder idee en kijkt nog eens goed naar de bijwerkingen van de perindopril, ik was te vaag om dat nog te kunnen bedenken. Ermee gestopt en binnen een paar dagen trok de mist op, verwardheid is weg en de pijn in mijn handen is over. Dolgelukkig. De dokters assistente had er nog nooit van gehoord en maakte zich alleen maar druk om de bloeddruk. Die overigens prima is als ik hem niet bij haar laat meten. Nu heb ik wel enorme krampen in mijn spieren, is dat afkicken van de medicijnen?

12-04-2013 | Vrouw | 49

14-01-2013 | Vrouw | 50
perindopril
Had te hoge bloeddruk. Ben op doktersadvies gaan sporten. 2x per week sportschool. Heb geen overgewicht. Bloeddruk was wel iets gezakt maar niet voldoende. Dus nu aan de medicijnen. Nu is mijn vraag hoe snel kan je merken dat je bloeddruk daalt. Tot nu toe (4 dagen) gebeurd er nog niet veel. Ben wel moe en kriebelhoest 's morgens.

29-12-2012 | Vrouw | 69
Hartklachten
Sinds jan. 2011 gebruik ik Perindopril en mijn bloeddruk is sinds die tijd weer normaal tot laag. Wel langdurige vermoeidheid Maar weet niet of het aan het medicijn te wijten is. Wie heeft ook last van extreme vermoeidheid? B.v.d.

16-09-2012 | Vrouw | 57
Hypertensie
Mijn bloeddruk is onder controle, maar ik niet! Voel me vaak down en heb weinig energie. Ook tijdens het slapen heb ik last van mijn benen, Kom moeilijk op gang in de morgen, beetje stijf en stram. Tijdens een wandeling haak ik al snel af met klachten, vooral aan mijn benen. Voor mij is kwaliteit belangrijker dan mijn leeftijd. Dit wil ik eigenlijk niet meer gebruiken. We[lees meer...]l eerst overleggen met de arts natuurlijk.

12-09-2012 | Vrouw | 81
Hoest
het hoesten was bijwerking van het medicijn.

12-09-2012 | Vrouw | 72

21-08-2012 | Vrouw | 56
Hoog cholesterol
Ik snap eigenlijk niet waarom ik dezae medicijnen heb gekregen. Mijn bloeddruk was altijd 80/120. Daarna werd het 90/140, maar toen was ik mantelzorger van 4 personen en had een paar zware jaren achter de rug. Nu is dit weer 80/120 en krijg ik deze medicijnen.

24-07-2012 | Vrouw | 55
Hypertensie
veel bijwerkingen: vocht vasthouden, oorsuizen, duizeligheid.

27-06-2012 | Vrouw | 56

03-04-2012 | Vrouw | 67
perindopril
alhoewel mijn bloeddruk lager is geworden ben ik niet meer de oude waarvoor ik vreesde. Zie als bergen op tegen werk terwijl ik zoveel moet doen naar mijn baan. Heb ook kramp op de borst en pijnscheuten in mijn hoofd. Dat vind ik wel het ergste naast de derpressiviteit en het lijkt dat mijn gezicht opgezwollen raakt. Ook heb ik tranende ogen. Ik ben helemaal niet happy met[lees meer...] dit medicijn..

15-12-2011 | Vrouw | 51
perindopril
Het begon met hoest , dorst. Aanvallen van koude. Kortademigheid ( had ik al wegens G-B.) Kramp in tong. Of er geulen in liepen. Kurk droog . Armen en benen werden plotseling steen koud. Klappertanden. Hoesten en heel benauwd. Ben er acuut mee gestopt. Bloeddruk wel gezakt van 194/114 naar 135/58. Gebruik nu Hibiscus en Mariihuana. Dat gaat wel goed.

01-12-2011 | Vrouw | 56
perindopril
gewichtstoename. inname met veel water.

26-10-2011 | Vrouw | 57
Hoge bloeddruk + preventief hartfalen